Coronavirus COVID-19 alle pijlers

En wie heeft er nou daadwerkelijk corona dan?

14-03-2020 21:20 257 berichten
Welke forummers hebben er corona?
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
15-03-2020 09:46
An apple a day! Dus granny zit geramd.
Laten we het hopen
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-03-2020 22:30
Ik ben het niet!
:HA:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Eergisteren vertelde ik iemand dat ik me al een aantal dagen niet fit had gevoeld en daarbij kortademig was met een klein kuchje én dat ik dacht; wie weet, misschien is het corona? Maar dan met hele milde klachten...

Ik werd behoorlijk voor gek verklaard door die persoon, maar is het dan zo raar van mij om te denken dat het misschien corona zou kunnen zijn?
Ik heb de laatste weken ook een aantal keer in Brabant geweest.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
15-03-2020 13:08
Eergisteren vertelde ik iemand dat ik me al een aantal dagen niet fit had gevoeld en daarbij kortademig was met een klein kuchje én dat ik dacht; wie weet, misschien is het corona? Maar dan met hele milde klachten...

Ik werd behoorlijk voor gek verklaard door die persoon, maar is het dan zo raar van mij om te denken dat het misschien corona zou kunnen zijn?
Ik heb de laatste weken ook een aantal keer in Brabant geweest.
Nee hoor is een logische gedachte. Volgens het RIVM zijn er zo'n 6000 besmettingen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft Corona. Ligt op de ic aan de beademing. 67 jaar...
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
15-03-2020 17:15
Mijn vader heeft Corona. Ligt op de ic aan de beademing. 67 jaar...
Sterkte :hug:
En nou is het afgelopen!
sjansje schreef:
15-03-2020 17:15
Mijn vader heeft Corona. Ligt op de ic aan de beademing. 67 jaar...
Wat naar, sterkte :(

Hier zou het kunnen: ik heb koorts en al een paar dagen keelpijn, geen verstopte neus. Ook mijn zoontje heeft koorts. Ik heb niet eens gebeld voor een test; doen ze toch niet. Mijn vrouw heeft me niet op mijn slaapkamer opgesloten. Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar we blijven thuis.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
15-03-2020 17:15
Mijn vader heeft Corona. Ligt op de ic aan de beademing. 67 jaar...
Heel veel sterkte Sjansje.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben corona.
Alle 5 inmiddels. En zitten in thuis quarantaine. Man is ziek, ik voel me eigenlijk wel oke.
knurftastisch wijzigde dit bericht op 17-03-2020 10:37
37.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
15-03-2020 17:21
Wat naar, sterkte :(

Hier zou het kunnen: ik heb koorts en al een paar dagen keelpijn, geen verstopte neus. Ook mijn zoontje heeft koorts. Ik heb niet eens gebeld voor een test; doen ze toch niet. Mijn vrouw heeft me niet op mijn slaapkamer opgesloten. Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar we blijven thuis.
Verstandig om thuis te blijven! Mijn vader heeft vorige week zondag de HAP gebelt. Hij heeft copd en had koorts, piepende ademhaling, doodmoe, hoestbuien enz. Mocht komen, gewoon in de wachtkamer. Bleek dubbele longontsteking te hebben. Werd opgenomen, zonder bescherming gewoon op een kamer. Getest op influenza, had hij niet. Er kwam geen verbetering, eerder ging het slechter.
Donderdag toch maar getest op Covid-19, en positief. Daarna natuurlijk wel quarantaine. Het ging slechter, dus nu in kunstmatig coma aan de beademing op de ic. Ik mag er niet bij, 1 bezoeker per dag. Hij ligt kritiek...
Alle reacties Link kopieren
Kennis van mijn buurvrouw heeft Corona. Kwam buurvrouw zelf heftig verkouden even persoonlijk vermelden. Enig.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen voor degenen die Corona hebben; hoe begint het? Krijg je eerst keelpijn? Of hoest je meteen je longen uit je lijf? Of krijg je ineens hoge koorts? Ik denk nu bij elke lichamelijke reactie zoals een snotneus meteen dat ik Corona heb :facepalm:
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Werk in een ziekenhuis dat meegedaan heeft met de steekproef. Er waren collega’s positief die voldeden aan de symptomen die overal genoemd worden, maar er waren ook collega’s zonder symptomen positief voor Corona.
En er waren ook zieke collega’s die negatieve testen hadden.

Maar 10% van het personeel was in ieder geval positief en in de samenleving zal het naar verwachting niet veel beter zijn.
Dus blijf thuis, ook als je geen klachten hebt! Help mee de verspreiding te beperken.

Kijk anders eens naar dit filmpje voor wie nog twijfelt aan het nut van thuisblijven
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... Fp9B8JVMCQ
Ik. Zeer mild. Had ik het niet geweten had ik gedacht dat ik gewoon verkouden was en naar mijn werk gegaan als het virus niet bestond. Man werd getest want naaste collega besmet en man is longpatient. Ik had een kuchje en snot dus namen ze mij ook meteen mee in de test. Positief

Ik ben iets minder dan een week ‘ziek’ geweest, niet zieker dan een griepje, zeker veel minder ziek dan tijdens mijn oorontstekingen, ,koorts niet, wel verhoging, een hele bizarre hoofdpijn en vooral veel moe en slapen.

Inmiddels al bijna symptoom vrij. Man is symptoom vrij en ondankS longpatient had hij heel bizar JUIST toen hij ziek was meer lucht dan toen hij niet ziek was.
libe schreef:
15-03-2020 20:17
Mag ik vragen voor degenen die Corona hebben; hoe begint het? Krijg je eerst keelpijn? Of hoest je meteen je longen uit je lijf? Of krijg je ineens hoge koorts? Ik denk nu bij elke lichamelijke reactie zoals een snotneus meteen dat ik Corona heb :facepalm:
Verschilt bij iedereen. Ik heb geen keelpijn gehad. Een droog kuchje en werd wat verkouden. Niet iets wat je opvalt. Man had wel keelpijn, Niet de longen uit het lijf gehoest. Man ook niet en die is heel astmatisch. Hoofdpijn, ik scheet mezelf lek, man weer niet. Enige overeenkomst was het droge kuchje, een niet te omschrijven hoofdpijn en moe. Ik heb 1 dag koorts gehad, niet hoog. Man ook, daarna lichte verhoging. Dat was het eigenlijk wel.

Ik bleef eetlust houden, man weer niet en die houdt juist altijd eetlust als hij ziek is. Die is due wel een paar kilo kwijt (waar ie blij mee is)

Ik ben nog steeds wat verkouden en ben nog steeds erg moe. Man zit al weer te werken thuis alsof er niks aan de hand is. Werkt nog over ook met die positief geteste collega die ook al beter is, want ze moeten een week werk inhalen ivm een audit. Die werkt ook thuis. Iedereen daar tot half april iig
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 15-03-2020 21:11
23.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Peponi. Gelukkig viel het mee voor jullie. Wanneer ben je ziek geweest en wat voor symptomen heb je nu nog? Denk je dat je nog besmettelijk bent?
Do you want to be right? Or happy?
libe schreef:
15-03-2020 21:08
Bedankt voor je reactie Peponi. Gelukkig viel het mee voor jullie. Wanneer ben je ziek geweest en wat voor symptomen heb je nu nog? Denk je dat je nog besmettelijk bent?
Twee weken terug in de nacht van maandag Op dinsdag ziek geworden. En nog wat verkouden, maar niet erg, wat hoofdpijn, maar 1 paracetamol op een dag is voldoende en moe. Soms nog een slechte dag. Te moe even. Zoals vandaag. Dus de hele dag geslapen. Ja, ik heb symptomen en dus ben ik besmettelijk. We moeten volgens de GGD 48 uur klachtenvrij zijn en niet meer kuchen. Kortom vriend blijft zijn leven thuis. Die kucht altijd ivm zijN astma. Maar die heeft morgen een longtest. Als zijn capaciteit is zoals hij normaal is wordt hij ‘beter’ verklaard. Test was pas vorige week NA de week ziek. Kortom collega hoestte wel, maar werd er niet ziek van. Mijn vriend werd er eerder ziek van dan collega. Collega had het in Italie opgelopen op wintersport.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Brabant kennen we wel wat positief feteste mensen. Maar nog meer mensen die duidelijk de symptomen hebben, maar niet getest worden. In elk geval ben ik ervan overuigd dat 6000 nog een lage schatting is. Maar misschien heb ik een beetje vertekend beeld omdat we er zo middenin zitten.
Alle reacties Link kopieren
maar iedereen hoest toch wel eens of heeft een snotneus als je juist van buiten komt, wilt toch niet zeggen dat je direct besmet bent. heb al heel winter last van verkoudheden maar ben niet stervende ofzo. is gewoon normale winter voor mij. verder dan mijn eigen dorp kom ik ook niet de voorbije weken.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-03-2020 22:34
maar iedereen hoest toch wel eens of heeft een snotneus als je juist van buiten komt, wilt toch niet zeggen dat je direct besmet bent. heb al heel winter last van verkoudheden maar ben niet stervende ofzo. is gewoon normale winter voor mij. verder dan mijn eigen dorp kom ik ook niet de voorbije weken.
Ik heb het idee dat er opvallend veel mensen zijn die een druk op de borst omschrijven. Een vriendin is gaan skieen met grote groep vrouwen. Allemaal ziek, allemaal druk op borst. Groep die ze daar tegenkwamen ook allemaal zelfde symptomen. Paar longontstekingen. Maarja, niet in italie, dus allemaal niet getest. Al die vrouwen hebben een gezin, die nu ook allemaal aan de beurt zijn. Allemaal dezelfde klachten. Ik denk wel echt dat dat corona is.
Ik heb sinds donderdag officieel Corona. Mijn klachten begonnen vorig weekend en omdat ik de bui al zag hangen, ben ik daarna niet meer buiten geweest. Ik ben besmet door een van de studenten die ik lesgaf en die recent in Italië was geweest zonder het te melden bij terugkomst.

Mijn klachten begonnen met keelpijn en daarna hoesten. Daar is het eigenlijk ook hij gebleven. Nu ben ik bijna klachtvrij.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
15-03-2020 22:39
Ik heb sinds donderdag officieel Corona. Mijn klachten begonnen vorig weekend en omdat ik de bui al zag hangen, ben ik daarna niet meer buiten geweest. Ik ben besmet door een van de studenten die ik lesgaf en die recent in Italië was geweest zonder het te melden bij terugkomst.

Mijn klachten begonnen met keelpijn en daarna hoesten. Daar is het eigenlijk ook hij gebleven. Nu ben ik bijna klachtvrij.
zouden ze ook beter mogen afhandelen ze met die erasmus studenten...of studenten die op vakantie gaan...
Hier heb ik wel de symptomen, maar ben niet in risicogebied geweest dus niet getest. Begin met hoofdpijn en koorts, koorts duurde 1 dag, hoofdpijn wel 1,5 week. Tegelijkertijd hoesten en pijn in keel, en dat leek voorbij te gaan, maar helaas hoest ik ontzettend en keelpijn nog steeds. Ik mag dus niet naar kantoor, thuiswerken kan ik wel maar heb ook 2 kindjes die nu thuis blijven dus dat wordt wat. Sterkte allemaal!
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
15-03-2020 20:17
Mag ik vragen voor degenen die Corona hebben; hoe begint het? Krijg je eerst keelpijn? Of hoest je meteen je longen uit je lijf? Of krijg je ineens hoge koorts? Ik denk nu bij elke lichamelijke reactie zoals een snotneus meteen dat ik Corona heb :facepalm:
Bij mij begon het met drie dagen zware hoofdpijn, daarna plotseling heel rillerig en koorts voor drie dagen. Hoge koorts, zo erg dat alles nat was als ik wakker werd. Ik heb heel veel geslapen en geijld. Koorts niet onderdrukt met paracetamol of andere pijnstillers. Keelpijn had ik niet, ook niet snotterig. Wel deden mijn longen pijn/voelden geïrriteerd en was ik kortademig en voelde druk op de borst. Ik had en heb een enorme hoest waarvan mijn hele lijf zeer doet als ik een aanval krijg. Ik hoest heel veel slijm op nu. De ergste verschijnselen zijn wel over, ik voel me nog wel wat slap en merk dat ik nog niet de oude ben.
In mijn gezin zijn mijn oudste dochter en in de enigen die het to nu toe hebben gehad, man en andere twee dochters nog niet gelukkig. Bij oudste dochter waren de symptomen veel minder heftig dan bij mij, zij had alleen flinke keelpijn en was niet lekker maar geen koorts of erge hoest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders zitten allebei in de risicogroep en mijn schoonmoeder is erg ziek. Zijn worden niet getest. Vraag me niet waarom.
Ze ligt al een week in bed met koorts, hoofdpijn en een akelige hoest. Ze houdt vol dat het een normale griep is.

Mijn dochter begint nu ook te hoesten. Zij was twee weken geleden bij hun te logeren.
Geen van ons is in een risico gebied geweest. Maar mijn man werkt bij een internationaal bedrijf en hij heeft weken geleden al “griep” gehad. Zijn baas is op wintersport geweest in Italië en zit gewoon nog dagelijks op kantoor.

Ik vind het echt bizar dat er niet getest wordt. In Amerika kan je zelfs in een drive-through een test laten uitvoeren.

Volgens mij, als ik de klachten hier lees van personen die Corona hebben, zijn er veel meer mensen besmet (die nog niet zijn getest).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven