Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Eten bezorgen

01-04-2020 20:27 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: diverse restaurants bieden nu de mogelijkheid tot afhaal of catering. Zouden jullie dat doen? Als ik bijvoorbeeld een broodje gezond zou bestellen dan zou me dat toch niet helemaal lekker zitten. Hoe hygiënisch is het klaargemaakt? En een koffie to go?

Ik vind het lastig.
Net zo hygiënisch als wanneer je in dat restaurant zou gaan eten?
anoniem_396531 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 20:32
73.01% gewijzigd
.
anoniem_396531 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 20:30
Reden: Dubbel
99.53% gewijzigd
Waarom niet? Wat is er anders aan dan daar wat eten?
Ab_Normaal schreef:
01-04-2020 20:30
.
Je quote de op
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel wel gewoon.. de kans is groter om besmet te raken in de supermarkt denk ik en daar ga ik ook 1-2 keer per week naartoe. In angst leven heeft ook geen nut.
Broodjes zou ik niet betrouwen.

In warme spullen zijn die 4 Russen waarschijnlijk doodgekookt.
gizzmo-returns schreef:
01-04-2020 20:31
Je quote de op
Thanks. Had ik niet eens door.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht met smart tot La Cubanita in mijn woonplaats gaat bezorgen want dan ga ik zeker bestellen!
Drackie schreef:
01-04-2020 20:32
Ik wacht met smart tot La Cubanita in mijn woonplaats gaat bezorgen want dan ga ik zeker bestellen!
Doen ze bij mij al, vind het erg prijzig
Marnamai schreef:
01-04-2020 20:31
Broodjes zou ik niet betrouwen.

In warme spullen zijn die 4 Russen waarschijnlijk doodgekookt.
:cry: :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
01-04-2020 20:32
Ik wacht met smart tot La Cubanita in mijn woonplaats gaat bezorgen want dan ga ik zeker bestellen!
Doen ze hier ook al. 12,50 voor 4 tapas
Alle reacties Link kopieren
Wij bestellen normaal nooit. Maar nu al wel 2x gedaan. Ik wil graag dat mijn favoriete restaurants blijven bestaan. Normaal werken ze hygiënisch, ik ga er vanuit dat ze nu ook volgens de richtlijnen werken
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
01-04-2020 20:30
Waarom niet? Wat is er anders aan dan daar wat eten?
Er is nu corona.
Alle reacties Link kopieren
Paasbrunch zou ik bijvoorbeeld niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
01-04-2020 20:29
Net zo hygiënisch als wanneer je in dat restaurant zou gaan eten?
Snap ik, maar dat zou ik nu ook niet doen :)
Dan zou ik het niet doen, en een paar maanden wachten
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
01-04-2020 20:40
Er is nu corona.
Ja, inderdaad. Ik maak me normaalgesproken ook niet zo druk, maar dat virus is zo besmettelijk. Voor hetzelfde geld heeft er iemand boven je broodje gehoest. Of met coronasnothanden aan de verpakking gezeten.
Ik had het er toevallig vandaag ook met mijn man over en wij hebben hetzelfde dilemma.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè? Ik wil de plaatselijke horeca graag steunen, maar het voelt nu gewoon niet goed.
Koop je ook geen afgebakken broodjes bij de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Het kan heel onbewust gaan, bijvoorbeeld belegde broodjes bereiden en tussendoor de telefoon oppakken voor een bestelling of pen pakken voor notitie. Of iets zeggen tegen collega (speeksel).
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
01-04-2020 20:51
Koop je ook geen afgebakken broodjes bij de supermarkt?
Ik koop wel brood, maar dat gaat toch meestal eerst de vriezer in. Het wordt in elk geval niet direct opgegeten.
Alle reacties Link kopieren
Wij bestellen nu juist elk weekend ergens anders, om zo die ondernemers een beetje te steunen.

Ik snap de angst voor Corona, maar ga er van uit dat er hygiënisch wordt gewerkt en het virus niet overleeft als het verhit wordt of op eten moet overleven. Of dat klopt weten we allemaal niet, maar zullen we voorlopig ook niet weten.

Ik wil ook nog een beetje kunnen leven voor zover dat gaat. Dan doen we wel een romantisch diner thuis :heart:
Ab_Normaal schreef:
01-04-2020 20:51
Koop je ook geen afgebakken broodjes bij de supermarkt?
Ik niet
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net 2 weken zonder keuken gezeten wegens verbouwing. Wij hebben diverse malen besteld bij diverse restaurants. Niks aan de hand hoor. Het virus overleeft niet lang op andere stoffen dan het lichaam en reken maar dat elk restaurant nu keurig werkt om te overleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven