Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Daten met avondklok

27-02-2021 19:17 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eens een topic voorbij zien komen 'daten in coronatijd', maar kan deze niet vinden dus bij deze..:)

Er staat een afspraak gepland met een date van vroeger. Kennen elkaar al heel lang maar nadat we laatst aan de praat kwamen wilden we eigenlijk weer eens afspreken.

Beide wisselende werktijden, dus een dag dat beide uitkomt is al enigszins lastig. Afspreken na werktijd 's avonds dus helemaal. Wil je na het werk nog even naar huis douchen en omkleden kun je daarna niet de straat op want avondklok, ongeacht of je gaat blijven slapen of niet.

Hoe staan jullie daarin? Gewoon nog even volhouden of zijn er daters die de gok gewaagd hebben om toch de deur uit te gaan? :rolling:
Overdag daten in het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch makkelijk een date hebben voor 21 uur? En verder in het weekend overdag daten. Ik zie het probleem niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Bedoel je met die laatste zin nou dat je de avondklok zou willen negeren om te daten?
Alles is dicht, wat wil je dan na 21’uur nog doen?
Of bedoel je naar elkaar toe gaan en dan na 21 uur pas naar huis?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wat vroeger afspreken. Is het leuk, blijven slapen, zo niet, dan om half 9 opzouten.

Niet zo moeilijk denken hoor.
djessy wijzigde dit bericht op 27-02-2021 19:29
4.24% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Overdag daten.

Of als je elkaar dan toch kent ... thuis afspreken en blijven slapen (desnoods op de bank of in de logeerkamer).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
De avondklok gaan negeren vind ik een dom idee, nogal respectloos...
Als er geen dag is dat jullie samen vrij zijn en je wil elkaar zo graag zien is er heus wel een mogelijkheid, of jij/hij neemt een dag of een paar uur vrij, of je blijft overnachten zodat je de deur niet uit hoeft, of je wacht gewoon even omdat die avondklok denk ik geen maanden zal gaan duren.
Ja in het weekend afspreken. Dan heb je een hele dag als je wil.
En zo'n eerste afspraak hoeft geen uren te duren natuurlijk. Eerst aftasten, bij kletsen. Kan makkelijk in 2 uurtjes.
Ik ben zelf ook aan het daten, dat zijn vaak 17.00 - 20.30 uur dates. Een vriendin van mij date ook, zij negeert structureel de avondklok. Als je het niet erg vindt om eventueel 95,- af te tikken, kun je em best negeren in mijn optiek.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
27-02-2021 19:24
Je kunt toch makkelijk een date hebben voor 21 uur? En verder in het weekend overdag daten. Ik zie het probleem niet zo.
:rofl:

echt serieus, er zijn ook mensen die niet van 9 tot 5 werken.
Been there, done that, got the T-shirt.
ExodusRedux schreef:
27-02-2021 19:24
Je kunt toch makkelijk een date hebben voor 21 uur? En verder in het weekend overdag daten. Ik zie het probleem niet zo.
Hoe dan, als je die dag ook werkt?
Wie niet van 9 tot 5 werkt heeft meer tijd voor een date overdag. Wie wel van 9 tot 5 werkt zal op de vroege avond of in het weekend moeten daten.

Wat betreft dat douchen enzo, hoewel ik nu niet date is wel het voordeel dat ik thuis werk. Ik kan al onder werktijd beginnen aan het optutten. Even douchen rond 4 uur, haar lekker föhnen., makeup, en dan ben je klokke 6 klaar voor vertrek, of voor ontvangst bezoek. Ook met koken etc. kun je al eerder beginnen met dat thuis werken. Ideaal.
Voornu schreef:
27-02-2021 19:48
Hoe dan, als je die dag ook werkt?
Gewoon, 19:00 afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
27-02-2021 19:48
Hoe dan, als je die dag ook werkt?
Maar als je elkaar in het 'gewone' leven ook niet voor de avondklok tijd kan zien dan matchen je levens toch niet?
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
27-02-2021 19:54
Wie niet van 9 tot 5 werkt heeft meer tijd voor een date overdag. Wie wel van 9 tot 5 werkt zal op de vroege avond of in het weekend moeten daten.

Wat betreft dat douchen enzo, hoewel ik nu niet date is wel het voordeel dat ik thuis werk. Ik kan al onder werktijd beginnen aan het optutten. Even douchen rond 4 uur, haar lekker föhnen., makeup, en dan ben je klokke 6 klaar voor vertrek, of voor ontvangst bezoek. Ook met koken etc. kun je al eerder beginnen met dat thuis werken. Ideaal.
Zal je baas tof vinden dat je date op zijn kosten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
27-02-2021 19:41
:rofl:

echt serieus, er zijn ook mensen die niet van 9 tot 5 werken.
Nou ja dat dus. En dat betekent dus ook weekenden..
Ik werk onregelmatig maar wel redelijk vaste tijden, date is in de avond nog later vrij dan ik. Als je beiden in de middag maar wel verschillende tijden begint zit je dus ook al. Of als ik de ochtend heb en hij middag.

We hebben volgend weekend een hele zaterdag maar voor die tijd lukt het amper vanwege de klok.
Ik wil uit principe geen avondklok negeren natuurlijk, maar het is zo tegenstrijdig in dit geval omdat je 1 op 1 met elkaar afspreekt. Geen groepen, verjaardag enz.. Wat maakt het dan uit denk ik ergens dan.

Als wij beiden of 1 van ons 'gewoon' een 09.00 tot 17.00 uur baan zou hebben was het amper een probleem geweest, meer opties in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
27-02-2021 19:41
:rofl:

echt serieus, er zijn ook mensen die niet van 9 tot 5 werken.
Ik werk wél van 9 tot 5.

Maar mij zou het toch ook niet lukken.

Als ik buitenwandel om 5 ben ik in 't beste geval om half 7 thuis.
Dan nog douchen, nog met OV naar de plek van de date reizen, ... en het is bijna 9u :-).


Ik heb blijkbaar geluk dat ik van straat ben :-D.
Maar anders zou ik zo'n dingen dus écht wel in een weekend / op een vrije dag organiseren.

En niet haast-hurry-snel 's avonds.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
RedBaron schreef:
27-02-2021 20:01
Nou ja dat dus. En dat betekent dus ook weekenden..
Ik werk onregelmatig maar wel redelijk vaste tijden, date is in de avond nog later vrij dan ik. Als je beiden in de middag maar wel verschillende tijden begint zit je dus ook al. Of als ik de ochtend heb en hij middag.

We hebben volgend weekend een hele zaterdag maar voor die tijd lukt het amper vanwege de klok.
Ik wil uit principe geen avondklok negeren natuurlijk, maar het is zo tegenstrijdig in dit geval omdat je 1 op 1 met elkaar afspreekt. Geen groepen, verjaardag enz.. Wat maakt het dan uit denk ik ergens dan.

Als wij beiden of 1 van ons 'gewoon' een 09.00 tot 17.00 uur baan zou hebben was het amper een probleem geweest, meer opties in ieder geval.
Omdat er met jou nog zo ontzettend veel mensen hetzelfde idee hebben en die avondklok doodleuk negeren, en ja dan wordt het dus een probleem als meerdere mensen zo gaan denken.
Maar je kunt dus volgende week zaterdag? Dan snap ik het probleem al helemaal niet, het is 1 week?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t normaal al vreselijk lastig om met wisselende diensten, dus ook middag en nachtdiensten in t weekend) en coouderschap af te spreken. Nu is t bijna helemaal onmogelijk. ik denk dat ik 2 a 3 mogelijkheden hem per 10 weken en dan moet ik mazzel hebben dat mn date ook kan.

Bij mn laatste date hadden we om 4 uur afgesproken. Met in mn achterhooft als ie leuk genoeg is om wat mee te gaan eten mag hij ook blijven slapen. Iets wat ik pré-corona minder snel zou doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
27-02-2021 19:56
Maar als je elkaar in het 'gewone' leven ook niet voor de avondklok tijd kan zien dan matchen je levens toch niet?
Het maakt zeker wel verschil. Als je beide werkt die avond dan kun je na werktijd nog naar elkaar toe en eventueel weer naar huis. Geldt ook als de 1 vrij is en de ander in de avond werkt.

Of bij een werkdag die wel tot 16.00 uur bijvoorbeeld duurt, de ander vrij of juist in de ochtend al gewerkt heeft en je 's avonds samen doorbrengt. Maar dat je wel rond 22.00 uur naar huis kan.
Alle reacties Link kopieren
Heel makkelijk, drie opties:

Overdag afspreken.

Gewoon wel 's avonds afspreken en terug naar huis gaan met het risico dat je beboet wordt.

Of blijven slapen.
Als er geen andere opties zijn dan duurt het wat langer voordat je kunt afspreken. Ik heb morgen een tweede date, dus een week ertussen. Voor corona sprak ik ook alleen in het weekend af, of heel soms voor een drankje na werktijd. Die eerste dates zijn toch aftasten en dan is een paar uur max genoeg. En als je allebei het wow gevoel hebt kun je altijd nog samen naar huis bij 1 van jullie.
Rilena schreef:
27-02-2021 19:56
Maar als je elkaar in het 'gewone' leven ook niet voor de avondklok tijd kan zien dan matchen je levens toch niet?
Je kan elkaar wel voor die tijd zien. Als je om half 8 afspreekt, wat gaat eten en ook weer naar huis kan is dat goed te doen. Met avondklok is het wel krap allemaal, als 1 van de 2 ook nog naar huis moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven