Coronavirus COVID-19 alle pijlers

feestende tieners thuis

19-10-2020 14:35 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat de cafeetjes en discotheken gesloten zijn is heel vervelend vooral voor tieners. Toen de regels een paar maanden terug werden afgeschaald maar de discotheken nog niet open gingen zag je het aantal feestjes thuis toenemen. Ook mijn tiener ging regelmatig naar thuisfeestjes maar af en toe was ons huis ook aan de beurt om de feestlocatie te zijn.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Als mijn kind bij anderen thuis mag komen drinken / chillen voelt het voor ons alsof we geen nee kunnen zeggen als ze een keer bij ons willen zitten. We delen dit ongemak dan maar met de andere ouders. We hebben wel de regels alleen in het weekend, alleen een paar vrienden uitnodigen, alles weer opruimen na afloop en niet vóór 23 uur want dan willen we zelf in de kamer zitten en lekker Netflix kijken of wat dan ook.

Omdat de slaapkamer van onze zoon aan de slaapkamer van onze oudere buren grenst moet het feestende gezelschap in de huiskamer zitten want anders houden ze de buren wakker tot laat in de nacht.

Op dit soort feestjes wordt vooral veel alcohol gedronken en staat de muziek te hard.
Mijn tiener is boven de 18 maar ik weet niet of ze dat allemaal zijn, ik wil er ook niet te moeilijk over doen dat er alcohol wordt gedronken want als je weet dat je kind naar dit soort feestjes gaat dan weet je dat ze ook zullen drinken maar de hoeveelheid drank is wel waar ik van schrik.

Ik zou graag eens van andere ouders horen of ze dit ook hebben thuis en wat ze ervan vinden. Ik gun de kids hun pleziertjes maar het voelt toch niet fijn als de huiskamer waar onze mooie spullen staan af en toe als bruin café wordt gebruikt waar dan midden in de nacht de jongelui dronken de deur uit gaan.
yette schreef:
19-10-2020 16:34
Weet je TO, je hebt verder eigenlijk geen enkel argument nodig omdat je het blijkbaar gewoon niet wil. Al zouden ze stilletjes gaan zitten schaken met een potje thee en je huis beter achterlaten dan het eruit zag voor ze kwamen, als jij het niet wil, gaat het niet door. Klaar.
Nou dit inderdaad.
Je voorbeeld gaat erg ver 😁, maar dit is het wel.
Gewoon nee.
Of ja, maar dan volgens jouw en de Corona voorwaarden
Wat een ander doet in zijn/haar huis, is niet mijn zorg, even heel kort door de bocht gezegt.
Zou m'n kind dit willen doen, dan maar in het weekend en dan eind van de middag/begin avond bij droog weer in de tuin. Krijgen ze een dekentje om onder te zitten en kan de vuurpot aan. Niet in huis in ieder geval.

Als vrienden elkaar op die manier de maat gaan nemen, dan alvast een wijze les voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
19-10-2020 17:23
Forget it!

Een beetje gaan lopen zuipen en blowen in een garage zonder enige controle én met meer mensen dan toegelaten.
Echt niet.

Zelfs zonder Corona houdt ze dat maar voor als ze 16 is.
Waar lees jij zuipen en blowen? Ik lees chillen in een tuinhuis.
Honey, you should see me in a crown
Ik vind "afspreken" anders klinken dan "feestje". Met z'n drieën op bezoek lijkt meer op afspreken en dat vind ik goed, mits er afstand wordt gehouden. Maar de muziek hard, dat is sowieso asociaal en al zeker na 23 uur. Dat zou het einde van de avond inluiden voor iedereen, hier in huis. De buren hebben recht op nachtrust en wij trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
19-10-2020 17:36
Waar lees jij zuipen en blowen? Ik lees chillen in een tuinhuis.
Bij dat gechill hoort natuurlijk een zak chips, een paar biertjes en eventueel een joint of gewone sigaret.

En voor die éne niet-drinker een blikje cola.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
19-10-2020 17:37
Bij dat gechill hoort natuurlijk een zak chips, een paar biertjes en eventueel een joint of gewone sigaret.

En voor die éne niet-drinker een blikje cola.
Met 14? Tuurlijk.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
19-10-2020 17:37
Bij dat gechill hoort natuurlijk een zak chips, een paar biertjes en eventueel een joint of gewone sigaret.

En voor die éne niet-drinker een blikje cola.
Als 14 bent.
Ja tuurlijk.
En dan eenmaal high, volgevreten met chips, weggespoeld met bier hebben ze de meest waanzinnige orgies.

:blabla: O_o :bonk:
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was dat wel, ik weet nog dat mijn eerste vriendje altijd zuipavond had op vrijdagavond, dan ging iemand drank halen bij een slijterij, waarschijnlijk de oudste van het stel, en dan gingen ze dat onder het afdak van een fietsenstalling op zitten drinken. Maar toen was het allemaal wel een stuk minder streng. Ik denk dat veertienjarigen nu niet snel meer zuipavond houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
19-10-2020 17:37
Bij dat gechill hoort natuurlijk een zak chips, een paar biertjes en eventueel een joint of gewone sigaret.

En voor die éne niet-drinker een blikje cola.
Ach nee, jouw kind later
Om zijn jeugd een beetje door te komen
Die wel
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
19-10-2020 17:42
Als 14 bent.
Ja tuurlijk.
En dan eenmaal high, volgevreten met chips, weggespoeld met bier hebben ze de meest waanzinnige orgies.

:blabla: O_o :bonk:
Bij viva dames helemaal ok hoor :-D
Je mag je kinderen niet in hun sexleven beknotten en zelfs vragen of ze hun eigen zooi willen opruimen of vieze sportkleding in de was willen doen is al not done, ‘strafkamp!’
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
19-10-2020 17:42
Als 14 bent.
Ja tuurlijk.
En dan eenmaal high, volgevreten met chips, weggespoeld met bier hebben ze de meest waanzinnige orgies.

:blabla: O_o :bonk:
Hahaha ja jeetje wat een belachelijk gedoe. Ik snap dat je het lastig vindt maar ik zou toch even bespreken dat de regel nou eenmaal is met 4. En blij zijn dat je een fijn kind hebt die dit soort dingen gewoon bespreekt.
lilalinda schreef:
19-10-2020 16:55
de meeste mensen deugen, de meeste ouders, de meeste jongeren
en een enkeling gooit ramen in van een school

Ik wil dat gehang op straat gewoon niet, maar afgezien van excessief drinken mogen ze hier dan ook gewoon mensen uitnodigen.
sunshineandblueskies schreef:
19-10-2020 14:42
TO, jij en je kind(eren) zijn PRECIES de reden dat de Corona aantallen weer stijgen en de regels aangescherpt zijn. Ga je schamen.
dit
Sherry750106 schreef:
19-10-2020 14:53
Ik ben al blij dat hij niet stiekem naar van die grote illegale feesten gaat en in de zomer was de groep ook vaak buiten bij een kinder speeltuintje waar de jeugd dan in de avond verzamelt Maar nu het weer kouder wordt waren wij afgelopen weekend voor het eerst sinds tijden weer aan de beurt
De cursus hoe blijf ik mijn kind de baas is jammerlijk mislukt hè bij jou.
Regeert jullie kind met alles de boel bij jullie thuis?
Wauw.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
19-10-2020 18:25
De cursus hoe blijf ik mijn kind de baas is jammerlijk mislukt hè bij jou.
Regeert jullie kind met alles de boel bij jullie thuis?
Wauw.
Nou zeg dat.
TO, ben je op een gegeven moment maar gewoon gestopt met opvoeden of wat? Wil je liever een vriendje zijn dan een ouder?
Sherry750106 schreef:
19-10-2020 15:11
In het begin van corona werd het virtuele biertje wel gedaan maar toen het allemaal wat losser werd kwamen de kleine huisfeestjes.

Uiteraard hebben we het er wel over en vandaar ook de regel van het maximaal aantal vrienden. Maar hier in de randstad worden dit soort kleine feestjes massaal gedaan wij zijn hier niet de uitzondering.
Wil je aub niet hier in de randstad blijven roepen? Hier in mijn stuk randstad gebeurt dat niet. Het rijke oud zuid en zuid, daar wel. Maar ja daar hebben ouders blijkbaar ook weinig te zeggen over hun verwende ettertjes. Echt alles wordt daar goedgepraat. Kinderen gaan niet op de fiets maar in een xanta, te achterlijk voor woorden. Haha, politie aan de deur, hihi wat is hij ondeugend hè. Maar hij doet het goed heur op het vwo...
Kots.
Feefeline schreef:
19-10-2020 15:17
Ik krijg ook nog wat bezoek hoor. Man en ik en ander stel is toch ook 4. Zien jullie allemaal helemaal niemand dan?
Ik vind het echt maf om de regels strenger te maken dan het advies. Het is ook voor volwassenen goed om sociaal te zijn. Ik heb echt laat van al dat thuis zitten. Ben erg gevoelig voor depressies en merk dat het langzaam weer slechter gaat. Als ik dan ook geen vrienden of familie mag zien word ik helemaal down.
Je hebt helemaal gelijk. Corona is altijd nog beter dan een depressie :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
19-10-2020 14:49
Diezelfde kinderen zitten de hele week met 30 man in een klas van 8 bij 8 meter, zonder mondkapje. En ja, ieder uur met andere kinderen in verband met het vakkenpakket. Op een gemiddelde dag zit mijn tiener met zo'n 100 verschillende tieners hutje mutje op elkaar. Als ze dan in het weekend even dicht bij elkaar zitten, maakt dan echt niet veel meer uit.
Een slaapfeestje kan geen kwaad toch?
https://www.ad.nl/binnenland/wat-voor-k ... ogle.nl%2F
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
19-10-2020 18:32
Je hebt helemaal gelijk. Corona is altijd nog beter dan een depressie :facepalm:
Wat deze poster doet, mag en past binnen de regels
strings-attached schreef:
19-10-2020 18:32
Je hebt helemaal gelijk. Corona is altijd nog beter dan een depressie :facepalm:
Nou...
Misschien wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij afspreekt (met 3) mag en kan gewoon binnen de regels mits afstand. Dat jij geen zeggenschap hebt over het drankgebruik en/0f muziek in je eigen huis vind ik meer zorgelijk.
Dat jij zelf je woonkamer inruilt raar. Ze kunnen ook, mits genoeg ruimte, boven rustig doen he.

Die van mij 23 en 25, hebben boven een huiskamertje, grenzend aan de buren en die draaien nooit harde muziek in de avond.
1 Ik wil gewoon slapen
2 je houdt rekening met elkaar.
3 bij klachten uit de buurt weten ze hoe ik reageer, net als dat ik vroeger vertelde, je mag veel, krijgt veel vrijheid, maar als je iets doet wat niet mag, breng ik je persoonlijk naar bureau HALT. Daar hebben ze het nog weleens over. Al zijn ze nu te oud daarvoor:-)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-10-2020 18:40
Wat deze poster doet, mag en past binnen de regels
Bij “een gezelschap” denk ik echt aan meer dan 3, en boven de 18 zei ze zelf al.
Dus dan mag het niet.

En geluidsoverlast mocht na 23 al niet.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
19-10-2020 14:49
Diezelfde kinderen zitten de hele week met 30 man in een klas van 8 bij 8 meter, zonder mondkapje. En ja, ieder uur met andere kinderen in verband met het vakkenpakket. Op een gemiddelde dag zit mijn tiener met zo'n 100 verschillende tieners hutje mutje op elkaar. Als ze dan in het weekend even dicht bij elkaar zitten, maakt dan echt niet veel meer uit.
En daarom wil je dus zo min mogelijk scholieren in je huis hebben. Precies daarom.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Sherry750106 schreef:
19-10-2020 15:19
Vooral dit ja wij vinden het niet fijn. We houden het huis graag netjes en ook al is de tafel netjes schoon gemaakt en staan de vieze glazen netjes in de vaatwasser ergens voelt het toch niet fijn alsof je huis een klein beetje niet meer is zoals je het zou willen...

Even los van Corona risico's, want dat lijk je niet als probleem te ervaren.

Je hebt een volwassene inwonen. Je kind is 18+ en woont alleen nog in huis vanwege de woningnood. Hij woont er, heeft logischerwijs een sociaal leven, ik vind het niet gek dat hij ook af en toe de woonkamer mag gebruiken met zijn vrienden.

Met een volwassene in huis moet je volwassen afspraken gaan maken. Misschien betaalt hij wat kostgeld, mag hij 1 x per zoveel weken een avond de woonkamer mits hij het schoon achter laat en het niet uit de hand loopt (wat dat voor jou is moet je zelf bedenken).

Bij ons thuis kon het vroeger gelukkig wel allemaal. Mijn ouders gingen er gewoon bij zitten en dronken een drankje mee. Ze kenden mijn vrienden daardoor goed, wat hun weer een beter gevoel gaf.
Hier wordt met een groepje van 4 18jarige elke week afgesproken. Om de beurt bij iemand thuis. Biertje, schips, muziekje aan.maar alles op/in normaal volume. Binnen de regels kijken naar wat veilig kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven