Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Deze waanzin moet stoppen. Nu.

07-07-2020 23:20 618 berichten
Alle reacties Link kopieren
De waanzin van vandaag. Verzameld door mij, opgeschreven voor iedereen die wat minder tijd dan ik heeft om alle informatie tot zich te nemen. Gebruik de inhoud waar je maar kunt.


Het was aanpoten in de ziekenhuizen, maar we hebben het gered. Een maand of twee later blijkt dat in landen waar men slechts geringe of geen maatregelen had genomen de epidemie ongeveer hetzelfde verloop heeft gehad als in landen met een vorm van lockdown. Er gaan mensen dood, maar ja dat heb je met bepaalde besmettelijke ziektes. Fact of life.

Al een tijdje is duidelijk dat ziekte en sterfte onder de COVID-19 geïnfecteerden erg laag ligt. Het is niet bepaald Ebola. Er worden ongeschikte en onbetrouwbare tests gebruikt om besmetting vast te stellen en op de één of andere manier wordt bijna elke dode waarbij een COVID-19 besmetting wordt vastgesteld als COVID-19 slachtoffer geregistreerd.

De pers en het parlement zijn gelijkgeschakeld omdat het niet-steunen van de anderhalve meter maatregel tot doodzonde is bestempeld. You are either with us, or you are with the virus.

Dit jaar en de komende jaren leggen de maatregelen uit de noodverordening vele tientallen miljarden bovenop de staatsschuld terwijl de werkloosheid schrikbarend hoog oploopt. Het BNP duikt sterk omlaag en steeds minder werkenden moeten steeds meer uitkeringen bekostigen. Hoe gaan we dit betalen?

De anderhalve meter verordening veroorzaakt steeds schrijnendere toestanden in alle sectoren van onze samenleving en een ramp voor onze economie, maar het kabinet neemt dat voor lief.

Nieuwe uitbraken van COVID-19 worden nog steeds breed uitgemeten in de pers, maar nergens lees ik hoeveel mensen daar ziek van zijn geworden of als gevolg ervan zijn overleden. De IFR is inmiddels wel bekend (0,32 - 1) en ook dat 80% van de positief geteste personen geen of milde klachten hebben.

Mensen zijn bang van elkaar geworden door een virus waaraan ongeveer net zoveel mensen dood gaan als aan de griep. De jaarlijkse opruiming, zal ik maar zeggen. Griep is ook geen grapje; iedereen die zwaar de griep heeft gehad zal dat beamen.

Die anderhalve meter is onmenselijk. Mensen hebben contact met elkaar nodig, anders worden ze ziek en ongelukkig. Ze kunnen er zelfs dood aan gaan. Dood door ontzegging van menselijk contact, de zwaksten het eerst. De maatregelen beschermen hen niet, maar treffen hen.

Waarom laten we dit allemaal gebeuren? We kunnen ook gewoon weer normaal gaan doen met z'n allen. Dat kost ons een stuk minder, op letterlijk alle fronten.

Er gaat een aantal mensen dood met daarop het label COVID-19 geplakt en als gevolg daarvan wordt onze samenleving steeds zieker door die anderhalve meter. Dit onder een regering die in het wetboek wil laten vastleggen dat ze naar eigen inzicht mogen bepalen wanneer we met wie met hoeveel mensen waar bij elkaar mogen zijn. Op welke afstand. Het vaccin is er eerder dan die wet, verzekerde prof. mr. dr. Jan Brouwer ons gelukkig. Niet dat we een vaccin nodig hebben overigens, en we leven nog steeds onder noodverordeningen. Op 23 maart 2020 werd in NL de anderhalve meter van kracht en het einde is nog niet in zicht.

We mogen niet demonstreren tegen de anderhalve meter. Vorige week zijn alle in 20 steden aangemelde demonstraties van Viruswaanzin verboden. Je weet wel, dat is die club die het kort geding tegen de staat aangespannen heeft. Allemaal.

Eerst werden de gezondheidsrisico's van mogelijke schendingen van de anderhalve meter daarbij als argument gebruikt, maar nu daar amper meer draagvlak voor is zijn het vooral niet-gespecificeerde 'aanwijzingen voor ongeregeldheden' die de verboden motiveren. Het recht op demonstratie is hiermee afgeschaft. Geen demonstrant is bang voor ongeregeldheden, maar op z'n hoede voor politiegeweld. Het enige geweld tot op heden is van de politie gekomen.

Mogen demonstreren is een gunst geworden, bij beschikking van onze bestuurders. De rechtbanken gaan er wonderbaarlijk genoeg in mee tot nu toe.

Als een kerstcadeau aan het begin van het zomerseizoen worden we nu voorzichtig losgelaten. Maar pas op: we kunnen je riem zo weer aantrekken.

Er worden op social media regerings-onvriendelijke of regerings-ongemakkelijke posts en video's verwijderd.

Er wordt volstrekt onnodig angst gezaaid; angst voor COVID-19 zelf, angst voor besmetting door elkaar en angst voor associatie met dissidente geluiden. We zitten opgescheept met een overheid die ons via noodverordeningen met regels en protocollen opzadelt die ons op zoveel plekken zoveel pijn doen. Steeds meer handhavers, politiemensen en andere personen in overheidsdienst raken in gewetensnood maar durven zich maar amper publiekelijk uit te spreken door de ontstane polarisatie.

Waarom zouden we zo willen leven zoals het nu gaat? Deze waanzin moet stoppen. Nu.
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste alinea gestopt met lezen,want dat is al onzin.

Zo niet dan aub een bwtrouwbare bron waaruit blijkt dat t wel klopt.

Als iedereen zich nou een beetje gedraagt deze zomer dan zitten we half september niet in de 2e golf.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-07-2020 23:32
ah bah ja, vervelend
ook vervelend dat ze jou daarmee lastig vallen

Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat de coronamaatregelen tientallen miljarden kosten en niemand weet wanneer de maatregelen beëindigd worden terwijl er maandelijks nog tientallen miljarden bij komen. Daarbij vallen er bedrijven om door deze maatregelen, want op zich erg vreemd is gezien de oorzaak van hun faillissement. Ik gok zo dat er een behoorlijk aantal rechtszaken tegen de staat gaan worden gevoerd.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
07-07-2020 23:42
Na de eerste alinea gestopt met lezen,want dat is al onzin.

Zo niet dan aub een bwtrouwbare bron waaruit blijkt dat t wel klopt.

Als iedereen zich nou een beetje gedraagt deze zomer dan zitten we half september niet in de 2e golf.

Totdat er 1 persoon met corona Nederland binnen wandelt en er niet meer gesocial distanced wordt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, heet die geitenwollengriezel met morsige dreads zo?
Misschien moet hij een biggetje aan een grasspriet gaan laten ruiken, hij ziet er uit alsof hij ook bij dat waanzinnige clubje hoort.
Alle reacties Link kopieren
"Een maand of twee later blijkt dat in landen waar men slechts geringe of geen maatregelen had genomen de epidemie ongeveer hetzelfde verloop heeft gehad als in landen met een vorm van lockdown."

Dit zijn dus leugens. Landen die te laat of nauwelijks hebben ingegrepen zijn veel zwaarder getroffen dan landen die dit wel hebben gedaan. Denk aan China (laat ingegrepen) en VS, en Brazilie die heel weinig ingrijpen en ernst downplayen. En zo zijn er wel meer landen waarin men het te veel op zijn beloop heeft gelaten. In deze landen gaat het heel erg slecht en stijgt het aantal besmettingen nog steeds exponentieel.

Vandaar dat we waakzaam moeten blijven.
LaFleurNoire schreef:
07-07-2020 23:39

Kun je zelf niets bedenken? Iets wat ook nog houdt snijdt bij voorkeur.
Da's altijd het probleem bij die 'kritische' mensen. Anderen beschuldigen dat ze niet nadenken en de massa volgen, en dan zelf alleen maar onzin nablaten.
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens naar, gewoon om jezelf te informeren.

https://youtu.be/IRlPPzydSyM
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
07-07-2020 23:43
Totdat er 1 persoon met corona Nederland binnen wandelt en er niet meer gesocial distanced wordt.
Daarom zeg ik ook, al iedereen zich gedraagt dan komt er geen 2e golf.

En dan doel ik o.a. op de mensen die vinden dat ze een vakantie verweg verdient hebben omdat t allemaal zo zwaar is. (Jank jank huil huil)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ah, nu komen de linkjes. Nog steeds niets gelezen van je waar ik daadwerkelijk van denk dat het ook maar ergens op slaat.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
07-07-2020 23:47
"Een maand of twee later blijkt dat in landen waar men slechts geringe of geen maatregelen had genomen de epidemie ongeveer hetzelfde verloop heeft gehad als in landen met een vorm van lockdown."

Dit zijn dus leugens. Landen die te laat of nauwelijks hebben ingegrepen zijn veel zwaarder getroffen dan landen die dit wel hebben gedaan. Denk aan China (laat ingegrepen) en VS, en Brazilie die heel weinig ingrijpen en ernst downplayen. En zo zijn er wel meer landen waarin men het te veel op zijn beloop heeft gelaten. In deze landen gaat het heel erg slecht en stijgt het aantal besmettingen nog steeds exponentieel.

Vandaar dat we waakzaam moeten blijven.
https://youtu.be/IRlPPzydSyM?t=205
Alle reacties Link kopieren
babe36 schreef:
07-07-2020 23:48
Kijk hier eens naar, gewoon om jezelf te informeren.

https://youtu.be/IRlPPzydSyM
Dat is geen informatie hoor. Dat is een complottheorietje.
Alle reacties Link kopieren
babe36 schreef:
07-07-2020 23:48
Kijk hier eens naar, gewoon om jezelf te informeren.

https://youtu.be/IRlPPzydSyM
Iets met omvallen van de zorg. En het is bewezen dat lockdown en social distancing werkt.

Zucht, iets met intelligentie...
Life is short. Eat dessert first.
babe36 schreef:
07-07-2020 23:48
Kijk hier eens naar, gewoon om jezelf te informeren.

https://youtu.be/IRlPPzydSyM

Na deze OP linkjes posten naar waar je het vandaan hebt is niet zo'n hele goeie referentie.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 07-07-2020 23:54
0.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
07-07-2020 23:44
Oh, heet die geitenwollengriezel met morsige dreads zo?
Misschien moet hij een biggetje aan een grasspriet gaan laten ruiken, hij ziet er uit alsof hij ook bij dat waanzinnige clubje hoort.

Hij stond gisteren met een paar mensen te demonstreren tegen de verslaggeving in de pers.
Bij een pand in Rotterdam waar het AD allang vertrokken was :biggrin:
https://wnl.tv/2020/07/06/actiegroep-vi ... rd-gebouw/

Overigens, TO, afgelopen zondag was er een protestmars in Amsterdam tegen het coronabeleid.
https://www.parool.nl/amsterdam/honderd ... ~b670e7f8/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
07-07-2020 23:48
Daarom zeg ik ook, al iedereen zich gedraagt dan komt er geen 2e golf.

En dan doel ik o.a. op de mensen die vinden dat ze een vakantie verweg verdient hebben omdat t allemaal zo zwaar is. (Jank jank huil huil)

Contactsporten zijn weer toegestaan, dus zelfs als iedereen zich gedraagt betekent dat niet dat er geen tweede golf kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
07-07-2020 23:53
Hij stond gisteren met een paar mensen te demonstreren tegen de verslaggeving in de pers.
Bij een pand in Rotterdam waar het AD allang vertrokken was :biggrin:
https://wnl.tv/2020/07/06/actiegroep-vi ... rd-gebouw/

Overigens, TO, afgelopen zondag was er een protestmars in Amsterdam tegen het coronabeleid.
https://www.parool.nl/amsterdam/honderd ... ~b670e7f8/
Ik was erbij. Het was geweldig!
Gelukkig laait het wereldwijd lekker op.
Alle reacties Link kopieren
babe36 schreef:
07-07-2020 23:20
Er worden ongeschikte en onbetrouwbare tests gebruikt om besmetting vast te stellen en op de één of andere manier wordt bijna elke dode waarbij een COVID-19 besmetting wordt vastgesteld als COVID-19 slachtoffer geregistreerd.
.
Je weet wel dat de registratie van coronasterfte juist veel lager is dan de werkelijkheid hè?

De oversterfte tijdens het hoogtepunt van de epidemie (week 11-19) was meer dan 9000 (bron: cijfers CBS).
Toch zijn er in die periode lang niet zoveel coronadoden door het RIVM geregistreerd als COVID-geval.

Dus wat jij beweert, dat valt allemaal wel mee. De rest van je post heb ik niet gelezen. Next.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
07-07-2020 23:54
Gelukkig laait het wereldwijd lekker op.
Nee joh, dat is niet echt. Dat verzinnen 'ze' om ons onder controle te houden. Fake news.
Life is short. Eat dessert first.
Goed verwoord topic Babe36.

Je gaat zoals je ziet nogal wat afkeer krijgen in dit forum. Je praat hier namelijk tegen over het algemeen een bepaald type publiek. Dus veel zal je topic helaas niet doen, anders dan dat je wordt uitgelachen en belachelijk wordt gemaakt.

De kreten die je gaat horen kun je in principe wel invullen.

Vooral alle voorbeelden van mensen die dan wel ziek zijn of zijn overleden. En dat je met je opmerkingen spuugt in het gezicht(niet letterlijk, want corona) van de hard werkende zorgmederwerkers die hun leven hebben geriskeerd.

Helaas zien deze mensen de andere kant niet.
Gisteren las ik een bericht bij de bbc dat in de U.K er misschien wel 35.000 duizend extra kanker patienten zullen overlijden dit jaar door corona. Niet door corona zelf uiteraard.. maar indirect door vertraagde diagnose.

In Afrika, een geschatte verdubbeling van het aantal mensen in accute hongersnood tot wel 265 mijoen mensen.

Een persoonlijk verhaal van iemand die vrijwilligerswerk doet in India en zorgt voor kinderen in een opvang, dat door maatregelen gesloten is, en zij het somber in ziet voor deze kinderen.

En dit zijn de berichten van de afgelopen dagen. Laat staan wat er nog meer speelt wereldwijd, en ook landelijk. Nog niet te spreken van mensen die hun baan verliezen wat een globale economische crisis wel niet betekend de komende jaren en de uitval daarvan..


Maar goed.. dat zal er wel niet toe doen..
Alle reacties Link kopieren
babe36 schreef:
07-07-2020 23:54
Ik was erbij. Het was geweldig!
Waarom verbaasd me dat nou niet. Ik vrees dat je hier alleen niet veel mensen vindt die net zo onnozel en gehersenspoeld zijn als je matties daar.
Als het niet om te janken was zou ik heel hard lachen. Vooral die demonstratie voor het verkeerde gebouw. Verkeerd geïnformeerd zijn zit er bij jullie goed in!
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
07-07-2020 23:58
Waarom verbaasd me dat nou niet. Ik vrees dat je hier alleen niet veel mensen vindt die net zo onnozel en gehersenspoeld zijn als je matties daar.
Als het niet om te janken was zou ik heel hard lachen. Vooral die demonstratie voor het verkeerde gebouw. Verkeerd geïnformeerd zijn zit er bij jullie goed in!
:proud: :facepalm:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
babe36 schreef:
07-07-2020 23:54
Ik was erbij. Het was geweldig!

Plan even een tripje naar Brazilië om je te verdiepen in de materie. Kost haast niks. En het geeft hier als bonus zo'n lekker Marie Kondo gevoel.
-Shifty- schreef:
07-07-2020 23:59
Plan even een tripje naar Brazilië om je te verdiepen in de materie. Kost haast niks. En het geeft hier als bonus zo'n lekker Marie Kondo gevoel.
Lijkt me een topidee. Lekker ouderwets ala Darwin het probleem oplossen.
Alle reacties Link kopieren
babe36 schreef:
07-07-2020 23:54
Ik was erbij. Het was geweldig!

Wat maar aantoont dat je bewering dat er helemaal niet gedemonstreerd mag worden dus niet klopt.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven