Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Daten met avondklok

27-02-2021 19:17 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eens een topic voorbij zien komen 'daten in coronatijd', maar kan deze niet vinden dus bij deze..:)

Er staat een afspraak gepland met een date van vroeger. Kennen elkaar al heel lang maar nadat we laatst aan de praat kwamen wilden we eigenlijk weer eens afspreken.

Beide wisselende werktijden, dus een dag dat beide uitkomt is al enigszins lastig. Afspreken na werktijd 's avonds dus helemaal. Wil je na het werk nog even naar huis douchen en omkleden kun je daarna niet de straat op want avondklok, ongeacht of je gaat blijven slapen of niet.

Hoe staan jullie daarin? Gewoon nog even volhouden of zijn er daters die de gok gewaagd hebben om toch de deur uit te gaan? :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
27-02-2021 20:04
Omdat er met jou nog zo ontzettend veel mensen hetzelfde idee hebben en die avondklok doodleuk negeren, en ja dan wordt het dus een probleem als meerdere mensen zo gaan denken.
Maar je kunt dus volgende week zaterdag? Dan snap ik het probleem al helemaal niet, het is 1 week?!
Omdat sommigen, velen zelfs meen ik een rotperiode achter de rug hebben en staan te trappelen om afleiding.
Ik heb een heel jaar niet geklaagd over alle maatregelen, en voor de meesten bestond dit jaar uit een sleur van slapen, werken, eten, huishouden, opvoeding/verzorging kinderen en/of huisdieren, mantelzorg noem het maar.

Is toch logisch dat een week wachten dan best lang is en dat voor het eerst klagen over 1 van de maatregelen best wel even mag al zeg ik het zelf :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Het er op wagen natuurlijk!

Ik hoop wel dat je een boete krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Als je een 9 tot 5 baan hebt dan kan je in het weekend afspreken.

Heb je beide wisselende werktijden dan spreek je desnoods s ochtends voor het werk af.
Alle reacties Link kopieren
RedBaron schreef:
27-02-2021 20:20
Omdat sommigen, velen zelfs meen ik een rotperiode achter de rug hebben en staan te trappelen om afleiding.
Ik heb een heel jaar niet geklaagd over alle maatregelen, en voor de meesten bestond dit jaar uit een sleur van slapen, werken, eten, huishouden, opvoeding/verzorging kinderen en/of huisdieren, mantelzorg noem het maar.

Is toch logisch dat een week wachten dan best lang is en dat voor het eerst klagen over 1 van de maatregelen best wel even mag al zeg ik het zelf :cheers:
Dan nog, het is een week... het is niet dat je hem pas over 4 maanden kunt zien, het zijn maar 7 dagen.
Er zijn meerdere mensen die een rotperiode achter de rug hebben, iedereen wacht op versoepelingen, maar er is een reden dat die er nog niet zijn... En ja klagen over de maatregelen mag best, maar als je serieus overweegt om de avondklok te negeren omdat je geen weekje kan wachten vind ik dat nogal dramatisch
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
27-02-2021 20:25
Het er op wagen natuurlijk!

Ik hoop wel dat je een boete krijgt...
Zielige opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
27-02-2021 20:25
Het er op wagen natuurlijk!

Ik hoop wel dat je een boete krijgt...
Zielige opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Kate2000 schreef:
27-02-2021 20:44
Zielige opmerking.
Ach, het komt van jou ;-) . Ik vind het niet zo erg dat je dat vindt😅
Alle reacties Link kopieren
RedBaron schreef:
27-02-2021 20:01
Nou ja dat dus. En dat betekent dus ook weekenden..
Ik werk onregelmatig maar wel redelijk vaste tijden, date is in de avond nog later vrij dan ik. Als je beiden in de middag maar wel verschillende tijden begint zit je dus ook al. Of als ik de ochtend heb en hij middag.

We hebben volgend weekend een hele zaterdag maar voor die tijd lukt het amper vanwege de klok.
Ik wil uit principe geen avondklok negeren natuurlijk, maar het is zo tegenstrijdig in dit geval omdat je 1 op 1 met elkaar afspreekt. Geen groepen, verjaardag enz.. Wat maakt het dan uit denk ik ergens dan.

Als wij beiden of 1 van ons 'gewoon' een 09.00 tot 17.00 uur baan zou hebben was het amper een probleem geweest, meer opties in ieder geval.
Samen ontbijten?
Is hier in Duitsland algemeen geaccepteerd als sociale activiteit en dus ook geschikt als date.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
RedBaron schreef:
27-02-2021 20:01
Nou ja dat dus. En dat betekent dus ook weekenden..
Ik werk onregelmatig maar wel redelijk vaste tijden, date is in de avond nog later vrij dan ik. Als je beiden in de middag maar wel verschillende tijden begint zit je dus ook al. Of als ik de ochtend heb en hij middag.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
27-02-2021 20:25
Ik hoop wel dat je een boete krijgt...
Want?
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-02-2021 20:52
Want?
Als je de regels overtreedt, lijkt het me duidelijk dat daar op moet worden gehandhaafd.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
27-02-2021 20:54
Als je de regels overtreedt, lijkt het me duidelijk dat daar op moet worden gehandhaafd.
Snap ik, maar ik vind hopen dat iemand een boete krijgt nogal raar. Bovendien kun je ook een waarschuwing krijgen, dat is ook handhaven.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-02-2021 20:57
Snap ik, maar ik vind hopen dat iemand een boete krijgt nogal raar. Bovendien kun je ook een waarschuwing krijgen, dat is ook handhaven.
Okee
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf oktober gaan daten. Toen was de avondklok er nog niet, maar desondanks spraken we overdags af en gingen we wandelen. In een later stadium wel thuis afgesproken, maar nog niet dat we bij elkaar bleven slapen. Toen kwam de avondklok en daar werd ik heel opstandig van, want mijn bubbel is erg klein (lees alleen die date momenteel en mijn uitwonende dochter die een keer per week komt). En nu gooide die avondklok zelfs beperkingen op om mijn bubbel te kunnen zien. Ik wilde me ook niet laten dwingen om bij de date te blijven slapen.
Op zich nu wel aardig een soort ritme in gekregen: we zien elkaar na werk en dan tot 20.45 uur, net genoeg tijd om voor 21.00 uur thuis te zijn. Ideaal is het niet dus ik hoop dat de avondklok er snel afgaat.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-02-2021 20:57
Snap ik, maar ik vind hopen dat iemand een boete krijgt nogal raar. Bovendien kun je ook een waarschuwing krijgen, dat is ook handhaven.
Dat krijg je als je je moeilijk in kan leven in een ander....

TO ik hoop dat je een zeer geslaagde date heb en het hele avondklok gebeuren samen thuis kan ontduiken :A:
Been there, done that, got the T-shirt.
Wissewis schreef:
27-02-2021 20:00
Zal je baas tof vinden dat je date op zijn kosten.
Daar merkt mijn baas niets van. Ik doe gewoon steeds even wat tussen mijn mails door. En zoiets is niet dagelijks en natuurlijk alleen als het werk het toelaat.
novaviva schreef:
27-02-2021 19:55
Gewoon, 19:00 afspreken?
Niet iedereen woont dichtbij elkaar, he?
Met reistijd en werk kan het echt wel lastig zijn om doordeweeks iets af te spreken.
Lukt mij met sommige vriendinnen ook niet in verband met reisafstand. Dan is het gewoon heel lastig om op tijd binnen/thuis te zijn.
Er wordt net gedaan alsof die avindklok er al heeeel lang is en of dat nog maanden gaat duren.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
27-02-2021 21:35
Er wordt net gedaan alsof die avindklok er al heeeel lang is en of dat nog maanden gaat duren.
Veel kans dat het inderdaad nog maanden duurt.

Het ging 3 weken duren, maar is intussen al een keer of 2 verlengd.


En hier in België zitten we intussen sinds juli 2020 aan dat onding vast.
Ook maar "voor enkele weken".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Miss-Pippilotta schreef:
27-02-2021 21:16
Niet iedereen woont dichtbij elkaar, he?
Met reistijd en werk kan het echt wel lastig zijn om doordeweeks iets af te spreken.
Lukt mij met sommige vriendinnen ook niet in verband met reisafstand. Dan is het gewoon heel lastig om op tijd binnen/thuis te zijn.
Oh, ik zou zelf inderdaad niet snel daten met iemand die ver bij mij vandaan woont, dat vind ik altijd al teveel gedoe en teveel dilemma’s op termijn als de relatie goed zou gaan.
pipootje schreef:
27-02-2021 21:35
Er wordt net gedaan alsof die avindklok er al heeeel lang is en of dat nog maanden gaat duren.
Voor mij persoonlijk is de avondklok de meest beperkende maatregel die er is. Een maand (zolang is de avondklok er nu) voelt dus al ontzettend lang inmiddels.
En anders de boete zien als geld dat je anders aan uitgaan zou hebben uitgegeven. Maar ik blijf lekker binnen nu. Mijn tijd komt wel weer.
Als jullie werktijden zoveel verschillen dat je alleen maar tot na 21.00 kunt afspreken dan zou ik niet eens aan een relatie beginnen.

Ik zou niet de avondklokregel overtreden
Mss uberhaupt even uitstellen tot je weer wat kunt doen?
Ik zou het ongemakkelijk vinden om eerste date bij elkaar thuis af te spreken, zeker als er door de avondklok ook nog die beladenheid is van blijven slapen of niet.
En anders gewoon overdag afspreken voor een wandeling ergens, en dan ergens koffie of een broodje halen ofzo.
Je mist echt een cafeetje nu, voor deze momenten
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet kijken wat er allemaal NIET kan, maar kijken wat er wel kan.
Spreek desnoods om 7:00 uur in de ochtend af. Samen even ontbijten.... of ga douw-trappen... hoe apart en grappig kan het zijn? Of toch in de avond afspreken en blijven slapen in logeerkamer of woonkamer (zoals reeds geopperd).

Waar een wil is, is een weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven