Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Eten bezorgen

01-04-2020 20:27 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: diverse restaurants bieden nu de mogelijkheid tot afhaal of catering. Zouden jullie dat doen? Als ik bijvoorbeeld een broodje gezond zou bestellen dan zou me dat toch niet helemaal lekker zitten. Hoe hygiënisch is het klaargemaakt? En een koffie to go?

Ik vind het lastig.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
01-04-2020 20:50
Lastig hè? Ik wil de plaatselijke horeca graag steunen, maar het voelt nu gewoon niet goed.
te goed bon kopen en dan dan besteden als alles weer wat voorbij is?
Alle reacties Link kopieren
lexi-may schreef:
02-04-2020 14:14
te goed bon kopen en dan dan besteden als alles weer wat voorbij is?

Maar dan hebben ze misschien last van een andere griepvirus, bacterie of wat dan ook. Je kan niet alle risico's uitsluiten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Serieus?
Je boodschappen af soppen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
lila01 schreef:
01-04-2020 20:54
Ik koop wel brood, maar dat gaat toch meestal eerst de vriezer in. Het wordt in elk geval niet direct opgegeten.
Corona virus overleeft perfect in de vriezer
Alle reacties Link kopieren
Ze staan in de supermarkt ook nog de vleeswaren te snijden. En dan te bedenken dat iedereen die boontjes wil kopen ook nog met zijn hand graait door die bak.
En de stukken kaas ook nog op de markt worden afgesneden.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
01-04-2020 20:53
Het kan heel onbewust gaan, bijvoorbeeld belegde broodjes bereiden en tussendoor de telefoon oppakken voor een bestelling of pen pakken voor notitie. Of iets zeggen tegen collega (speeksel).
En hoelang denk je dat dat virus daar gaat op overleven, laat staan besmettelijk zijn?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
roxy89 schreef:
01-04-2020 21:27
Daarom doe ik een doekje over de boodschappen voor ik ze opruim. Het virus kan enkele uren overleven op materialen
NEE.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
03-04-2020 00:35
En hoelang denk je dat dat virus daar gaat op overleven, laat staan besmettelijk zijn?
Dat weet ik dus niet.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
04-04-2020 01:05
Dat weet ik dus niet.
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20200401_04910 ... voorwerpen

Volgens dit onderzoek waarbij er getest is bij besmetten mensen thuis is er dus geen mogelijkheid dat er leefbaar virus op de verpakking zit
LieveMona schreef:
01-04-2020 20:48
Ja, inderdaad. Ik maak me normaalgesproken ook niet zo druk, maar dat virus is zo besmettelijk. Voor hetzelfde geld heeft er iemand boven je broodje gehoest. Of met coronasnothanden aan de verpakking gezeten.
Ik had het er toevallig vandaag ook met mijn man over en wij hebben hetzelfde dilemma.
Stel je voor.
De vakkenvuller in de super kan dat ook doen.

Oh, durf je nu ook geen boodschappen meer aan te raken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu zaken die je niet kunt verwarmen - sushi bijvoorbeeld - niet bestellen. Ik zou dan toch bang zijn dat degene die het klaarmaakt ongemerkt corona bij zich draagt.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
03-04-2020 00:35
En hoelang denk je dat dat virus daar gaat op overleven, laat staan besmettelijk zijn?
Nou dat was best lang, volgens mij hadden ze het over 48 uur.
Alle reacties Link kopieren
Hier een artikel:

https://nos.nl/artikel/2327562-coronavi ... staal.html
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
04-04-2020 09:43
Hier een artikel:

https://nos.nl/artikel/2327562-coronavi ... staal.html
Dit onderzoek gedaan in het lab waarschijnlijk onder
Ideale omstandigheden. Dit laatste kan ik niet vinden. Het artikel wat hierboven plaatste is recentere en meten bij mensen met Corona. Daar is dus geen levend Corona op telefoons en deurknoppen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven