Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Dochter (10) 5 dagen geleden in besmet huishouden en nu?

29-12-2020 09:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde vanochtend dat de ouders van het gezin waar mijn dochter vorige week was, besmet zijn met corona. Wij hebben nog nergens last van. We zijn met kerst bij ouders en schoonouders geweest. Moeten we nu iets doen?
Ik vind het niet duidelijk omdat het om een kind van 10 gaat.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-12-2020 09:58
En daardoor blijft het zo uit de hand lopen. Heb echt geen vertrouwen meer in de GGD als die besmette kinderen laat lopen en hun gezinnen niet in quarantaine laat gaan. Veel plezier met de oudjaarvieringen in familiekring of op de IC... :facepalm:
Dochter was meer dan 2 dagen voordat het gezin symptomen kreeg bij dat gezin. Het advies is om iedereen tot 2 dagen voor de eerste symptomen in quarantaine te zeten. Maar dochter was dus niet in die 2 dagen bij het gezin.
Alle reacties Link kopieren
Gek...bij mij adviseren ivm bron en contact onderzoek juist wel testen.
Ook als er geen klachten zijn dus.
Ik heb begrepen dat als het kind voldoende afstand heeft gehouden van de betreffende ouders, je allert moet zijn op symptomen maar het kind niet in quarantaine hoeft. Jullie dus ook niet.
Dahlia74 schreef:
29-12-2020 10:36
Dochter was meer dan 2 dagen voordat het gezin symptomen kreeg bij dat gezin. Het advies is om iedereen tot 2 dagen voor de eerste symptomen in quarantaine te zeten. Maar dochter was dus niet in die 2 dagen bij het gezin.
Het gezin kreeg wellicht wel symptomen door hun eigen kind die allang asymptomatisch besmettelijk was.
Die blinde vlek voor de besmettelijkheid van kinderen snap ik niet.
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
29-12-2020 10:40
Gek...bij mij adviseren ivm bron en contact onderzoek juist wel testen.
Ook als er geen klachten zijn dus.
Dit dus, wij werden door school opgebeld dat onze oudste in contact was geweest met iemand die positief getest was.(middelbare school). Er werd dringend verzocht om in quarantaine te gaan en op de 5e dag te testen. Klasgenoot had geen symptomen. Dag voordat onze zoon kon testen kreeg ik klachten. Zoon testte positief en heeft echt nul klachten gehad, geen enkel symptoom. Ik ben daarentegen behoorlijk ziek geweest.

GGD gaf aan hoe fijn ze het vonden dat wij dus op de 5e dag wél zijn gaan testen, ondanks nul klachten. Veel mensen schijnen dit toch niet te doen, waardoor je dus ongemerkt wel mensen besmet.
redbulletje schreef:
29-12-2020 09:58
En daardoor blijft het zo uit de hand lopen. Heb echt geen vertrouwen meer in de GGD als die besmette kinderen laat lopen en hun gezinnen niet in quarantaine laat gaan. Veel plezier met de oudjaarvieringen in familiekring of op de IC... :facepalm:

Doe normaal, je slaat door. Iemand is besmettelijk 2 dagen vóór de eerste klachten. Dus als dochter van TO daar eerder was is de kans op besmetting nihil.
Merys schreef:
29-12-2020 10:57
Doe normaal, je slaat door. Iemand is besmettelijk 2 dagen vóór de eerste klachten. Dus als dochter van TO daar eerder was is de kans op besmetting nihil.
Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden van asymptomatische besmettingen door kinderen die zelf geen moment klachten hebben gehad.
Kind is 10, was er eerder dan de twee dagen dat de ouder ziek was. Is niet dichtbij de ouder geweest en diens kinderen hebben ook geen klachten.
En officieel kun je een test aanvragen als je een alert via de app krijgt en als je in aanraking bent geweest met iemand met klachten. Dat is niet het geval.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:26
Reden: misbruik algemeen account
97.03% gewijzigd
ZwangerZorgen schreef:
29-12-2020 14:07
In quarantaine op haar kamer. WC schoonmaken als ze er is geweest. Mondkapjes op als ze naar de wc moet en eten doorgeven met een luikje in de deur en daarna het bord afwassen met handschoenen aan.
Grapjas
Alle reacties Link kopieren
Kijk, daar is nou dat telefoonnummer van de rijksoverheid voor.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
29-12-2020 14:10
Kijk, daar is nou dat telefoonnummer van de rijksoverheid voor.
Ja precies, ik heb daar ook al een paar keer advies gevraagd, ik ben daar altijd goed geholpen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dochter mankeert nog steeds niets, ook wij niet.
Ozo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven