Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Exit festival in Servië 13 augustus [Geen OP]

01-07-2020 15:46 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als ze het niet toegankelijk maken voor buitenlanders denk ik dat het festival zelf weinig risico geeft: geen besmette mensen is geen nieuwe besmettingen.
Maar dit is vragen om bezoekers uit andere landen waar er nog wèl nieuwe besmettingen zijn. En dan is het niet alleen een probleem voor wat die buitenlanders mee terug brengen maar krijg je ook een enorme (nieuwe) uitbraak onder de locals.

Als Servië slim is maken ze het festival (of zelfs het land) alleen toegankelijk voor lokale mensen. Zo niet, dan hoop ik dat Nederland ze op oranje zet.
Alle reacties Link kopieren
Dat het kan, betekent niet dat het verstandig is. Echt gebruik eens je gezond verstand, parkeer de fomo en sla gewoon even al dit soort idioterie over. Niet noodzakelijk. Niet verantwoord.
Een festival bezoeken. Het enige festival in heel Europa. Ja, zou ik ook niet willen missen.

Vraag je je ook af waarom andere landen geen festivals toelaten? Ben je in het dagelijks leven ook een 'living on the edge'- persoon?

Succes en sterkte.
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:57
Even ter info, quarantaine is niet verplicht, naar welk land je ook bent geweest, het is enkel een dringend advies.
Het is dan officieel niet verplicht maar ik vind het wel je morale plicht om je aan dat advies te houden.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
01-07-2020 16:11
Een festival bezoeken. Het enige festival in heel Europa. Ja, zou ik ook niet willen missen.

Vraag je je ook af waarom andere landen geen festivals toelaten? Ben je in het dagelijks leven ook een 'living on the edge'- persoon?

Succes en sterkte.
Jep, liever spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ff een jaartje overslaan. Het gaat niet om het land; er is een festival waar veeeel mensen heen willen uit allerlei andere landen (waar wel veel meer besmettingen zijn dan in Servië), er wordt geen anderhalve meter afstand gehouden, mensen zingen en schreeuwen: er hoeven er maar een paar tussen te zitten die onbewust besmet zijn en je hebt de poppen aan het dansen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:13
Jep, liever spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan ;)
Spijt van niet je gezonde verstand te hebben gebruikt bedoel je.
Ik lees op hun website NIETS over passende maatregelen. Iedereen mag gewoon als alle jaren hutje mutje op elkaar hijgen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:13
Jep, liever spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan ;)
In een pandemie :-|
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:57
Even ter info, quarantaine is niet verplicht, naar welk land je ook bent geweest, het is enkel een dringend advies.
En zo verpesten de festivalgangers het weer voor de thuisblijvers.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:55
Ja ik ga met eigen vervoer, als ik ga, en werk daarna 2 weken vanuit huis. Indien nodig kan ik op elk moment terug naar huis rijden of vanuit Servië werken.

Italië is bijvoorbeeld veel zwaarder getroffen en daar gaan ook heel veel mensen heen op vakntie nu, in volle vliegtuigen en daar wordt niet zo negatief over gedaan. Die mensen gaan niet in quarantaine bij thuiskomst. Dat kan ik dan moeilijk begrijpen, dat is echt meten met 2 maten.
De
Gemiddelde toerist gaat niet naar een festival nu.
Dus ja. Onverantwoord
Lijkt me trouwens sterk dat het de bedoeling is dat buitenlanders komen. Wil Servië echt zo'n groot risico nemen? Hoe gaan ze dat uitleggen aan de bevolking als het mis gaat?!

En hoeveel dagen is het wel niet rijden daarheen joh?
Alle reacties Link kopieren
TO, als je nou zeker wist dat je de enige persoon (of in ieder geval één van de weinigen) was die hiervoor naar Servië zou afreizen dan zou ik het nog snappen, maar nu echt niet. Wat een idioterie.
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:13
Jep, liever spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan ;)
Ik hoop het echt niet voor je, maar dit festival heeft alle ingredientn in zich voor een superspreadevent. Ik ken best van mensen, ook jonge mensen, die Covid hebben gehad. Enkele daarvan hebben restverschijnselen waar je echt niet blij van wordt. Wil je eens met met een van hen praten? Een kennis is 26 jaar oud, voetbalde in het eerste, is niet opgenomen maar is 4 weken flnk ziek geweest. Hij gaat vanaf 20 juli in een revalidatietraject. Hij kan niet eens naar de supermarkt fietsen. Kracht, conditie is weg, vermoeidheid is enorm. Hij is een van de mensen die carnaval heeft gevierd.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-07-2020 16:17
Lijkt me trouwens sterk dat het de bedoeling is dat buitenlanders komen. Wil Servië echt zo'n groot risico nemen? Hoe gaan ze dat uitleggen aan de bevolking als het mis gaat?!

En hoeveel dagen is het wel niet rijden daarheen joh?
Zover is het niet rijden hoor, Slovenië doe je in één (lange dag) dus in twee dagen ben je er wel.

Maar ik vraag me ook echt af hoe Servië dit ziet.
TsumTsum schreef:
01-07-2020 16:17
Lijkt me trouwens sterk dat het de bedoeling is dat buitenlanders komen. Wil Servië echt zo'n groot risico nemen? Hoe gaan ze dat uitleggen aan de bevolking als het mis gaat?!

En hoeveel dagen is het wel niet rijden daarheen joh?
Iedereen is welkom. Onbegrijpelijk, maar waar.
Alle reacties Link kopieren
https://www.flickr.com/photos/exitfestival/

Dit ziet er zeer Corona proof uit :nooo:
doreia* wijzigde dit bericht op 01-07-2020 16:21
1.19% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik snap oprecht niet dat je zo’n drukke plek bewust zou opzoeken terwijl er Corona is en het pas net beter lijkt te gaan.. Er is een reden waarom festivals nog niet mogen en dat is niet omdat mensen er zo goed op de regels voor afstand letten.
TsumTsum schreef:
01-07-2020 16:17
Lijkt me trouwens sterk dat het de bedoeling is dat buitenlanders komen. Wil Servië echt zo'n groot risico nemen? Hoe gaan ze dat uitleggen aan de bevolking als het mis gaat?!

En hoeveel dagen is het wel niet rijden daarheen joh?
Ik las laatst dat er al minimaal 1000 tickets verkocht zijn aan Nederlanders. Er zullen ongetwijfeld ook festival minnende Britten, Duitsers, Zweden etc etc zijn. En het type wat daar gedurende een pandemie naartoe gaat lijkt me niet het type dat zich netjes aan de coronamaatregelen houdt thuis. De Serviers halen zich wat op hun dak met zo'n internationaal toegankelijk festival.
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:55
Ja ik ga met eigen vervoer, als ik ga, en werk daarna 2 weken vanuit huis. Indien nodig kan ik op elk moment terug naar huis rijden of vanuit Servië werken.

Italië is bijvoorbeeld veel zwaarder getroffen en daar gaan ook heel veel mensen heen op vakntie nu, in volle vliegtuigen en daar wordt niet zo negatief over gedaan. Die mensen gaan niet in quarantaine bij thuiskomst. Dat kan ik dan moeilijk begrijpen, dat is echt meten met 2 maten.

De mensen die naar Italië op vakantie gaan, gaan dan natuurlijk ook niet naar een fokking festival. Waar zit je verstand?
Ik hoop echt dat die verplichte quarantaine nog komt voor gebieden met verhoogd risico zoals dit festival. Breek je de regels 400 euro boete per dag.
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:13
Jep, liever spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan ;)

En fok de rest, natuurlijk. Thuis blijven is trouwens ook gewoon iets wat je kunt doen waar je spijt van kunt krijgen dat je het gedaan hebt. Het is maar net hoe je fomo-hersentjes het draaien natuurlijk.
Servië is oranje qua reisadvies. Alleen noodzakelijke reizen. Is naar een festival gaan noodzakelijk?

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... isadvies
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-07-2020 15:56
kan iedereen die daar naar toe gaat niet een grote stempel op voorhoofd: 'Covid gevaar'' die minstens een paar weken zichtbaar is?
+

Geen IC bed voor mij
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit doorgaat hoor. Duizenden mensen op elkaar gepakt? Dat is toch vragen om moeilijkheden.
Life is short. Eat dessert first.
redbulletje schreef:
01-07-2020 16:20
Ik las laatst dat er al minimaal 1000 tickets verkocht zijn aan Nederlanders. Er zullen ongetwijfeld ook festival minnende Britten, Duitsers, Zweden etc etc zijn. En het type wat daar gedurende een pandemie naartoe gaat lijkt me niet het type dat zich netjes aan de coronamaatregelen houdt thuis. De Serviers halen zich wat op hun dak met zo'n internationaal toegankelijk festival.
Eens met alles wat jij zegt!
Hoe kunnen mensen zo dom zijn...en egoïstisch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven