Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Eindexamens gaan niet door.

24-03-2020 10:56 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/c ... ~a4e3ff04/

Ik vind het een raar idee, voor mijn dochter betekend dit dat ze geslaagd is. Maar wat sneu voor de kinderen, die nu kantje boord staan en nu de kans missen om hun cijfers nog op te halen 😢

En hoe gaat het verder, krijgen ze wel een diploma of alleen een overgangsbewijs?
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Geen vergelijk, maar toch
Mijn jongste zit in. Groep 8 en sluit nu 8 jaar basisschool af zonder kamp, musical, en schoolfeesten
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
24-03-2020 18:41
En dat dat dus ook voor iedereen anders is, mijn dochter had voor de crisis alle SE’s afgerond, maar mijn nichtje moet nog een ronde.
ik ben zelf werkzaam op het VO en de kids starten vanaf morgen met hun laatste SE's... Spannend... Heel spannend
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
24-03-2020 18:43
Geen vergelijk, maar toch
Mijn jongste zit in. Groep 8 en sluit nu 8 jaar basisschool af zonder kamp, musical, en schoolfeesten
that's life
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 18:43
ik ben zelf werkzaam op het VO en de kids starten vanaf morgen met hun laatste SE's... Spannend... Heel spannend
Ja dat geloof ik, voor sommige zal dat nu net zo spannend worden als het CSE, daar hadden ze zich niet op ingesteld, ga ik van uit.
Such a beautiful place to be with Friends.
sandy1974 schreef:
24-03-2020 18:43
Geen vergelijk, maar toch
Mijn jongste zit in. Groep 8 en sluit nu 8 jaar basisschool af zonder kamp, musical, en schoolfeesten
Hebben ze dan nu al gezegd dat er geen musical komt? Dat zou toch nog best kunnen?
Ik vind het wel heel erg voor je kind. Dit is niet iets wat je ooit in kunt halen. En zo belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Denk trouwens dat er dit jaar geen leerlingen zullen zakken op 0,1 pnt, er is toch wat makkelijker te smokkelen door scholen.
Such a beautiful place to be with Friends.
watdachtjehiervan schreef:
24-03-2020 18:46
Hebben ze dan nu al gezegd dat er geen musical komt? Dat zou toch nog best kunnen?
Ik vind het wel heel erg voor je kind. Dit is niet iets wat je ooit in kunt halen. En zo belangrijk.
Als ik school was zou ik die musical desnoods in juli organiseren en oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-03-2020 18:39
Bij zoon (ook VSO) wel.

Zoon zit overigens in havo-4, en doet dit jaar alleen eindexamen maatschappijleer en profielwerkstuk. Omdat het staatsexamens betreft gaat dat ook gewoon door, mits de maatregelen eind juni opgeheven zijn natuurlijk. En anders kunnen die twee onderdelen altijd volgend jaar nog. Voor de kinders in havo-5 is het veel spannender, want als de mondelingen ook niet door kunnen gaan kunnen ze helemaal geen examen doen, want schoolexamens doen ze op zoons school niet aan.
Ik las dat het nog onduidelijk is.
Voor BB en KB beginnen de schriftelijk examens in april.
Voor TL in mei.

En dan hebben we het er nog niet eens over wat voor impact deze periode heeft op een deel van onze populatie.
nightelf wijzigde dit bericht op 24-03-2020 20:34
Reden: Toevoeging
7.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier is de SE week met onmiddellijke ingang (dus vanaf morgen) stopgezet. Zoon had er net 2 dagen opzitten (gisteren en vanochtend nog).
Nog niet bekend wanneer de rest ingepland gaat worden.
Gemengde gevoelens hier. Zoon baalt als een stekker, want had zich een slag in de rondte geleerd voor het examen van morgen. Maar is tegelijkertijd opgelucht omdat ie nu iets meer tijd heeft. Maarja, leren op afstand is natuurlijk ook maar behelpen.
Gedoe zeg. Wel alle bewondering voor zijn (VAVO)school die steeds maar keurig, eenduidig en helder blijft communiceren. En ook petje af voor de directie en docenten die hier ook maar mee moeten zien te dealen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 18:48
Als ik school was zou ik die musical desnoods in juli organiseren en oefenen.
Hier oefent zoon in groep 8de musical online, samen liedjes oefenen en de rollen zijn verdeeld, het script is in huis. We hebben nog hoop dat dit in elk geval wel door gaat.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 18:38
best bizar dat kids eiigenlijk al weten of ze geslaagd zijn, ja of nee, terwijl sommige zich nog niet eens voor een opleiding hebben ingeschreven
Nou, dat wordt voor mijn zoon ook nog wel een dingetje. Die is er nog steeds niet uit en had zijn hoop eigenlijk gevestigd op een paar open dagen die begin april gepland stonden, om op basis daarvan een keuze te maken. Maarja, die gaan natuurlijk niet door...
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
24-03-2020 21:51
Nou, dat wordt voor mijn zoon ook nog wel een dingetje. Die is er nog steeds niet uit en had zijn hoop eigenlijk gevestigd op een paar open dagen die begin april gepland stonden, om op basis daarvan een keuze te maken. Maarja, die gaan natuurlijk niet door...
Dat is balen inderdaad, mijn dochter weer gelukkig precies wat ze wil.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 18:24
Je zal maar allemaal 5'en staan en gehoopt hebben dat met keihard werken je er met het CSE nog wel door zou raken.

Ik was zelf zo'n last-minute-studeerder.
Die op 't eind van 't jaar tot een gat in de nacht zat te studeren, alles nog snel inhaalde en dan ineens 5.5 à 6 had.

Nu ben je dus kansloos en kan je je jaar opnieuw doen.


(Veel kans bovendien dat ik in mijn "dubbeljaar" nog minder zou doen.
Want alles en iedereen is toch tegen mij.)
Ik snap nooit zo goed waarom sommige studenten mikken op 6-jes (hierbij heb ik het niet over mensen die zessen halen door inspanning of andere omstandigheden), je houdt totaal geen marge voor tegenvallers. Nou wil ik niet zeggen dat corona een in te calculeren tegenvaller is. Maar nogmaals, why? Je kunt ipv denken dat iedereen tegen je is, ook een les leren dat het handiger is om wat ruimer te staan. Daar heb je meer aan dan je als een slachtoffer op te stellen, daar heb je toch geen reet aan. Blijf je vervolgens nog een keer zitten, omdat je je verongelijkt voelt. Ik snap het wel een beetje hoor, gevoelsmatig, maar het is geen handig copingsmechanisme.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 18:44
that's life
Helaas, maar helemaal waar. Mijn kind zit ook in groep 8. En ik echt, ik vind het sneu. Maar nogmaals wees creatief, organiseer met ouders, als het weer kan, een afscheidsfeestje. Soms zit het leven tegen, en dit is echt te overzien. Als ouders hier al in gaan hangen, maken ze het hun kinderen nog moeilijker.
Belachelijk dat ze schooldiploma’s zo devalueren... Echt belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zo denken een hoop pubers niet he.
Iets met hersenontwikkeling enzo.
Handigheid is nu niet het eerste wat bij me opkomt bij het gros.

Ik dacht vroeger ook zo. Had wel wat beters te doen dan school en zo lang ik niet zodanig onvoldoende stond dat ik zou blijven zitten of zakken was het allemaal prima.
Het logisch- en vooruit denken kwam later pas.
Uiteraard geldt dat niet voor alle pubers, ik heb er twee die al vanaf de brugklas modelleerlingen zijn, onvoldoendes in 6 jaar op 1 hand te tellen, maar ook een die reteintelligent is maar een broertje dood heeft aan leren en school en op het vmbo met minimale inspanning zorgt voor voldoendes.
Havo trok ie op verschillende manieren niet, op het vmbo is ie zielsgelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
25-03-2020 06:11
Belachelijk dat ze schooldiploma’s zo devalueren... Echt belachelijk.
Echt belachelijk dat ze niet snappen dat scholen best is staat zijn mensen die al vier jaar bezig zijn op waarde te schatten.
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
25-03-2020 06:24
Echt belachelijk dat ze niet snappen dat scholen best is staat zijn mensen die al vier jaar bezig zijn op waarde te schatten.
Geloof mij maar dat zijn scholen niet. Zijn genoeg scholen waar standaard de SE’s hoger uitvallen dan de CE’s. Dat is ook in het voordeel van de middelbare scholen.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
25-03-2020 06:26
Geloof mij maar dat zijn scholen niet. Zijn genoeg scholen waar standaard de SE’s hoger uitvallen dan de CE’s. Dat is ook in het voordeel van de middelbare scholen.
Die scholen waar de SE’s teveel uit de pas lopen met het CE worden door de inspectie op de vingers getikt.
Mevrouw75 schreef:
25-03-2020 06:49
Die scholen waar de SE’s teveel uit de pas lopen met het CE worden door de inspectie op de vingers getikt.
Devalueert het schooldiploma alsnog enorm. Zeker dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
25-03-2020 07:06
Devalueert het schooldiploma alsnog enorm. Zeker dit jaar.
En volgend jaar? Leg eens uit.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
25-03-2020 07:06
Devalueert het schooldiploma alsnog enorm. Zeker dit jaar.
Je zeikt om niks. Zij die niet klaar zijn voor de vervolg opleiding komen daar gewoon aankomend jaar achter.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
25-03-2020 07:06
Devalueert het schooldiploma alsnog enorm. Zeker dit jaar.
Ik snap dit soort opmerkingen echt niet. Dan heb je echt geen inlevingsvermogen. Is het jaloezie ofzo?

Het is niet alsof mavo leerlingen ineens een VWO diploma of zo krijgen he?

En mijn zoon is blij, maar had duizenden keren liever de wereld nog gehad zoals hij was ipv deze nieuwe werkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
25-03-2020 07:06
Devalueert het schooldiploma alsnog enorm. Zeker dit jaar.
nee joh, worden meer waard: Een Echt Corona-diploma!

(je lult)
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
25-03-2020 06:26
Geloof mij maar dat zijn scholen niet. Zijn genoeg scholen waar standaard de SE’s hoger uitvallen dan de CE’s. Dat is ook in het voordeel van de middelbare scholen.
Het is niet zo dat het al het hele jaar bekend is en de school de resultaten op deze manier omhoog kan krikken. Het is een noodmaatregel.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven