Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Exit festival in Servië 13 augustus [Geen OP]

01-07-2020 15:46 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
02-07-2020 11:57
TO, denk je voor het gemak ook even aan mensen als mijn zwager en neefje: een jonge vader en zoon van vijf met beide astma. En alle andere mensen die op dit moment extra veel moeite voor eigen leven moeten doen omdat (bevoorrechte) mensen klaar zijn met de maatregelen. (6)
Inderdaad. Ik las gisteren een interview met een jonge vrouw die al sinds maart opgesloten zit in haar huis omdat ze corona waarschijnlijk niet overleeft. Echt heel fijn dat dat voor jou niet zo is, TO, maar wat ongelooflijk egoïstisch ben je dan als zulke mensen je helemaal niks kunnen schelen.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
02-07-2020 09:06
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik zie ook genoeg mensen die de afstand niet bewaren. Ik doe het zelf wel.
Ga nog steeds op rustige momenten de (noodzakelijke) boodschapjes doen, hou afstand, ben nog niet bij de kapper/pedicure/huisarts geweest, maar ik heb dan ook geliefden in de risicogroep.

En dan nog vind ik een festival van een heel andere orde. Vooral omdat hard zingen en schreeuwen met meer afstand moet dan anderhalve meter.

In welke categorie hoort dit dan? 'Iedereen' heeft een mening over mensen die naar het buitenland op vakantie gaat of over een TO als deze, maar over de taferelen in Efteling lees ik dan weer bar weinig.

https://www.looopings.nl/weblog/14638/G ... oeken.html
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
02-07-2020 14:16
In welke categorie hoort dit dan? 'Iedereen' heeft een mening over mensen die naar het buitenland op vakantie gaat of over een TO als deze, maar over de taferelen in Efteling lees ik dan weer bar weinig.

https://www.looopings.nl/weblog/14638/G ... oeken.html
Dit is van 3 weken terug. Inmiddels heeft de Efteling al extra personeel ingezet voor de crowd control om dit soort dingen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
02-07-2020 14:16
In welke categorie hoort dit dan? 'Iedereen' heeft een mening over mensen die naar het buitenland op vakantie gaat of over een TO als deze, maar over de taferelen in Efteling lees ik dan weer bar weinig.

https://www.looopings.nl/weblog/14638/G ... oeken.html
Schandalig dat het tot zoiets is uitgelopen. De Efteling had dat ook kunnen voorzien. Goed dat ze er inmiddels beter handhaven. Mijn keus zou het nu niet zijn om te gaan overigens. Wederom de categorie 'onnodig.' Maar ik heb dan ook kwetsbare mensen in mijn directe omgeving. Dan sta je daar misschien iets meer of langer bij stil.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
02-07-2020 14:16
In welke categorie hoort dit dan? 'Iedereen' heeft een mening over mensen die naar het buitenland op vakantie gaat of over een TO als deze, maar over de taferelen in Efteling lees ik dan weer bar weinig.

https://www.looopings.nl/weblog/14638/G ... oeken.html
waarom zouden we dan daar commentaar op moeten hebben in een topic waar iemand om mening vraag over bezoek aan dit festival?
Er zijn zat situaties waar men niet 100% van de tijd afstand houdt, maar in de rij staan in de Efteling met kinderen (die uberhaubt geen afstand meer hoeven te houden) is heel anders dan een groot festival zonder rijen maar wel met drank en drugs
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
02-07-2020 15:08
waarom zouden we dan daar commentaar op moeten hebben in een topic waar iemand om mening vraag over bezoek aan dit festival?
Er zijn zat situaties waar men niet 100% van de tijd afstand houdt, maar in de rij staan in de Efteling met kinderen (die uberhaubt geen afstand meer hoeven te houden) is heel anders dan een groot festival zonder rijen maar wel met drank en drugs
Ik heb het uiteraard niet over dit topic, maar in het algemeen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
02-07-2020 14:16
In welke categorie hoort dit dan? 'Iedereen' heeft een mening over mensen die naar het buitenland op vakantie gaat of over een TO als deze, maar over de taferelen in Efteling lees ik dan weer bar weinig.

https://www.looopings.nl/weblog/14638/G ... oeken.html
Als het er in de Efteling verkeerd aan toe gaat, moet je daar dus ook niet heen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen houden nou eenmaal niet de hele tijd alle berichten in de gaten over hoe het er op bepaalde al dan niet drukke plekken aan toe gaat, dus dit kunnen ze prima gemist hebben en wel hierop reageren. Het is niet dat je iets daarover gezegd moet hebben voor je hier wat van mag vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
02-07-2020 15:08
waarom zouden we dan daar commentaar op moeten hebben in een topic waar iemand om mening vraag over bezoek aan dit festival?
Er zijn zat situaties waar men niet 100% van de tijd afstand houdt, maar in de rij staan in de Efteling met kinderen (die uberhaubt geen afstand meer hoeven te houden) is heel anders dan een groot festival zonder rijen maar wel met drank en drugs
Nou plus dat er aanwijzingen zijn dat dat als mensen zingen en schreeuwen anderhalve meter te weinig is.
Als je je al enigszins verstaanbaar wil maken tijdens een festival sta je al snel te schreeuwen tegen elkaar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik had TO meer kloten gegeven. De OP weghalen, zo kinderachtig.
En dat in een zelfgebrouwen reltopic.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Ach hopelijk heeft die persoon zijn/haar lolletje ook weer gehad. Het was duidelijk dat hij/zij echt niet op de mening van een ander zat te wachten.
To,sta je wel eens stil bij het verplegend personeel van de IC,de verpleeghuizen,de scholen,de kappers,de horeca,het toerisme (mondjesmaat pas),de sportscholen etc...die pas weer open zijn? Mocht er een tweede golf komen dan zitten we straks weer in een lock-down met alle gevolgen van dien.
glitglam schreef:
02-07-2020 10:58
Ik ga al niet eens op vakantie naar Servie terwijl de helft van mijn familie daar woont.
Maar zo te lezen ben je erg YOLO en fuck de rest, dus idd, waarom niet. Als nje zo cool bent krijg je vast niets , en je omgeving ook niet :lol: :-?
Je gaat vast toch wel, dus is het leuk als je daar aan Serviers zou vragen wat het volgende betekent; Tesko je drugima kad si glup!
Ik ben zelf van Duits-Deense komaf en hoop dat ik augustus of september op familievisite kan. Maar de kans op een tweede golf is reel. Wat betekent trouwens ''Tesko je drugima kad si glup!'' ?
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 16:36
12.65% gewijzigd
pamelacourson schreef:
02-07-2020 14:05
Inderdaad. Ik las gisteren een interview met een jonge vrouw die al sinds maart opgesloten zit in haar huis omdat ze corona waarschijnlijk niet overleeft. Echt heel fijn dat dat voor jou niet zo is, TO, maar wat ongelooflijk egoïstisch ben je dan als zulke mensen je helemaal niks kunnen schelen.
Ik zag gisteren toevallig een stukje op televisie over een jonge vrouw die opgesloten zit omdat ze een enorm risico loopt om ernstig ziek te worden mocht ze Corona krijgen. Ze zit in een elektrische rolstoel. De presentatrice zat met haar in haar tuin op 1,5 m afstand met een mondkapje op. Ik weet niet of wij dezelfde persoon bedoelen. Het is wel heel erg dat To niet stilstaat bij deze mensen die daardoor nog langer binnen moeten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
02-07-2020 16:16
Ik ben zelf van Duits-Deense komaf en hoop dat ik augustus of september op familievisite kan. Maar da kans op ene tweede golf is reel. Wat betekent trouwens ''Tesko je drugima kad si glup!'' ?
Met die zin noemt ze TO dom.
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
Alle reacties Link kopieren
Google Translate zegt: 'Het is moeilijk voor anderen als je dom bent!'
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Regenboogjongen en Susan,net gedaan. En in het Deens zeggen wij: Det er svært for andre, når du er dum.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
02-07-2020 16:16
Ik ben zelf van Duits-Deense komaf en hoop dat ik augustus of september op familievisite kan. Maar de kans op een tweede golf is reel. Wat betekent trouwens ''Tesko je drugima kad si glup!'' ?
Dat betekent dat het voor anderen zwaar is als je dom bent. De hele uitspraak is zoiets als: het is zwaar voor anderen als je dom bent, niet voor jezelf, want je hebt er geen besef van. Zelfde als je dood gaat: jij weet niet dat je dood bent maar de anderen wel, dus is het voor hen zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
02-07-2020 15:45
Ik had TO meer kloten gegeven. De OP weghalen, zo kinderachtig.
En dat in een zelfgebrouwen reltopic.
En dan in een ander topic weer proberen het relletje op te stoken
En in Servië is er een 2e corona golf?
Lijkt mij niet dat dat festival doorgaat...
:nooo:
glitglam schreef:
02-07-2020 18:28
Dat betekent dat het voor anderen zwaar is als je dom bent. De hele uitspraak is zoiets als: het is zwaar voor anderen als je dom bent, niet voor jezelf, want je hebt er geen besef van. Zelfde als je dood gaat: jij weet niet dat je dood bent maar de anderen wel, dus is het voor hen zwaar.
Bedankt voor je uitleg glitglam! In het Deens hebben we dezelfde uitspraak.
wolkje75 schreef:
03-07-2020 23:24
En in Servië is er een 2e corona golf?
Lijkt mij niet dat dat festival doorgaat...
:nooo:
Vraag ik me ook af. Rellen momenteel vanwege extra maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
08-07-2020 09:14
Vraag ik me ook af. Rellen momenteel vanwege extra maatregelen.
hun Facebook spreekt van hun capaciteit nog verder reduceren en extra maatregelen
dat festival gaat vast niet door, wordt iig onbetaalbaar voor de organisatie
(of gaat failliet tijdens het festival, ook vaker gebeurd, dan wil je er ook niet zijn)
lilalinda schreef:
08-07-2020 09:19
hun Facebook spreekt van hun capaciteit nog verder reduceren en extra maatregelen
dat festival gaat vast niet door, wordt iig onbetaalbaar voor de organisatie
(of gaat failliet tijdens het festival, ook vaker gebeurd, dan wil je er ook niet zijn)
De artiesten zullen vast ook niet meer willen komen uiteindelijk.
coolpack2 schreef:
08-07-2020 09:14
Vraag ik me ook af. Rellen momenteel vanwege extra maatregelen.
Festival doet de naam eer aan :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven