Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ervaring vaccinatie tijdens borstvoeding?

11-05-2021 21:57 22 berichten
Ik heb een oproep gehad, maar geef nog volop borstvoeding. Wie heeft hier het vaccin gehad tijdens de borstvoedingsperiode? En hoe beviel dat? Ik hoor dat best veel mensen ziek worden van de vaccinatie, zou dat niet zorgen voor een terugloop in melk? Ik moet al alle zeilen bijzetten om de productie op peil te houden.

Of zal ik toch nog even een paar maanden wachten tot de baby bijvoeding krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaccin meer einde b.v- periode gekregen, nergens last van gehad, maar daarna ook vrij vlot afgebouwd en gestopt. Ik denk niet dat het invloed gaat hebben op je productie.
En ja, anders wacht je nog even.

Succes met een keuze maken!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik. Geen verschil gemerkt in productie.
Wel was ik na de 1e prik ziekjes.
Zaterdag de tweede prik.
Er zijn aannames dat je mogelijk antistoffen via borstvoeding kunt doorgeven aan je baby. Uit de eerste (voorlopige) onderzoeksresultaten van het Pfizer vaccin zijn de anti stoffen ook echt in de moedermelk gemeten/ gevonden.
Geen idee nog. Maar ik ga hem wel halen
Alle reacties Link kopieren
Hier geen invloed gemerkt op de productie. Ik was na de eerste prik 1 nacht flink koortsig. Hoe lang geef je al bv, is de productie al wel stabiel?
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
11-05-2021 22:22
Ja ik. Geen verschil gemerkt in productie.
Wel was ik na de 1e prik ziekjes.
Zaterdag de tweede prik.
Er zijn aannames dat je mogelijk antistoffen via borstvoeding kunt doorgeven aan je baby. Uit de eerste (voorlopige) onderzoeksresultaten van het Pfizer vaccin zijn de anti stoffen ook echt in de moedermelk gemeten/ gevonden.
.
Ik geloof dat ze helaas ook al hebben vastgesteld dat die antistoffen onvoldoende zijn om ook daadwerkelijk bescherming te geven aan de borstgevoede baby.

Maar inderdaad, als er al een bijkomstig effect te verwachten is van vaccinatie tijdens de borstvoedingsperiode, dan zal het inderdaad eerder een dergelijk positief neveneffect zijn (passieve immunisatie bij baby).

Ik geef nu zelf 3 maanden borstvoeding, en ik wil nog doorgaan tot 6 a 9 maanden. De vaccinatie wil ik zo snel mogelijk krijgen. Voorlopig helaas nog niet aan de beurt...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dank voor de reacties! Ik geef drie maanden borstvoeding nu. Maar we zijn laatst drie dagen weggeweest waar de baby erg van onder de indruk was en minder dronk. Het heeft ook weer drie dagen geduurd voordat de productie weer op peil was.

Ik twijfel heel erg...
Alle reacties Link kopieren
Ziek worden van COVID omdat je niet gevaccineerd bent, zal meer effect op je productie hebben....
Het is afwegen tussen Max een dagje minder fit of afwachten of je COVID krijgt en hoe ziek je dan er van zult zijn.
Als je de vaccinatie wilt zou ik voor de zekerheid vast regelen dat alles optimaal is voor je qua hulp met baby enzo. Mocht je ziek worden. Dus iemand die zorgt voor de baby, zodat jij je energie houdt voor aanleggen, gezonde voeding, veel drinken etc. Dan kan het waars alleen maar meevallen! Meestal heeft grieperig zijn wel wat invloed op productie bij mij.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Ik heb zelf die overweging toen moeten maken met de Mexicaanse griep (ik meen in 2008) Toen heb ik het niet gedaan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2021 11:17
Reden: Misinformatie en complottheorieën
47.23% gewijzigd
Dingeling schreef:
12-05-2021 09:20
[...]

Ik heb zelf die overweging toen moeten maken met de Mexicaanse griep (ik meen in 2008) Toen heb ik het niet gedaan.
Kan je dat artikel hier misschien posten?

Het is namelijk wel een verschil of het een goed gefundeerd onderzoeksartikel is of xandernieuws
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2021 11:15
Reden: quote verwijderd
24.07% gewijzigd
Ik kan alleen maar artikelen vinden die wijzen naar antivax sites. Misschien kan je je post aanpassen. Dit maakt mensen onnodig ongerust
Alle reacties Link kopieren
Dingeling, dat is geen artikel. Als het écht zo was geweest, zou het overal nieuws zijn. Zo help je misinformatie de wereld in.

On topic. ik heb zelf hoogzwanger corona gehad en meegedaan aan een studie of je antistoffen doorgeeft aan je baby. Geloof me, ik had 100 x liever hoogzwanger die vaccinatie gehad dan hoogzwanger corona moeten doormaken. Tegelijk snap ik je twijfel vanwege je productie. Maar met corona voeden is nog ondoenlijker.
Dingeling schreef:
12-05-2021 09:20
[...]

Ik heb zelf die overweging toen moeten maken met de Mexicaanse griep (ik meen in 2008) Toen heb ik het niet gedaan.
Waarom geen bron als je zo’n heftige uitspraak doet? Het zou eigenlijk gek zijn als er geen enkele baby overlijdt nadat moeder een vaccin heeft gehad. Er overlijden ook baby’s nadat moeders geen vaccin hebben gehad. Statistisch gezien zouden er ook baby’s in de vaccingroep moeten overlijden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2021 11:15
Reden: quote verwijderd
47.75% gewijzigd
Dingeling schreef:
12-05-2021 09:20
[...]

Ik heb zelf die overweging toen moeten maken met de Mexicaanse griep (ik meen in 2008) Toen heb ik het niet gedaan.
Na en door zijn 2 heel verschillende dingen. Je suggereert hier dat de vaccinatie van moeder de oorzaak van de dood van een baby is. Snap je hoe gevaarlijk dit soort suggesties zijn?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2021 11:16
Reden: quote verwijderd
22.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dingeling schreef:
12-05-2021 09:20
[...]
.
En hoeveel moeders van baby's zijn er overleden aan de gevolgen van corona?

Moet je voor de gein maar even googlen... dan vind je wel meer dan 1 artikel: het zijn er namelijk heel veel. Overal ter wereld. Hadden die maar allemaal een vaccin kunnen krijgen, dan had hun kindje waarschijnlijk wel met een moeder kunnen opgroeien.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2021 11:14
Reden: quote verwijderd
65.06% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, ik ben gecensureerd vanwege een ongefundeerde claim. Ik zag een filmpje van een kinderarts een paar dagen geleden hierover. Ik ben geen wappie hoor, zeker niet. Zodra het kan wil ik die prik ook.

Maar ik voel niet de moeite om dit bericht verder toe te gaan lichten dan. Kennelijk heeft de Viva-moderator goede factcheckkwaliteiten.

Ik als journalist doe dat ook over de onderwerpen waarover ik informatie zoek, maar dit ligt niet in de scope van mijn interesse. Excuses voor evt ontstane ‘paniek’. Maar ik denk dat iedereen hier volwassen genoeg is om zijn eigen afwegingen te maken
Alle reacties Link kopieren
mamarjan schreef:
12-05-2021 08:52
Ziek worden van COVID omdat je niet gevaccineerd bent, zal meer effect op je productie hebben....
Het is afwegen tussen Max een dagje minder fit of afwachten of je COVID krijgt en hoe ziek je dan er van zult zijn.
Dit dus
Snap echt niet waarom je twijfelt to
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dingeling schreef:
12-05-2021 13:12
Oh wauw, ik ben gecensureerd vanwege een ongefundeerde claim. Ik zag een filmpje van een kinderarts een paar dagen geleden hierover. Ik ben geen wappie hoor, zeker niet. Zodra het kan wil ik die prik ook.

Maar ik voel niet de moeite om dit bericht verder toe te gaan lichten dan. Kennelijk heeft de Viva-moderator goede factcheckkwaliteiten.

Ik als journalist doe dat ook over de onderwerpen waarover ik informatie zoek, maar dit ligt niet in de scope van mijn interesse. Excuses voor evt ontstane ‘paniek’. Maar ik denk dat iedereen hier volwassen genoeg is om zijn eigen afwegingen te maken
Maar je snapt toch wel dat zo’n heftige bewering gestaafd moet worden met feiten? Zeker als je journalist ben.
De enige bron die ik kon vinden kwam van een antivaxx site die weer verwees naar een andere antivaxx site
En ik mag hopen dat iedereen hier volwassen genoeg is om heftige beweringen gewoon van een bron te voorzien. Zo moeilijk lijkt me dat niet, zeker als journalist moet je dat gewend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dingeling, als je daadwerkelijk journalist bent, leer er dan van dat je nooit spreekt over 'ik las of zag ergens een artikel', zeker over een heftige en duidelijk onware bewering. Je zet jezelf gewoon voor schut, want wat wil jij dan toevoegen aan deze discussie? En ook als je wéét dat het onwaar is, word je psyche door het lezen van zo'n zinnetje toch even in de angsmodus gezet. Niet fijn.
Bedenk je bijvoorbeeld ook dat er al tientallen jaren zowel zwangere vrouwen als borstvoedende vrouwen gevaccineerd worden met de DKTP-prik*. Het principe van de vaccinatie is hetzelfde.

*Bronnen, de resp. RIVM'en van UK, Duitsland, US en Nederland
Alle reacties Link kopieren
Dingeling schreef:
12-05-2021 13:12
Oh wauw, ik ben gecensureerd vanwege een ongefundeerde claim. Ik zag een filmpje van een kinderarts een paar dagen geleden hierover.
"Een" filmpje van "een" kinderarts.

Jaja.

Als journalist weet je (als het goed is tenminste) dat dit niet is hoe bronvermelding werkt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven