Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Exit festival in Servië 13 augustus [Geen OP]

01-07-2020 15:46 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.53% gewijzigd
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:13
Jep, liever spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan ;)
dat denk je ook nog als je aan de beademing ligt en dood gaat aan Corona? :bonk:

Ik denk normaal ook echt vrijheid blijheid, maar met bewust zo’n risico gaan lopen moet die vrijheid blijheid toch echt even opzij worden geschoven.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-07-2020 16:17
Lijkt me trouwens sterk dat het de bedoeling is dat buitenlanders komen. Wil Servië echt zo'n groot risico nemen? Hoe gaan ze dat uitleggen aan de bevolking als het mis gaat?!

En hoeveel dagen is het wel niet rijden daarheen joh?
madeliefjes87 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 00:15
Reden: .
31.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
01-07-2020 16:47
dat denk je ook nog als je aan de beademing ligt en dood gaat aan Corona? :bonk:

Ik denk normaal ook echt vrijheid blijheid, maar met bewust zo’n risico gaan lopen moet die vrijheid blijheid toch echt even opzij worden geschoven.
madeliefjes87 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 00:15
Reden: .
26.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:53
De kans is zeer zeer klein in mijn leeftijdscatogorie om te overlijden aan corona, de kans dat ik overlijd door een verkeersongeval is groter. Enja dit is echt nagerekend in een onderzoek. Ik stop ook niet met autorijden :)
De kans dat jij asymptomatisch corona gaat verspreiden is idd vele malen groter
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:53
De kans is zeer zeer klein in mijn leeftijdscatogorie om te overlijden aan corona, de kans dat ik overlijd door een verkeersongeval is groter. Enja dit is echt nagerekend in een onderzoek. Ik stop ook niet met autorijden :)
Voor jou misschien, maar voor mensen waar je contact mee hebt, mogelijk niet. Vandaar dat quarantaine advies.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-07-2020 15:49
Ik vind het te idioot voor woorden.
Servie zou wat mij betreft op code oranje blijven: geen verzekering, geen repatrieering.
En verplichte 2 weekse quarantaine bij thuiskomst natuurlijk.
Helemaal mee eens. Te zot voor woorden.
Ik zou lekker gaan. Leuk festival. Volgens mij ook een hele mooie locatie.
Kans dat je in de buitenlucht besmet wordt is klein.
Denk dat je meer risico loopt in Frankrijk of Italië.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:13
Jep, liever spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan ;)
Typisch een gevalletje egoïsme dus. Het risico nemen dat je ziek wordt is inderdaad je eigen keuze en het zal vast wel meevallen, maar bewust het risico nemen om een nieuwe uitbraak te veroorzaken in Nederland óf het meenemen naar Servië en daar een uitbraak kunnen veroorzaken, dat interesseert je blijkbaar niet. Lekker als we daar straks allemaal de dupe van zijn en weer thuis moeten blijven.

Als je gaat, ga je dan ook twee weken in volledige zelfquarantaine als je terug bent?
Alle reacties Link kopieren
Mirole schreef:
01-07-2020 17:01
Ik zou lekker gaan. Leuk festival. Volgens mij ook een hele mooie locatie.
Kans dat je in de buitenlucht besmet wordt is klein.
Denk dat je meer risico loopt in Frankrijk of Italië.
Wat een onzin zeg.
Op een festival komen mensen dichtbij elkaar, knuffelen, zoenen, seksen, snuiven door hetzelfde rietje en weet ik het wat allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:51
Ja ik ben van de theorie dat er in de buitenlucht nauwelijks besmettingen zijn :)
Schrik er wel van hoe negatief er over gedacht wordt. Op schiphol staan er duizenden mensen hutje mutje binnen.
Het is 1.500 km, maar maak er een hele roadtrip van, van 3 weken. Elke dag een stukje.
Met mondmasker. En duizenden mensen op een festival? 100% zeker dat daar besmettingen uit voortkomen natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er nog niet van gehoord, maar ik zou wel durven (en willen) gaan.
Is het al uitverkocht?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:51
Ja ik ben van de theorie dat er in de buitenlucht nauwelijks besmettingen zijn :)
Schrik er wel van hoe negatief er over gedacht wordt. Op schiphol staan er duizenden mensen hutje mutje binnen.
Het is 1.500 km, maar maak er een hele roadtrip van, van 3 weken. Elke dag een stukje.
Wat een onzin: op Schiphol staan helemaal niet duizenden mensen hutje mutje. Ik werk dagelijks op Schiphol en Schiphol mocht willen dat er op dit moment duizenden mensen elke dag vlogen.
Het kan voorkomen dat bij security of paspoort controle een rij staan maar ook daar is een mondkapje verplicht en wordt gevraagd om 1,5 meter afstand te houden. Eventuele contactmomenten worden zo kort mogelijk gehouden.
Dit is allemaal totaal niet te vergelijken met een festival met duizenden mensen die allemaal drinken, Hutje mutje dansen.
Blijkbaar wil je graag gaan en interesseert de gezondheid van jezelf en je medemens je weinig (want je kan het virus uiteraard meebrengen & verspreiden zonder dat je zelf symptomen hebt), maar kom niet met dit soort onzin vergelijkingen aanzetten.
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:53
De kans is zeer zeer klein in mijn leeftijdscatogorie om te overlijden aan corona, de kans dat ik overlijd door een verkeersongeval is groter. Enja dit is echt nagerekend in een onderzoek. Ik stop ook niet met autorijden :)
Ik vind het veelzeggend dat je de waarschuwingen alleen op jezelf betrekt: dat JIJ niet ziek wordt.

Dat jij anderen zou kunnen besmetten komt niet eens bij je op.
Brighteyed schreef:
01-07-2020 17:11
Wat een onzin: op Schiphol staan helemaal niet duizenden mensen hutje mutje. Ik werk dagelijks op Schiphol en Schiphol mocht willen dat er op dit moment duizenden mensen elke dag vlogen.
Het kan voorkomen dat bij security of paspoort controle een rij staan maar ook daar is een mondkapje verplicht en wordt gevraagd om 1,5 meter afstand te houden. Eventuele contactmomenten worden zo kort mogelijk gehouden.
Dit is allemaal totaal niet te vergelijken met een festival met duizenden mensen die allemaal drinken, Hutje mutje dansen.
Blijkbaar wil je graag gaan en interesseert de gezondheid van jezelf en je medemens je weinig (want je kan het virus uiteraard meebrengen & verspreiden zonder dat je zelf symptomen hebt), maar kom niet met dit soort onzin vergelijkingen aanzetten.
Blijkbaar is het goed lullen voor TO nodig. Als dat nodig is, zou je jezelf eens goed achter je oren moeten krabben. Want als je echt achter iets staat, heb je geen excuses nodig om je daden te verantwoorden. Maar blijkbaar knaagt het toch bij TO. Hoe zou dat nu toch komen?
Shuri schreef:
01-07-2020 16:35
Servië is oranje qua reisadvies. Alleen noodzakelijke reizen. Is naar een festival gaan noodzakelijk?

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... isadvies
Precies dit.
Hoe duur was je kaartje?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:53
De kans is zeer zeer klein in mijn leeftijdscatogorie om te overlijden aan corona, de kans dat ik overlijd door een verkeersongeval is groter. Enja dit is echt nagerekend in een onderzoek. Ik stop ook niet met autorijden :)
De zorgverleners en mensen uit risicogroepen zullen opgelucht zijn door deze verklaring. Bedankt he.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:44
Reden: op de man
98.25% gewijzigd
lovechild schreef:
01-07-2020 17:26
Hoe duur was je kaartje?
Krijgt ze vergoed van haar reisverzekering als de organisatie niet vergoedt.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:44
Reden: op de man
96.69% gewijzigd
lilalinda schreef:
01-07-2020 16:04
Tja, het mag, het kan
Dus dan kun je gaan

enig risico wat je hebt, is dat je na je vakantie in quarantaine moet, en omdat je het risico hebt opgezocht je werkgever het van je vakantiedagen aftrekt
Nou, dat is niet echt het énige risico. Dat je iemand in je omgeving besmet die er vervolgens aan overlijdt, is er nog één. Of dat ze in Servië de beschikbare beademingsapparatuur reserveren voor Serviërs, ipv voor festivaltoeristen.
Alle reacties Link kopieren
Garlicnaan schreef:
01-07-2020 17:47
Nou, dat is niet echt het énige risico. Dat je iemand in je omgeving besmet die er vervolgens aan overlijdt, is er nog één. Of dat ze in Servië de beschikbare beademingsapparatuur reserveren voor Serviërs, ipv voor festivaltoeristen.
Prima. Het risico op doodgaan was toch niet zo groot toch? :bonk:
Heb je je handjes blauw geklapt voor de zorg to? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch niet serieus? Naar een festival gaan en feesten met duizenden mensen?

In Servië waant men zich blijkbaar veilig, heel verstandig. Lekker experimenteren met een superspreadingevent.
Heb je dit over Djokovic en het tennistoernooi daar al gelezen, TO?
https://www.nu.nl/tennis/6060053/toerno ... sgaan.html

Als jij in mijn kennissenkring zat zou ik je na dit festival mijden als de pest, letterlijk.
En iedereen aanraden hetzelfde te doen.
nounou
Nemain• schreef:
01-07-2020 17:34
Krijgt ze vergoed van haar reisverzekering als de organisatie niet vergoedt.
Als je een reisverzekering hebt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 15:55
Ja ik ga met eigen vervoer, als ik ga, en werk daarna 2 weken vanuit huis. Indien nodig kan ik op elk moment terug naar huis rijden of vanuit Servië werken.

Italië is bijvoorbeeld veel zwaarder getroffen en daar gaan ook heel veel mensen heen op vakntie nu, in volle vliegtuigen en daar wordt niet zo negatief over gedaan. Die mensen gaan niet in quarantaine bij thuiskomst. Dat kan ik dan moeilijk begrijpen, dat is echt meten met 2 maten.
Waarom vraag je advies als je toch wel gaat...
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven