Coronavirus COVID-19 alle pijlers

En wie heeft er nou daadwerkelijk corona dan?

14-03-2020 21:20 257 berichten
Welke forummers hebben er corona?
Alle reacties Link kopieren
LilyFaye schreef:
14-03-2020 22:31
Was het een forummer?
Ja, maar wel een trol.
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
14-03-2020 22:31
Beterschap! :redrose:
Dank je :)
vrijenblij20220 schreef:
14-03-2020 22:34
Ja, maar wel een trol.
Dan is het 2.
In mijn omgeving iemand, die ik niet persoonlijk ken.
Weet ook niet of de betreffende persoon forumt.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Al weken hier in huis.
Such a beautiful place to be with Friends.
[quote=LoveDobby post_id=31101239 time=1584222095 user_id=316863]
LilyFaye schreef:
14-03-2020 22:31
Of het is Pejeka! Heeft ie nette pantalons?
Hmm, nee, hij ziet er meer uit als hoe ik Willem voor me zie. ;-D

Zou best wel Willem kunnen zien, heb hem al lang niet meer over zn brommert gehoord, en de iets minder mooie vrouwen die hij oppikte.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-03-2020 21:33
Ik ken niemand met corona. Ik denk dat Corona dit jaar de echte mol is. Gewoon een hoax van de wcpapierindustrie! Omdat ze bang zijn dat we anders op digitaal overgaan
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Als ik plotseling koorts krijg. Ik zou dan geen andere reden weten.
Elke dag neem ik mijn temperatuur op en, teleurstelling: altijd 36,8 of zoiets, tenzij ik ergens heen ben geweest en dan weer terugkom, dan is het 37,3, maar na een uurtje zakt het weer tot 37.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
In de dichtsbijzijnde stad schijnen er wel een paar te zitten maar gelukkig sinds gisteren niemand bijgekomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben ook wel benieuwd naar wie er ziek is, of iemand kent die ziek is.

Zelf ken ik niemand die ziek is, ook niet met een griepje.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Woon in B en meerdere mensen om ons heen zijn positief getest.
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Alleen mijn kat heeft zeker weten Corona. Ik heb hooikoorts en nies daardoor wat vaker. Of zou het stiekem toch...?
VakantieNL15 schreef:
15-03-2020 08:13
Ja! Woon in B en meerdere mensen om ons heen zijn positief getest.
Woon je in België of in Brabant?

Waren/zijn hun klachten ernstig, of weet je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-03-2020 21:33
Ik ken niemand met corona. Ik denk dat Corona dit jaar de echte mol is. Gewoon een hoax van de wcpapierindustrie! Omdat ze bang zijn dat we anders op digitaal overgaan
Dit dacht ik ook. Tot ik de oproep van de Italiaanse verpleegster heb gezien. Of misschien viel het kwartje toen pas want ik heb (blijkbaar) vertraagde gegevensverwerking (?).

Het gaat er niet om hoeveel mensen ziek zijn of zelfs doodgaan.

NU.

Het gaat erom dat als je je niet aan de richtlijnen houdt, er iedereen tegelijkertijd ziek wordt (al zijn het maar griepverschijnselen voor de meesten).

Dan wordt de zorg overbeladen terwijl de medewerkers ziek zijn.
En dan gaan er meer mensen dood dan nodig.
Als je thuisblijft, kan het uitgesmeerd worden over een periode waardoor de zorg het nog aankan.

------
En dat wcpapier hamsteren is ook een epidemie. Een geestelijke. Iemand begint (misschien per ongeluk) en de ander gaat door want 'wie weet straks is het op'. Als iemand in Australië (want daar is het begonnen) met koekjes was begonnen, hadden wij nu allemaal een koekjeswinkel in onze voorraadkasten...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
15-03-2020 08:23
Woon je in België of in Brabant?

Waren/zijn hun klachten ernstig, of weet je dat niet?
Brabant😊
En de klachten variëren.
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
De media lopen de mensen doodsbang te maken en in hun machteloosheid kunnen die niks anders doen dan hamsteren en dan wordt daar weer op gescholden.

Kijk vroeger wist je wat gevaar was; dat was de tijger aan de rand van je dorp en je wist dan ook precies waar je op moest letten: zag je strepen voor je hut dan pakte je je speer of hakbijl en daar had niemand kritiek op. Maar tegenwoordig lopen ze je op te hitsen met vaag nieuw, onzichtbaar gevaar en informatie die vroeger niet bestond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd. Volgens de arts van mijn zoontje gaat 60-80% van NL Corona krijgen dus dat betekent ook datzelfde percentage van dit forum.

Ik ben benieuwd naar het verloop, hoe snel men weer beter was, etc. En ook hoe je jezelf hebt afgesloten van de rest van je gezin bijvoorbeeld. Wij zijn met 4 en hebben het daar al wel over. Hoe gaan we dat doen als straks 1 van ons het krijgt.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ik, grijze gebied mensen die milde klachten ervaren.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-03-2020 08:27
De media lopen de mensen doodsbang te maken en in hun machteloosheid kunnen die niks anders doen dan hamsteren en dan wordt daar weer op gescholden.

Kijk vroeger wist je wat gevaar was; dat was de tijger aan de rand van je dorp en je wist dan ook precies waar je op moest letten: zag je strepen voor je hut dan pakte je je speer of hakbijl en daar had niemand kritiek op. Maar tegenwoordig lopen ze je op te hitsen met vaag nieuw, onzichtbaar gevaar en informatie die vroeger niet bestond.
Nou dat geldt dan wel alleen voor de mensen die in gebieden wonen met tijgers
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
15-03-2020 08:10
Ik ben ook wel benieuwd naar wie er ziek is, of iemand kent die ziek is.

Zelf ken ik niemand die ziek is, ook niet met een griepje.
Echt niet?
Misschien omdat ik in het epicentrum woon, maar echt iedereen om mij heen is nu of in de afgelopen 4 weken wel verkouden of griepig geweest.
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 15-03-2020 10:37
23.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
15-03-2020 08:51
Ik ben ook wel benieuwd. Volgens de arts van mijn zoontje gaat 60-80% van NL Corona krijgen dus dat betekent ook datzelfde percentage van dit forum.

Ik ben benieuwd naar het verloop, hoe snel men weer beter was, etc. En ook hoe je jezelf hebt afgesloten van de rest van je gezin bijvoorbeeld. Wij zijn met 4 en hebben het daar al wel over. Hoe gaan we dat doen als straks 1 van ons het krijgt.

Wat is dit nou weer voor simpele conclusie. Statistiek is een vak, dat merk je de hele tijd hier op het forum. :D

De populatie op dit forum is wellicht niet helemaal representatief voor de Nederlandse bevolking.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
14-03-2020 21:38
Granny Smith?
An apple a day! Dus granny zit geramd.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb snot en hoest. Geen idee of ik koorts heb (geen thermometer).
Geen idee welk virus. Het gaat gewoon vanzelf weer over en ik vermaak me op het forum
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Zover ik weet niemand in mijn omgeving met covid19.
Zelf kreeg ik vorige week ineens twee dagen koorts, rillingen, spierpijn en een zware druk op de borst. Geen niezen of hoesten, wel keelpijn en hoofdpijn.
De druk op de borst blijft lang aanhouden en ik ben al benauwd als ik traploop. Kind van 1 ook één dag hoge koorts en een droge hoest. Knapte daarna weer op.
Ben normaal nooit verkouden of ziek, ik houd ik me nu maar aan de richtlijnen en ben thuis vanaf dat ik klachten had.
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven