Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gedrag buurtgenoten

04-04-2020 13:07 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd hoe hier tegen aan wordt gekeken:
Mijn buurvrouw links is druk bezig met een complete tuinverbouwing. Hierbij krijgt ze hulp van haar broer, vriend van broer, moeder, buren rechts en de kinderen van de buren rechts. Maw ze staan met 7 man op een kluitje in een tuin van 2m2.
Ik merk dat het me waanzinnig irriteert. In de laatste plaats omdat ze om 8 uur vanmorgen al bezig waren.
Verder zijn alle buurtkinderen gezellig op straat aan het spelen met elkaar, ouders staan erbij kletspraatje te maken.
Echt, ik snap hier dus helemaal niks van. Ik zit met mijn 2 kinderen in een soort zelf isolatie, want risicogroep, en deze mensen doen allemaal maar of er niks aan de hand is.
Wat zouden jullie hiermee doen, mensen aanspreken op hun gedrag? Of ergens melding maken, voor zover dat überhaupt kan?
Ik word er gewoon zo boos om!
Alle reacties Link kopieren
Dat aanspreken heeft toch geen zin, ze hebben zelf heus wel het nieuws gevolgd. Ik erger me er ook heel erg aan.
Melding maken? Bij de Corona-👮 ?
Hier is het heel druk in het winkelcentrum als ik zo zie.
Ik ben benieuwd hoelang Nederland zich aan die afspraken kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Bij de wijkagent.
Oh, ik snap je frustratie zo goed...
Ik maak ook praatjes op straat, anderhalve meter of meer er tussen. Gaat prima hoor!
Bemoei je met jezelf. Daar heb je meer dan voldoende aan. Jij loopt hier niet meer risico door lijkt me
Laat gaan joh.

Doe anders even omdenken: wees ze dankbaar voor de groepsimmuniteit. ;)
Iets minder uit het raam kijken helpt ook
Simpel, jij kiest voor zelf-isolatie, zij niet. Easy as that. 't Is niet omdat jij kiest voor die stricte lijn, dat zij dat ook moeten doen. Deal with it.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kan je het trouwens melden via de gemeente app.
Alle reacties Link kopieren
RIVM zijn richtlijnen, helaas bepaal je niet wat er achter de voordeur van een ander gebeurt. Daarbij vraag ik mij ook af in welke risico groep je in totale isolatie moet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
04-04-2020 13:18
Simpel, jij kiest voor zelf-isolatie, zij niet. Easy as that. 't Is niet omdat jij kiest voor die stricte lijn, dat zij dat ook moeten doen. Deal with it.
Ik denk dat ik het hier wel mee eens ben.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
04-04-2020 13:16
Bemoei je met jezelf. Daar heb je meer dan voldoende aan. Jij loopt hier niet meer risico door lijkt me
Nee TO niet, maar anderen wel, waardoor ze het op de ic's niet meer aankunnen. Absoluut asociaal en onverantwoordelijk gedrag. Ik zou gelijk melding maken bij de politie. Achterlijke idioten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-04-2020 13:19
Nee TO niet, maar anderen wel, waardoor ze het op de ic's niet meer aankunnen. Absoluut asociaal en onverantwoordelijk gedrag. Ik zou gelijk melding maken bij de politie. Achterlijke idioten.
Dit. Maar dat lijkt een aanzienlijk deel niet te snappen. En door dat deel komt er wellicht binnenkort een complete lockdown...
Alle reacties Link kopieren
Wat een verraders zitten hier zeg. Bah.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Sinjoren schreef:
04-04-2020 13:18
Simpel, jij kiest voor zelf-isolatie, zij niet. Easy as that. 't Is niet omdat jij kiest voor die stricte lijn, dat zij dat ook moeten doen.

Nou... eigenlijk wel hè. Het is niet zo dat we deze maatregelen hebben bedacht zodat iedereen het maar een beetje zelf naar believen kan invullen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-04-2020 13:19
RIVM zijn richtlijnen, helaas bepaal je niet wat er achter de voordeur van een ander gebeurt. Daarbij vraag ik mij ook af in welke risico groep je in totale isolatie moet?
Aangezien studentenfeestjes wel beboet worden gelden deze regels blijkbaar ook achter de voordeur. Dus ik vermoed dat je ook voor dat tuinklussen een boete kunt krijgen als je geen afstand houdt.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-04-2020 13:25
Wat een verraders zitten hier zeg. Bah.
Vind je? Mijn nichtje van 24 werkt zich t snot voor de ogen op de corona afdeling, en wil dat zeker niet doen voor die asocialen die zich niet aan de regels houden. Want door hun gedrag worden straks onze ouders van 70+ niet meer opgenomen.
Dus stop met dat egoistische gedrag! Zodra mijn buren bedenken dat ze morgen met de familie gezellig gaan barbequen, staat binnen 30 minuten de politie op de stoep.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-04-2020 13:25
Wat een verraders zitten hier zeg. Bah.

"verraders" kan je tweeledig uitleggen in deze situatie. Door mensen die zich nu niet aan de adviezen houden, zit de rest van Nederland straks met de ellende. Dat is ook een soort verraad.
Hier is het juist akelig stil op straat en ook in de tuintjes (binnenstad, Randstad). Echt heel surrealistisch. Af en toe hoor je eens een hond blaffen of de sirene van een ambulance. Bijna geen auto-, brommer of vliegtuiggeluiden, geen kinderen die op de stoepen voorbij rennen, geen lawaai uit de studentenhuizen etc. Alsof ik in een hutje op de hei woon in plaats van in een gehorig oud huis.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
04-04-2020 13:31
"verraders" kan je tweeledig uitleggen in deze situatie. Door mensen die zich nu niet aan de adviezen houden, zit de rest van Nederland straks met de ellende. Dat is ook een soort verraad.
Ja precies!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-04-2020 13:30
Vind je? Mijn nichtje van 24 werkt zich t snot voor de ogen op de corona afdeling, en wil dat zeker niet doen voor die asocialen die zich niet aan de regels houden. Want door hun gedrag worden straks onze ouders van 70+ niet meer opgenomen.
Dus stop met dat egoistische gedrag! Zodra mijn buren bedenken dat ze morgen met de familie gezellig gaan barbequen, staat binnen 30 minuten de politie op de stoep.
Ja, dat vind ik ja.
Hulde voor je nichtje dat ze zo hard werkt trouwens.
ik denk dat verreweg de meeste mensen het virus gewoon moeten krijgen zolang er geen vaccin is en de risicogroepen moeten in quarantaine mits ze dat willen. De meeste mensen hebben namelijk slechts lichte klachten en kunnen thuis uitzieken. Hygiene-regels moeten we in acht blijven nemen en afstand houden tot vreemden ook.
Ik zou het verschrikkelijk, echt verschrikkelijk vinden als deze situatie aan moet houden totdat er een vaccin is. Onmenselijk.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Onmenselijk nog wel. Sjonge, de oorlog zal eens uitbreken wat gaan al die jankerds dan doen? Er zelf een eind aan maken?

Je buren zijn ontzettend asociaal bezig. Met 7 man wat deels geen familie is op een kluitje krijg je nu gewoon een boete voor.
Andersom schreef:
04-04-2020 13:11
Melding maken? Bij de Corona-👮 ?

Kun je lachen... Maar hier in ieder geval, in Noord-Holland, heb je de klik lijn... 😲

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1145740 ... a-kliklijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven