Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gaan bedrijven dit overleven?

24-03-2020 05:17 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me niet af of, maar meer hoeveel bedrijven er failliet gaan door corona. Want als er geen klanten meer komen wordt het lastig, voor de kleine winkeltjes tot aan grote bedrijven. Ligt er ook aan hoe lang het duurt en aan wat de regering er aan geld in wil steken. Wat denken jullie, komt er een ramp na de ramp?
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
24-03-2020 08:54
Ik heb die longscans ook gezien en ja, dat is eerlijk gezegd ook wat mij het meeste zorgen baart.
Maar kwamen die mensen niet zelf binnen wandelen zonder al te veel klachten?
Dus die lagen toch niet op de intensive care dan?

En als bijna iedereen uiteindelijk toch besmet zal raken, zoals Rutte zei, dan maken deze maatregelen voor wat betreft die longschade toch geen of heel weinig verschil, of zie ik dat verkeerd?
Veel klachten, weinig klachten...wat maakt het uit? Er bestaat geen medicijn, dus ook niet zo iets als eigen schuld of een te late behandeling. Er is helemaal geen behandeling...dus ja je ziet het verkeerd. Sterker bij het bellen van de huisarts raadt men je zo ongeveer aan om zo lang mogelijk thuis te blijven om het zorgsysteem niet te belasten. Een familielid heeft longklachten (al voor Corona, geen roker) zij is amper 40 en had ineens koorts en was kortademig. Huisarts kan niet meer zeggen dan thuis blijven en uitzieken. Pas wanneer het ernstig is mag je naar het ziekenhuis en daar is ook geen medicijn. Dus nee, ik snap je redenatie niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ho stop, het gaat hier over bedrijven. Er zijn al genoeg topics over behandelen...
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
24-03-2020 08:32
Ik begin er nu langzaam wel vanuit te gaan dat ik geen werk en geen restaurant meer heb over een paar maanden. En daar word ik enorm verdrietig van. Juist zo'n fijne start gemaakt en zaken op orde.
Bezorgen geen optie? Wij laten nu vaker eten bezorgen (van een restaurant dan, niet van de domino's) dan we eerst uit eten gingen!
Geen maatregelen nemen is natuurlijk anders dan deze maatregelen.

Bijvoorbeeld: zorgen voor meer opvangcapaciteit in ziekenhuizen; ja natuurlijk,
Social distancing, geen grote evenementen, ook goed.
Thuisblijven als je ziek bent, oké, niet naar je oma met een snotneus, oké.
Geen vliegreizen meer voor de lol, prima.
Maar niet: de boel op zo'n manier plat leggen dat de helft niet meer kan werken!

Onlogische maatregelen, zoals: kinderen mogen wél met elkaar spelen, maar niet naar school?

Dus ja, ik geloof wel in maatregelen, maar deze maatregelen zijn wel heel erg heftig in verhouding met hoe dodelijk het virus is, vind ik.

Het komt erop neer dat ik dus niet kan werken en daardoor in de problemen kom en dat ik me afvraag in hoeverre dat dat zin heeft in dit geval.

Het gaat mij echt absoluut niet om feesten of vakanties of wat dan ook, dat kan ik heus wel even missen voor het grotere goed.
Het gaat mij er puur om dat deze maatregelen zo ver gaan dat ik in principe niet meer in mijn levensonderhoud kan voorzien.
thistle schreef:
24-03-2020 09:27
Ho stop, het gaat hier over bedrijven. Er zijn al genoeg topics over behandelen...
Je hebt gelijk!
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
24-03-2020 09:32
Bezorgen geen optie? Wij laten nu vaker eten bezorgen (van een restaurant dan, niet van de domino's) dan we eerst uit eten gingen!
Denk dat het grootste deel van de mensen even financiële pas op de plaats maakt en dat soort uitgaven skipt. Ook buiten de horeca en zzp-land zijn er heel veel mensen die vrezen voor hun baan & bedrijf.
Lijkt me een reële angst dus.
Tantejans, dat is erg rot. Mijn inkomen is nu ook helemaal weg en het is nog maar de vraag of ik straks nog een baan heb. Gelukkig redden wij het met het inkomen van mijn man, maar anders had ik het echt niet geweten.

Kan je je diensten niet online aanbieden? De muzieklessen van mijn kinderen bijvoorbeeld gaan nu via Skype, zodat de docent nog wat geld verdient. Is dat geen optie voor je?

Ik geef NT2 en voor mij is het helaas geen optie. Mijn werkgever wil er niet aan en ik wil hem niet voor de voeten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ayh schreef:
24-03-2020 09:10
Het sleutelwoord is kunnen hier. Met heel veel geluk. En dus niet de hele populatie. Het is geen recht om 95 te worden. En niet iedereen kan 95 worden. Dat is gewoon het leven. Lastige gedachte voor mensen om te accepteren, want we gaan er liever vanuit dat we wel oud worden. Liefst iedereen, maar vooral wijzelf. Realiteit is dat dat gewoon niet de waarheid is. En daar hebben we helemaal geen corona voor nodig. Dat was 2 maanden geleden ook al zo. In die realiteit krijgen jonge mensen soms ook kanker en gaan daaraan dood. Hoe verdrietig dat ook is.

Je kan om je heel kijken en heel veel oude mensen zien. Maar al hun generatiegenoten die al zijn overleden zie je niet.
Punt is dat van de mensen die tot nu toe aan Corona zijn overleden een groot deel niet op de ic lag.
Ik denk dat we in NL al best aardig accepteren dat het leven niet oneindig is.
Maar zelfs met die wetenschap vinden de deskundige deze ingrijpende maatregelen nodig.

Wat is er toch zo lastig aan een beetje vertrouwen hebben in die overheid?
En dat geldt wat mij betreft beide kanten op.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
24-03-2020 09:36
Geen maatregelen nemen is natuurlijk anders dan deze maatregelen.

Bijvoorbeeld: zorgen voor meer opvangcapaciteit in ziekenhuizen; ja natuurlijk,
Social distancing, geen grote evenementen, ook goed.
Thuisblijven als je ziek bent, oké, niet naar je oma met een snotneus, oké.
Geen vliegreizen meer voor de lol, prima.
Maar niet: de boel op zo'n manier plat leggen dat de helft niet meer kan werken!

Onlogische maatregelen, zoals: kinderen mogen wél met elkaar spelen, maar niet naar school?

Dus ja, ik geloof wel in maatregelen, maar deze maatregelen zijn wel heel erg heftig in verhouding met hoe dodelijk het virus is, vind ik.

Het komt erop neer dat ik dus niet kan werken en daardoor in de problemen kom en dat ik me afvraag in hoeverre dat dat zin heeft in dit geval.

Het gaat mij echt absoluut niet om feesten of vakanties of wat dan ook, dat kan ik heus wel even missen voor het grotere goed.
Het gaat mij er puur om dat deze maatregelen zo ver gaan dat ik in principe niet meer in mijn levensonderhoud kan voorzien.
En zo zijn er velen. Zelf heb ik het geluk dat ik in een branche werk waar de klappen niet zo snel zullen vallen, omdat mensen nu niet ineens massaal hun inboedelverzekering ed. op zullen zeggen. Maar ik weet dat ik daar geluk mee heb en dat veel mensen de nadelige gevolgen van deze crisis zullen ondervinden. En ja, voor veel oude en zwakke mensen zal de dood door deze maatregelen bespaard blijven maar velen daarvan zullen toch over enkele jaren wel overlijden. Natuurlijk is en blijft dat enorm verdrietig, maar het leven is niet oneindig. En de vraag is of de kosten opwegen tegen de baten.
dromertje87 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 09:50
4.00% gewijzigd
tantejans schreef:
24-03-2020 09:36
Geen maatregelen nemen is natuurlijk anders dan deze maatregelen.

Bijvoorbeeld: zorgen voor meer opvangcapaciteit in ziekenhuizen; ja natuurlijk,
Social distancing, geen grote evenementen, ook goed.
Thuisblijven als je ziek bent, oké, niet naar je oma met een snotneus, oké.
Geen vliegreizen meer voor de lol, prima.
Maar niet: de boel op zo'n manier plat leggen dat de helft niet meer kan werken!

Onlogische maatregelen, zoals: kinderen mogen wél met elkaar spelen, maar niet naar school?

Dus ja, ik geloof wel in maatregelen, maar deze maatregelen zijn wel heel erg heftig in verhouding met hoe dodelijk het virus is, vind ik.

Het komt erop neer dat ik dus niet kan werken en daardoor in de problemen kom en dat ik me afvraag in hoeverre dat dat zin heeft in dit geval.

Het gaat mij echt absoluut niet om feesten of vakanties of wat dan ook, dat kan ik heus wel even missen voor het grotere goed.
Het gaat mij er puur om dat deze maatregelen zo ver gaan dat ik in principe niet meer in mijn levensonderhoud kan voorzien.
OK. Nog 1 off topic reactie en dan weer back to business (waarvan sommige het niet redden. Al is bovenstaande post wel ontopic :)

Maar de 2e vetgedrukte maatregel is dus om de eerste vetgedrukte enigszins te kunnen waarborgen
Meer opvangcapacitwit is mooi, maar het personeel loopt al maximaal. Dus het doel is beperken van het aantal zh opnames tot een max wat het personeel nog aankan
Alle reacties Link kopieren
Men blijft maar zeuren over oude mensen maar deze ziekte kan iedereen treffen en blijvende schade toe brengen. Allemaal jonge mensen met een longfunctie van 50% en luchtvervuiling vanwege het slechte mileu daar kunnen we ook levenslang een uitkering aan betalen en we hebben al 900.000 arbeidsongeschikten in Nederland.
Stop FF met zo verwend doen en zet je schouders er onder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
24-03-2020 09:36
Geen maatregelen nemen is natuurlijk anders dan deze maatregelen.

Bijvoorbeeld: zorgen voor meer opvangcapaciteit in ziekenhuizen; ja natuurlijk,
Social distancing, geen grote evenementen, ook goed.
Thuisblijven als je ziek bent, oké, niet naar je oma met een snotneus, oké.
Geen vliegreizen meer voor de lol, prima.
Maar niet: de boel op zo'n manier plat leggen dat de helft niet meer kan werken!

Onlogische maatregelen, zoals: kinderen mogen wél met elkaar spelen, maar niet naar school?

Dus ja, ik geloof wel in maatregelen, maar deze maatregelen zijn wel heel erg heftig in verhouding met hoe dodelijk het virus is, vind ik.

Het komt erop neer dat ik dus niet kan werken en daardoor in de problemen kom en dat ik me afvraag in hoeverre dat dat zin heeft in dit geval.

Het gaat mij echt absoluut niet om feesten of vakanties of wat dan ook, dat kan ik heus wel even missen voor het grotere goed.
Het gaat mij er puur om dat deze maatregelen zo ver gaan dat ik in principe niet meer in mijn levensonderhoud kan voorzien.
Lees voor de aardigheid eens een paar andere topics (heb je mss al gedaan hoor) waarin mensen roepen om strengere maatregelen.
Dat zijn de paniekerigen in mijn optiek, die niks kunnen met statistiek en kansen, maar voornamelijk uit angst reageren.

En je hebt de mensen zoals jij, die een stuk nuchterder zijn.
Ik neig zelf ook meer naar die nuchtere kant en ik denk dus dat als een rechtse regering, voor wie de economie altijd op nummer 1 staat, deze maatregelen noodzakelijk vindt, dat dat dan zeker zo zal zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dromertje87 schreef:
24-03-2020 09:47
En zo zijn er velen. Zelf heb ik het geluk dat ik in een branche werk waar de klappen niet zo snel zullen vallen, omdat mensen nu niet ineens massaal hun inboedelverzekering ed. op zullen zeggen.
Ik zou er niet zo zeker van zijn. Ik denk dat dit voor bijna elk bedrijf nadelige effecten zal hebben. Verzekeringen moeten misschien veel meer uitkeren. En er zullen veel mensen komen met betalingsachterstanden.
Solomio schreef:
24-03-2020 09:50
Lees voor de aardigheid eens een paar andere topics (heb je mss al gedaan hoor) waarin mensen roepen om strengere maatregelen.
Dat zijn de paniekerigen in mijn optiek, die niks kunnen met statistiek en kansen, maar voornamelijk uit angst reageren.

En je hebt de mensen zoals jij, die een stuk nuchterder zijn.
Ik neig zelf ook meer naar die nuchtere kant en ik denk dus dat als een rechtse regering, voor wie de economie altijd op nummer 1 staat, deze maatregelen noodzakelijk vindt, dat dat dan zeker zo zal zijn.
Ik denk toch dat ze is bezweken onder de druk van ook andere landen om ons heen.
dmv dezelfde manipulatie dat ze anders onmenselijk zou zijn.
Dus op die manier werd het door onze rechtse regering uiteindelijk tóch (enbik denk dus tégen hun zin in) nodig geacht, maar dus níet omdat het virus daadwerkelijk zo gevaarlijk is dat al deze maatregelen nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even een keer naar het wereldwijde nieuws kijken....want je leeft in ontkenning.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ayh schreef:
24-03-2020 09:39
Denk dat het grootste deel van de mensen even financiële pas op de plaats maakt en dat soort uitgaven skipt. Ook buiten de horeca en zzp-land zijn er heel veel mensen die vrezen voor hun baan & bedrijf.
Lijkt me een reële angst dus.
En er zijn ook mensen die wel werk-zekerheid hebben (nou ja, niets is zeker) die heel bewust nu het geld juist wel laten rollen. En juist wel eten afhalen bij een restaurant, grote aankopen doen, enz. De drukte bij tuincentra die we met zijn allen zo verfoeien, dat betekent wel inkomsten voor dat tuincentrum, de siertelers die het aanleveren enz. Als we nu eens met zijn allen stoppen met fun-shoppen, maar met voldoende afstand en in je eentje een kar laadt met hortensia's en viooltjes, dan houden we de boel een beetje draaiend! Ik wil graag een nieuwe fotocamera kopen, ik doe dat liever bij de plaatselijke fotograaf dan bij Coolblue. Coolblue is ook een nederlands bedrijf, heeft ook medewerkers in dienst die je hun werk gunt, maar die kunnen heel makkelijk switchen naar een ander product. Als het kan, als je wat meer zekerheid hebt, blijf dan gewoon je geld uitgeven, maar doe dat doordacht en volgens de richtlijnen!
Solomio schreef:
24-03-2020 08:26
Haha, ik studeer psychologie en heb allang vastgesteld dat ik niet geschikt ben als bijv mediator.
Ik snap vooral niet dat mensen 'de andere kant' niet begrijpen.
Vaak bang voor gezichtsverlies.
Er klopt helemaal niets van wat je zegt!!
En dan. Je hebt toch wel gelijk. Dus ik zat er naast..
Dat is vaak een aantasting van je ego
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-03-2020 09:48
Men blijft maar zeuren over oude mensen maar deze ziekte kan iedereen treffen en blijvende schade toe brengen. Allemaal jonge mensen met een longfunctie van 50% en luchtvervuiling vanwege het slechte mileu daar kunnen we ook levenslang een uitkering aan betalen en we hebben al 900.000 arbeidsongeschikten in Nederland.
Stop FF met zo verwend doen en zet je schouders er onder.
dat niet alleen, maar laten mensen zich ook realiseren dat wanneer we niet proberen om het gelijkmatiger te laten verlopen, er straks ook geen plaats meer is op ic voor de mensen die daar om een andere reden heen moeten dan corona
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-03-2020 09:56
Ik zou even een keer naar het wereldwijde nieuws kijken....want je leeft in ontkenning.
Dit dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
viva-amber schreef:
24-03-2020 09:56
Ik zou even een keer naar het wereldwijde nieuws kijken....want je leeft in ontkenning.
Dat zou kunnen, dat mijn geest ook even in een soort van lockdown gaat.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
24-03-2020 09:55
Ik denk toch dat ze is bezweken onder de druk van ook andere landen om ons heen.
dmv dezelfde manipulatie dat ze anders onmenselijk zou zijn.
Dus op die manier werd het door onze rechtse regering uiteindelijk tóch (enbik denk dus tégen hun zin in) nodig geacht, maar dus níet omdat het virus daadwerkelijk zo gevaarlijk is dat al deze maatregelen nodig zijn.
nogmaals:
wat zou jouw voorstel zijn?
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
24-03-2020 09:27
Ho stop, het gaat hier over bedrijven. Er zijn al genoeg topics over behandelen...
Nou inderdaad
.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
24-03-2020 09:53
Ik zou er niet zo zeker van zijn. Ik denk dat dit voor bijna elk bedrijf nadelige effecten zal hebben. Verzekeringen moeten misschien veel meer uitkeren. En er zullen veel mensen komen met betalingsachterstanden.
Ik zeg ook niet dat wij er helemaal niets van zullen merken. Maar er zijn veel branches die direct de gevolgen van deze crisis zullen ondervinden. Dat valt bij ons nog mee. Uiteindelijk zullen we er allemaal wel wat van merken.
Link weggehaald het gaat inmiddels ergens anders over.
*2020* schreef:
24-03-2020 12:35
Link weggehaald het gaat inmiddels ergens anders over.
Was dat die link over al die ontslagen bij een kleding-keten?

Wat jammer dat je die hebt weggehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven