Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren? Deel II

09-12-2020 22:14 2035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het toch wel een interessant onderwerp vind, een deel 2.

Ga jij je laten vaccineren?

Totaal aantal stemmen: 632

Ja (63%)
Nee (22%)
Weet nog niet (14%)
...
fbjewel schreef:
10-01-2021 22:19
De link gaat niet over de doden. Niet voor niets een nieuwe alinea he. Zoek de dode arts maar op in Miami.

3150 mensen die niet meer normaal kunnen funtinoren die doen er voor jou niet toe?
Kom je nog toegeven dat je niet kan lezen?
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
11-01-2021 07:35
ik wacht het verloop af, ik zie in augustus wel hoe we er voor staan.
Precies dat ga ik ook doen.

Ik zou alles verdraaiden? (Staat hier ergens boven)
Dit is de tekst van de cdc:
**unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional

Ik denk niet dat dit over een pijnlijke arm gaat he.. filmpjes al gezien van de mensen die moderna hebben gekregen?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
11-01-2021 08:39
Kom je nog toegeven dat je niet kan lezen?
Leer jij eerst maar even begrijpend lezen. Dat kan ik prima!
fbjewel schreef:
11-01-2021 12:17
Precies dat ga ik ook doen.

Ik zou alles verdraaiden? (Staat hier ergens boven)
Dit is de tekst van de cdc:
**unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional

Ik denk niet dat dit over een pijnlijke arm gaat he.. filmpjes al gezien van de mensen die moderna hebben gekregen?
Maar wat houdt dat dan in? Hadden ze twee dagen koorts? Consulteerden ze toen uit voorzorg een dokter, maar bleek er niks ernstigs aan de hand?
Of liggen ze in coma? Kregen ze ter plekke een hartaanval?

Dat staat er niet bij en ik heb echt nog geen berichten gezien dat mensen massaal gehandicapt raken na het vaccin.

En wat gebeurt er dan als je moderna krijgt? Valt er eens iemand flauw (wat best vaak gebeurt omdat best veel mensen prikangst hebben), of schreeuwen ze moord en brand omdat het heel pijnlijk is? Sommige dingen zijn inderdaad gevoelig om in te spuiten, dat klopt. Maar hoe erg is dat? Again: was hun arm daarna verlamd/afgestorven/werd ie groen?
Update: ik heb 1 filmpje gevonden van iemand die gevaccineerd werd (ik denk met moderna want het item ging daarover). De persoon zat wat achterover in een stoel en keek weg van de naald. Verpleegkundige steekt naald in arm, injecteert de dosis, haald naald eruit, pleister erop, klaar. Ik zag niks vreemd aan de patiënt.
fbjewel schreef:
11-01-2021 12:17
Leer jij eerst maar even begrijpend lezen. Dat kan ik prima!
Nee hoor. Je verdraait alles.
Alle reacties Link kopieren
fbjewel schreef:
11-01-2021 12:17
Precies dat ga ik ook doen.

Ik zou alles verdraaiden? (Staat hier ergens boven)
Dit is de tekst van de cdc:
**unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional

Ik denk niet dat dit over een pijnlijke arm gaat he.. filmpjes al gezien van de mensen die moderna hebben gekregen?
Er staat niet bij wat het precies inhoudt, hoe lang dat duurde etc.

Uit wat ik her en der lees (oa. RIVM website) kun je een pijnlijke arm hebben. En ja, dat kan je normale activiteiten belemmeren.
En enkeling krijgt allergische reacties, dus dat zullen de 'care from doctor' mensen wel zijn.

Echt, ik lees niks om me zorgen over te maken. En het gaat amper om 3% van de mensen in dat verhaal dat hier last van heeft.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
fbjewel schreef:
11-01-2021 12:17
Precies dat ga ik ook doen.

Ik zou alles verdraaiden? (Staat hier ergens boven)
Dit is de tekst van de cdc:
**unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional

Ik denk niet dat dit over een pijnlijke arm gaat he.. filmpjes al gezien van de mensen die moderna hebben gekregen?
Joh maak je niet druk! Vooralsnog ruziet iedereen om voorrang voor die paar vaccinaties die er nu zijn!
De krant staat bol van verhalen van mensen die vinden dat ze als eerste aan de beurt moeten zijn. Bejaarden die weer naar de bingo willen, geestelijk en lichamelijk beperkten die weer naar de brasserie willen om taart te eten, de docenten, de boa’s en agenten, de wijk zorg, de bezorger van maaltijden voor bejaarden enz enz.
Wat mij betreft worden nu eerst alle werkende zestigers gevaccineerd die de zorg overbelasten omdat ze door hun werk risico’s lopen en meebetalen om de zorg aan bejaarden en beperkten in stand te houden.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
08-01-2021 15:02
Wat voor ervaringen denk je te horen? Over bijwerkingen?
Zoiets. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik mij als kind moest laten vaccineren, en de dag erna voelde ik mij ontzettend beroerd. Ik ben benieuwd of dat met deze vaccins ook mogelijk is. En als dat zo is, en dat overkomt een behoorlijk aantal mensen, dan hoop ik dat daar open en eerlijk over wordt gecommuniceerd. Je kunt maar beter weten waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
d-purevision schreef:
11-01-2021 17:08
Zoiets. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik mij als kind moest laten vaccineren, en de dag erna voelde ik mij ontzettend beroerd. Ik ben benieuwd of dat met deze vaccins ook mogelijk is. En als dat zo is, en dat overkomt een behoorlijk aantal mensen, dan hoop ik dat daar open en eerlijk over wordt gecommuniceerd. Je kunt maar beter weten waar je aan toe bent.
Dat wordt het al. Je je kunt je niet lekker voelen door het vaccin. Dat is omdat je immuunsysteem zijn werk doet. Net als ieder ander vaccin. Neem bv het gele koorts vaccin. Kun je best beroerd van zijn maar mensen halen het toch omdat ze verre reizen willen maken. Ook is het gele koorts vaccin een levend vaccin en de nieuwe varianten niet, wat een voordeel is.

Het verlaat ook vrij snel je lichaam
Alle reacties Link kopieren
d-purevision schreef:
11-01-2021 17:08
Zoiets. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik mij als kind moest laten vaccineren, en de dag erna voelde ik mij ontzettend beroerd. Ik ben benieuwd of dat met deze vaccins ook mogelijk is. En als dat zo is, en dat overkomt een behoorlijk aantal mensen, dan hoop ik dat daar open en eerlijk over wordt gecommuniceerd. Je kunt maar beter weten waar je aan toe bent.
Ik voel me liever een dag beroerd dan drie weken doodziek.
Alle reacties Link kopieren
d-purevision schreef:
11-01-2021 17:08
Zoiets. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik mij als kind moest laten vaccineren, en de dag erna voelde ik mij ontzettend beroerd. Ik ben benieuwd of dat met deze vaccins ook mogelijk is. En als dat zo is, en dat overkomt een behoorlijk aantal mensen, dan hoop ik dat daar open en eerlijk over wordt gecommuniceerd. Je kunt maar beter weten waar je aan toe bent.
Daar wordt gewoon open over gepraat, de een heeft nergens lastig van de ander bijvoorbeeld een paar dagen hoofdpijn. Staat ook gewoon in de bijsluiter.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal deze reactie weg en kom ook niet meer op dit topic reageren. Want jullie kunnen alleen op een hele kinderlijke manier reageren. Fijne dag allemaal!! Hoop voor ons allemaal dat alles helemaal goed goed blijft gaan 😉
fbjewel wijzigde dit bericht op 12-01-2021 14:13
96.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Och hemel...

Nou ik heb ze allemaal (!) aangeklikt. Wat in cursief eronder staat is allemaal letterlijk geknipt en geplakt uit de artikelen. Er moet dus van die hele lijst alarmerende koppen wel iets héél engs in de artikelen die bij mij geblokt waren staan, anders vraag ik me af of je de artikelen die je hier post wel echt gelezen hebt.
fbjewel schreef:
12-01-2021 00:51
Portuguese health worker, 41, dies two days after getting the Pfizer covid vaccine as her father says he 'wants answers'
https://trib.al/eEWi66p
In a press release sent out on January 5th the Portuguese Ministry of Justice advised that the preliminary results of the autopsy 'did not establish a direct relationship with the vaccine against Covid-19'

Mexican doctor hospitalized after receiving COVID-19 vaccine
https://www.reuters.com/article/health- ... SKBN2970H3
The ministry added that the doctor has a history of allergic reactions

Hundreds of Israelis get infected with Covid-19 after receiving Pfizer/BioNTech vaccine.
https://www.rt.com/news/511332-israel-v ... us-pfizer/
With the vaccine not providing immediate immunity to the coronavirus, over two hundred Israeli citizens have been diagnosed with the disease days after getting the Pfizer/BioNTech jabs (dat is dus niet dóór, maar kort na één dosis)

Wife of 'perfectly healthy' Miami doctor, 56, who died of a blood disorder 16 days after getting Pfizer Covid-19 vaccine is certain it was triggered by the jab, as drug giant investigates first death with a suspected link to shot.
https://www.google.nl/amp/s/amp.cnn.com ... index.html
wordt onderzocht, op dit moment nog geen aanwijzing dat het door het vaccin zou komen.

75-year-old Israeli man dies 2 hours after getting Covid-19 vaccine.
https://www.israelnationalnews.com/News ... spx/293865
"A 75-year-old man from the north of the country suffering from active heart disease and malignant disease, who has undergone a number of heart attacks

Death of Swiss man after Pfizer vaccine.
https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN29413Y
De beste man was 91!

88-year-old collapses and dies several hours after being vaccinated.
https://www.israelnationalnews.com/News ... spx/293952
88!

Thousands negatively affected after getting Covid-19 vaccine.
https://m.theepochtimes.com/thousands-n ... 25914.html
kan ik niet lezen

Hospital worker with no prior allergies in intensive care with severe reaction after Pfizer Covid vaccine.
https://metro.co.uk/2020/12/16/hospital ... -13763695/
Artikel zelf zegt dat ze naar de IC ging ter observatie, en dat ze het goed maakt. Allergische reactie, zoals soms voorkomt zoals we weten. Ze is nog steeds blij dat ze het vaccin heeft gekregen. (mocht niet kopiëren)

4 volunteers develop FACIAL PARALYSIS after taking Pfizer Covid-19 jab, prompting FDA to recommend ‘surveillance for cases’.
https://www.rt.com/usa/509081-pfizer-va ... lsy-covid/
However, the FDA claimed that the frequency of the health issue is “consistent with the expected background rate in the general population,” and added that there was no clear evidence linking the coronavirus vaccine to the unpleasant medical condition.

Investigation launched as 2 people die in Norway nursing home days after receiving Pfizer’s Covid-19 vaccine.
https://www.rt.com/news/511623-norway-c ... ne-deaths/
“We have to assess whether the vaccine is the cause of death, or if it is a coincidence that it happened soon after vaccination,” Medical Director Steiner Madsen said in a statement about the deaths. He also noted that, because people of advanced age are receiving the vaccine first, it is entirely possible the deaths could be coincidental. Around 400 people die every week in Norwegian nursing homes.

Hundreds Sent to Emergency Room After Getting COVID-19 Vaccines
https://m.theepochtimes.com/hundreds-se ... 44148.html
Kan ik niet lezen

U.S. officials report more severe allergic reactions to COVID-19 vaccines.
https://www.google.com/amp/s/mobile.reu ... SKBN29B2GS
The severe reactions are still “exceedingly rare,” they said, stressing the need for people to get vaccinated when the shots become available to them

NHS told not to give Covid vaccine to those with history of allergic reactions.
https://www.google.com/amp/s/amp.thegua ... s-reaction
Ja, en?

COVID-19: Single vaccine dose leads to 'greater risk' from new coronavirus variants, South African experts warn
news.sky.com/story/amp/covid-19-single-vaccine-dose-leads-to-greater-risk-from-new-coronavirus-variants-south-african-experts-warn-12180837
Kan ik niet lezen, maar SINGLE dose heeft er vast iets mee te maken

CDC reveals at least 21 Americans have suffered life threatening allergic reactions to Pfizer's COVID vaccine
www.dailymail.co.uk/health/article-9119 ... veals.html
Zie boven

Woman experiences side effects of COVID-19 vaccine
www.everythinglubbock.com/news/local-ne ... ccine/amp/
kan ik niet lezen

COVID Vaccine Side Effects More Common After 2nd Dose.
www.boston.cbslocal.com/2021/01/05/covi ... ction/amp/
site can't be reached, maar dit staat ook in hun studie en is niets nieuws/raars/ergs

Bulgaria Reports 4 Cases Of Side Effects From Pfizer Covid Vaccine.
www.ndtv.com/world-news/bulgaria-report ... ai-rum=off
According to the official, the side effects included two cases of pain, one case of dizziness and one case of insignificant temperature rise. (nou poeh! En nee, het was niet blijvend. Ze zijn er al weer bovenop.)

Two NHS workers suffer allergic reaction to Pfizer vaccine.
https://www.google.com/amp/s/www.telegr ... cases/amp/
ja, bekend, zie boven. Is niet prettig, maar geen reden tot paniek.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel @elein! Wat een werk...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
.
yukon wijzigde dit bericht op 12-01-2021 07:20
Reden: Foutje
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow, Elein, wat goed dat je dit doet!

En aan FBjewel: er zijn miljoenen mensen gevaccineerd over de hele wereld en er zijn er een paar overleden vlak na toediening van het vaccin. Het verband tussen vaccin en overlijden is in nog niet 1 geval aangetoond en mocht dat verband er wel zijn dan is de kans op overlijden door vaccin voor een gezond iemand echt te verwaarlozen zo klein.

Jammer dat jij ervoor kiest je eigen angsten te voeden ipv gewoon nuchter naar de feiten te kijken.

En die feiten zijn dat een klein % bijwerkingen heeft waar ze binnen een paar dagen weer vanaf zijn. Waarom maak je daar zo’n drama van?
elein schreef:
12-01-2021 01:43
Och hemel...

Nou ik heb ze allemaal (!) aangeklikt. Wat in cursief eronder staat is allemaal letterlijk geknipt en geplakt uit de artikelen. Er moet dus van die hele lijst alarmerende koppen wel iets héél engs in de artikelen die bij mij geblokt waren staan, anders vraag ik me af of je de artikelen die je hier post wel echt gelezen hebt.
:hihi: je verdient een lintje.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
12-01-2021 08:02
Wow, Elein, wat goed dat je dit doet!

En aan FBjewel: er zijn miljoenen mensen gevaccineerd over de hele wereld en er zijn er een paar overleden vlak na toediening van het vaccin. Het verband tussen vaccin en overlijden is in nog niet 1 geval aangetoond en mocht dat verband er wel zijn dan is de kans op overlijden door vaccin voor een gezond iemand echt te verwaarlozen zo klein.

Jammer dat jij ervoor kiest je eigen angsten te voeden ipv gewoon nuchter naar de feiten te kijken.

En die feiten zijn dat een klein % bijwerkingen heeft waar ze binnen een paar dagen weer vanaf zijn. Waarom maak je daar zo’n drama van?


Ik vind het vooral opvallend dat groot aantal van de voorbeelden gaan over hele oude mensen, dezelfde oudjes die als ze dood gaan door covid tot ‘dor hout’ worden gerekend door de corona-sceptici.

Ik denk ook niet dat deze user zelf angsten heeft, die geniet er gewoon van om het regeringsbeleid te ondermijnen
smulrol wijzigde dit bericht op 12-01-2021 08:30
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En ik weet vrijwel zeker dat als er wel iets ernstigs door de vaccins gebeurde men dit eerlijk zou aangeven.

Dit achterhouden lijkt me een groter schandaal als het dan toch uitlekt. Dat zou het vertrouwen in medici en wetenschap enorm schaden. Met alle gevolgen van dien. Ook in alle artsen die op tv aangaven dat het veilig is.

Dat zou men echt niet riskeren! Dit vaccin is op de markt omdat men er achterstaat.

Vandaar dat ook eerlijk wordt gecommuniceerd.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
12-01-2021 08:29
Ik vind het vooral opvallend dat groot aantal van de voorbeelden gaan over hele oude mensen, dezelfde oudjes die als ze dood gaan door covid tot ‘dor hout’ worden gerekend door de corona-sceptici.

Ik denk ook niet dat deze user zelf angsten heeft, die geniet er gewoon van om het regeringsbeleid te ondermijnen

Oh jawel hoor. Ze hoor bij de grote groep die bang is dat de regering een vuil spelletje met ons aan het spelen is. Dat is haar echte angst, niet het vaccin zelf. Het is allemaal gebaseerd op wantrouwen, en wantrouwen is gewoon angst, natuurlijk.
rosadebree schreef:
12-01-2021 09:08
Oh jawel hoor. Ze hoor bij de grote groep die bang is dat de regering een vuil spelletje met ons aan het spelen is. Dat is haar echte angst, niet het vaccin zelf. Het is allemaal gebaseerd op wantrouwen, en wantrouwen is gewoon angst, natuurlijk.
Haha, de regeringen van deze wereld laten zoveel steken vallen; die zijn helemaal niet in staat om een groots complot met z'n allen uit te voeren. En dan ook nog eens zonder dat het uitlekt :hihi:
No way
Alle reacties Link kopieren
foutje
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-01-2021 09:44
Haha, de regeringen van deze wereld laten zoveel steken vallen; die zijn helemaal niet in staat om een groots complot met z'n allen uit te voeren. En dan ook nog eens zonder dat het uitlekt :hihi:
No way

Nee, het idee alleen al dat iemand als Hugo de Jonge capabel genoeg is voor een groot complot, dat is natuurlijk vrij absurd :proud:
Maar goed, dat is wel de angst van velen..
rosadebree schreef:
12-01-2021 09:52
Nee, het idee alleen al dat iemand als Hugo de Jonge capabel genoeg is voor een groot complot, dat is natuurlijk vrij absurd :proud:
Maar goed, dat is wel de angst van velen..
Echt he. En waarom dan zo omslachtig met een halftam virus. Stop gewoon anticonceptie in het drinkwater en je bent klaar.

(Ik heb maar een vaag idee van wat the new world order wil bereiken btw, maar een reductie in inwonersaantal zat er dacht ik wel bij)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven