Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De EMA is eruit.

07-04-2021 16:05 300 berichten
Er bestaat inderdaad een verband tussen het coronavaccin van AstraZeneca en de zeldzame combinatie van bloedstolsels (trombose) en een laag aantal bloedplaatjes (trombocytopenie). Dit zegt Marco Cavaleri, hoofd vaccinatiestrategie van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), dinsdag in Italiaanse media.

De zeldzame combinatie van klachten “onder jonge gevaccineerden komt vaker voor dan we zouden verwachten. Dat moeten we zeggen”.


Goed. Je hoeft dus ook niet meer blindelings te vertrouwen op de goedkeuring van EMA.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
07-04-2021 16:48
Gevoelsmatig schijnt het enger te zijn om actief een keuze te maken waardoor je het risico loopt, hoe klein ook (zoals een vaccin nemen) dan om het je te laten overkomen (zoals besmet raken met corona).
Dat is natuurlijk onzinnig als je er goed over nadenkt en ook totaal niet consequent. Dus ook al "voelt" het zo, dan kun je dat toch rationaliseren?
Spijker op z'n kop.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
07-04-2021 17:04
Walking on the wild side Yasmijn, jij onverschrokken dare devil.
Still alive and kicking!
Alles komt goed, alleen de rest niet
MacTrees schreef:
07-04-2021 16:57
Een ziekte die meestal mild verloopt? Neem eens een uitstapje naar de site van het longfonds en zie dat er in de leeftijdcategorie gemiddelde 48 jaar hoeveel mensen er zijn die ernstig ziek zijn geweest doch niet zijn opgenomen in het ziekenhuis, hoeveel mensen er maanden nodig hebben om te herstellen. In mijn omgeving zijn jonge mensen een 2e keer ziek geworden en flinker dan de eerste keer. Ik ben helemaal niet zo ziek geweest van corona maar mijn conditie is wel duidelijk merkbaar verslechterd.
Het klopt. Het is niet zoals in een film dat er ik weet niet hoeveel menen tegelijk omkiepen maar is dat nodig om in te zien dat het gewoon ernstig is.

En moet ik het zo maar goed vinden wanneer er dadelijk ik weet niet hoeveel mensen geen vaccin nemen want dat is een keuze? Dan heb ik het dus maar te accepteren dat corona welig blijft tieren omdat er niet voldoende gevaccineerd wordt.

Ik ben het er wel mee eens dat wel of niet vaccineren een eigen keuze is maar ik laat wel luid en duidelijk merken wat ik er van vind omdat het wel degelijk ook mijn belang is. Mensen hebben een verantwoordelijkheid naar elkaar toe en mogen daar op aangesproken worden wanneer hun gedrag invloed heeft op ieders veiligheid en gezondheid.

Dit hoef je mij allemaal niet te vertellen want ik héb Covid gehad en ik bén er maanden ziek van geweest. Ik begrijp het belang van vaccineren maar al te goed.

Waar het mij om gaat is dat er hier mensen zijn die de zorgen die anderen hebben belachelijk maken met opmerkingen zoals "zou je ook geen chemo nemen als je kanker hebt" en "dan ga je zeker ook nooit met het vliegtuig?". Dat is gewoon een naar toontje. Behandel elkaar eens met respect. Je kunt je punt ook maken zonder lullig te doen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2021 16:46
Prima, laat mensen dan dáárop reageren en niet iedereen die dit vaccin niet ziet zitten wegzetten als aanstellers.

Het is het toontje in dit topic waar ik over val. Lekker elkaar de maat nemen. 👎🏻
Tsja Lesmee relt al langer in elk covid topic met dit soort posts en dit is precies waar ze op uit is. Maar ga vooral door met Yasmijn afzeiken
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2021 17:09
Tsja Lesmee relt al langer in elk covid topic met dit soort posts en dit is precies waar ze op uit is. Maar ga vooral door met Yasmijn afzeiken
Ja. 🤣 ik kan het ook zo slecht hebben. Heb zo’n teer zieltje.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
07-04-2021 17:10
Ja. 🤣 ik kan het ook zo slecht hebben. Heb zo’n teer zieltje.
Jij zit te huilen in een hoekje onnie?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2021 17:12
Jij zit te huilen in een hoekje onnie?
En hoe! Kom je me troosten?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trombose gehad
Ik heb longemboliën gehad
Ik heb corona gehad

Ik heb het Astra Zeneca vaccin genomen.
Waarom? Omdat medici nu veel alerter zullen zijn op trombose. De kans op trombose na vaccineren veel minder groot is dan de kans op corona als ik me niet laat vaccineren.
Het is een afweging die ieder voor zich moet maken.
Waar ik alleen schoon genoeg van heb is de mening die mensen die totaal geen verstand hebben van het vaccin blijkbaar moeten verkondigen.
Trombose kun je ook oplopen zonder vaccin. Mogen we nu ook geen lange reizen meer maken? Geen pil meer gebruiken? Wordt daar ook actie voor gevoerd?
MacTrees schreef:
07-04-2021 16:57

En moet ik het zo maar goed vinden wanneer er dadelijk ik weet niet hoeveel mensen geen vaccin nemen want dat is een keuze? Dan heb ik het dus maar te accepteren dat corona welig blijft tieren omdat er niet voldoende gevaccineerd wordt.
Ja, dat heb je maar goed te vinden want het is idd een vrije keuze.

Daarbij is het allemaal niet zo dramatisch met dat welig blijven tieren. Over een jaar zijn er betere medicijnen en vaccins op de markt die het virus vast doen indammen.

En in de tussentijd kun jij met je vaccinatiepaspoort redelijk doen en laten wat je wilt.

Ik zie het probleem dan ook niet zo.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
07-04-2021 16:57
Alleen Yasmijn letterlijk en Solomio impliceerde het enigszins
Ik heb nergens beweerd dat het aanstellerij is, maar ik vind het wel vrij irrationeel om de angst voor AZ zo groot te maken, terwijl de cijfers laten zien dat de risico's van Covid-19 vele malen groter zijn.

Ik vind die angst echt iets om serieus te nemen, maar wat Eurus ook zegt, deze TO is niet in haar eerste relletje gestikt en haar laatste zin uit de OP is klinkklare nonsens en stemmingmakerij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
07-04-2021 17:16
Ja, dat heb je maar goed te vinden want het is idd een vrije keuze.

Daarbij is het allemaal niet zo dramatisch met dat welig blijven tieren. Over een jaar zijn er betere medicijnen en vaccins op de markt die het virus vast doen indammen.

En in de tussentijd kun jij met je vaccinatiepaspoort redelijk doen en laten wat je wilt.

Ik zie het probleem dan ook niet zo.
:facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2021 17:08
Dit hoef je mij allemaal niet te vertellen want ik héb Covid gehad en ik bén er maanden ziek van geweest. Ik begrijp het belang van vaccineren maar al te goed.

Waar het mij om gaat is dat er hier mensen zijn die de zorgen die anderen hebben belachelijk maken met opmerkingen zoals "zou je ook geen chemo nemen als je kanker hebt" en "dan ga je zeker ook nooit met het vliegtuig?". Dat is gewoon een naar toontje. Behandel elkaar eens met respect. Je kunt je punt ook maken zonder lullig te doen.
Dat kun jij een naar toontje vinden, maar het is wel een manier om te laten zien dat mensen bepaalde risico's met gemak nemen, terwijl dit uiterst kleine risico bij dat AZ-vaccin ineens onoverkomelijk wordt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2021 17:08
Dit hoef je mij allemaal niet te vertellen want ik héb Covid gehad en ik bén er maanden ziek van geweest. Ik begrijp het belang van vaccineren maar al te goed.

Waar het mij om gaat is dat er hier mensen zijn die de zorgen die anderen hebben belachelijk maken met opmerkingen zoals "zou je ook geen chemo nemen als je kanker hebt" en "dan ga je zeker ook nooit met het vliegtuig?". Dat is gewoon een naar toontje. Behandel elkaar eens met respect. Je kunt je punt ook maken zonder lullig te doen.
Mijn excuses want dan heb ik je verkeerd begrepen.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-04-2021 16:18
Je zal die ene maar zijn... Verwaarloosbaar en al...
Obese is een veel hoger risico.
ik geef mn bek ook maar een douw
Eurus schreef:
07-04-2021 17:09
Tsja Lesmee relt al langer in elk covid topic met dit soort posts en dit is precies waar ze op uit is. Maar ga vooral door met Yasmijn afzeiken
Ik rel niet hoor. Ik verkondig alleen mijn zienswijze. Dat wij daarin drastisch tegenover elkaar staan moge duidelijk zijn. Je hoeft niet te reageren natuurlijk.
Solomio schreef:
07-04-2021 17:19
Dat kun jij een naar toontje vinden, maar het is wel een manier om te laten zien dat mensen bepaalde risico's met gemak nemen, terwijl dit uiterst kleine risico bij dat AZ-vaccin ineens onoverkomelijk wordt.
Niet onoverkomelijk, maar niet in verhouding tot. Voor mij dan.

Misschien denk ik er over een jaar anders over als er meer duidelijk is over de werking en het langetermijn effect van het vaccin.

Prima dat iemand anders er anders over denkt.
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
07-04-2021 17:26
Niet onoverkomelijk, maar niet in verhouding tot. Voor mij dan.

Misschien denk ik er over een jaar anders over als er meer duidelijk is over de werking en het langetermijn effect van het vaccin.

Prima dat iemand anders er anders over denkt.
Precies, je denkt alleen aan jezelf.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
07-04-2021 17:19
Dat kun jij een naar toontje vinden, maar het is wel een manier om te laten zien dat mensen bepaalde risico's met gemak nemen, terwijl dit uiterst kleine risico bij dat AZ-vaccin ineens onoverkomelijk wordt.

Maar kun je je ook voorstellen dat er mensen zijn, met een voor jou onbekende voorgeschiedenis, voor wie dit soort dingen misschien wat minder onoverkomelijk zijn?

Weet je nog dat ik een tijdje terug jouw moeite met het tijdelijk niet naar een terrasje kunnen bagatelliseerde? Toen heb jij mij ook (terecht) weerwoord gegeven. Je kunt niet in het hoofd van anderen kijken. Dus ga mensen dan niet belachelijk maken die het hier moeilijk mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2021 17:27
Maar kun je je ook voorstellen dat er mensen zijn, met een voor jou onbekende voorgeschiedenis, voor wie dit soort dingen misschien wat minder onoverkomelijk zijn?
Maar ik bagatelliseer de angst niet, ik probeer em in perspectief te zetten.

Ik weet soms echt niet wat ik lees.

Mijn beste vriendin belde mij van de week, want ze heeft een uitnodiging voor een AZ-vaccin gekregen en zit toch wel met angst.
Dan belt ze mij, omdat ik én haar angst serieus neem én rationeel blijf.

Ik vind die angst echt heel begrijpelijk, maar de ratio mis ik daarbij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
07-04-2021 17:27
Precies, je denkt alleen aan jezelf.
Hoezo heb jij er last van als ik me nu niet laat inenten met az?
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
07-04-2021 17:31
Hoezo heb jij er last van als ik me nu niet laat inenten met az?
Omdat er mensen zijn die bijv niet ingeënt kunnen worden, of mensen bij wie de vaccinatie niet voldoende immuunrespons opwekt. Die blijven dus vatbaar en als er daar teveel van zijn kunnen de versoepelingen niet doorgaan.
En dus heb ik er last van als jij je niet laat vaccineren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
07-04-2021 17:35
Omdat er mensen zijn die bijv niet ingeënt kunnen worden, of mensen bij wie de vaccinatie niet voldoende immuunrespons opwekt. Die blijven dus vatbaar en als er daar teveel van zijn kunnen de versoepelingen niet doorgaan.
En dus heb ik er last van als jij je niet laat vaccineren.
Dat zal wel meevallen hoor. De groep de je benoemd heeft waarschijnlijk ook niet meegedaan aan het rijksvaccinatieprogramma. Daar ondervinden we ook geen gevolgen van.

Toegevoegd:

Daarbij denk ik dat over een tijdje uiteindelijk wel meer mensen overstag gaan. Inclusief ikzelf.
anoniem_64821e2aca83c wijzigde dit bericht op 07-04-2021 17:41
9.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn huisarts is de kans op trombose bij zwangerschap ook groot. Toch is dat iets waar we zelden bij stilstaan.
lesmee schreef:
07-04-2021 17:38
Dat zal wel meevallen hoor. De groep de je benoemd heeft waarschijnlijk ook niet meegedaan aan het rijksvaccinatieprogramma. Daar ondervinden we ook geen gevolgen van.
Omdat er voor al dié ziektes al groepsimmuniteit is. Dat je dat verschil niet begrijpt!
Solomio schreef:
07-04-2021 17:29
Maar ik bagatelliseer de angst niet, ik probeer em in perspectief te zetten.

Ik weet soms echt niet wat ik lees.

Mijn beste vriendin belde mij van de week, want ze heeft een uitnodiging voor een AZ-vaccin gekregen en zit toch wel met angst.
Dan belt ze mij, omdat ik én haar angst serieus neem én rationeel blijf.

Ik vind die angst echt heel begrijpelijk, maar de ratio mis ik daarbij.

Kijk, zo klinkt het allemaal al een stuk vriendelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven