Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Draconische maatregelen

26-10-2020 09:31 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd.
Het kabinet gaat morgen waarschijnlijk geen nieuwe coronamaatregelen bekendmaken. Wel geven premier Rutte en minister De Jonge dan een verklaring, waarin ze volgens Haagse ingewijden zullen waarschuwen voor 'draconische maatregelen' als mensen zich niet aan de regels houden.
https://nos.nl/artikel/2353837-kabinet- ... kheid.html

Wat zullen deze maatregelen dan precies behelzen?

Wat zullen deze maatregelen precies behelzen?

Totaal aantal stemmen: 123

Een intelligente lockdown zoals we hebben gehad (41%)
Een Wuhan lockdown waarbij flats worden dichtgelast (11%)
Iedereen wordt vastgeketend aan bed of aan een muur (43%)
Anders, namelijk...... (6%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
26-10-2020 10:10
Als je naar de route kaart kijkt dan valt het allemaal wel mee qua maatregelen mochten we opschalen. O.a. niet binnen sporten, geen bezoek en geen noodzakelijke reizen. Vind ik eerlijk gezegd niet zo heftig. Vraag me dan ook af wat er gebeurd als zelfs die maatregelen niet het gewenste effect hebben.
Dan wordt iedereen vastgeketend aan bed en wachten we op de apocalyps.
Bitje93 schreef:
26-10-2020 10:02
Ik begrijp de weerzin niet zo erg.

Dit is toch gewoon te danken een het eigen gedrag van de bevolking ? Dan moeten we nu niet gaan huilen.

Het lullige is dat al vanaf maart een meerderheid zich eraan houdt en we dus gegijzeld worden door een minderheid.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
26-10-2020 10:02
Ik begrijp de weerzin niet zo erg.

Dit is toch gewoon te danken een het eigen gedrag van de bevolking ? Dan moeten we nu niet gaan huilen.
Ja, ik en de mensen om mij heen doen als een half jaar hun best, en dan worden door de lockdown je nog meer vrijheden afgenomen.
Ik zeg allereerst open die horeca maar weer tot 20 uur 's avonds.
kerst schreef:
26-10-2020 10:15
Ja, ik en de mensen om mij heen doen als een half jaar hun best, en dan worden door de lockdown je nog meer vrijheden afgenomen.
Ik zeg allereerst open die horeca maar weer tot 20 uur 's avonds.
Want daardoor gaat het aantal besmettingen momenteel dalen? We zitten nu in een tijd dat vrijheden weer beperkt worden. Dan gaan ze natuurlijk niet de horeca weer open gooien.
Alle reacties Link kopieren
We gaan gewoon weer terug naar de situatie in maart denk ik.
Waar ik trouwens absoluut niet naar uitkijk, mijn zoon zit net lekker in een ritme met naar school gaan en ik weet nu al dat hij zich stierlijk gaat vervelen als hij niet meer naar school toe mag.

Totale lock down hoeft voor mij niet, mijn man werkt voor zichzelf en als hij thuis komt te zitten krijgen we uiteindelijk wel een probleem qua financiën.

Als iedereen zich maar eens aan de regels hield.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
26-10-2020 09:59
Ik verhuisde toen. Geen probleem met verhuizers en bouwmaterialen.
Idem. Verbouwing, verhuizen, koopwoning opleveren etc.
Geen enkel probleem.

Kwasten inslaan, sorry maar :rofl:
OldWood schreef:
26-10-2020 10:19
We gaan gewoon weer terug naar de situatie in maart denk ik.
Waar ik trouwens absoluut niet naar uitkijk, mijn zoon zit net lekker in een ritme met naar school gaan en ik weet nu al dat hij zich stierlijk gaat vervelen als hij niet meer naar school toe mag.


Totale lock down hoeft voor mij niet, mijn man werkt voor zichzelf en als hij thuis komt te zitten krijgen we uiteindelijk wel een probleem qua financiën.

Als iedereen zich maar eens aan de regels hield.
Volgens die hele route kaart gaan (basis)scholen niet meer dicht.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
26-10-2020 10:19
Idem. Verbouwing, verhuizen, koopwoning opleveren etc.
Geen enkel probleem.

Kwasten inslaan, sorry maar :rofl:
Nou ja, dan hoef je straks in ieder geval niet onder het toezien priemend oog van gans het Viva-forum naar de bouwmarkt, want kwasten zijn geen noodzakelijke boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
26-10-2020 10:22
Nou ja, dan hoef je straks in ieder geval niet onder het toezien priemend oog van gans het Viva-forum naar de bouwmarkt, want kwasten zijn geen noodzakelijke boodschappen.
Dat is inderdaad de andere kant ! :-D
Loop je daar met gevaar voor eigen imago met je kwasten, potten verf, behangtafel, rollen behang.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
26-10-2020 10:18
Want daardoor gaat het aantal besmettingen momenteel dalen? We zitten nu in een tijd dat vrijheden weer beperkt worden. Dan gaan ze natuurlijk niet de horeca weer open gooien.
Nouja ik bedoel eigenlijk meer de verwarmde terrassen buiten.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk is vastgeketend aan bed of muur het enige dat echt effectief zal zijn.

Maar ik verwacht uiteraard dezelfde maatregelen als tijdens de eerste lockdown, misschien (basis)scholen uitgezonderd. Winkels zullen denk ik weer openblijven.
Ik vind het heel zorgwekkend, die druk op ziekenhuizen en al die mensen die daardoor niet snel geholpen kunnen worden. Hoop echt dat het snel gaat afnemen, liefst zonder ingrijpende maatregelen.
Peertjes schreef:
26-10-2020 10:19
Idem. Verbouwing, verhuizen, koopwoning opleveren etc.
Geen enkel probleem.

Kwasten inslaan, sorry maar :rofl:
Je lacht er wel hard om, maar vorige keer was er geen totale lockdown en nu denkt men daar wel aan. Het is dus helemaal niet gezegd dat de bouwmarkten open blijven.
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
26-10-2020 10:27
Uiteindelijk is vastgeketend aan bed of muur het enige dat echt effectief zal zijn.

Maar ik verwacht uiteraard dezelfde maatregelen als tijdens de eerste lockdown, misschien (basis)scholen uitgezonderd. Winkels zullen denk ik weer openblijven.
Ik vind het heel zorgwekkend, die druk op ziekenhuizen en al die mensen die daardoor niet snel geholpen kunnen worden. Hoop echt dat het snel gaat afnemen, liefst zonder ingrijpende maatregelen.
Het wordt ook tijd dat de zorg eens keuzes gaat maken.
Hoeveel bedden voor de vaak toch al met onderliggende ziekten/obesitas covidpatienten en hoeveel bedden voor de andere zorg zoals kankerdiagnoses en hartoperaties, die ook niet steeds maar uitgesteld kunnen worden!!
kerst schreef:
26-10-2020 10:29
Het wordt ook tijd dat de zorg eens keuzes gaat maken.
Hoeveel bedden voor de vaak toch al met onderliggende ziekten/obesitas covidpatienten en hoeveel bedden voor de andere zorg zoasl kanker en hartoperaties, die ook niet steeds maar uitgesteld kunnen worden!!
Die keuzes zijn allang gemaakt.
Maar hoe zit dat voor jou: als er 3 patiënten komen met covid, één is 35 jaar oud en sportief en slank, één is 35 jaar oud en heeft overgewicht en één is 35 jaar oud en heeft hartklachten, ben je dan van mening dat die laatste twee geen recht hebben op een bed en die eerste wel? Maar alle drie mogen ze wel evenveel bijdrage doen voor de zorg?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-10-2020 10:38
Die keuzes zijn allang gemaakt.
Maar hoe zit dat voor jou: als er 3 patiënten komen met covid, één is 35 jaar oud en sportief en slank, één is 35 jaar oud en heeft overgewicht en één is 35 jaar oud en heeft hartklachten, ben je dan van mening dat die laatste twee geen recht hebben op een bed en die eerste wel? Maar alle drie mogen ze wel evenveel bijdrage doen voor de zorg?
En de rechten van de hartpatienten dan en die van de kankerpatienten?
Om maar eens iets te noemen.
kerst wijzigde dit bericht op 26-10-2020 10:40
17.18% gewijzigd
kerst schreef:
26-10-2020 10:26
Nouja ik bedoel eigenlijk meer de verwarmde terrassen buiten.
Ah ja, allemaal lekker knus onder de 5 heaters. Lijkt mij geen prioriteit momenteel.
Ik word er ook zo moe van.

Ging vrijdag naar de ikea, omdat we nieuwe keukenspullen nodig hadden. Echt stervensdruk daar. Overal bordjes dat maximaal 2 mensen samen naar binnen mochten. Wachtrij stond vol gezinnen. Wij besloten om dan niet te gaan. Dus met de lift weer naar boven. Voor de lift een bordje met "Maximaal 3 personen in één lift". Ik en vriend in die lift, en voordat de deuren dichtgaan? Hoppakee, heel gezin van 4 komt er nog in. En dan vrouwtje met karretje die nog snel erbij wil maar te laat is.

Echt dat soort mensen mogen van mij allemaal opgesloten worden tot het afgelopen is. Ik ben het spuugzat. Als iedereen waarschuwt dat je winkelbezoeken NIET als uitstapje voor het gezin moet maken, doe dat dan ook niet :swear:
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
26-10-2020 10:40
Ah ja, allemaal lekker knus onder de 5 heaters. Lijkt mij geen prioriteit momenteel.
Voor jou misschien niet, maar scheelt weer mensen in het bos of park.
Meeste mensen willen in het weekend er toch even uit.
kerst schreef:
26-10-2020 10:29
Het wordt ook tijd dat de zorg eens keuzes gaat maken.
Hoeveel bedden voor de vaak toch al met onderliggende ziekten/obesitas covidpatienten en hoeveel bedden voor de andere zorg zoals kankerdiagnoses en hartoperaties, die ook niet steeds maar uitgesteld kunnen worden!!
kanker door roken
hart infarct door roken
leverproblemen door drinken

nee die laten we ook buiten staan... @(
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-10-2020 10:28
Je lacht er wel hard om, maar vorige keer was er geen totale lockdown en nu denkt men daar wel aan. Het is dus helemaal niet gezegd dat de bouwmarkten open blijven.
In geen een van de scenario's op de routekaart staan de winkels dicht, zelfs niet bij zwart.
Alleen koopavonden afschaffen.
kerst schreef:
26-10-2020 10:41
Voor jou misschien niet, maar scheelt weer mensen in het bos of park.
Meeste mensen willen in het weekend er toch even uit.
Tja, dat is een luxe probleem. Ik zou er ook graag even uit willen, lekker op vakantie. Kan momenteel ook niet. Ik zou ook graag naar een restaurant willen, kan momenteel ook niet. Daar moet je gewoon mee leren omgaan. Hoe moeilijk kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
26-10-2020 10:42
kanker door roken
hart infarct door roken
leverproblemen door drinken

nee die laten we ook buiten staan... @(
Daar gaat het niet om.
Er is te weinig capaciteit en nu wordt de ruimte voor elke patient met spoed (hart/kankerdiagnose etc)opgeofferd voor de Covid patient.
Dat klopt niet.
hou je gewoon aan de maatregelen
zo moeilijk is dat niet
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
26-10-2020 10:42
Tja, dat is een luxe probleem. Ik zou er ook graag even uit willen, lekker op vakantie. Kan momenteel ook niet. Ik zou ook graag naar een restaurant willen, kan momenteel ook niet. Daar moet je gewoon mee leren omgaan. Hoe moeilijk kan het zijn.
Ja ik kan al heel veel dingen niet door de maatregelen.
En voor mij , en ik denk voor veel mensen in mijn omgeving, zou het makkelijker zijn als de verwarmde terrassen weer open gaan.
Je moet niet alleen vanuit je eigen situatie denken.
Ik hoop dat het mee gaat vallen, ik heb een contact beroep en heb 4 maanden niet kunnen/mogen werken als zzp'er. Het is in de afgelopen maanden financieel al erg lastig geworden en als er weer een intelligente lockdown komt dan kan ik het hoofd niet heel lang meer boven water houden :(

ik hoop als eerste gewoon de scholen dicht, ik woon naar een Fontys en ik verbaas me er elke keer over dat er 0 maar dan ook 0 besef lijkt te zijn van de situatie. Studenten zitten hier om 11 uur s ochtends al in groepjes aan het bier op bankjes buiten, zonder ook maar enige afstand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven