Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Duizelig-zouden jullie een test doen?

30-12-2020 01:30 108 berichten
Ik lig er duidelijk wakker van! Vanavond wees ik ineens en langdurig duizelig alsof ik flauw ging vallen. Ik moest ook erg huilen (wat ik niet snel doe). Een dame in de buurt riep meteen: ‘oh, dat is Corona, zo begon het bij mij ook’.

En dat laat me niet los.. ik ben super voorzichtig en zou dan ook geen risico moment kunnen bedenken... Wel was ik de laatste tijd extreem druk en had ik vandaag veel stress. De klachten passen daar uitstekend bij.

Met het oog op de jaarwisseling: zouden jullie testen? Voor 139 Euro kan ik morgen een PCR test doen met dezelfde dat uitslag.

Dank voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 06:59
Het gaat dus niet om een sneltest maar om de reguliere pcr test. En als ik geen uitslag heb, moet ik mijn vriendin afbellen met oud en nieuw op het laatste moment. Terwijl de kans dat het Corona is erg klein is ...
Stel je niet aan, dat is de tijd waarin we nu leven. Heb je inmiddels al aangemeld voor de teststraat? Ik heb me dit jaar helaas al 3x moeten laten testen. De uitslag binnen een dag. Dus ga gewoon.
Heb je gisteravond nog vrienden over de vloer gehad terwijl je al twijfelde? Of leess ik het verkeerd?

Neem je verantwoordelijkheid, ga testen. Zeg die vriendin af als je de uitslag niet op tijd hebt if als je test positief is.
En als jij er 139 euro voor wilt betalen ipv GGD is dat prima natuurlijk. Zorg dat je je vriendin (en evt anderen) niet in gevaar brengt.
Dank allemaal voor de lieve reacties. Ik heb net zo’n dure test gepland. M’n verstand zegt dat het niet nodig is en dat ik alleen maar last van duizeligheid had vanwege vermoeidheid en stress. Maar m’n gevoel laat het niet los: wat als... ik heb gisteren en eergisteren bezoek gehad (1 persoon en ruim 2 meter afstand, ventileren en handen wassen), maar die mensen gaan morgenavond ook naar familie en/ of vrienden. Ik wil m’n beste vriendin niet zonder aantoonbare reden alleen laten met oud en nieuw. En mn ouders wil ik ook graag gedag zeggen (die kijken daar echt naar uit).

En als het niet kan, dan kan het niet. Maar ik wil het niet vanwege een duizeligheid afzeggen.

Als de test negatief is en de klachten blijven weg, zal ik het rustig aan doen, maar wel vertrouwen.
Zizo schreef:
30-12-2020 08:37
Stel je niet aan, dat is de tijd waarin we nu leven. Heb je inmiddels al aangemeld voor de teststraat? Ik heb me dit jaar helaas al 3x moeten laten testen. De uitslag binnen een dag. Dus ga gewoon.
Heb je gisteravond nog vrienden over de vloer gehad terwijl je al twijfelde? Of leess ik het verkeerd?

Neem je verantwoordelijkheid, ga testen. Zeg die vriendin af als je de uitslag niet op tijd hebt if als je test positief is.
En als jij er 139 euro voor wilt betalen ipv GGD is dat prima natuurlijk. Zorg dat je je vriendin (en evt anderen) niet in gevaar brengt.
Nee, er waren vrienden bij toen ik uit het niets duizelig werd en alleen maar op de grond kon zitten. Die heb ik gevraagd om ruim afstand te houden ondanks dat ik steeds wegzakte. Ik heb me ook niet thuis laten brengen, maar ben toen het weer beter ging gaan lopen.

In de middag was er een vriendin. Ik had geen klachten toen, we hielden afstand en ventileerden.

Ze vertelde me net dat ze ook misselijk en duizelig was (toen ze bij me was) Maar zij heeft dat echt heel vaak en wijt dat aan stress. Wel toevallig.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig dat je je laat testen. Beterschap
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 08:44

Ze vertelde me net dat ze ook misselijk en duizelig was (toen ze bij me was) Maar zij heeft dat echt heel vaak en wijt dat aan stress. Wel toevallig.
ach nee, niet toevallig

Jullie zitten vast in een zelfde levensfase
lilalinda wijzigde dit bericht op 30-12-2020 08:52
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen hebben nu last van stress, en laten we eerlijk zijn, meestal heb je vrienden die wel een beetje raakvlakken hebben.
Dus ik vind het niet gek dat je een vriendin hebt die die klachten heeft net als ze bij jou is.

Je maakt het in mijn ogen heel groot, dat het zo erg is dat je je beste vriendin alleen laat op oudjaarsdag. Je kan ook zoomen als je in quarantaine moet, of facetimen, of weet ik veel. En het is geen schande om in corona af te moeten bellen. Het is stom en niet leuk, dat wel.
Je had ook alvast kunnen overleggen met vriendin toen je begon met twijfelen zodat zij andere plannen kon maken. Maar dat heb je niet gedaan, misschien omdat je alsnog graag zelf met haar wilde afspreken.
Ik denk dat het spanning is.
Madderijn schreef:
30-12-2020 08:52
Veel mensen hebben nu last van stress, en laten we eerlijk zijn, meestal heb je vrienden die wel een beetje raakvlakken hebben.
Dus ik vind het niet gek dat je een vriendin hebt die die klachten heeft net als ze bij jou is.

Je maakt het in mijn ogen heel groot, dat het zo erg is dat je je beste vriendin alleen laat op oudjaarsdag. Je kan ook zoomen als je in quarantaine moet, of facetimen, of weet ik veel. En het is geen schande om in corona af te moeten bellen. Het is stom en niet leuk, dat wel.
Je had ook alvast kunnen overleggen met vriendin toen je begon met twijfelen zodat zij andere plannen kon maken. Maar dat heb je niet gedaan, misschien omdat je alsnog graag zelf met haar wilde afspreken.
Ik denk dat het spanning is.
Jawel, dat heb ik wel gedaan. Ik heb haar gisteravond meteen gebeld om het uit te leggen. Ze vond het vervelend maar geen probleem en ze heeft er vertrouwen in dat het geen Corona is dus wilde geen andere plannen maken.

En ja, ik maak het heel groot in mn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je je laat testen; bij veel mensen die ik ken begon het inderdaad met duizeligheid. Goed ook dat je kiest voor de pcr test en niet voor een sneltest.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 01:57
Maar dat vind ik sneu voor de vriendin die oud en nieuw komt vieren. Die zeg ik dan wellicht voor niets af...
Dan stuur je haar een voucher om op een ander moment iets leuks te gaan doen. Ja, misschien zeg je het voor niets af en misschien juist goed dat je het afzegd. Ze zal het heus wel begrijpen dat je niet afzegt omdat je grote teen jeukt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gaat testen als je je er zo druk over maakt dat je wakker ligt.
Wel zou ik als ik jou was even kijken naar je drukte en stress. Je schrijft dat je al twee dagen bezoek hebt gehad en dan morgen en overmorgen weer. En je voelt je schuldig om dingen af te zeggen...

Misschien heb ik het mis maar het kan denk ik geen kwaad om even rust te nemen en niet zoveel af te spreken met mensen. Juist in Corona tijd geeft dat ook extra spanning (Hou Ik wel afstand genoeg? Heb ik een symptoom? Heb ik achteraf symptomen?)
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een XL teststraat. Dan heb je de uitslag ook dezelfde dag. Ik had deze binnen 1.5 uur.
Ik zou voor de toekomst wel sneller bij de reguliere teststraat plannen, dan had je hee makke voor oud en nieuw gered.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
30-12-2020 10:20
Ik zou voor de toekomst wel sneller bij de reguliere teststraat plannen, dan had je hee makke voor oud en nieuw gered.
Dan moet je wel eerder duizelig worden 😇
Alle reacties Link kopieren
Je reageert vanuit emotie. Je laat je opnaaien door media en berichten hier.
De kans dat jij corona hebt is nagenoeg nihil.
Ga een blokje om, probeer wat te ontspannen en ga lekker oud en nieuw vieren.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 05:19
Ja, ik werd vanavond duizelig. Ik had gesport. En me overdag druk gemaakt over mn werk. En de hele nacht. Niets voor mij! Ik kan een pcr test doen deze ochtend en vanavond de uitslag krijgen.
Je hebt gesport en daarna was je duizelig...
Dan zou ik echt niet aan corona denken. En er zeker geen 135 euro voor uitgeven.
Janco schreef:
30-12-2020 11:03
Je reageert vanuit emotie. Je laat je opnaaien door media en berichten hier.
De kans dat jij corona hebt is nagenoeg nihil.
Ga een blokje om, probeer wat te ontspannen en ga lekker oud en nieuw vieren.
Inderdaad, wat een aanstelleritis.
Bij een ggdt kun je met alleen duizeligheid toch niet laten testen?
UnexpextedMom schreef:
30-12-2020 10:50
Dan moet je wel eerder duizelig worden 😇
Bij het openen van het topic had ze het nog makkelijk gered.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf geen test aanvragen bij enkel duizeligheid, maar als het jou rust geeft snap ik dat je de test hebt aangevraagd.

Ben benieuwd naar de uitslag! Hopelijk is het negatief en kan je lekker oud & nieuw met je vriendin vieren!
Alle reacties Link kopieren
Als ik één keertje duizelig zou worden na het sporten zou ik helemaal geen corona test doen. Ik zou me ook niet druk maken om corona.
Maar goed, als het je stress oplevert vooral doen natuurlijk.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 06:41
Ja, precies. Daarom wil ik testen. En bij de dure straat zodat we het toch kunnen vieren als het geen Corona is.

Vrienden van me die gisteravond bij me waren (en arts zijn) gaven echter aan dat dit nodig was omdat de klachten niets met Corona te maken leken te hebben. Vandaar mijn twijfel.
Dit zou ik niet supervoorzichtig noemen? Je ontvangt vrienden thuis, dan kan je ook besmet worden natuurlijk.

Deze klachten heb je nooit en zijn opeens gekomen? Testen dan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
30-12-2020 11:44
Als ik één keertje duizelig zou worden na het sporten zou ik helemaal geen corona test doen. Ik zou me ook niet druk maken om corona.
Maar goed, als het je stress oplevert vooral doen natuurlijk.
Maar ze is de hele nacht duizelig geweest of lees ik het verkeerd? En nu nog klachten toch?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
30-12-2020 11:53
Dit zou ik niet supervoorzichtig noemen? Je ontvangt vrienden thuis, dan kan je ook besmet worden natuurlijk.

Deze klachten heb je nooit en zijn opeens gekomen? Testen dan.
Nou ja, mn huiskamer is net iets anders ingericht zodat we op 3 meter van elkaar zitten. Ramen en deuren staan open voor ventilatie en we komen niet in elkaars buurt. Alles wat aangeraakt wordt, wordt schoon gemaakt. Zo spreek ik af met mensen die er net zo mee omgaan. Volgens de ggd zitten daar weinig risico’s aan, maar uitsluiten kun je het nooit zolang je mensen ziet. Voor mij is dit een fijne oplossing.

Edit: de vrienden van gisteren waren bij het sporten. Dat was buiten en op heel ruime afstand
novaviva schreef:
30-12-2020 10:20
Ik zou voor de toekomst wel sneller bij de reguliere teststraat plannen, dan had je hee makke voor oud en nieuw gered.
Ik kreeg gisteravond rond 22 uur klachten en ben vanmorgen getest 🤨
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 12:25
Ik kreeg gisteravond rond 22 uur klachten en ben vanmorgen getest 🤨
Ik bedoelde bij de reguliere teststraat. Daar had je gister prima voor vandaag in kunnen plannen. Voor niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven