Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Erop uit in coronatijd

25-05-2020 16:37 127 berichten
Ben benieuwd wie er alweer wat uitstapjes op de planning heeft staan en hoe het was?

Een vriendin van me liep gister alweer in de Efteling rond. De foto's zagen er gezellig uit in elk geval. :)
Alle reacties Link kopieren
Een uitstapje naar mijn tuin.

Mijn grassprieten staan te hoog en er staan teveel paardenbloemen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee keer op dinsdagochtend (omdat het dan rustig was) vroeg naar de stad geweest, mijn kinderen hadden nieuwe kleren nodig. Dat waren mijn uitstapjes. Verder ga ik het nu echt nog niet opzoeken, zeker ook geen dingen als de Efteling. We blijven veel thuis en spreken wel eens wat met mensen af, gewoon 1 op 1 of een stel in de tuin, en dat was het. Jongste dochter speelt wel met kinderen. Dat vind ik voldoende voor nu. Ik ben niet bang, maar vind dat soort uitstapjes vooralsnog overbodig. Misschien in de zomervakantie een keertje als het dan kan.
Alle reacties Link kopieren
Behalve alle terrassen en restaurants in de buurt aflopen heb ik nog geen uitstapjes staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 4 afspraken staan bij de mondhygieniste en 1 bij de tandarts :-D . ik ben wel blij dat ik geholpen kan worden want ik leef op paracetamol tegen de pijn vanaf februari.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar de dierentuin geweest vorige week. Er waren voldoende maatregelen om de 1.5 meter afstand overal te kunnen bewaren. Sterker nog, t was wel fijn zo lekker rustig. Medewerker vertelde wel dat dit nog niet de volle aantallen waren die ze hopen toe te kunnen laten binnen de 1.5 meter regel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen zin in uitstapjes als dat betekent dat ik constant op mijn hoede moet zijn voor "maatregelen", eventueel zelfs mondkapjes moet dragen, constant langs ontsmettingsstations moet, de service van de medewerkers niet meer bestaat omdat ze anders te dicht in je buurt moeten komen, je op je vingers kan worden getikt als je je niet aan looproutes houdt, nee, aan mij niet besteed. Dat komt op mij niet over als een ontspannen dagje uit, maar eerder als een hele dag spitsroedenlopen.

Ik gun echter iedereen die het op die manier wél leuk vindt, heel veel plezier en ben blij dat er in elk geval weer iets te doen is voor hen. Maar even niet voor mij. Niet omdat ik bang ben voor "het virus", maar om bovengenoemde reden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al wel een reservering staan voor het terras op 1 juni en dan 's avonds uit eten bij de Griek.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
25-05-2020 16:55
Ik heb al 4 afspraken staan bij de mondhygieniste en 1 bij de tandarts :-D . ik ben wel blij dat ik geholpen kan worden want ik leef op paracetamol tegen de pijn vanaf februari.
Oh nee, dat kan zo pijnlijk zijn he. Beterschap! Maar de tandarts werkte toch gewoon door bij zaken als tandpijn? Alleen controles ed gingen niet door, maar voor pijn mocht je toch langskomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een museumbezoek gepland staan voor deze week en een restaurantreservering voor volgende week. En twee campings in juli :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar 3 tuincentra geweest afgelopen weekend en doordeweeks naar winkelstraat gewoon omdat ik wilde snuffelen. Vandaag weer voor het eerst langs de bieb geweest, die is sinds vandaag weer open. Verder mag ik weer naar mijn sportvereniging, dus daar ben ik ook super blij mee.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
25-05-2020 17:04
Oh nee, dat kan zo pijnlijk zijn he. Beterschap! Maar de tandarts werkte toch gewoon door bij zaken als tandpijn? Alleen controles ed gingen niet door, maar voor pijn mocht je toch langskomen?
Ik ben 10 maart bij de tandarts geweest maar die stuurde me door naar de mondhygieniste omdat ik een ontsteking aan mijn tandvlees heb. Die afspraak werd later afgezegd vanwege Corona maar ze wisten wel dat ik pijn had. Vorige week kon ik terecht bij de mondhygieniste en zij concludeerde dat ik pijn heb omdat er 2 kiezen los staan en niet meer te redden zijn. Voor dat trekken moet je weer bij de tandarts zijn en die heeft 8 juni pas tijd (was eerst 18 juni) Dus tot die tijd moet ik het nog uit zien te zingen.
Vorige week naar de dierentuin geweest. Mijn kind was jarig en tuin was alleen open voor abonnementhouders. Zo rustig als toen is het alleen in de winter.
De giraffen waren kennelijk ook blij om weer mensen te zien; ze kwamen meteen op ons af.

En morgen ga ik naar de kapper 🥳
pejeka schreef:
25-05-2020 16:59
Ik heb geen zin in uitstapjes als dat betekent dat ik constant op mijn hoede moet zijn voor "maatregelen", eventueel zelfs mondkapjes moet dragen, constant langs ontsmettingsstations moet, de service van de medewerkers niet meer bestaat omdat ze anders te dicht in je buurt moeten komen, je op je vingers kan worden getikt als je je niet aan looproutes houdt, nee, aan mij niet besteed. Dat komt op mij niet over als een ontspannen dagje uit, maar eerder als een hele dag spitsroedenlopen.

Ik gun echter iedereen die het op die manier wél leuk vindt, heel veel plezier en ben blij dat er in elk geval weer iets te doen is voor hen. Maar even niet voor mij. Niet omdat ik bang ben voor "het virus", maar om bovengenoemde reden.
Ja, dit dus eigenlijk.

Ik overweeg wel om binnenkort naar de dierentuin te gaan, want daar erger ik me altijd dood aan al die mensenmassa's :proud:
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben wel nu al voor de derde keer weer naar de bibliotheek geweest. Telt dat ook als uitje?
Alle reacties Link kopieren
We zijn naar avonturenboerderij Molenwaard en Blijdorp geweest, was goed te doen. En als het niet te mooi weer is lopen we een rondje Kralingse Plas of Merwelanden, ook allebei goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben ook al bij verscheidene bibliotheken geweest. Heerlijk!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Vandaag naar de tandarts geweest. Behalve mijn huisgenoten was hij de eerste sinds maart die op minder dan 1.5 meter is gekomen. Mijn man is jaloers :rofl:

Ik hoop binnenkort eindelijk met kinderen een 1.5 meter bezoek aan mijn ouders te kunnen brengen. Ze wonen op 3 uur rijden, da's helaas wat te ver voor een zwaaiafspraakje.
Ik mag vanavond naar de bloedbank! Daar lig ik dan op een makkelijke stoel, lees een beetje, krijg een kopje thee en een koek. Het is eigenlijk net een soort strandtent maar dan binnen en met een naald in je arm XD
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
25-05-2020 17:53
Ik mag vanavond naar de bloedbank! Daar lig ik dan op een makkelijke stoel, lees een beetje, krijg een kopje thee en een koek. Het is eigenlijk net een soort strandtent maar dan binnen en met een naald in je arm XD
En gaan ze die naald dan vanaf 1.5 meter in je lijf stoppen?

Straffe verpleegkundige / barman :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
25-05-2020 17:54
En gaan ze die naald dan vanaf 1.5 meter in je lijf stoppen?

Straffe verpleegkundige / barman :-).
Nee ze dragen een mondkapje en er staan minder stoelen voor afname dan normaal zodat er tussen donoren wel ruimte is. En de drankjes komen nu in wegwerpbekertjes. De bloedbank is de hele tijd niet dicht geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de komende weken (met de auto) naar Blijdorp, het spoorwegmuseum en het nijntjemuseum. En ik heb er zin in!
:jump: :jump: :jump:

Natuurlijk gaan we niet als iemand verkouden is of andere klachten heeft, en om teleurstellingen bij onze peuters in dat geval te voorkomen vertellen we ze nog niks over geplande uitjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over een paar weken met dochter naar het Anne Frankhuis. Toen we thuis zaten, zijn we heel veel met Anne Frank bezig geweest, dit vinden we een mooie afsluiting daarvan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen weekend naar de Efteling geweest en dat was erg leuk. Alleen de rij bij de wc was vrij lang ;-D
En de dierentuin staat ook op de planning.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
25-05-2020 18:14

Natuurlijk gaan we niet als iemand verkouden is of andere klachten heeft, en om teleurstellingen bij onze peuters in dat geval te voorkomen vertellen we ze nog niks over geplande uitjes.
Wij vertellen dit soort dingen nu ook pas op de dag zelf inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven