Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Fijne en goede stoffen mondkapjes kopen. Waar?

23-06-2020 19:17 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben nu van die wegwerp dingen maar die zitten voor geen meter. Mijn bril beslaat.
Ik zou graag van die stoffen dingen kopen die ook nog wat tegenhouden, mooi aansluiten (evt. verstelbaar), wasbaar zijn op 60 graden, ook in kindermaatjes zijn en eventueel een wegwerpfilter erin hebben.

Waar kopen jullie ze? Ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd.
boannan wijzigde dit bericht op 23-06-2020 19:48
2.64% gewijzigd
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
gizzmo-returns schreef:
23-06-2020 19:22
Maar draag je een bril?

Ja
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-06-2020 19:52
Oh ja, die van Hoofs hebben twee elastieken die om je hoofd gaan in plaats van achter je oren, dat vind ik een voordeel.
Dat zie ik zo snel niet op hun site.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
23-06-2020 20:08
Dat zie ik zo snel niet op hun site.

Je ziet het als je heel goed naar de foto's kijkt. En ik heb ze in huis, het is echt waar :D
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij BonPrix een pakketje mondkapjes in mijn mandje gegooid. Nog geen idee of het iets is...
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft toevallig vandaag bij de jumbo van de wasbare gehaald
Alle reacties Link kopieren
Het is niet te zeggen welke mondkapjes VOOR JOU lekker zitten.

Ik heb een paar van het LegerDesHeils naaiatelier, die je knoopt en best lekker zitten. Afgrijselijke jaren'80 bloemetjesstof, GoldenGirls uitstraling.

Eéntje van een naaister met oorelastiek (zit niet lekker).

Drievooreentientje bij SoLow, waarbij één exemplaar veel kleiner voelt dan de andere twee. Als ik ze op elkaar leg, zie ik echter geen verschil.

Oh ja, bij de Lidl nog wegwerpmaskers, 10 stuks voor 4 euro.

Mijn gezin moet zich er maar mee redden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zazamaenade schreef:
23-06-2020 19:52
Oh ja, die van Hoofs hebben twee elastieken die om je hoofd gaan in plaats van achter je oren, dat vind ik een voordeel.
Wat grappig, want ik had zonder er op te letten ergens twee wasbare kapjes gekocht die om mijn hoofd bleken te gaan. Dat had ik niet eens opgemerkt. Ik kon er eerst niet eens precies de vinger op leggen waarom ik er raarder uitzag dan anderen met zo'n kapje. Toen realiseerde ik me dat het kwam door dat elastiek dat helemaal om mijn hoofd gaat en dat ook meteen mijn kapsel verandert, haha!

Ik heb nu dus kapjes die achter mijn oren gaan besteld. Die kan ik ook makkelijker snel even naar beneden onder mijn kin doen als ik bijvoorbeeld buiten van trein naar bus of tram loopt. Dat andere ding moest ik dan echt weer helemaal op- en af zetten.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-06-2020 20:51
Wat grappig, want ik had zonder er op te letten ergens twee wasbare kapjes gekocht die om mijn hoofd bleken te gaan. Dat had ik niet eens opgemerkt. Ik kon er eerst niet eens precies de vinger op leggen waarom ik er raarder uitzag dan anderen met zo'n kapje. Toen realiseerde ik me dat het kwam door dat elastiek dat helemaal om mijn hoofd gaat en dat ook meteen mijn kapsel verandert, haha!

Ik heb nu dus kapjes die achter mijn oren gaan besteld. Die kan ik ook makkelijker snel even naar beneden onder mijn kin doen als ik bijvoorbeeld buiten van trein naar bus of tram loopt. Dat andere ding moest ik dan echt weer helemaal op- en af zetten.
Ik heb begrepen dat je een mondkapje juist niet onder je kin moet hangen, als er intussen virus op is gekomen word je hals en/of kleding besmet. Als je daarna weer aan je hals zit, of aan het mondkapje, komt het virus op je hand. Dit is nu juist de reden dat eerder mondkapjes werden afgeraden, omdat bij verkeerd gebruik het virus zich juist verspreid.
Vivamensje schreef:
23-06-2020 21:14
Ik heb begrepen dat je een mondkapje juist niet onder je kin moet hangen, als er intussen virus op is gekomen word je hals en/of kleding besmet. Als je daarna weer aan je hals zit, of aan het mondkapje, komt het virus op je hand. Dit is nu juist de reden dat eerder mondkapjes werden afgeraden, omdat bij verkeerd gebruik het virus zich juist verspreid.
Dat ding dat ik (en iedereen om me heen in het OV) heb is er alleen om anderen niet onder te sproeien, dit is totaal niet bedoeld voor mijn eigen bescherming, Ik ben ook helemaal niet bezig met niet besmet worden. Ik gooi 'm ook niet dagelijks in de was ofzo. En hoeveel zou ik er dan per dag wel niet nodig hebben? Na aankomst op je bestemming zou je dan weer een schone moeten nemen. Dat is niet realistsich.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze bij wehkamp besteld. 4 voor 10 euro. Geen idee of het wat is, heb ze nog niet langdurig gebruikt, maar voor een tientje kan je je er ook geen buil aan vallen.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-06-2020 21:31
Dat ding dat ik (en iedereen om me heen in het OV) heb is er alleen om anderen niet onder te sproeien, dit is totaal niet bedoeld voor mijn eigen bescherming, Ik ben ook helemaal niet bezig met niet besmet worden. Ik gooi 'm ook niet dagelijks in de was ofzo. En hoeveel zou ik er dan per dag wel niet nodig hebben? Na aankomst op je bestemming zou je dan weer een schone moeten nemen. Dat is niet realistsich.
Als iemand in jouw buurt besmet is, en hoest, komt het op jouw mondkapje. Het is ook om jezelf te beschermen. Je hebt er inderdaad 2 nodig
bij een reis. Heen en terug.
Vivamensje schreef:
23-06-2020 21:40
Als iemand in jouw buurt besmet is, en hoest, komt het op jouw mondkapje. Het is ook om jezelf te beschermen. Je hebt er inderdaad 2 nodig
bij een reis. Heen en terug.
Ja, dat snap ik. Volgens mij is duidelijk aangegeven dat het dragen van een mondkapje alleen bedoeld is om anderen niet te besmetten, niet voor de eigen bescherming. Daarom ook geen medische kapjes. Mijn reis bestaat wel uit wat meer stukken dan alleen één trein heen en terug, dan zou ik dus ook hele stukken over straat met kap op moeten en dan voor het volgende traject weer een kapje.

Hoe dan ook, je ziet iedereen gewoon die dingen op en af doen en echt niet dat al die mensen meerdere van die modieuze kapjes per dag gebruiken.

Ik zet er één op uit fatsoen en omdat het moet, maar niet omdat ik zelf denk daar beschermd mee te zijn. Dat maakt me ook niet uit. Vroeg of laat krijg je het sowieso.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-06-2020 21:46
Ja, dat snap ik. Volgens mij is duidelijk aangegeven dat het dragen van een mondkapje alleen bedoeld is om anderen niet te besmetten, niet voor de eigen bescherming. Daarom ook geen medische kapjes. Mijn reis bestaat wel uit wat meer stukken dan alleen één trein heen en terug, dan zou ik dus ook hele stukken over straat met kap op moeten en dan voor het volgende traject weer een kapje.

Hoe dan ook, je ziet iedereen gewoon die dingen op en af doen en echt niet dat al die mensen meerdere van die modieuze kapjes per dag gebruiken.

Ik zet er één op uit fatsoen en omdat het moet, maar niet omdat ik zelf denk daar beschermd mee te zijn. Dat maakt me ook niet uit. Vroeg of laat krijg je het sowieso.
Dat snap ik. Ik ben zelf erg voorzichtig omdat ik chronisch ziek ben en met mijn (oude) moeder gaat het ook niet zo goed.
Ik wil haar graag kunnen bezoeken. Waar ik het niet mee eens ben is dat we van de overheid een niet medisch mondkapje op moeten zetten.
Als ik een keer met de trein moet zet ik een medisch mondkapje op.
Vivamensje schreef:
23-06-2020 21:53
Dat snap ik. Ik ben zelf erg voorzichtig omdat ik chronisch ziek ben en met mijn (oude) moeder gaat het ook niet zo goed.
Ik wil haar graag kunnen bezoeken. Waar ik het niet mee eens ben is dat we van de overheid een niet medisch mondkapje op moeten zetten.
Als ik een keer met de trein moet zet ik een medisch mondkapje op.
Oh ja, gewoon doen, echt niet dat ze gaan controleren wat voor kapje je precies op hebt hoor.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-06-2020 22:12
Oh ja, gewoon doen, echt niet dat ze gaan controleren wat voor kapje je precies op hebt hoor.
Ja😀😅
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het besmettingsrisico extreem laag is dus een paar kieren maal ik niet om.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
23-06-2020 19:17
We hebben nu van die wegwerp dingen maar die zitten voor geen meter. Mijn bril beslaat.
Ik zou graag van die stoffen dingen kopen die ook nog wat tegenhouden, mooi aansluiten (evt. verstelbaar), wasbaar zijn op 60 graden, ook in kindermaatjes zijn en eventueel een wegwerpfilter erin hebben.

Waar kopen jullie ze? Ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd.
Ik zag ze op de website van het Kruidvat. Of ze goed zijn weet ik niet. Je kunt er ook losse filters bij kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar van perkal dus dichtgeweven katoen. Probleem is als de stof op zich echt wat tegenhoudt dan halen ze meer lucht binnen aan de kieren, dus boven je neus of bij je oren.

Als je dat zou verhinderen krijg je lucht tekort; in elk geval word je erg moe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-06-2020 09:38
Ik heb er een paar van perkal dus dichtgeweven katoen. Probleem is als de stof op zich echt wat tegenhoudt dan halen ze meer lucht binnen aan de kieren, dus boven je neus of bij je oren.

Die ik heb (van Hoofs) laten echt niet veel lucht langs de zijkant binnen, dat kun je zien aan het meebewegen van het kapje met de ademhaling.
Ik zou er niet mee kunnen rennen, dat wordt echt te benauwd.

Dat een kapje met elastiek achter je hoofd je kapsel platdrukt klopt trouwens niet, je kunt het heel gemakkelijk onder je haren door laten lopen.
Even onder je kin trekken en weer opdoen zou ik alleen in een situatie waar vreemden heel dichtbij zijn geweest een probleem vinden (in het ov bijvoorbeeld), dan kan er inderdaad virus op het kapje zitten wat je niet wilt 'uitsmeren'.
We gaan zien hoe het verder gaat in het najaar. Hopelijk valt het mee.

Boannan, heb je al mondkapjes gevonden die je bevallen?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
23-06-2020 22:19
Ik zag ze op de website van het Kruidvat. Of ze goed zijn weet ik niet. Je kunt er ook losse filters bij kopen.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heeft iemand al een kapje met verwisselbaar filter uitgeprobeerd?
nounou
Zazamaenade schreef:
24-06-2020 09:58
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heeft iemand al een kapje met verwisselbaar filter uitgeprobeerd?
Het lijkt me zo’n gedoe, maar misschien zie ik het niet goed voor me.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
24-06-2020 10:15
Het lijkt me zo’n gedoe, maar misschien zie ik het niet goed voor me.

Is toch gewoon een kwestie van een filter (of stuk keukenpapier) erin schuiven?

Hier worden (vrij willekeurig?) wat mondkapjes getest. Wel amusant:
https://www.volkskrant.nl/de-gids/kappe ... ~be4670af/
(van 5 weken geleden)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 24-06-2020 10:25
28.33% gewijzigd
nounou
Zazamaenade schreef:
24-06-2020 10:18
Is toch gewoon een kwestie van een filter (of stuk keukenpapier) erin schuiven?
Oh, ik dacht elke keer als je dat ding op- en af hebt gedaan! Omdat het risico vooral met het op- en afdoen is?

Nou ja, mijn kapje zit als een propje in mijn tas. Ben bang dat ik ‘m anders vergeet en de trein niet in mag.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-06-2020 09:55
Die ik heb (van Hoofs) laten echt niet veel lucht langs de zijkant binnen, dat kun je zien aan het meebewegen van het kapje met de ademhaling.
Ik zou er niet mee kunnen rennen, dat wordt echt te benauwd.

Dat een kapje met elastiek achter je hoofd je kapsel platdrukt klopt trouwens niet, je kunt het heel gemakkelijk onder je haren door laten lopen.
Even onder je kin trekken en weer opdoen zou ik alleen in een situatie waar vreemden heel dichtbij zijn geweest een probleem vinden (in het ov bijvoorbeeld), dan kan er inderdaad virus op het kapje zitten wat je niet wilt 'uitsmeren'.
We gaan zien hoe het verder gaat in het najaar. Hopelijk valt het mee.

Boannan, heb je al mondkapjes gevonden die je bevallen?
Ik heb toevallig net bij de kapster om de hoek 3 kapjes gekocht van dit merk https://www.supervintage.store/mondmask ... tandard-10

Ze zijn heel zacht en dun en sluiten best goed aan, Je kunt er een filter in doen. Die moet ik nog kopen. Maar ik moet er zeker nog 3. Ik denk dat we allemaal tenminste 2 kapjes nodig hebben. Voor als de ene in de was zit.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze gekocht bij een bevriende kleermaker. Voor mij mooie sitskatoen. Zitten fijn en hij heeft ze met en zonder ruimte voor filter. Geen elastiek maar bandjes van stof die je om je hoofd kan knopen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven