Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Droge handen door het handenwassen

10-04-2020 18:53 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal vast de enige niet zijn met mega droge handen door dat vele handen wassen.
Ik heb de slechte gewoonte om aan losse en semi losse velletjes te trekken dus je kan je misschien wel voorstellen wat ik de godganse dag aan het doen ben... :facepalm:
Heeft iemand een goede tip hiervoor?
Een zeep dat de huid niet uitdroogt? Of een échte goede crème? Ik gebruik nu Nivea handcrème maar dat werkt alleen als ik vlak voordat ik naar bed ga een dikke laag op smeer. De volgende dag voelt het dan iets beter. Maar ik heb liever een crème met wat sneller resultaat.
Wie heeft raad? :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb rituals voor overdag, dunne creme, trekt snel in.
‘S avonds doe ik O Keefe’s working hands (zoiets), dikke creme, maar werkt super
panda1987 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 18:55
8.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Altijd smeren nadat je je handen hebt gewassen helpt bij mij. Welk merk of welke soort creme maakt dan niet eens uit.
Alle reacties Link kopieren
O'Keeffe's crème voor hardworking hands.
Heb zelf ook erg veel last van droge huid. Tot nu toe de enige crème die echt werkt.
Ik heb lanettecreme van de apotheek. Goedkoop en erg goed.

Wil morgen ook nog even katoenen handschoentjes halen (oa bij Kruidvat €2)
Dat is fijn voor snachts. Dik creme erop en dan de handschoenen aan.
Alle reacties Link kopieren
Smeren, maakt niet zoveel uit met wat
Ik heb in de auto, handtas, bureaula etc overal klein tubetje handcreme
ik heb deze nagelriem creme, 1x per dag. En verder werkt genoeg smeren met gewone handcreme ook.

https://nl.lush.com/products/winter/lemony-flutter
Alle reacties Link kopieren
Herstellende huidolie na het wassen. Je hebt de dure van bio-oil, maar bij de action een gelijkwaardige product wat het ook goed doet. Klein beetje is genoeg, regelmatig ook even met ietsje meer je nagelezenen masseren en je hebt veel minder losse velletjes.
Alle reacties Link kopieren
Op FB zie ik deze vraag ook vaak voorbij komen in een groep. Daar zijn er velen erg tevreden met Working Hands crème.

https://www.kruidvat.nl/o-keeffe-s-work ... /p/4264849
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Juffiejuf schreef:
10-04-2020 18:56
O'Keeffe's crème voor hardworking hands.
Heb zelf ook erg veel last van droge huid. Tot nu toe de enige crème die echt werkt.
Oh die heb ik wel eens gehoord ja! Die ga ik halen!

Ik moet inderdaad meer gaan smeren...
Maar ik heb er zo'n hekel aan om van die vette handen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
10-04-2020 19:02
Herstellende huidolie na het wassen. Je hebt de dure van bio-oil, maar bij de action een gelijkwaardige product wat het ook goed doet. Klein beetje is genoeg, regelmatig ook even met ietsje meer je nagelezenen masseren en je hebt veel minder losse velletjes.
Oeh, bio oil ruikt zo heerlijk weet ik nog van lang geleden!
Ben wel benieuwd wat je met nagelezenen bedoeld,haha!
Redballoon schreef:
10-04-2020 19:06
Oeh, bio oil ruikt zo heerlijk weet ik nog van lang geleden!
Ben wel benieuwd wat je met nagelezenen bedoeld,haha!

Nagelriemen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
ik heb sos handcreme van de lidl! die werkt super. had ik niet verwacht haha
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf maar een handmasker verzonnen met wat ik in de keuken had.
Vond het ook gewoon leuk om even te kliederen. Nu nergens last meer van. Beetje boter, honing en kokosolie. Even 15min in laten trekken. En afspoelen met lauwwarm water.

Die crèmes werkten voor geen meter bij mij. Heb nu weer zachte handen!
Ongetwijfeld onpopulaire raad: gewoon minder je handen wassen. Als je er zo last van hebt, dan doe je dat domweg veel te veel.

Geen last van droge handen hier, maar die worden dan ook niet meer of minder dan anders gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar de handcreme van mn oma geswitcht Glycerona. Heerlijk
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
10-04-2020 19:11
Ik heb zelf maar een handmasker verzonnen met wat ik in de keuken had.
Vond het ook gewoon leuk om even te kliederen. Nu nergens last meer van. Beetje boter, honing en kokosolie. Even 15min in laten trekken. En afspoelen met lauwwarm water.

Die crèmes werkten voor geen meter bij mij. Heb nu weer zachte handen!
O dit vind ik leuk! Ff kokosolie halen, dan ga ik het ook proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij O'Keeffes Working Hands.
Dat droge handen probleem heb ik al jaren. Bijna eczeem-achtig. Heel veel crèmes en oliën geprobeerd, vaseline, katoenen handschoenen in de nacht na het smeren.. echt niets leek te werken tot ik dit probeerde.
In de eerste tijd ook na iedere handenwas-beurt en als het onder controle is alleen 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
10-04-2020 19:06
Oeh, bio oil ruikt zo heerlijk weet ik nog van lang geleden!
Ben wel benieuwd wat je met nagelezenen bedoeld,haha!
Stomme autocorrect...
Nagelriemen
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
10-04-2020 19:01
ik heb deze nagelriem creme, 1x per dag. En verder werkt genoeg smeren met gewone handcreme ook.

https://nl.lush.com/products/winter/lemony-flutter
Deze is heerlijk. Ik gebruik hem 1 a 2 x per dag. Je kan hem ook voor je handen zelf gebruiken. Lush heeft ook andere lekkere handcremes. Helaas is de webshop nu ook gesloten.

Ik vind de handcreme van Occitane met 20% sheabutter ook heerlijk. Ze hebben daar meerdere geuren van. Niet alle geuren hebben 20% sheabutter.
Sinjoren schreef:
10-04-2020 19:11
Ongetwijfeld onpopulaire raad: gewoon minder je handen wassen. Als je er zo last van hebt, dan doe je dat domweg veel te veel.

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het... mijn handen waren rood en schilferig tot ongeveer 2 cm boven de pols, een heel debiel gezicht. Heb ook nog eens een gevoelige huid en kan niet tegen Nivea. Gebruik het liefst ongeparfumeerde creme.
Ik smeer nu meerdere keren per dag, zeker na het wassen, en het is over. Merk maakt niet uit, zolang er maar niet teveel parfum in zit.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
10-04-2020 19:11
ik heb sos handcreme van de lidl! die werkt super. had ik niet verwacht haha
De SOS crème van Lidl (witte tube met rode letters) is inderdaad super, werkt bij vriend en mij als een wondermiddel. Smeert een beetje raar (dik) maar is fijn om ‘s avonds te smeren. De ochtend erna geloof je je ogen (handen) niet en bij mij lijkt het ook te werken al smeer ik maar eens in de week. Kost bijna niks.
Dat nog niet iedereen over is op gloves in a Bottle... Te koop bij apotheken en al jaren op de markt voor onder andere zorgprofessional die heel vaak hun handen moeten wassen. Briljant spul dat een laagje over je huid legt waardoor zeep en desinfectiegel je eigen huidvet niet meer oplossen. Werkt ca 4 uur of wat langer bij minder intensief wassen. Geeft na drogen niet meer af, is niet vet, is hypoallergeen en geurloos, dus ook te gebruiken bij het aanraken van voedsel.
Alle reacties Link kopieren
Werfzeep.
Calendula is hier favoriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven