Doet er nog wel eens iemand een COVID-test?
dinsdag 17 februari 2026 om 23:30
Toen ik nog tests had liggen wel, ik denk in 2024 voor het laatst getest. Ik heb in totaal 3x covid gehad en 3x wist ik het eigenlijk al voor de test want ik herkende de symptomen.
Ik heb na 2024 niet meer gedacht dat ik covid had dus het is ff geleden en ik heb er geen meer liggen. En ik zou nu denk ik ook geen nieuwe test meer kopen. Worden ze eigenlijk nog verkocht?
Ik heb na 2024 niet meer gedacht dat ik covid had dus het is ff geleden en ik heb er geen meer liggen. En ik zou nu denk ik ook geen nieuwe test meer kopen. Worden ze eigenlijk nog verkocht?
dinsdag 17 februari 2026 om 23:31
dinsdag 17 februari 2026 om 23:40
Nee. Ik vermoed dat ik vorige maand corona had.
Ik was zo gruwelijk beroerd en het voelde vergelijkbaar met een paar jaar geleden toen ik een positieve coronatest had.
Zelfs mijn oogbollen deden pijn.
Maar geen testen meer in huis. Alles wat ik had vorig jaar (of het jaar daarvoor) weggegooid omdat alle vloeistof verdampt was.
Nu een maand verder nog steeds heel moe en last van hoesten.
Ik was zo gruwelijk beroerd en het voelde vergelijkbaar met een paar jaar geleden toen ik een positieve coronatest had.
Zelfs mijn oogbollen deden pijn.
Maar geen testen meer in huis. Alles wat ik had vorig jaar (of het jaar daarvoor) weggegooid omdat alle vloeistof verdampt was.
Nu een maand verder nog steeds heel moe en last van hoesten.
beedifferent wijzigde dit bericht op 17-02-2026 23:41
8.54% gewijzigd
dinsdag 17 februari 2026 om 23:40
Als ik nog testen had liggen, had ik mezelf (en de kids ook als ze wilden) laatst getest. We waren allemaal ziek. De testen bleken op. Geen flauw idee waarom ik dat dan doe eigenlijk, want ik kan er niks mee en toch ben ik dan nieuwsgierig of zo.
En tegelijk ook een dilemma want als ik me “niet lekker voel” blijf ik niet perse binnen. Dan doe ik als dat nodig is een boodschapje. Terwijl als ik weet dat het corona is en ik ga de deur uit, geeft me dat het gevoel dat ik iets onverantwoords doe of zo. Alsof ik anderen in gevaar breng door de deur uit te gaan.
En tegelijk ook een dilemma want als ik me “niet lekker voel” blijf ik niet perse binnen. Dan doe ik als dat nodig is een boodschapje. Terwijl als ik weet dat het corona is en ik ga de deur uit, geeft me dat het gevoel dat ik iets onverantwoords doe of zo. Alsof ik anderen in gevaar breng door de deur uit te gaan.
dinsdag 17 februari 2026 om 23:41
Ik zou het wel doen omdat er in 2024 uit een test kwam (voor wetenschappelijk onderzoek) dat ik het nog nooit heb gehad. Dus ik zou dan nieuwsgierig zijn of ik het alsnog zou hebben. Maar heb nog geen klachten gehad die eraan doen denken, dus nooit meer getest.
Als ik het al gehad zou hebben dan zou ik niet meer testen.
Als ik het al gehad zou hebben dan zou ik niet meer testen.
woensdag 18 februari 2026 om 00:37
Want "gewone" influenza is niet gevaarlijk voor sommige mensen?Eenbeetjevanditendat schreef: ↑17-02-2026 23:40Terwijl als ik weet dat het corona is en ik ga de deur uit, geeft me dat het gevoel dat ik iets onverantwoords doe of zo. Alsof ik anderen in gevaar breng door de deur uit te gaan.
woensdag 18 februari 2026 om 00:48
woensdag 18 februari 2026 om 06:38
Ja, ook bij verkoudheid. Zou dat normaal niet meer zo heel snel doen omdat COVID nu deel is geworden van de terugkerende virussen, in die zin maakt het inderdaad niet meer zo gek veel uit of t nou een verkoudheid of griep of COVID is. Maar ik doe mee aan onderzoek (VASCO), daar willen ze nog altijd weten of je positief test en bij positieve test moet je hem opsturen ter controle van de variant.
woensdag 18 februari 2026 om 07:14
Ik had nog een test liggen en heb daarom getest.
Ik heb nog steeds geen covid gehad, dus ik was benieuwd.
Verder maakt het natuurlijk niet uit welk virus je hebt voor hoe je je gedraagt. In theorie dan, want ik lees hier dat de praktijk anders is bij sommigen.
Ik heb nog steeds geen covid gehad, dus ik was benieuwd.
Verder maakt het natuurlijk niet uit welk virus je hebt voor hoe je je gedraagt. In theorie dan, want ik lees hier dat de praktijk anders is bij sommigen.
If you doubt yourself, you're not alone. Everyone doubts you.
Week 11 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 18 februari 2026 om 07:15
Die wordt ook niet blij van een ander virus, dus gewoon wegblijven als je klachten hebt. Maakt niet uit of het covid is.
woensdag 18 februari 2026 om 07:19
Niet?
Waarom voel je je wel schuldig als je met covid naar buiten gaat en niet als het influenza is?
woensdag 18 februari 2026 om 07:29
Nee, ik heb nog wel testen geloof ik, als die nog niet over datum zijn.
In oktober was ik ziek, griep dacht ik, toen heb ik wel aan testen gedacht maar van het idee dat ik m'n bed uit moest om die dingen te zoeken werd ik nog beroerder dan ik al was. En wat maakte het uit, ik lag in bed ziek te zijn, wat boeit het welk virus het is.
In oktober was ik ziek, griep dacht ik, toen heb ik wel aan testen gedacht maar van het idee dat ik m'n bed uit moest om die dingen te zoeken werd ik nog beroerder dan ik al was. En wat maakte het uit, ik lag in bed ziek te zijn, wat boeit het welk virus het is.
woensdag 18 februari 2026 om 07:45
BrutaImmaculata schreef: ↑18-02-2026 07:39Ja want doe mee aan onderzoek dus sowieso genoeg testen in huis.
En als je niet mee zou doen met een onderzoek, zou je dan nog steeds testen? Ik denk dat dat meer de vraag is.
I'm finally old enough to don't give a fuck
woensdag 18 februari 2026 om 07:45
Nee, ik test al langere tijd niet meer. Heb ze niet meer in huis ook. Ik heb sowieso twee keer corona gehad en weet hoe het bij mij voelt dus ik denk dat ik het zou herkennen. Tenzij het virus dusdanig gemuteerd is dat het inmiddels alweer andere symptomen geeft natuurlijk.
Maar het maakt voor mij niet uit of het nou corona is of een ander virus. Als ik verkouden/ziek ben blijf ik altijd weg bij kwetsbare mensen dus testen zou daarin geen verschil maken.
Maar het maakt voor mij niet uit of het nou corona is of een ander virus. Als ik verkouden/ziek ben blijf ik altijd weg bij kwetsbare mensen dus testen zou daarin geen verschil maken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in