Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Exit festival in Servië 13 augustus [Geen OP]

01-07-2020 15:46 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.53% gewijzigd
Ik vind het te idioot voor woorden.
Servie zou wat mij betreft op code oranje blijven: geen verzekering, geen repatrieering.
En verplichte 2 weekse quarantaine bij thuiskomst natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-07-2020 15:49
Ik vind het te idioot voor woorden.
Servie zou wat mij betreft op code oranje blijven: geen verzekering, geen repatrieering.
En verplichte 2 weekse quarantaine bij thuiskomst natuurlijk.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Blijf je wel in quarantaine bij thuiskomst? En graag met eigen vervoer heen en weer.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
01-07-2020 15:52
Blijf je wel in quarantaine bij thuiskomst? En graag met eigen vervoer heen en weer.
De kans dat je het hier in NL oploopt is groter. Iedereen die in NL op vakantie gaat ook maar twee weken thuis laten blijven dan?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Dat er in Servië weinig Corona-gevallen zijn, zegt natuurlijk helemaal niets over de risico’s van zo’n festival. Je wil dan zelf toch ook vanuit een hoger risico-land die kant op gaan, en zo zullen er velen met jou zijn. En vervolgens komen al die hoog-risico-mensen dan gezellig in grote getalen samen op een plek waar 1,5 meter afstand houden zeer onwaarschijnlijk is.
“ er zijn nog geen 500 doden” ... hoeveel doden zijn dan nodig voor je om te bedenken dat praktisch alle landen met reden festivals verbieden en dat Servië de enige domme uitzondering is?
Een festival zou ik nu nog niet bezoeken. Lastig afstand houden en over het algemeen zijn, zieker bij een meerdaags festival, de hygiëne mogelijkheden ook niet optimaal.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
01-07-2020 15:52
Blijf je wel in quarantaine bij thuiskomst? En graag met eigen vervoer heen en weer.
madeliefjes87 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 00:05
Reden: .
58.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Servië loopt ook voorop met het vertellen van de waarheid natuurlijk.

https://balkaninsight.com/2020/06/22/se ... ata-shows/

Vooral gaan, maar dan zeker 2 weken in quarantaine, en mocht je daar al ziek worden, dan heb je pech.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
01-07-2020 15:55
Een festival zou ik nu nog niet bezoeken. Lastig afstand houden en over het algemeen zijn, zieker bij een meerdaags festival, de hygiëne mogelijkheden ook niet optimaal.
madeliefjes87 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 00:06
Reden: .
9.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel risicovol.. 1. Er komen waarschijnlijk mensen uit overal in Europa.
2. Nederland heeft duidelijk gezegd dat als je op vakantie bent en er weer iets gebeurt qua grenzen, dat het een eigen risico is.
Alle reacties Link kopieren
kan iedereen die daar naar toe gaat niet een grote stempel op voorhoofd: 'Covid gevaar'' die minstens een paar weken zichtbaar is?
Alle reacties Link kopieren
[quote=redbulletje post_id=31591612 time=1593611395 user_id=109047]
Ik vind het te idioot voor woorden.
Servie zou wat mij betreft op code oranje blijven: geen verzekering, geen repatrieering.
En verplichte 2 weekse quarantaine bij thuiskomst natuurlijk.
madeliefjes87 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 00:12
Reden: .
19.75% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
01-07-2020 15:53
Dat er in Servië weinig Corona-gevallen zijn, zegt natuurlijk helemaal niets over de risico’s van zo’n festival. Je wil dan zelf toch ook vanuit een hoger risico-land die kant op gaan, en zo zullen er velen met jou zijn. En vervolgens komen al die hoog-risico-mensen dan gezellig in grote getalen samen op een plek waar 1,5 meter afstand houden zeer onwaarschijnlijk is.
Dit dus.
Het zijn degenen die het niet zo nauw nemen met de coronamaatregelen die een bezoek aan zo'n festival overwegen, dus de kans dat je daar besmettelingen uit diverse landen bij elkaar treft is een stuk groter natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
01-07-2020 15:56
Ik vind het heel risicovol.. 1. Er komen waarschijnlijk mensen uit overal in Europa.
2. Nederland heeft duidelijk gezegd dat als je op vakantie bent en er weer iets gebeurt qua grenzen, dat het een eigen risico is.
madeliefjes87 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 00:13
Reden: .
21.73% gewijzigd
Dat tennistoernooi daar was ook al zo’n succes.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:55
Ja ik ga met eigen vervoer, als ik ga, en werk daarna 2 weken vanuit huis. Indien nodig kan ik op elk moment terug naar huis rijden of vanuit Servië werken.

Italië is bijvoorbeeld veel zwaarder getroffen en daar gaan ook heel veel mensen heen op vakntie nu, in volle vliegtuigen en daar wordt niet zo negatief over gedaan. Die mensen gaan niet in quarantaine bij thuiskomst. Dat kan ik dan moeilijk begrijpen, dat is echt meten met 2 maten.
in die volle vliegtuigen moet je tenminste nog verplicht een mondkapje op
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-07-2020 15:58
Dit dus.
Het zijn degenen die het niet zo nauw nemen met de coronamaatregelen die een bezoek aan zo'n festival overwegen, dus de kans dat je daar besmettelingen uit diverse landen bij elkaar treft is een stuk groter natuurlijk.
Dit.
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:57
Even ter info, quarantaine is niet verplicht, naar welk land je ook bent geweest, het is enkel een dringend advies.
Dat vind ik dan ook een foute beslissing van de overheid.
We hebben gezien wat er na de wintersport gebeurde.
smulrol schreef:
01-07-2020 15:56
kan iedereen die daar naar toe gaat niet een grote stempel op voorhoofd: 'Covid gevaar'' die minstens een paar weken zichtbaar is?
Haha! ;-D Lijkt me een prima oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:55
Ja ik ga met eigen vervoer, als ik ga, en werk daarna 2 weken vanuit huis. Indien nodig kan ik op elk moment terug naar huis rijden of vanuit Servië werken.

Italië is bijvoorbeeld veel zwaarder getroffen en daar gaan ook heel veel mensen heen op vakntie nu, in volle vliegtuigen en daar wordt niet zo negatief over gedaan. Die mensen gaan niet in quarantaine bij thuiskomst. Dat kan ik dan moeilijk begrijpen, dat is echt meten met 2 maten.
Feesten, drank, drugs, zweten, zingen, schreeuwen, geen anderhalve meter, zo dicht mogelijk bij het podium willen komen, dansen, seks, openbare toiletten.....
Mwoah, ik zie nogal wat verschil met een citytrip Rome om eens iets te noemen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:55
Ja ik ga met eigen vervoer, als ik ga, en werk daarna 2 weken vanuit huis. Indien nodig kan ik op elk moment terug naar huis rijden of vanuit Servië werken.

Kun je ook een langer verblijf op een IC (als er plaats beschikbaar is) betalen als dat nodig mocht zijn? Want dat wordt waarschijnlijk niet vergoed door je reisverzekering.

Italië is bijvoorbeeld veel zwaarder getroffen en daar gaan ook heel veel mensen heen op vakntie nu, in volle vliegtuigen en daar wordt niet zo negatief over gedaan. Die mensen gaan niet in quarantaine bij thuiskomst. Dat kan ik dan moeilijk begrijpen, dat is echt meten met 2 maten.
Je snapt niet dat vliegtuigen momenteel heel grondig worden gedesinfecteerd en dat die hele geavanceerde luchtverversingssystemen hebben waardoor de risico’s beperkt worden?

Je snapt niet dat wandelen door de Italiaanse bergen minder risico’s met zich meebrengt dan midden in een hossende menigte te gaan staan?
Alle reacties Link kopieren
Tja, het mag, het kan
Dus dan kun je gaan

enig risico wat je hebt, is dat je na je vakantie in quarantaine moet, en omdat je het risico hebt opgezocht je werkgever het van je vakantiedagen aftrekt
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:55
Ja ik ga met eigen vervoer, als ik ga, en werk daarna 2 weken vanuit huis. Indien nodig kan ik op elk moment terug naar huis rijden of vanuit Servië werken.

Italië is bijvoorbeeld veel zwaarder getroffen en daar gaan ook heel veel mensen heen op vakntie nu, in volle vliegtuigen en daar wordt niet zo negatief over gedaan. Die mensen gaan niet in quarantaine bij thuiskomst. Dat kan ik dan moeilijk begrijpen, dat is echt meten met 2 maten.
Nouuuuu, moet je eens lezen hier/horen irl hoe mensen denken over mensen die op vakantie naar het buitenland gaan.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven