Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Fitness ook tot 1 juni dicht?

23-03-2020 23:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies valt onder het verbod voor bijeenkomsten tot 1 juni.

Valt de fitness daar nu ook onder, de scholen, het werk en de horeca of horen we daar meer over rond 6 april, de data die nu gelden voor deze sluitingen?

Ik wil niet verwend doen, maar nog 2 maanden niet naar de fitness kunnen is wel even pittig omdat echt mijn cardiotrainingen ga missen. Wandelen en fietsen vangen dat maar een klein beetje op. En dat terwijl bewegen goed is voor de gezondheid en een eventuele besmetting wss beter door te komen is dan met een slechte conditie.

Maar goed, we moeten het maar afwachten, ik hoop heel erg dat een ophokplicht niet nodig gaat zijn.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
S-Meds schreef:
24-03-2020 01:36
nee hee is overruled door de landelijke noodverordening. je mag niet met meer dan 3 zijn. denk nou eens na mensen
Dit klopt dus niet. We horen rond 6 april meer. Werd uitgelegd in de vragenronde van de persconferentie en staat nu ook expliciet zo in uitleg NOS van net, juist omdat het onduidelijk is en mensen denken dat álles direct tot 1 juni geldt nu.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
24-03-2020 18:39
Dit klopt dus niet. We horen rond 6 april meer. Werd uitgelegd in de vragenronde van de persconferentie en staat nu ook expliciet zo in uitleg NOS van net, juist omdat het onduidelijk is en mensen denken dat álles direct tot 1 juni geldt nu.
denk je nou echt dat de scholen/horeca weer open is op 6 april als alle bijeenkomsten tot 1 juni geschrapt zijn? Je kan niet verantwoorden dat een school met 1800(!) leerlingen dan open gaat.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
24-03-2020 09:51
Dat doe ik ook en ik denk dat 6 april verlengd gaat worden... Maar ik kan mij voorstellen dat er een moment komt vóór 1 juni dat bijvoorbeeld zaken die nu dicht moeten, open mogen zijn. Afhankelijk van de afvlakking van de curve, de ziekenhuiscapaciteit en andere ontwikkelingen natuurlijk. Maar ook afhankelijk van de mogelijkheden op de locatie.

Bij sportscholen; denk aan privé training op afspraak... Dat zou misschien al voor 1 juni mogen. Dat zou een prima compensatie kunnen zijn voor de gemiste periode bijvoorbeeld 3 lessen gemist = 1 privéles mits de instructies op anderhalve meter gegeven kunnen worden en er genoeg tijd is om tussendoor te reinigen. Of dat kindertrainingen eerder weer opgestart kunnen worden omdat kinderen een beperkt risico vormen. Maar dat contactsport en fitness juist dicht blijven tot 1 juni omdat de hygiëne en contact een te groot risico is. Scholen idem. Het zou zo maar kunnen dat die 1 mei open gaan voor basisonderwijs en eindexamenkandidaten, maar dat de examens verschoven worden naar half juni om de kinderen genoeg voorbereiding te geven. De maatschappelijke impact om géén examens te doen is enorm. Maar misschien schrappen ze de examens en komt er een online toets voor de vervolgopleiding. Vergelijkbaar met de 21+ regeling. Het blijft koffiedik kijken.

Je kunt niet alles ineens weer opengooien want dan krijg je wellicht opnieuw een uitbraak omdat er geen groepsimmuniteit is. Intelligente lockdown, is ook met beleid weer opengaan. Maar gezien het dom volk dat massaal markten en stranden bezoekt... zullen ze daar nu wel extra voorzichtig mee moeten zijn.

Dus ik verwacht dat sommige dingen al eerder kunnen en andere dingen misschien nog wel langer niet. Maar dat is aan de experts om te beoordelen. We horen het wel.
Dit verwacht ik ook.
Net als restaurants met een beperkt aantal tafels op een minimaal m2.
Het zou logisch zijn om die eerst open te gooien voordat je meteen ook de drukke kroegen er bij doet.

Ergens tussen 1 mei en 1 juni verwacht ik dat dit langzaam open gaat.
Mits de maatregelen nu inderdaad gaan helpen.
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 18:45
denk je nou echt dat de scholen/horeca weer open is op 6 april als alle bijeenkomsten tot 1 juni geschrapt zijn? Je kan niet verantwoorden dat een school met 1800(!) leerlingen dan open gaat.
.
Dat is niet wat ik schrijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven