Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ervaringen van corona patiënten; deel ze hier!

15-07-2020 23:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Vandaag ben ik zelf getest op corona, toch spannend om te wachten op de uitslag.
Ik zie in dit forum gedeelte nergens een topic waar mensen ervaringen kunnen delen die daadwerkelijk corona hebben gehad;

Hoe begonnen je klachten?
Hoe is je ziekteproces verlopen?
Indien genezen, zijn er nog restverschijnselen?

Ben benieuwd of er mensen zijn die daar wat ove willen delen
Alle reacties Link kopieren
Topic is er wel. Ff goed googelen. De TO had corona en kwam na een paar posts nooit meer terug. Dan denk je het ergste, maar ze bleek gewoon elders weer te forummen. Was haar eigen topic vergeten kennelijk.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Klachten begonnen in maart: verhoging, extreem moe en spierpijn. Dacht zelf aan oververmoeidheid. Twee dagen uitgerust toen voelde ik me weer goed. 1 dag later alle klachten weer terug plus heel erg benauwd en kortademig. Testen kon toen nog niet maar op basis van de klachten begon er al een lampje te branden. Nog een dag later ineens mijn reukvermogen kwijt. Uiteindelijk 2 weken heel ziek geweest en 2 weken minder ziek geweest. Vanwege gesloten werk nog 3 weken rustig aan kunnen doen. Toen het werk weer hervat, 4 weken volgehouden en van het ene op het andere moment compleet ingestort. Inmiddels via een bloedtest positief getest en nu heel rustig alles weer aan het opbouwen.
Ik vind het bizar in wat voor rollercoaster ik zit. Af en toe ben ik nu ook heel emotioneel omdat het allemaal zo onzeker en onbekend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het waarschijnlijk gehad. Ik werk in de zorg en veel van mijn teamgenoten die na mij klachten kregen zijn wel getest en positief bevonden. Jonge meiden, goede conditie. Wat ik van hen weet en van mezelf is dat ze erg kortademig en benauwd geweest zijn. Het herstel is langzaam en wisselend, conditie is volkomen weg en vermoeidheid is een veel gehoorde klacht. Sommige collega's gebruiken luchtwegmedicatie en het is onduidelijk of ze daar op korte termijn vanaf komen.
Mijn werk houdt ook in dat ik nazorg aan covid patiënten en zorgmedewerkers geef. Daarom houdt ik onderzoek naar covidklachten (vooral op de cognitie en mentale vlak) en behandeling ervan bij. Wat me nu bijzonder interesseert is dat er ook aanwijzingen zijn dat men cognitieve klachten overhoudt aan covid. Die info komt nu meer en meer binnen dus kan er nog geen precieze info geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me scharen bij Dikkebruinepoes , ook in de zorg werkzaam ,ook waarschijnlijk gehad. Net voor de lockdown.
Vooral :Kortademig ,pijn op borst ,extreem moe en buiten adem als ik een trap opliep bijvoorbeeld of gewoon een stukje in huis liep. Dit heeft een week of 3 geduurd , niet echt ziek gevoeld.
Diverse collega's idem klachten waarvan een aantal positief getest zijn en
Ik heb nu nog dat ik druk op de borst voel , vermoeidheid en bij vlagen kortademig .

Ken ook patiënten die erg slecht lagen en bv hun spierkracht volkomen kwijt waren , nieren en darmen aangetast .De een knapt sneller op dan de ander.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Begin maart niet lekker geweest. Vooral enorme buikloop en extreem moe en een hoofdpijn die ik niet kende. Duurde een dag of twee dus niet bij nagedacht. Geen klachten die toen bekend waren over het virus. Dus ook niet getest. Kende ook geen patiënten en was niet in een hotzone geweest. Dus mocht je ook niet getest worden. Pas toen ik bloed ging doneren bleek ik antilichamen te hebben. Dus of die twee dagen buikloop, moe en hoofdpijn het nu was geweest geen idee. Of ik heb het gehad zonder dat ik iets heb gemerkt. Benauwd ben ik trouwens nooit geweest. Daar lette ik vooral op. Maar niets van dat al.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind april positief getest,eerst paar dagen alleen wat verhoging daarna 1,5 week flink ziek geweest, hoofdpijn, benauwd, geur en smaak weg en ontzettend vermoeid. Douchen was eigenlijk al teveel zo moe. Daarna weer opgeknapt maar nog steeds snel moe en sporten lukt me nu nog steeds niet (sportte voorheen 3 keer per week)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik interessant vind om te lezen is dat jullie allemaal (forse) restverschijnselen over hebben gehouden aan Corona. En dat strookt in mijn ogen niet met het beeld dat voor het grootste deel van de besmettingen en alleen lichte klachten bij Corona zouden horen.
Arnhem1982 schreef:
16-07-2020 09:13
Wat ik interessant vind om te lezen is dat jullie allemaal (forse) restverschijnselen over hebben gehouden aan Corona. En dat strookt in mijn ogen niet met het beeld dat voor het grootste deel van de besmettingen en alleen lichte klachten bij Corona zouden horen.
Dit is een misverstand: met milde klachten wordt alles bedoeld waarbij geen ziekenhuisopname nodig is. Dat betekent niet dat je niet flink en langdurig ziek ervan kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
16-07-2020 09:45
Dit is een misverstand: met milde klachten wordt alles bedoeld waarbij geen ziekenhuisopname nodig is. Dat betekent niet dat je niet flink en langdurig ziek ervan kan zijn.
Ik ben niet eens flink ziek geweest. Maar het was halverwege maart en nu sinds een paar dagen kan ik zeggen dat ik eindelijk niet meer zo belachelijk moe ben overdag.

Man is zelfs vorige week naar de ha gegaan om zich te laten onderzoeken waarom hij zo ontzettend moe bleef. En hij had ook nauwelijks klachten.

Wel hadden wij ten tijde van het ziek zijn geen last van benauwdheid. Dat kwam 2 weken later. En echt heel mild. Dat heeft wel 5 weken geduurd. En dan ook maar een uur per dag of zo. En soms hebben we “gekke” hoofdpijn.

Het is heel lastig omdat het allemaal nog zo onbekend is. Als wij beide ergens tegelijk last van hebben dan wijten we dat tegenwoordig aan Corona.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb corona gehad eind maart, positief getest. Ik had hoesten, hoge koorts, kortademig, benauwd, kon geen traplopen want was buitenadem, moe. Ik kon alleen maar op bed liggen. Ik heb 2 dagen aan een ademhalingsapparaat gelegen.

Nu maanden later ben ik nog steeds niet fit. Ik kan niet hardlopen want ben buiten adem. Andere sporten lukken ook niet, alleen wandelen.

Ik ben eind 20er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven