Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Exit festival in Servië 13 augustus [Geen OP]

01-07-2020 15:46 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.53% gewijzigd
Ik zou echt nog niet gaan,de grootste besmettingsbron überhaupt. En die 1,5 m dan? Die is toch helemaal niet gewaarborgd. Dat wordt hutje mutje. Vind je dat niet eng dan To? Ik vind het nog niet verantwoord en zou wachten totdat het weer mag en kan.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 18:19
34.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet inleveren dit jaar. Als een festival moeten missen je grootste probleem is, mag je in je handen knijpen.
smulrol schreef:
01-07-2020 15:56
kan iedereen die daar naar toe gaat niet een grote stempel op voorhoofd: 'Covid gevaar'' die minstens een paar weken zichtbaar is?
Neonkleuren zijn mooi zichtbaar. Heb je nog een mooie eightieslook ook. 😂
lovechild schreef:
01-07-2020 18:11
Als je een reisverzekering hebt.
Beetje verstandig mens heeft die en anders op de blaren zitten.
redbulletje schreef:
01-07-2020 15:59
Dat vind ik dan ook een foute beslissing van de overheid.
We hebben gezien wat er na de wintersport gebeurde.
Dat kwam door de après-ski in overvolle cafés en daarna carnaval in Braband waar ze hutje mutje in de cafés zaten.
Doreia* schreef:
01-07-2020 16:01
Feesten, drank, drugs, zweten, zingen, schreeuwen, geen anderhalve meter, zo dicht mogelijk bij het podium willen komen, dansen, seks, openbare toiletten.....
Mwoah, ik zie nogal wat verschil met een citytrip Rome om eens iets te noemen.
Dit dus! Eens!
Afbeelding
Kleurcodes reisadviezen woensdag 1 juli 2020


Het is nog oranje (vakantiereizen afgeraden)
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 16:53
De kans is zeer zeer klein in mijn leeftijdscatogorie om te overlijden aan corona, de kans dat ik overlijd door een verkeersongeval is groter. Enja dit is echt nagerekend in een onderzoek. Ik stop ook niet met autorijden :)
Wat je jezelf eventueel aandoet is jouw zaak, zelf weten.
Maar gevaar op besmetting naar anderen is wel groot, met alle gevolgen van dien (andere mensen die wel ziek worden/overlijden/nieuwe verscherpte maatregelen/weer lekker allemaal verplicht thuisblijven/zorg&horeca-ondernemers die het nog moeilijker gaan krijgen).

Maar ja, yolo he...
Alle reacties Link kopieren
Mensen die nu naar een festival gaan die hoef ik niet alleen de weken erna niet te zien, maar daarna ook niet meer.

Bah ik hoop dat als je gaat, dat je het wel duidelijk tegen iedereen in je sociale kring vertelt. Dan zijn ze in ieder geval op de hoogte dat jij het risico wilt nemen om die groep te verkleinen. Kunnen ze zelf beslissen of ze je de rest vd tijd er wel verstandig genoeg mee om vinden gaan. Want als je dit al overweegt dan ben je waarsch nu ook al een risicopersoon voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het willen is eigenlijk het enige wat in mij opkomt

Ik zou me verre van vrij, blij en zorgeloos voelen op zo'n festival

En dat zijn voor mij de 3 belangrijkste onderdelen voor een geslaagd festival.

Ik zou me vooral erg ongemakkelijk voelen met al die mensen om me heen.

Mijn eigen gezondheid geloof ik wel
Maar mijn ouders zijn dik in de 70 en die wil ik toch graag wekelijks blijven zien.

Dat festival is heus volgend jaar ook nog wel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bij code oranje vergoeden reisverzekeringen vaak juist niet, veel verzekeraars hebben de voorwaarden recent aangepast. En als je toch voor de lol ergens heen gaat is de hulp die je van de Nederlandse ambassade krijgt beperkt, tenminste dat zei Rutte in een pers conferentie. Kortom: Verwacht niet al te veel hulp van Nederland mocht het mis gaan. Het risico is volledig voor jezelf dus je moet zelf maar zorgen hoe je thuis komt en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Hey TO, zul je aan me denken als ik ineens weer op de IC moet gaan werken, 8uur in pak terwijl ik al misselijk wordt tijdens nachtdiensten?
Krijg ik dan weer applaus van je? Liever €1000 trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Spoken schreef:
01-07-2020 18:45
Mensen die nu naar een festival gaan die hoef ik niet alleen de weken erna niet te zien, maar daarna ook niet meer.

Bah ik hoop dat als je gaat, dat je het wel duidelijk tegen iedereen in je sociale kring vertelt. Dan zijn ze in ieder geval op de hoogte dat jij het risico wilt nemen om die groep te verkleinen. Kunnen ze zelf beslissen of ze je de rest vd tijd er wel verstandig genoeg mee om vinden gaan. Want als je dit al overweegt dan ben je waarsch nu ook al een risicopersoon voor anderen.
Ben jij al bij de kapper, de pedicure etc. geweest ? Al die maanden niets gevraagd aan een vakkenvuller ?



Zo’n festival bezoeken is een heel grote kans op besmetting. Maar er hoeft hier maar 1 kapper ziek te zijn om per dag .... wat zal het zijn? 10 klanten te besmetten. Hoef jij zelf maar 1 keer per half jaar naar de kapper te gaan en geen festival te bezoeken etc , loop je het alsnog op.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-07-2020 19:04
Ben jij al bij de kapper, de pedicure etc. geweest ? Al die maanden niets gevraagd aan een vakkenvuller ?



Zo’n festival bezoeken is een heel grote kans op besmetting. Maar er hoeft hier maar 1 kapper ziek te zijn om per dag .... wat zal het zijn? 10 klanten te besmetten. Hoef jij zelf maar 1 keer per half jaar naar de kapper te gaan en geen festival te bezoeken etc , loop je het alsnog op.
Is een kappersbezoek altijd nog een stuk beter te verantwoorden dan een festival in deze tijd. En ook bij dit soort activiteiten.. Als het nu niet noodzakelijk is, waarom gaan. Ikzelf kan best een poosje zonder de kapper of de pedicure en ga dus niet. Heilig kan je niet zijn maar opletten wel. Net zoals je prioriteiten op orde hebben en een festival valt daar niet onder mijn inziens.

Maar dat gevoel deel je geloof ik wel.

Verder to, zoals gezegd, denk je inderdaad even aan de mensen die dagelijks oog in oog staan met de consequenties van deze pandemie? Denk je ook even aan de ouderen die ondertussen eenzaam wegkwijnen en die bij een nieuwe uitbraak nóg langer in eenzaamheid verzakken? Aan de mensen die niet dichtbij hun kwetsbare dierbaren kunnen zijn? Ze aangepast naar hun laatste rustplaats moeten brengen en dit nooit over kunnen doen? Etc etc.

Is dat festival je dat echt allemaal waard? Mijn vriend/kennis/collega zou je niet meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
01-07-2020 18:54
Hey TO, zul je aan me denken als ik ineens weer op de IC moet gaan werken, 8uur in pak terwijl ik al misselijk wordt tijdens nachtdiensten?
Krijg ik dan weer applaus van je? Liever €1000 trouwens!
Stel je niet aan zeg, als je misselijk wordt van nachtdienst (?) moet je niet in de zorg gaan werken. Ik ken trouwens niemand die heeft geklapt, volgens mij werd dat weer een beetje opgeblazen in de media. Wat een onzin, er waren zo veel mensen risicovol werk aan het doen (waar ze zelf voor hebben gekozen).
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
01-07-2020 19:28
Stel je niet aan zeg, als je misselijk wordt van nachtdienst (?) moet je niet in de zorg gaan werken. Ik ken trouwens niemand die heeft geklapt, volgens mij werd dat weer een beetje opgeblazen in de media. Wat een onzin, er waren zo veel mensen risicovol werk aan het doen (waar ze zelf voor hebben gekozen).
Nee hoor.. hele straten en flats stonden te klappen hoor..

En dat mensen met hun hart en hoofd kiezen voor de zorg betekent niet dat men in ongekende tijden niet een beetje extra respect mag hebben en tonen door normaal te doen en zoiets als een festival links te laten liggen.

Ik heb twee artsen in mijn omgeving. Die weten heus dat het heftig werk is. Betekent niet dat ze niet zo nu en dan aangeslagen thuis zitten. En dat zijn veteranen in het vak. Wat een kolder dat je alles maar moet trekken of accepteren omdat je voor dat vak gekozen hebt.
Alle reacties Link kopieren
.
discover wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:36
Reden: Dubbel
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
01-07-2020 19:28
Stel je niet aan zeg, als je misselijk wordt van nachtdienst (?) moet je niet in de zorg gaan werken. Ik ken trouwens niemand die heeft geklapt, volgens mij werd dat weer een beetje opgeblazen in de media. Wat een onzin, er waren zo veel mensen risicovol werk aan het doen (waar ze zelf voor hebben gekozen).
Ga je lekker? Ik ben van baan veranderd waar ik geen nachtdiensten meer hoef te draaien. Ik heb 2en halve maand onder andere nachten gedraaid om de IC te ondersteunen. 2x uit mn isolatiepak gerend om de wc te halen.
Komt Djokovic ook?
Zebra123 schreef:
01-07-2020 19:38
Ga je lekker? Ik ben van baan veranderd waar ik geen nachtdiensten meer hoef te draaien. Ik heb 2en halve maand onder andere nachten gedraaid om de IC te ondersteunen. 2x uit mn isolatiepak gerend om de wc te halen.
Ja het lijkt me echt verschrikkelijk. Ik hoorde dat sommige artsen in China ruim 8 uur niet naar de WC konden of iets drinken/eten want dan moest alles weer uit, weggegooid worden en dan weer een nieuwe set aantrekken. Dat niet drinken okee dat houd ik wel vol maar het idee zo lang niet naar de WC kunnen.
TsumTsum schreef:
01-07-2020 20:15
Ja het lijkt me echt verschrikkelijk. Ik hoorde dat sommige artsen in China ruim 8 uur niet naar de WC konden of iets drinken/eten want dan moest alles weer uit, weggegooid worden en dan weer een nieuwe set aantrekken. Dat niet drinken okee dat houd ik wel vol maar het idee zo lang niet naar de WC kunnen.
Als je niet drinkt hoef je ook niet naar de wc.
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
01-07-2020 19:35
Wat een kolder dat je alles maar moet trekken of accepteren omdat je voor dat vak gekozen hebt.
Dit.

Denk je dat alle mensen in de zorg voor hun lol in een zweetpak staan te ploeteren tijdens een (nacht)dienst in het ziekenhuis terwijl TO lekker staat te springen op een festival? Of dat ik opgelucht naar huis rij na een dienst waarin ik twee van de drie patiënten die ik tijdens een dienst had nog voor het einde van mijn dienst in een lijkzak mag hijsen? Net zo prettig om tieners afscheid te moeten laten nemen van hun ouder van in de 40 jaar die even later letterlijk stikt terwijl je er bij staat.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-07-2020 20:15
Ja het lijkt me echt verschrikkelijk. Ik hoorde dat sommige artsen in China ruim 8 uur niet naar de WC konden of iets drinken/eten want dan moest alles weer uit, weggegooid worden en dan weer een nieuwe set aantrekken. Dat niet drinken okee dat houd ik wel vol maar het idee zo lang niet naar de WC kunnen.
Ja in principe dronk ik dus van te voren weinig en je zweet toch wel wat dus opzich ging dat goed. Alleen mijn maag en darmen protesteren nogal tijdens nachtdiensten en dan moet ik dus echt hollen zeg maar ;)
Wij konden altijd wel 1xpauze houden, soms kon dat pas na 5/6uur werken, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-07-2020 19:04
Ben jij al bij de kapper, de pedicure etc. geweest ? Al die maanden niets gevraagd aan een vakkenvuller ?



Zo’n festival bezoeken is een heel grote kans op besmetting. Maar er hoeft hier maar 1 kapper ziek te zijn om per dag .... wat zal het zijn? 10 klanten te besmetten. Hoef jij zelf maar 1 keer per half jaar naar de kapper te gaan en geen festival te bezoeken etc , loop je het alsnog op.
Toevallig op alledrie je voorbeelden: nee.

Voor de rest snap ik even niet wat je punt is. Dat je hoopt dat TO niet toevallig ook nog kapper is?

Natuurlijk kan je het hier ook oplopen (dat wordt nergens ter discussie gesteld voor zover ik lees).
Maar waarom zou dat een reden zijn om daarnaast vrijwillig nog extra risico op te zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Spoken schreef:
01-07-2020 20:28


Voor de rest snap ik even niet wat je punt is.
Dat niet naar een festival gaan maar bijv een babbel met de vakkenvuller schijnveiligheid is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven