Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De EMA is eruit.

07-04-2021 16:05 300 berichten
Er bestaat inderdaad een verband tussen het coronavaccin van AstraZeneca en de zeldzame combinatie van bloedstolsels (trombose) en een laag aantal bloedplaatjes (trombocytopenie). Dit zegt Marco Cavaleri, hoofd vaccinatiestrategie van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), dinsdag in Italiaanse media.

De zeldzame combinatie van klachten “onder jonge gevaccineerden komt vaker voor dan we zouden verwachten. Dat moeten we zeggen”.


Goed. Je hoeft dus ook niet meer blindelings te vertrouwen op de goedkeuring van EMA.
Joh, prima als je zelf niet durft, maar waarom dan nepnieuws en onzin verspreiden? Zo overtuig je anderen om het ook niet te doen en dan kan het zomaar wèl uit gaan maken voor groepsimmuniteit.
RikM schreef:
07-04-2021 17:41
Kijk, zo klinkt het allemaal al een stuk vriendelijker.
:facepalm:
Lacuba schreef:
07-04-2021 17:41
Omdat er voor al dié ziektes al groepsimmuniteit is. Dat je dat verschil niet begrijpt!
We krijgen ook wel groepsimmuniteit als ik az aan me voorbij laat gaan. Dat zal er niet om spannen.
Gelukkig is daar RikM. Het morele kompas vsn het Vivaforum :proud:
Ik zou maar gelijk euthanasie aanvragen want het leven is nu eenmaal niet zonder risico.
-Darkside- schreef:
07-04-2021 17:44
Joh, prima als je zelf niet durft, maar waarom dan nepnieuws en onzin verspreiden? Zo overtuig je anderen om het ook niet te doen en dan kan het zomaar wèl uit gaan maken voor groepsimmuniteit.
Nepnieuws?

Je leest ook echt alleen wat je wilt lezen he?
lesmee schreef:
07-04-2021 17:45
Nepnieuws?

Je leest ook echt alleen wat je wilt lezen he?
:rofl:

Dit is zó grappig
-Darkside- schreef:
07-04-2021 17:47
:rofl:

Dit is zó grappig
:hihi:
RikM schreef:
07-04-2021 17:27
Dus ga mensen dan niet belachelijk maken die het hier moeilijk mee hebben.
If you can’t stand the heat get out of the kitchen.

To is zelf niet vies van een potje rellen en stoken, dan kan je felle reacties terug verwachten.
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
07-04-2021 17:38
Dat zal wel meevallen hoor. De groep de je benoemd heeft waarschijnlijk ook niet meegedaan aan het rijksvaccinatieprogramma. Daar ondervinden we ook geen gevolgen van.
Die groep is beschermd door al die anderen om hen heen die zich wel hebben laten vaccineren, doordat er door het RVP een vaccinatiegraad is voor deze ziekten van zo'n 95%. Daarom is het zo belangrijk dat de mensen die wel gevaccineerd kunnen worden daar hun verantwoordelijkheid in nemen en dat we ons tegen covid net zo massaal laten vaccineren als bij het RVP.

Ook bij ziekten uit het RVP is het overigens bij tijd en wijlen zorgelijk dat de vaccinatiegraad lager is dan nodig om volledige groepsimmuniteit te hebben, waardoor er uitbraken dreigen of bijna uitgestorven ziektes toch opeens weer opduiken. Voor mensen die zich niet konden laten vaccineren, mensen waarbij het niet aangeslagen is of baby's die nog niet gevaccineerd zijn kan dat funest zijn. Vooral in bijv. de Biblebelt ondervindt men de gevolgen van een plaatselijk lagere vaccinatiegraad, want daar laaien de mazelen nog wel eens op. Elke gevaccineerde draagt bij aan het verder terugdringen van dit soort ziektes en het beschermen van mensen die zichzelf niet kunnen beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2021 16:18
Advies is voor alleleeftijdsgroepen blijven gebruiken :cheer2:
Waarom staat dit er niet bij in je op, to?
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
07-04-2021 17:53
Die groep is beschermd door al die anderen om hen heen die zich wel hebben laten vaccineren, doordat er door het RVP een vaccinatiegraad is voor deze ziekten van zo'n 95%. Daarom is het zo belangrijk dat de mensen die wel gevaccineerd kunnen worden daar hun verantwoordelijkheid in nemen en dat we ons tegen covid net zo massaal laten vaccineren als bij het RVP.

Ook bij ziekten uit het RVP is het overigens bij tijd en wijlen zorgelijk dat de vaccinatiegraad lager is dan nodig om volledige groepsimmuniteit te hebben, waardoor er uitbraken dreigen of bijna uitgestorven ziektes toch opeens weer opduiken. Voor mensen die zich niet konden laten vaccineren, mensen waarbij het niet aangeslagen is of baby's die nog niet gevaccineerd zijn kan dat funest zijn. Vooral in bijv. de Biblebelt ondervindt men de gevolgen van een plaatselijk lagere vaccinatiegraad, want daar laaien de mazelen nog wel eens op. Elke gevaccineerde draagt bij aan het verder terugdringen van dit soort ziektes en het beschermen van mensen die zichzelf niet kunnen beschermen.
Spijker en kop.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
07-04-2021 17:45
We krijgen ook wel groepsimmuniteit als ik az aan me voorbij laat gaan. Dat zal er niet om spannen.
Waarom niet? En als veel meer mensen dat denken?

Deskundigen denken dat een percentage van zo'n 70-80% gevaccineerden nodig is voor genoeg groepsimmuniteit (en dan zul je wellicht toch nog wel kleine oplaaiingen hebben, daarmee heb je de ziekte nog niet uitgebannen). De vaccinatiebereidheid is momenteel zo'n 80%. Kinderen tot 18 mogen nog niet gevaccineerd worden, dus die 80% volwassen gevaccineerden zorgen voor een totale vaccinatiegraad van 70%. Ik denk dat het er dus wel om zal spannen of er genoeg groepsimmuniteit gehaald wordt. Als er een bereidheid van 99% zou zijn en jij was vrijwel de enige, dan zou het niet uitmaken nee. Maar zoals het er nu voor staat kan het best zijn dat elke vaccinatie telt.
-Darkside- schreef:
07-04-2021 17:45
Gelukkig is daar RikM. Het morele kompas vsn het Vivaforum :proud:

Flikker toch op zeg.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
07-04-2021 16:21
Je gaat ook geen chemo nemen (troep) als je kanker krijgt?
Deze vergelijking hoor ik vaker, maar dat gaat toch niet op? het vaccin dien je toe aan volledig gezonde mensen. niet aan doodzieke mensen. als ik kanker heb is de afweging toch echt anders
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2021 17:59
Flikker toch op zeg.
Always be kind :lol:
Alles komt goed, alleen de rest niet
nicole123 schreef:
07-04-2021 17:57
Waarom niet? En als veel meer mensen dat denken?

Deskundigen denken dat een percentage van zo'n 70-80% gevaccineerden nodig is voor genoeg groepsimmuniteit (en dan zul je wellicht toch nog wel kleine oplaaiingen hebben, daarmee heb je de ziekte nog niet uitgebannen). De vaccinatiebereidheid is momenteel zo'n 80%. Kinderen tot 18 mogen nog niet gevaccineerd worden, dus die 80% volwassen gevaccineerden zorgen voor een totale vaccinatiegraad van 70%. Ik denk dat het er dus wel om zal spannen of er genoeg groepsimmuniteit gehaald wordt. Als er een bereidheid van 99% zou zijn en jij was vrijwel de enige, dan zou het niet uitmaken nee. Maar zoals het er nu voor staat kan het best zijn dat elke vaccinatie telt.
Gezien er zorgen zijn over groepsimmuniteit is het bekend dat meerdere mensen twijfelen over het wel of niet vaccineren.

Voor mij ligt dat aan een aantal factoren die ik hier eerder op het forum genoemd heb.

Ik zeg daarbij niet nee. Ik zeg nu nog niet. Ik kijk eerst even aan hoe het zich ontwikkeld.
RikM schreef:
07-04-2021 17:59
Flikker toch op zeg.
Beschaafd!
Lacuba schreef:
07-04-2021 18:06
Beschaafd!
Terecht!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-04-2021 18:07
Terecht!
🤣
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
07-04-2021 18:04
Gezien er zorgen zijn over groepsimmuniteit is het bekend dat meerdere mensen twijfelen over het wel of niet vaccineren.
Dat klopt, zo'n 20%. Dat is geen nieuws toch? Maar je kunt dus niet zeggen dat het niet zo uitmaakt of je het wel of niet doet, omdat het er niet om zal spannen wat betreft groepsimmuniteit. Om die groepsimmuniteit te bereiken telt juist wel elke vaccinatie.
Is er al iets bekend van de EMA over het onderzoek naar Spoetnik?
RikM schreef:
07-04-2021 17:59
Flikker toch op zeg.
Lekker vriendelijk ben je zelf
Nou, het weer gezellig. Ik ga eten koken.
-Darkside- schreef:
07-04-2021 18:16
Lekker vriendelijk ben je zelf
Jij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven