Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De vaccinweigeraar: wie is het?

03-11-2021 11:25 3002 berichten
Dit topic is geen aanval op de vaccinweigeraar, ik denk juist dat het in deze tijden van ‘verdeling’ goed is om een iets genuanceerder beeld te krijgen van de groep individuen – want dat zijn het natuurlijk – die om persoonlijke redenen niet gevaccineerd wil worden. Misschien schept het enige helderheid in de duisternis, want voor het gros blijft de vaccinweigeraar een fascinerend fenomeen op zijn best, en een volslagen idioot op zijn slechtst. Maar er móet een nuance zijn, en daar wil ik in dit topic naar op zoek.

Volgens mij zijn de vaccinweigeraars onder te verdelen in grofweg vier groepen: de religieuzen, de complotdenkers, de sportfanaten en de natuurgeneeskunde-aanhangers. Daarnaast is er natuurlijk een klein groepje dat om medische redenen niet gevaccineerd kan worden, maar zij weigeren geen vaccin, zij hebben gewoon geen toestemming van hun arts, dat is iets heel anders.

Op het forum duiken vaak topics op met titels als ‘Mijn vader is een wappie’ of ‘Mijn zus is anti-vax’, en zo kennen we allemaal wel een vaccinweigeraar, misschien wel meer. Vaak zijn het mensen die dicht bij ons staan, en hoewel ik persoonlijk probeer elke discussie over dit onderwerp met weigeraars uit de weg te gaan, wil ik toch heel graag begrijpen wat hen drijft. Het zou mooi zijn als gesprekken over Corona weer vrijelijk gevoerd kunnen worden, met iedereen, dus óók met hen. Misschien is het teveel gevraagd, maar goed, een poging kan nooit kwaad.

Zelf ken ik twee vaccinweigeraars, een goede vriendin en mijn sportinstructrice. De vriendin is een natuurgeneeskunde-aanhanger, ze liep altijd al rond met eigenaardige kristallen om haar hals en ze heeft meermaals geprobeerd me geneeskrachtige kruidendrankjes en een geluidsgolven-apparaatje aan te smeren (‘Vijftienhonderd euro is misschien veel geld, maar het gaat om je gezondheid, hè?’) Ik dacht altijd dat het een onschuldige hobby was en merkte pas hoe diep ze was weggezonken in het alternatieve circuit toen de Corona-crisis uitbrak. Ze is boos, maar vreemd genoeg is ze ook heel bang voor het virus, want eigenlijk vindt ze dat we gewoon in lockdown hadden moeten blijven tot de pandemie is uitgewoed. Ze wordt steeds bozer, want de Coronapas is volgens haar een vorm van pesten en daarom wil ze zich nu helemáál niet meer laten vaccineren.

De sportinstructrice is ook een natuurgeneeskunde-aanhanger, en volgens mij komt er ook wat complot-denken bij kijken. Toen ik haar laatst tegenkwam in de kleedkamer, begon ze over de nieuwe maatregelen. Ik probeerde het gesprek snel op een ander onderwerp te brengen, maar ze wilde toch één ding kwijt: “Leugens komen altijd uit, hè? Dat is een waarheid als een koe, dus ooit komt de waarheid bovendrijven en weten wat hier écht speelt.” Ik geloof dat ze het over de overheid had, maar ik weet het niet zeker en eigenlijk wil ik het ook niet weten. Want het is een leuke vrouw, net als mijn vriendin, maar het probleem is natuurlijk dat dit soort gesprekken steeds onvermijdelijker worden, en wat doe je dan? Ik wil mensen niet uit mijn leven schrappen, ik wil graag begrip hebben voor hun standpunten, maar hoe doe je dat?

Ik ben benieuwd naar alle types vaccinweigeraars en hun beweegredenen. Nogmaals, dit topic is niet bedoeld als aanval, het is een poging om een iets genuanceerder beeld te krijgen van de groep vaccinweigeraars. Ik ben benieuwd!


Voor de twijfelaars:

Het Erasmus MC heeft op25/11 een speciale telefoonlijn geopend voor (medische) vragen over de vaccinatie.
De vaccinatietwijfel telefoon.
Op wo. en vr. te bereiken op
010-7041500
anoniem_64c227383a508 wijzigde dit bericht op 04-12-2021 12:03
Reden: toevoeging voorlichting
2.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik gisteren mijn eerste vaccinatie gehad. Ik ben half augustus bevallen (begin augustus was ik uitgerekend) en zou op basis van mijn geboortejaar het vaccin krijgen als ik hoogzwanger of (tweede prik) pas bevallen was. Ook i.v.m. mijn medische achtergrond heeft mijn verloskundige aangeraden tot wachten nadat ik bevallen en goed opgeknapt was. Vervolgens wat lopen sukkelen met mijn gezondheid vanwege een heel vervelende bevalling en borstonsteking. En omdat het erop lijkt dat vrouwen die borstvoeding geven een iets grotere kans hebben een borstontsteking te krijgen na de vaccinatie, durfde ik niet zo goed meer. Nu dus wel gedaan en tot nu toe heb ik er 0,0 last van en er is echt een last van mijn schouders gevallen! Ik baal alleen dat het nu dus nog 5 weken duurt voordat ik mijn QR code heb maargoed dat is te overzien en ik kan eventueel nog testen voor toegang.
Diediear schreef:
03-11-2021 14:28
Ik denk dat hoe jij je nu opstelt precies het probleem is dat ik probeer aan te kaarten. Niet iedereen die zich uitspreekt tegen het beleid (of tegen de mainstream media) is een ''wappie''. Zelfs niet als de ''wappies'' met zo'n persoon aan de haal gaan.

Feit is dat niet alle onderzoekers/virologen/wetenschappers staan te springen. We hebben het maar over dat antivaxxers niet open staan voor discussie. Maar mijn ervaring is dat gevaccineerde (inclusief ikzelf) eigenlijk niet openstaan voor een tegengeluid. Waarom wordt elke onderzoeker die zich positief uitlaat geprezen en een ieder die dat negatief doet wordt haast met de grond gelijk gemaakt. Is iets wat mij opvalt en vraagtekens roept.

Ik wist overigens niet dat deze meneer zo in het nieuws is gekomen dus ik zal je artikelen dan ook zeker lezen. Al stel ik nergens dat het A of B is :P

Edit: terug naar de vraag uit het topic. De vaccinweigeraar zijn in mijn omgeving dus ook universitair opgeleide mensen met wel degelijk vakinhoudelijke kennis. Zonder dat ze in een complot o.i.d. geloven.

Andere redenen in mijn omgeving zijn ofwel complotdenkers ofwel mensen die hun lichaam inderdaad als een ''tempel'' zien en vertrouwen op hun eigen immuunsysteem en gezondheid.
Je hebt wel gelijk dat gevaccineerden nauwelijks openstaan voor tegengeluiden. Ik hoor ook liever geen tegengeluiden, iedereen zal toch héél diep in zijn achterhoofd wel een stemmetje hebben dat fluistert: 'Oh god, stel je voor...' Maar dat stemmetje onderdruk ik, omdat ik vertrouw op de experts en het beleid. En omdat we deze crisis hoe dan ook zullen moeten bedwingen, we kunnen moeilijk met z'n allen onder de tafel gaan zitten wachten tot het overwaait.

Andersom vraag ik me wel serieus af waarom de vaccin-weigeraars niet openstaan voor tegengeluiden, want stel je voor dat we allemaal aan hun kant zouden gaan staan door het vaccin in de ban te doen - wat dan? Leggen we ons er dan met z'n allen bij neer dat er heel veel mensen gaan sterven, en dat deze pandemie ons allemaal kapot krijgt? Dat vind ik ook niet zo'n vrolijk vooruitzicht. Want oplossingen - ik bedoel: alternatieve oplossingen - worden door de vaccin-weigeraars ook niet massaal aangedragen. Dat heet: fatalisme. Of zie ik iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
03-11-2021 14:33
blckbx IS een wappie kanaal. Gewoon een feit. Dat is hun verdienmodel.

Ik vind het bijzonder dat wanneer 1000 voetbaltrainers zeggen dan de bal rond is dat jij zoveel belang hecht aan die ene die het tegenovergestelde zegt.
En dan ook niet kijkt wat zijn achtergrond is en of hij wel zo'n expert is
Ik gaf antwoord op de vraag wat voor weigeraars ik in mijn omgeving heb. En dat dat dus ook mensen zijn die wel degelijk universeel zijn opgeleid met meer vakinhoudelijke kennis op dit gebied. Daar hoor je weinig over en dát viel mij op. Wel vaker trouwens. De filmpjes deelde ik alleen omdat iemand vroeg of ik nog meer wist over het gesprek.

Ik hecht helemaal nergens belang aan en claim ook helemaal niet dat wat hij zegt klopt. Ik zeg ook niet dat het niet klopt. Dus waar je dat vandaan haalt geen idee maar je hoeft absoluut geen dingen voor mij in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
03-11-2021 14:42
Ik woon bij het willem 2 stadion. Ik zag zo af en toe eens een auto binnen rijden. Van de mensen die ik ken is 50/50 gevaccineerd.

Ik vraag me af waarom jij zo goed van vertrouwen bent. Immers, Hugo heeft alle harde beloften die hij gemaakt heeft gebroken.

Daarnaast weigert hij stelselmatig vragen in de kamer te beantwoorden, cijfers te geven etc.

En het mooie; hij heeft jou beloofd dat als je twee prikjes haalt, je je vrijheid weer terugkrijgt. Ook niet dus. Hij kan daar alles en iedereen de schuld van geven, maar hij breekt gewoon zijn belofte.
Dit is een onvoorspelbaar virus.
Domme mensen blijven iedere keer drammen om toezeggingen en voorspellingen en als dan blijkt dat hun interpretatie van de toezeggingen niet klopt, roepen ze dat ze worden voorgelogen. Waarom denk jij dat een minister precies kan voorspellen hoe een virus zich zal gedragen? Ik denk dat hij, en zijn ambtenaren, dat niet kunnen en dat ook niet pretenderen te kunnen. Zij handelen met de kennis van dat moment en zo interpreteer ik dat ook.

Verder is er niks mis met mijn vrijheid op dit moment. Als ik na het sporten koffie ga drinken, laat ik mijn QR code zien. Wat een onvrijheid....
Alle reacties Link kopieren
Om on topic te blijven. In mijn omgeving ken ik helemaal niemand die niet gevaccineerd is (behalve kinderen tot 12) of ik weet er niet van, dat kan ook.
Maar goed, ik zit dan wel in een bubbel van hoog opgeleide witte mensen zonder migratie achtergrond, dus dat zal ook wel schelen.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
03-11-2021 14:45
Je hebt wel gelijk dat gevaccineerden nauwelijks openstaan voor tegengeluiden. Ik hoor ook liever geen tegengeluiden, iedereen zal toch héél diep in zijn achterhoofd wel een stemmetje hebben dat fluistert: 'Oh god, stel je voor...' Maar dat stemmetje onderdruk ik, omdat ik vertrouw op de experts en het beleid. En omdat we deze crisis hoe dan ook zullen moeten bedwingen, we kunnen moeilijk met z'n allen onder de tafel gaan zitten wachten tot het overwaait.

Andersom vraag ik me wel serieus af waarom de vaccin-weigeraars niet openstaan voor tegengeluiden, want stel je voor dat we allemaal aan hun kant zouden gaan staan door het vaccin in de ban te doen - wat dan? Leggen we ons er dan met z'n allen bij neer dat er heel veel mensen gaan sterven, en dat deze pandemie ons allemaal kapot krijgt? Dat vind ik ook niet zo'n vrolijk vooruitzicht. Want oplossingen - ik bedoel: alternatieve oplossingen - worden door de vaccin-weigeraars ook niet massaal aangedragen. Dat heet: fatalisme. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat het een beetje ligt welk type vaccin-weigeraar je voor je hebt. Iemand die gelooft in complotten zal alles daaronder schuiven. Cijfers zijn mee gesjoemeld. De media heeft een dubbele agenda. Het vaccin bevat 5G. etc. etc. Dus ik merk bij die mensen dat de argumenten waarmee je komt niet aankomen. Want ze trekken immers alles in twijfel. Terwijl iemand die zijn of haar gezondheid en goedwerkende immuunsysteem vooropstelt zal dat niet snel riskeren voor een vaccin.

Het doet mij soms denken aan mijn moeder die gelooft dat alles al bepaald is in het leven. Waar je terecht komt. Op welke plek. In welke baan etc. Als ik dan vroeger als kind zei ''ja maar wat nou als ik NU ineens A of B besluit.'' Dan was haar antwoord steevast ''dan stond dat al vast''.
Ja daar was dus geen gespreek mee te voeren. Nou dát idee heb ik soms ook met de vaccin-weigeraars die ik online en offline spreek/lees :bonk:

Wat mij opvalt is dat ze niet willen inzien dat het nu zoveel beter gaat ómdat zoveel mensen het vaccin hebben genomen. Je zou denken 1+1=2 maar niet dus.
Ik weet maar van 1 persoon in mijn omgeving dat zij niet gevaccineerd is.
Zij is zwakbegaafd en beïnvloed door de verkeerde groep mensen. En daar was ze nogal gevoelig voor, omdat ze heel moeilijk met veranderingen om kan gaan (ze heeft allerlei 'kunstjes' geleerd om, met wat begeleiding, op zichzelf te kunnen wonen (inmiddels is ze 55+)) en omdat ze enorm bang voor prikjes is.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
03-11-2021 14:41
Waarom zou "men" "bang" zijn dat mensen zich niet willen laten vaccineren?. Is dat dan toch omdat er een groter plan bestaat? Dat "men" ons allemaal onder het duimpje wil krijgen? :rofl:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2021 09:39
Reden: Geen woorden voor
57.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels wel gevaccineerd, maar nog niet zo lang.
Bij mij is er ook een lange tijd twijfel geweest. En, het klinkt misschien heel kinderachtig, ik voel het ook als dwang, dat ik geen eigen keuze heb. Nu is dat bij mij een terugkomend dingetje wat voorkomt uit het 1 en ander in mijn jeugd.
Op zich ben ik helemaal niet tegen vaccineren ansich, maar wel tegen het verplichtte karakter. Toen ik besefte dat ik vooral weerstand had tegen de verplichting en wat ik daar voor mezelf mee kon doen, ben ik de inenting toch gaan halen.
Daarnaast heb ik ook een aantal maanden op de spoedlijst voor een operatie gestaan. Ik kon echt elk moment opgeroepen worden. Dit was voor mij zo belangrijk dat ik niet wilde dat ik niet geopereerd kon worden omdat ik net een vaccin had gehad.
Ik snap heel goed dat mensen graag gevaccineerd willen worden, maar ik snap ook heel goed dat er mensen zijn die het niet willen.
In mijn omgeving heeft denk ik 80 % zich laten vaccineren en 20% niet. De redenen om wel of niet te vaccineren liggen heel erg uiteen. Wat mijzelf betreft, respecteer ik ieders mening hierover.
Quincy2 schreef:
03-11-2021 14:49
Dit is een onvoorspelbaar virus.
Domme mensen blijven iedere keer drammen om toezeggingen en voorspellingen en als dan blijkt dat hun interpretatie van de toezeggingen niet klopt, roepen ze dat ze worden voorgelogen. Waarom denk jij dat een minister precies kan voorspellen hoe een virus zich zal gedragen? Ik denk dat hij, en zijn ambtenaren, dat niet kunnen en dat ook niet pretenderen te kunnen. Zij handelen met de kennis van dat moment en zo interpreteer ik dat ook.

Verder is er niks mis met mijn vrijheid op dit moment. Als ik na het sporten koffie ga drinken, laat ik mijn QR code zien. Wat een onvrijheid....
Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn ongevaccineerde vriendin gebruikt ook steeds als argument dat we worden 'misleid' en aan het lijntje gehouden, maar ik verwacht helemaal geen garanties, waarom zou ik? Dit virus is nieuw, en stapje voor stapje kan het hopelijk onder controle worden gebracht. Beetje kinderachtig om te verwachten dat een minister in zo'n uitzonderlijke situatie in de toekomst kan kijken. God ja, misschien moeten we straks allemaal nóg een prik, maar dat zie ik niet als misleiding, dat is gewoon meebewegen met het virus en alle zeilen bijzetten om de crisis te bedwingen.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
03-11-2021 14:49
Dit is een onvoorspelbaar virus.
Domme mensen blijven iedere keer drammen om toezeggingen en voorspellingen en als dan blijkt dat hun interpretatie van de toezeggingen niet klopt, roepen ze dat ze worden voorgelogen. Waarom denk jij dat een minister precies kan voorspellen hoe een virus zich zal gedragen? Ik denk dat hij, en zijn ambtenaren, dat niet kunnen en dat ook niet pretenderen te kunnen. Zij handelen met de kennis van dat moment en zo interpreteer ik dat ook.

Verder is er niks mis met mijn vrijheid op dit moment. Als ik na het sporten koffie ga drinken, laat ik mijn QR code zien. Wat een onvrijheid....
:worship: :worship:
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
03-11-2021 14:57
Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn ongevaccineerde vriendin gebruikt ook steeds als argument dat we worden 'misleid' en aan het lijntje gehouden, maar ik verwacht helemaal geen garanties, waarom zou ik? Dit virus is nieuw, en stapje voor stapje kan het hopelijk onder controle worden gebracht. Beetje kinderachtig om te verwachten dat een minister in zo'n uitzonderlijke situatie in de toekomst kan kijken. God ja, misschien moeten we straks allemaal nóg een prik, maar dat zie ik niet als misleiding, dat is gewoon meebewegen met het virus en alle zeilen bijzetten om de crisis te bedwingen.
En toch merk ik dat onder de groep gevaccineerde er toch steeds meer weerstand ontstaat. Immers doet deze groep vanaf het begin af aan al wat er wordt gevraagd (afstand houden, thuis werken, mondkapje op, in quarantaine, prikken halen) én toch blijft die beloofde vrijheid uit. Dat doet onze overheid niet expres - ze bewegen immers mee met een onbekend virus. Maar ze laten hier wel wat steken vallen. Communicatie is key en een stukje crisismanagement is hier niet verkeerd. Ze moeten stoppen met beloftes maken of situaties schetsen waarvan ze niet weten of het haalbaar is.

Het halen van een vaccin moeten ze ook helemaal niet koppelen aan het verkrijgen van ''vrijheden''. Want op het moment dat die weer vervallen worden mensen boos/argwanend. Mensen moeten zich laten prikken omdat ze gewoonweg geloven/overtuigd zijn dat dit het beste is voor hun eigen en de volksgezondheid. Niet omdat ze zo graag een biertje in de kroeg willen doen. Dat is geen goede fundering voor het nemen van een vaccin. En ook een beetje waar het nu mis gaat (en is gegaan).
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
03-11-2021 14:56
[...]
...
Dat lijkt mij ook een heel goed idee en dan ook de ziekenhuis capaciteit inclusief ic naar rato verdelen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2021 09:40
Reden: quote verwijderd
32.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat ik nou niet snap, dan hamert iedereen erop van: laat je vaccineren, en is kwaad en verbolgen over mensen die dit niet doen en die dan anderen van hun vrijheid beroven enz...lees ik net dit:

GGD: kom niet meer naar priklocatie Den Bosch

De GGD Hart voor Brabant roept op vandaag niet meer naar een nieuwe testlocatie te komen in Den Bosch. De prikpost ging vandaag open. Mensen met en zonder afspraak voor een vaccinatie kunnen er terecht. Het is er zo druk, dat mensen te lang moeten wachten. De GGD Hart voor Brabant doet daarom een oproep: kom vandaag niet meer naar deze locatie.

Mensen die zonder afspraak een vaccin willen halen, kunnen volgens de GGD uitwijken naar Waalwijk en Uden. Wie voor vandaag wel een afspraak heeft, kan naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Volgens de GGD is de drukte van vandaag "niet één op één te herleiden naar de coronapersconferentie van gisteren." Maar de meeste bezoekers van de nieuwe locatie in Den Bosch laten Omroep Brabant weten dat ongevaccineerden straks niet zomaar meer toegang krijgen tot onder meer terrassen en sportclubs. "Ik moet nu wel, anders kan ik nergens meer binnen."


Als je er nou zo klaar mee bent, als overheid, met die wappies, dan ga je toch zorgen voor meer locaties / prikcapaciteit?? En wat nou 'niet 1 op 1 ter herleiden naar de persco"? Pff.
kers wijzigde dit bericht op 03-11-2021 15:09
5.04% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
samarinde schreef:
03-11-2021 14:24
Ik beweer in sommige gevallen wel dat ik het beter weet dan iemand anders, omdat ik me baseer op de adviezen (en het onderzoek) van experts en deskundigen. Doen wat iemand zelf goed acht, is in dit geval gewoon echt een beetje gek. Dus respect... nee, maar ik sta absoluut open voor goede argumenten. En dat kunnen ook emotionele argumenten zijn. Zoals ik het zie, zijn álle tegen-argumenten emotioneel en gebaseerd op 'onderbuikgevoelens', en daar valt ook religie onder. Dat is niet wetenschappelijk, dat is een persoonlijke overtuiging. Maar zo'n overtuiging kan heel sterk zijn, en dáár kan ik wel compassie mee hebben. Ook met fanatieke sporters, gezondheidsfreaks, noem maar op. Met complot-denkers heb ik veel moeite, tot ik me realiseer dat ook díe visie voortkomt uit emotie. Dus ja, ik kan tot op zekere hoogte compassie voelen met vaccin-weigeraars, maar dat is iets anders dan respect of solidariteit.
Dank je voor je antwoord. Dit klinkt wat genuanceerder dan andere dingen die ik je heb zien typen in dit topic.

Persoonlijk heb ik bijv niets met religie. Maar ik respecteer de keuze van anderen daar wel in, ook al is geloof niet aan mij besteedt.

We zitten met zijn allen in deze crisis. Gevaccineerden en ongevaccineerden. Samen moeten we daar het beste van maken. Dat ga je niet bereiken door twee groepen tegenover elkaar te zetten of iemand als zondebok aan te wijzen.
Daarom ben ik persoonlijk blij dat bijv. een mondkapje weer verplicht wordt. We moeten elkaar beschermen. Dat is voor mij samenhorigheid.
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
03-11-2021 15:02
En toch merk ik dat onder de groep gevaccineerde er toch steeds meer weerstand ontstaat. Immers doet deze groep vanaf het begin af aan al wat er wordt gevraagd (afstand houden, thuis werken, mondkapje op, in quarantaine, prikken halen) én toch blijft die beloofde vrijheid uit. Dat doet onze overheid niet expres - ze bewegen immers mee met een onbekend virus. Maar ze laten hier wel wat steken vallen.
Nee, de mensen die weigeren laten steken vallen. Die zijn de reden dat er weer maatregelen komen.
Of je moet bedoelen dat de overheid steken laat vallen omdat ze die mensen niet verplichten zich te laten vaccineren, of omdat ze geen maatregelen invoeren die ongevaccineerden benadelen.

Ik hoor alleen maar van mensen dat ze die groep weigeraars echt zat zijn omdat die het verpesten voor de rest.
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
03-11-2021 15:07
wat ik nou niet snap, dan hamert iedereen erop van: laat je vaccineren, en is kwaad en verbolgen over mensen die dit niet doen en die dan anderen van hun vrijheid beroven enz...lees ik net dit:

GGD: kom niet meer naar priklocatie Den Bosch

De GGD Hart voor Brabant roept op vandaag niet meer naar een nieuwe testlocatie te komen in Den Bosch. De prikpost ging vandaag open. Mensen met en zonder afspraak voor een vaccinatie kunnen er terecht. Het is er zo druk, dat mensen te lang moeten wachten. De GGD Hart voor Brabant doet daarom een oproep: kom vandaag niet meer naar deze locatie.

Mensen die zonder afspraak een vaccin willen halen, kunnen volgens de GGD uitwijken naar Waalwijk en Uden. Wie voor vandaag wel een afspraak heeft, kan naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Volgens de GGD is de drukte van vandaag "niet één op één te herleiden naar de coronapersconferentie van gisteren." Maar de meeste bezoekers van de nieuwe locatie in Den Bosch laten Omroep Brabant weten dat ongevaccineerden straks niet zomaar meer toegang krijgen tot onder meer terrassen en sportclubs. "Ik moet nu wel, anders kan ik nergens meer binnen."


Als je er nou zo klaar mee bent, als overheid, met die wappies, dan ga je toch zorgen voor meer locaties / prikcapaciteit??
De toeloop is blijkbaar onverwacht hoog. Als ze dat van tevoren hadden geweten dan hadden ze dat wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
03-11-2021 14:49
Dit is een onvoorspelbaar virus.
Domme mensen blijven iedere keer drammen om toezeggingen en voorspellingen en als dan blijkt dat hun interpretatie van de toezeggingen niet klopt, roepen ze dat ze worden voorgelogen. Waarom denk jij dat een minister precies kan voorspellen hoe een virus zich zal gedragen? Ik denk dat hij, en zijn ambtenaren, dat niet kunnen en dat ook niet pretenderen te kunnen. Zij handelen met de kennis van dat moment en zo interpreteer ik dat ook.

Verder is er niks mis met mijn vrijheid op dit moment. Als ik na het sporten koffie ga drinken, laat ik mijn QR code zien. Wat een onvrijheid....
[...]je.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2021 09:38
Reden: desinformatie
50.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
03-11-2021 14:42
Ik woon bij het willem 2 stadion. Ik zag zo af en toe eens een auto binnen rijden. Van de mensen die ik ken is 50/50 gevaccineerd.

Ik vraag me af waarom jij zo goed van vertrouwen bent. Immers, Hugo heeft alle harde beloften die hij gemaakt heeft gebroken.

Daarnaast weigert hij stelselmatig vragen in de kamer te beantwoorden, cijfers te geven etc.

En het mooie; hij heeft jou beloofd dat als je twee prikjes haalt, je je vrijheid weer terugkrijgt. Ook niet dus. Hij kan daar alles en iedereen de schuld van geven, maar hij breekt gewoon zijn belofte.
rot toch op, ik kan alles wat ik wil
Alle reacties Link kopieren
PaulP schreef:
03-11-2021 15:09
De toeloop is blijkbaar onverwacht hoog. Als ze dat van tevoren hadden geweten dan hadden ze dat wel gedaan.
jep, blijkbaar een grove onderschatting van die 'vertikte prikweigeraars'
Maar vooral dan die wappies er wel op aan blijven spreken dat ze zich niet willen laten vaccineren. Dit vind ik persoonlijk dan zo idioot. Zorg dan dat mensen ook terecht kunnen.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
03-11-2021 15:11

En als jij het laten zien van een voorwaarde om ergens naar binnen te kunnen, ervaart als vrijheid dan is er iets goed mis met je.
Nou ja, ik heb wel een betere deal dan de 'verzetsstrijder' die ongevaccineerd buiten moet blijven ;-)
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
03-11-2021 15:07
wat ik nou niet snap, dan hamert iedereen erop van: laat je vaccineren, en is kwaad en verbolgen over mensen die dit niet doen en die dan anderen van hun vrijheid beroven enz...lees ik net dit:

GGD: kom niet meer naar priklocatie Den Bosch

De GGD Hart voor Brabant roept op vandaag niet meer naar een nieuwe testlocatie te komen in Den Bosch. De prikpost ging vandaag open. Mensen met en zonder afspraak voor een vaccinatie kunnen er terecht. Het is er zo druk, dat mensen te lang moeten wachten. De GGD Hart voor Brabant doet daarom een oproep: kom vandaag niet meer naar deze locatie.

Mensen die zonder afspraak een vaccin willen halen, kunnen volgens de GGD uitwijken naar Waalwijk en Uden. Wie voor vandaag wel een afspraak heeft, kan naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Volgens de GGD is de drukte van vandaag "niet één op één te herleiden naar de coronapersconferentie van gisteren." Maar de meeste bezoekers van de nieuwe locatie in Den Bosch laten Omroep Brabant weten dat ongevaccineerden straks niet zomaar meer toegang krijgen tot onder meer terrassen en sportclubs. "Ik moet nu wel, anders kan ik nergens meer binnen."


Als je er nou zo klaar mee bent, als overheid, met die wappies, dan ga je toch zorgen voor meer locaties / prikcapaciteit?? En wat nou 'niet 1 op 1 ter herleiden naar de persco"? Pff.
wat een gezeik!
Ik heb weken moeten wachten nadat mijn jaartal eindelijk aan de beurt was. En nu kan je een dag later gewoon weer een poging wagen of naar andere locatie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet gevaccineerd vanwege de overbevolking.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
03-11-2021 14:28
Ik denk dat hoe jij je nu opstelt precies het probleem is dat ik probeer aan te kaarten. Niet iedereen die zich uitspreekt tegen het beleid (of tegen de mainstream media) is een ''wappie''. Zelfs niet als de ''wappies'' met zo'n persoon aan de haal gaan.

Feit is dat niet alle onderzoekers/virologen/wetenschappers staan te springen. We hebben het maar over dat antivaxxers niet open staan voor discussie. Maar mijn ervaring is dat gevaccineerde (inclusief ikzelf) eigenlijk niet openstaan voor een tegengeluid. Waarom wordt elke onderzoeker die zich positief uitlaat geprezen en een ieder die dat negatief doet wordt haast met de grond gelijk gemaakt. Is iets wat mij opvalt en vraagtekens roept.

Ik wist overigens niet dat deze meneer zo in het nieuws is gekomen dus ik zal je artikelen dan ook zeker lezen. Al stel ik nergens dat het A of B is :P

Edit: terug naar de vraag uit het topic. De vaccinweigeraar zijn in mijn omgeving dus ook universitair opgeleide mensen met wel degelijk vakinhoudelijke kennis. Zonder dat ze in een complot o.i.d. geloven.

Andere redenen in mijn omgeving zijn ofwel complotdenkers ofwel mensen die hun lichaam inderdaad als een ''tempel'' zien en vertrouwen op hun eigen immuunsysteem en gezondheid.
Mijn man is microbioloog. Hij doet ook onderzoek. Het doen van onderzoek (peer-review) is juist hoor en wederhoor. Is juist controleren of jou bevindingen toeval zijn, jouw visie of ook echt wetenschappelijk onderlegd. Daarom moet bv een testgroep groot genoeg zijn en het resultaat in andere onderzoeken onderschreven worden.

Bij de wetenschappers met zogenaamd tegengeluid is dat niet gelukt. Onderzoeken laten juist andere dingen zien dan hun visie.

Kritisch denken wordt juist in de wetenschap toegejuicht. Dat is de wetenschap toch ook? Kijken hoe het beter kan? Men staat juist open voor tegengeluid in de wetenschap. Mits dat onderbouwd is met feiten. Deugdelijk onderzoek en als dat zo is hoef je niet eens die kanalen zoals uit jouw links op te zoeken. Dat zij in de ‘reguliere’ wetenschap geen gehoor krijgen is dan ook niet voor niks
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
03-11-2021 15:18
wat een gezeik!
Ik heb weken moeten wachten nadat mijn jaartal eindelijk aan de beurt was. En nu kan je een dag later gewoon weer een poging wagen of naar andere locatie gaan.
helemaal eens, een gezeik. Dat is het. Dan moeten ze ook zorgen dat iedereen gewoon gevaccineerd kan worden die dat wil en zonder wachttijd, als dat nu hetgeen is wat het allemaal verstierd. En maar roepen hoe die wappies het allemaal verknallen...
kers wijzigde dit bericht op 03-11-2021 15:23
18.05% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven