Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren? Deel II

09-12-2020 22:14 2035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het toch wel een interessant onderwerp vind, een deel 2.

Ga jij je laten vaccineren?

Totaal aantal stemmen: 632

Ja (63%)
Nee (22%)
Weet nog niet (14%)
...
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
14-01-2021 14:51
https://www.trouw.nl/wetenschap/apen-wo ... ~b2bf331f/

Hierin staat duidelijk in dat de apen niet dood zijn gegaan door vaccinatie, maar na vaccinatie dood zijn gemaakt.

Vreselijk... maar dus niet overleden dóór het vaccin. Zoals ik al dacht.

Als de apen zeer snel na infectie zijn gedood dan hadden die niet eens kans om aan het vaccin te overlijden laat staan langetermijngevolgen ervan te ondervinden. In dat geval is het wel lekker handig voor de vaccinproducenten die eventuele nadelige gevolgen dan niet hoeven uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
14-01-2021 12:14
Ik lees hier geen enkel steekhoudend argument om je niet te laten vaccineren. Pure frustratie van jou uit.

Tja, ik werk in de huisartsen zorg, wij zouden ook met voorrang gevaccineerd gaan worden in januari . Gaat ook niet door. Maar dat is voor mij geen enkele reden om me niet alsnog te laten vaccineren als het moment daar is.
Nou inderdaad erg flauw en kinderlijk

Wij zijn laat begonnen met vaccineren, maar onze planning en voorbereidingen waren goed.
Je zag dat andere landen haperden met vaccineren
Bijvoorbeeld België was eerder begonnen maar werd door Nederland "ingehaald" wat betreft vaccinaties

Als je eerst zorgt dat je de zaken op orde hebt, ga je daarna als een trein

Ik werk in de zorg en had een collega, die aan het bed werkt met de vraag: Zou het consequenties hebben voor mijn werk als ik me niet laat vaccineren?
Ik denk het niet maar eerlijk gezegd hoop ik van wel.
Wat aso om omdat jij te belabberd bent om je te laten vaccineren een ander in gevaar gaat brengen
Essentio schreef:
14-01-2021 16:15
Als de apen zeer snel na infectie zijn gedood dan hadden die niet eens kans om aan het vaccin te overlijden laat staan langetermijngevolgen ervan te ondervinden. In dat geval is het wel lekker handig voor de vaccinproducenten die eventuele nadelige gevolgen dan niet hoeven uit te leggen.
Dan nog doet dit voor deze discussie niet ter zake. De schrijfster stelde namelijk dat de apen zijn overleden door het vaccin en dat is niet het geval.
pearle schreef:
14-01-2021 16:21
Nou inderdaad erg flauw en kinderlijk

Wij zijn laat begonnen met vaccineren, maar onze planning en voorbereidingen waren goed.
Je zag dat andere landen haperden met vaccineren
Bijvoorbeeld België was eerder begonnen maar werd door Nederland "ingehaald" wat betreft vaccinaties

Als je eerst zorgt dat je de zaken op orde hebt, ga je daarna als een trein

Ik werk in de zorg en had een collega, die aan het bed werkt met de vraag: Zou het consequenties hebben voor mijn werk als ik me niet laat vaccineren?
Ik denk het niet maar eerlijk gezegd hoop ik van wel.
Wat aso om omdat jij te belabberd bent om je te laten vaccineren een ander in gevaar gaat brengen
Eens
Ik vind het prima dat mijn cliënten eerder gevaccineerd worden dan ik. Ik ben redelijk jong en prima gezond en zal waarschijnlijk weinig gevolgen hebben van een infectie. Zij daarentegen wel.
En daar is het toch om te doen uiteindelijk; de kwetsbaren beschermen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-01-2021 11:49
Israel heeft dan ook de hoofdprijs betaald voor de vaccins: 1,5 keer zoveel als de EU.
Blijft goedkoop in verhouding tot de kosten van een lockdown.
Of het ook ethisch te rechtvaardigen is dat je als rijk land even snel alle vaccins opkoopt is een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
14-01-2021 16:47
Blijft goedkoop in verhouding tot de kosten van een lockdown.
Of het ook ethisch te rechtvaardigen is dat je als rijk land even snel alle vaccins opkoopt is een tweede.
Ik vraag mij bij Israël al weken of echt iedereen gevaccineerd wordt ondanks waar hij/zij woont of dat dat eerst voorbehouden is aan bepaalde groepen.
Dahlia74 schreef:
14-01-2021 16:50
Ik vraag mij bij Israël al weken of echt iedereen gevaccineerd wordt ondanks waar hij/zij woont of dat dat eerst voorbehouden is aan bepaalde groepen.
Ik heb op het journaal gezien, dat een bepaalde groep mensen geen vaccin krijgt. Ik zit niet zo goed in de materie moet ik eerlijk zeggen, maar ik vond dit artikel er over:

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vaccins- ... alestijnen
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat jullie er van alles bij verzinnen! Ik schrijf nergens dat het vaccin alleen op apen is getest! En ik schrijf ook niet dat de apen door het vaccin zijn overleden. Maar dat de apen zijn overleden.
Jullie toelichting hierover stond niet in het ad waar ik het had gelezen, dus dank hiervoor.

Het vaccin is inderdaad op mensen getest maar alleen voor een aantal maanden. We weten toch niets over het langetermijn effect? Ik ben geen antivaxxer maar deze neem pas over 2 jaar. Dat is ook wanneer ze het totale onderzoeksrapport pas moeten indienen.
Alle reacties Link kopieren
perveniunt schreef:
14-01-2021 19:59
Ik snap niet dat jullie er van alles bij verzinnen! Ik schrijf nergens dat het vaccin alleen op apen is getest! En ik schrijf ook niet dat de apen door het vaccin zijn overleden. Maar dat de apen zijn overleden.
Jij schreef: “We nemen deel aan een menselijk experiment. Het vaccin is op apen getest en alle apen zijn overleden!”, daarmee stel je wel degelijk dat ze aan het vaccin zijn overleden. Anders was het totaal niet vermeldenswaardig dat ze dood zijn gegaan. Verder vergeet je even dat er tienduizenden proefpersonen het vaccin hebben gehad, waarbij er praktisch geen ernstige bijwerkingen zijn geweest. Je term ‘menselijk experiment’ suggereert het tegengestelde.

Je doet dus precies wat sommige anderen hier doen (o.a. degene op wie Elein reageerde met al die zogenaamde doden door het vaccin): onrust stoken door het rondstrooien van halve waarheden en koppelingen van zaken die niks met elkaar te maken hebben (vaccins en overleden apen). Ik vind het helemaal prima als mensen kritisch zijn en ook als ze het vaccin eng vinden, daar heb ik alle begrip voor. Ook prima om het zielig voor de apen te vinden en om je af te vragen waarom het zo moet en of het anders kan (maar nogal off topic). Maar dit soort halve waarheden en geïnsinueerde verbanden vind ik kwalijk en misleidend.
Alle reacties Link kopieren
perveniunt schreef:
14-01-2021 19:59
Het vaccin is inderdaad op mensen getest maar alleen voor een aantal maanden. We weten toch niets over het langetermijn effect? Ik ben geen antivaxxer maar deze neem pas over 2 jaar. Dat is ook wanneer ze het totale onderzoeksrapport pas moeten indienen.
Natuurlijk weten we wel iets over eventuele lange termijn effecten. De makers weten de ingrediënten = kunnen aardig voorspellen wat die op de lange termijn doen. De mensheid heeft al jarenlang ervaring met soortgelijke vaccins = je kunt ook aardig voorspellen wat deze vaccins gaan doen.

Maar als ik jou was zou ik langer dan 2 jaar wachten hoor, wie weet wat er ineens gebeurt over 2 jaar en 1 week. :P
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk weet je niet zeker of het over twee jaar nog werkzaam is. Zo lang is dat vaccin er helemaal nog niet. Dus daarover kunnen ze geen harde uitspraken doen.

Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld het Hepatitis-A-vaccin dat ik in 2003 kreeg: destijds werd er gezegd dat je tien jaar beschermd zou zijn als je tussen de 6 en 12 maanden na de eerste prik een herhalingsprik nam. Dus dat gedaan.

In 2014 gingen we weer naar een gebied waar een Hep-A-vaccinatie wordt aangeraden. Dus contact daarover gehad met Thuisvaccinatie: die zou immers opnieuw moeten. Toen vertelden ze ons dat inmiddels duidelijk was dat de bescherming zo'n 25 jaar aanhoudt.

En inmiddels lees je over 30-40 jaar bescherming.

En dat voor een vaccin dat maar tien jaar zou werken. Maar ja, dat het effect misschien wel een leven lang aanhoudt, weet je natuurlijk pas als het daadwerkelijk tientallen jaren op de markt is. En dat is bij de coronavaccins nu eenmaal nog niet zo.
Ik denk dat ze zich geen zorgen maakt over hoe lang je beschermt bent, maar of je na een aantal jaar ineens een derde arm aangroeit.

Tja, zou kunnen hoor, dat het vaccin de kans op dementie blijkt te vergroten, of hersenbloedingen, of nierstenen.
Ik hou me er aan vast dat de gebruikte ingrediënten in de gebruikte hoeveelheden al lang bewezen hebben dat ze die kansen niet vergroten.
Die anti-vaxxers voelen zich allemaal zo speciaal. Zij gaan met hun bijzondere, tere zieltje echt geen proefkonijn spelen! Alsof de medische wereld ons bewust massaal zou inspuiten met iets waar we allemaal hersenbloedingen, kanker en eczeem van krijgen en daarbij ook nog eens onvruchtbaar worden (goed voor de overbevolking mensen, word wakker!!). .............

Bijna schandalig. Als de mensen die honderden jaren geleden leefden tijdens de pest een vaccin konden krijgen, hadden ze die maar al te graag gewild. En toen was de technologie een héél stuk minder ontwikkeld. Nu zitten we in een luxepositie en lopen we alsnog te klagen en te mekkeren.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
15-01-2021 11:21
Als de mensen die honderden jaren geleden leefden tijdens de pest een vaccin konden krijgen, hadden ze die maar al te graag gewild. En toen was de technologie een héél stuk minder ontwikkeld.

Ja joh. Ga een beetje de zwarte pest vergelijken met een "killervirus" waar 99% van de mensen geen last van heeft.
Alle reacties Link kopieren
Essentio schreef:
15-01-2021 11:32
Ja joh. Ga een beetje de zwarte pest vergelijken met een "killervirus" waar 99% van de mensen geen last van heeft.
Hoe kom je aan 99%?
En hoe definieer je 'geen last'?

De vergelijking met de zwarte pest weet ik niet zo goed hoor, maar ik ben benieuwd naar de achtergrond van jouw argument.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Prima als die anti vaxxers zich niet laten inenten. Dan blijft er meer vaccin over voor de rest. Iedereen blij.
makreel schreef:
15-01-2021 11:39
Hoe kom je aan 99%?
En hoe definieer je 'geen last'?

De vergelijking met de zwarte pest weet ik niet zo goed hoor, maar ik ben benieuwd naar de achtergrond van jouw argument.
Ik zeg niet dat corona (even of) erger is dan de pest he. Ik wil alleen maar zeggen dat het ronduit belachelijk is om je niet te laten vaccineren, terwijl heel de wereld in rep en roer is. Of dat nu met massa's doden is, of massa's andere problemen zoals bij corona.

Daarbij word ik moet van Baudet zijn '98% heeft geen klachten!!!!' verhaal want dat is allang achterhaald.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
15-01-2021 11:48
Ik zeg niet dat corona (even of) erger is dan de pest he. Ik wil alleen maar zeggen dat het ronduit belachelijk is om je niet te laten vaccineren, terwijl heel de wereld in rep en roer is. Of dat nu met massa's doden is, of massa's andere problemen zoals bij corona.

Daarbij word ik moet van Baudet zijn '98% heeft geen klachten!!!!' verhaal want dat is allang achterhaald.

Inderdaad. 98% beland niet in het ziekenhuis maar dat is wat anders dan 'geen klachten'. Ik ken inmiddels genoeg gezonde fitte mensen die er echt een paar weken af hebben gelegen door corona en sommigen hebben nog maanden restklachten.
Voor de mazelen vaccineren we ook, terwijl de meeste kinderen daar ook niet dood aan gaan. Waarom dan niet voor corona?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
15-01-2021 11:39
Hoe kom je aan 99%?
En hoe definieer je 'geen last'?

De vergelijking met de zwarte pest weet ik niet zo goed hoor, maar ik ben benieuwd naar de achtergrond van jouw argument.

Geen last in de zin van geen ernstige klachten na besmetting met het "killervirus". Ik heb het dus niet over de maatschappelijke last als gevolg van disproportionele maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
Essentio schreef:
15-01-2021 12:48
Geen last in de zin van geen ernstige klachten na besmetting met het "killervirus". Ik heb het dus niet over de maatschappelijke last als gevolg van disproportionele maatregelen.
Je weet dat het 'killervirus' polio in slechts 1% van de kinderen verlamming veroorzaakt, maar dat we dat toch graag tegengaan als maatschappij?
Je weet dat mensen die jij besmet met het virus daar mogelijk wel ernstige klachten door ervaren, ook al heb je ze zelf niet?
Je weet dat zonder de huidige maatregelen de ziekenhuizen zo overvol zouden liggen dat als jij een verkeersongeluk of hartstilstand of hersentumor zou krijgen dat het dan jammer maar helaas zou zijn?
Weet je wat ik vervelend begin te vinden? Alle negatieve verhalen. Inmiddels wordt het steeds lastiger om de waarheden van de onwaarheden te onderscheiden en alle doomscenario's rondom het vaccin werken zo averechts. Ik kon niet wachten tot ik het vaccin zou kunnen krijgen maar nu merk ik dat ik gewoon begin te twijfelen. Vreselijk vervelend. Ik kan heel goed relativeren maar in dit geval zie je door de bomen het bos niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik vooropstellen dat ik het vaccin gewoon ga nemen. Ik weet er inmiddels ook door mijn man genoeg van af. Maar ik kan me voorstellen dat je als leek zijnde gaat twijfelen.

Er gaan filmpjes rond van mensen in ziekenhuizen met een zogenaamde soort insulten. Heel vreemd.

En dan in Noorwegen waar er enkele hoogbejaarden na vaccinatie overleden zijn. Al zouden zij hoogstwaarschijnlijk dat ook na doormaken van infectie. Daar heb ik een artikel over gelezen. Al kan ik het nu even niet vinden. Ik kan het relativeren. Zeker als je bedenkt dat er inmiddels al zo’n 30 miljoen mensen wereldwijd gevaccineerd zijn.

En nu las ik in een kop van een artikel dat er een onderzoek in Nature is geplaatst waarin blijkt dat de kans het virus opnieuw doormaken heel erg klein is. Nu ging mijn mobiel helaas net leeg en kan ik dat artikel niet vinden. Dus ik weet het fijne er niet van.

Maar ik kan me wel voorstellen dat gekke verhalen en tegenstrijdigheden de keuze iets moeilijker maken.

Al zijn er in mijn eigen omgeving al genoeg mensen met de eerste prik gevaccineerd en tot nu toe zonder problemen
GinnyJones schreef:
16-01-2021 00:17
Weet je wat ik vervelend begin te vinden? Alle negatieve verhalen. Inmiddels wordt het steeds lastiger om de waarheden van de onwaarheden te onderscheiden en alle doomscenario's rondom het vaccin werken zo averechts. Ik kon niet wachten tot ik het vaccin zou kunnen krijgen maar nu merk ik dat ik gewoon begin te twijfelen. Vreselijk vervelend. Ik kan heel goed relativeren maar in dit geval zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik luister gewoon niet naar de paniekverhalen.
Er werd hier (of in het algemene topic) al een aantal links geplaatst met artikelen over mensen die dood gingen na vaccinatie. Als je dat dan ging lezen bleken het steevast mensen te zijn die al heel oud waren en/of al ziek waren. Maw, waarschijnlijk waren ze sowieso al binnenkort overleden. Het kwam dus niet door het vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom paniek- en rampenverhalen ook helemaal niet tegen in de media die ik gebruik. En de linkjes die hier geplaatst worden verwijzen ook altijd naar sites waar ik nog nooit van gehoord heb.

En als je dan voorbij de schrikbarende koppen leest, blijkt het altijd mee te vallen of eigenlijk: de kop slaat nergens op.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
16-01-2021 07:54
Ik kom paniek- en rampenverhalen ook helemaal niet tegen in de media die ik gebruik. En de linkjes die hier geplaatst worden verwijzen ook altijd naar sites waar ik nog nooit van gehoord heb.

En als je dan voorbij de schrikbarende koppen leest, blijkt het altijd mee te vallen of eigenlijk: de kop slaat nergens op.
Dit dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven