Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Dringende noodzakelijke zorg uitgesteld.

30-12-2020 15:11 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las zojuist dat niet alleen de noodzakelijke maar niet dringende operaties worden uitgesteld.

Er zijn nu ook ziekenhuizen die wel dringende operaties die niet kunnen wachten zoals het weghalen van een tumor bij borstkanker uitstellen.

Ik vind dat iedereen recht heeft op gezondheidszorg dus ook de 80 jarige mevrouw die vanwege corona op de ic beland.

Maar als daardoor een 30 jarige vrouw met nog jonge kinderen onnodig gaat sterven dan plaats ik toch vraagtekens bij het beleid dat de operatie van de jonge vrouw wordt uitgesteld.

Ik snap dat je als arts dan voor een hele moeilijke keuze staat.

Want de oudere vrouw van de ic afhalen betekent haar dood. Je ziet dan iemand sterven voor jouw ogen. Door jouw keuze. Een mens met een gezicht.

De vrouw met borstkanker ligt nog niet in het ziekenhuis. Voor die vrouw kun je nog hopen dat als de operatie later plaats vind ze ook nog gered wordt.

Gebeurd dat niet en gaat ze later alsnog dood dan gebeurd dat niet voor je ogen. Het is niet zo 1 op 1 zichtbaar dat dit een gevolg is van de beslissing om de covid patiënt voorrang te geven.

Maar toch je zal die 30 jarige vrouw maar zijn.
Of haar echtgenoot. Of haar nog jonge kind.

Natuurlijk is het voor de familie van de 80 jarige vrouw ook hard maar haar kinderen zijn volwassen en ze is misschien al weduwe.

Ik vind het echt niet kunnen dat noodzakelijke operaties worden uitgesteld.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
30-12-2020 20:19
Ah ja, in Volendam, op Urk en op de Veluwe vinden ze het natuurlijk prima om moeder te laten stikken omdat er een bed vrij moet komen

Jij snapt het punt wat ik wil maken heus wel.
Dus: Hou-ermee-op!
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
30-12-2020 19:56
Maar even voor mijn beeldvorming, ik neem even het voorbeeld van TO met die 80 jarige dame en de gevreesde beslissing moet genomen worden, wie oh wie gaat het gesprek met haar 4 zonen aan??? En kunnen ziekenhuizen de veiligheid van het personeel garanderen??

Want ik geef het je op een presenteerblaadje, in de grote steden gaat dit geheid mis.
Daarbuiten evenzo. Het leger zal hard nodig zijn in het ziekenhuis en niet als medisch personeel.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
30-12-2020 22:03
Jij snapt het punt wat ik wil maken heus wel.
Dus: Hou-ermee-op!
nee ik snap je punt niet eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven