Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Eten bezorgen

01-04-2020 20:27 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: diverse restaurants bieden nu de mogelijkheid tot afhaal of catering. Zouden jullie dat doen? Als ik bijvoorbeeld een broodje gezond zou bestellen dan zou me dat toch niet helemaal lekker zitten. Hoe hygiënisch is het klaargemaakt? En een koffie to go?

Ik vind het lastig.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
01-04-2020 20:54
Ik koop wel brood, maar dat gaat toch meestal eerst de vriezer in. Het wordt in elk geval niet direct opgegeten.

En je haalt het ook weer uit de vriezer dat maakt geen verschil.
lila01 schreef:
01-04-2020 20:40
Er is nu corona.
Ja en? Ik ga er vanuit dat ze hygiënisch werken.
Alle reacties Link kopieren
Restaurants kunnen zich het niet veroorloven om de hygiëne maatregelen aan hun laars te lappen. Want dan kunnen ze de tent w wel sluiten.
Alle reacties Link kopieren
En heel veel van onze boodschappen die we pakken komen uit de centra waar de grote besmettings haarden zijn.Maar kopen we ook.
We laten ook nog steeds pakketjes bezorgen .
Warm eten bestel ik wel. Een belegd broodje laat ik even aan me voorbij gaan. Kan zelf ook een broodje afbakken en beleggen tenslotte.
Superhuisvrouw schreef:
01-04-2020 21:16
En heel veel van onze boodschappen die we pakken komen uit de centra waar de grote besmettings haarden zijn.Maar kopen we ook.
We laten ook nog steeds pakketjes bezorgen .

Daarom doe ik een doekje over de boodschappen voor ik ze opruim. Het virus kan enkele uren overleven op materialen
Alle reacties Link kopieren
roxy89 schreef:
01-04-2020 21:27
Daarom doe ik een doekje over de boodschappen voor ik ze opruim. Het virus kan enkele uren overleven op materialen

Ja dat doe ik ook,op plastic kan het virus 3 dagen overleven.
Post wat op de deurmat valt pak ik ook niet zo met mijn handen op.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
01-04-2020 20:51
Koop je ook geen afgebakken broodjes bij de supermarkt?
Dat vind ik wel echt wat anders. Die worden één keer uit de oven gehaald en in een zakje gestopt. Als iemand kookt, hangt diegene meermaals met met zijn gezicht boven je eten.

Ik heb wel een restaurant gesteund door er een voucher van te kopen, maar maak voorlopig wel even mijn eigen prakkie klaar :)
Alle reacties Link kopieren
De locale horeca heeft de hygiene waarschijnlijk beter voor elkaar dan jij thuis wanneer je een broodje voor je familie klaar maakt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
apppie schreef:
01-04-2020 21:46
Dat vind ik wel echt wat anders. Die worden één keer uit de oven gehaald en in een zakje gestopt. Als iemand kookt, hangt diegene meermaals met met zijn gezicht boven je eten.

Ik heb wel een restaurant gesteund door er een voucher van te kopen, maar maak voorlopig wel even mijn eigen prakkie klaar :)
Maar beide personen kunnen besmet zijn
Wij gaan dit weekend lekker bestellen 😊
Iets warms zou ik opzich wel bestellen, iets kouds voor nu maar even niet.
Het verpakkingsmateriaal zou ik er ook voorzichtig afhalen en even buiten leggen.
Handen wassen en eten.
Heb nog niks besteld moet ik wel bekennen.
Donna1971 schreef:
01-04-2020 22:15
Iets warms zou ik opzich wel bestellen, iets kouds voor nu maar even niet.
Het verpakkingsmateriaal zou ik er ook voorzichtig afhalen en even buiten leggen.
Handen wassen en eten.
Heb nog niks besteld moet ik wel bekennen.
Maar bestel je dan anders zo vaak of ga je zo vaak uit eten?


Ik heb ook nog niks besteld.
Maar ik ga 3 keer per jaar uit eten en laat 1 à 2 keer per jaar de plaatselijke Chinees iets brengen.


Dan ga ik nu dus niet ineens en masse veel te duur afhaal-eten laten aanrukken.

Dat hou ik voor als er eens iets écht bijzonder is.
(Man verjaart in januari, ik in september ... ik hoop dat we tegen eind september wel weer "gewoon" op resto kunnen :-).)
Donna1971 schreef:
01-04-2020 22:15
Iets warms zou ik opzich wel bestellen, iets kouds voor nu maar even niet.
Het verpakkingsmateriaal zou ik er ook voorzichtig afhalen en even buiten leggen.
Handen wassen en eten.
Heb nog niks besteld moet ik wel bekennen.
Vorig weekend Domino's pizza besteld en die bezorger had een kratje bij waar hij de doos opgezet had en was zelf zeker 2 meter naar achter gestapt na het aanbellen. Keurige manier van bezorgen!
Marnamai schreef:
01-04-2020 22:30
Maar bestel je dan anders zo vaak of ga je zo vaak uit eten?


Ik heb ook nog niks besteld.
Maar ik ga 3 keer per jaar uit eten en laat 1 à 2 keer per jaar de plaatselijke Chinees iets brengen.


Dan ga ik nu dus niet ineens en masse veel te duur afhaal-eten laten aanrukken.

Dat hou ik voor als er eens iets écht bijzonder is.
(Man verjaart in januari, ik in september ... ik hoop dat we tegen eind september wel weer "gewoon" op resto kunnen :-).)
Nee bestellen en bezorgen normaal ook eigenlijk nooit.

Uit eten wisselt, soms 2x per maand en dan weer tijden niet of minder.
Haal bv eens een haring maar die bezorgen ze niet en zou ook niet hoeven nu.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 22:42
5.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
01-04-2020 22:09
Maar beide personen kunnen besmet zijn
Ja, maar het risico op besmetting is natuurlijk wel veel groter als iemand in een warme keuken lang met je eten bezig is en er met zijn neus en mond boven hangt.
Alle reacties Link kopieren
Als het een restaurant is waar je normaal gesproken wel komt of waar je normaal gesproken wel besteld en je bent daar tevreden over, dan denk ik dat je daar prima kan bestellen. Zij zullen echt wel extra maatregelen in acht nemen, als ze dat niet doen kunnen ze de boel wel sluiten en dan zijn ze nog verder van huis. Ik zie ook veel reclame voorbij komen dat je digitaal moet betalen en dat ze het dan voor je deur neer zetten. Op die manier proberen ze nog eens extra besmetting te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Zou er wel voor kiezen om het eten in schalen of op borden te doen en de verpakking direct weg te gooien en handen wassen.
redbulletje schreef:
01-04-2020 22:33
Vorig weekend Domino's pizza besteld en die bezorger had een kratje bij waar hij de doos opgezet had en was zelf zeker 2 meter naar achter gestapt na het aanbellen. Keurige manier van bezorgen!
Dat is inderdaad keurig.
Donna1971 schreef:
01-04-2020 22:46
Dat is inderdaad keurig.
Uit hygiene werd de pizza nu ook niet gesneden.
Ze kunnen ze de pizza gewoon vanuit de oven in de doos opvangen zonder er nog een handeling mee te moeten doen.
lila01 schreef:
01-04-2020 20:54
Ik koop wel brood, maar dat gaat toch meestal eerst de vriezer in. Het wordt in elk geval niet direct opgegeten.
In een laboratorium bewaren ze virussen op min 80 graden .
Ik bak mijn brood al jaren zelf .

Je kan niet over alles panikeren, want dan zou je ook moeten stoppen met eten .
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 23:06
Reden: Toevoeging
19.07% gewijzigd
Idem voor de supermarkt waar werknemers de vakken vullen, hoe hygiënisch is dat?

We moeten niet doorslaan toch? Als je je niet goed voelt bij afhalen, doe het dan niet. Simpel.
Marnamai schreef:
01-04-2020 20:31
Broodjes zou ik niet betrouwen.

In warme spullen zijn die 4 Russen waarschijnlijk doodgekookt.
Vertrouwen. En Virussen. Of is het je autocorrect die je beter uit kan zetten?
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
02-04-2020 02:01
Vertrouwen. En Virussen. Of is het je autocorrect die je beter uit kan zetten?

Die 4 Russen had je zeker niet begrepen? Die eerste is autocorrect of typo.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
01-04-2020 22:40
Ja, maar het risico op besmetting is natuurlijk wel veel groter als iemand in een warme keuken lang met je eten bezig is en er met zijn neus en mond boven hangt.

Dan geldt de 1,5 meter regel niet🤭

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven