Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geen mondkapjes meer op meeste plekken.

18-06-2021 20:17 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgend week geen mondkapjes meer, wat vinden jullie ervan? Of blijven jullie deze gebruiken omdat het een gevoel van veiligheid geeft.

Ik persoonlijk ben er heel erg blij mee en vind het zeker met deze warme dagen eigenlijk niet te doen. Laat staan de mensen die ze de hele dag om moeten hebben voor hun werk.
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
03-07-2021 09:40
Ik draag hem ook nog op drukke plekken en word steeds aangesproken. Of ik wel weet dat het niet meer hoeft. Nee joh echt, geen idee, ik heb onder een steen gelegen. Lijkt alsof mensen er zich door voelen aangevallen.
ik was van de week voor het eerst sinds de pandemie in de apotheek. Daar waren 3 klanten en was ik de enige die hem niet droeg en werd heel verwijtend aangekeken. De medewerkers droegen ook geen mondkapje
Alleen in het OV toch verplicht?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
08-07-2021 17:22
ik was van de week voor het eerst sinds de pandemie in de apotheek. Daar waren 3 klanten en was ik de enige die hem niet droeg en werd heel verwijtend aangekeken. De medewerkers droegen ook geen mondkapje
Alleen in het OV toch verplicht?
In mijn fysio praktijk is het ook verplicht.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
08-07-2021 17:22
ik was van de week voor het eerst sinds de pandemie in de apotheek. Daar waren 3 klanten en was ik de enige die hem niet droeg en werd heel verwijtend aangekeken. De medewerkers droegen ook geen mondkapje
Alleen in het OV toch verplicht?
Officieel is het verplicht op plekken waar geen 1.5 meter afstand gehouden kan worden.
Maar dat is superkrom want in het ov kan je soms heel makkelijk afstand houden terwijl het in de supermarkt heel wat lastiger is op sommige momenten.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ‘m wel. Ik wil graag op vakantie en zit dus niet te wachten op een positieve pcr test.
Bovendien hoor ik om me heen opnieuw zo ontzettend veel besmettingen. En de cijfers in het nieuws liegen er ook niet om.
Ik ben blij dat ik een goede annuleringsverzekering heb, maar ik g toch het liefst wel gewoon.
smulrol schreef:
08-07-2021 17:22
ik was van de week voor het eerst sinds de pandemie in de apotheek. Daar waren 3 klanten en was ik de enige die hem niet droeg en werd heel verwijtend aangekeken. De medewerkers droegen ook geen mondkapje
Alleen in het OV toch verplicht?

Ja, in het OV. Van contactberoepen weet ik het niet, ik heb het idee dat dat vooral in overleg gaat. In de apotheek was ik hier laatst ook. Ik kijk dan eerst of er nog een briefje op de deur hangt waar op staat dat ik een mondkapje op moet. Dat was niet zo, en dan doe ik het ook niet. Daar ook medewerkers zonder en de overige klanten ook.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
08-07-2021 17:24
In mijn fysio praktijk is het ook verplicht.
Ieder bedrijf is natuurlijk vrij in het opstellen van hun eigen regels.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook geen mondkapje meer, maar het lijkt wel een vrijbrief om weer te leven zoals voorheen. Mensen staan weer hutje mutje op elkaar. Gisteren musical van oudste. Iemand gebaarde mij dat ik wel wat meer vooraan mocht staan, maar iedereen stond daar schouder aan schouder. Ik heb dan wel al mijn 2 vaccinaties, maar nee. Ik wil wel graag gewoon nog afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de war.

Iedereen riep toch juist dat de mondkapjes een soort schijnveiligheid creëerden waardoor de 1,5 meter afstand niet meer nageleefd wou worden.

Nu zijn de mondkapjes afgeschaft en lees ik overal dat sindsdien ook de 1,5 meter niet meer nageleefd wordt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
08-07-2021 17:59
Ik ben in de war.

Iedereen riep toch juist dat de mondkapjes een soort schijnveiligheid creëerden waardoor de 1,5 meter afstand niet meer nageleefd wou worden.

Nu zijn de mondkapjes afgeschaft en lees ik overal dat sindsdien ook de 1,5 meter niet meer nageleefd wordt.

Ik zie geen verschil in de naleving. Maar misschien letten sommige mensen er nu meer op.

Toen ze ingevoerd werden, vond ik zelf ook dat mensen minder afstand hielden. Maar ik was ook geen voorstander van de mondkapjesplicht en dit bevestigde mijn mening daarover.

En nu de plicht afgeschaft is, zullen waarschijnlijk juist de mondkapjes voorstanders zien dat mensen geen afstand houden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Nou nee, hoor. Ik ben geen voorstander. En tot voor kort waren er ook geen bijeenkomsten, dat mocht niet. Maar nu ze er wel weer zijn staan mensen weer als vanouds - schouder aan schouder. En prima als je dat met je eigen gezin doet, maar dit waren 50 man.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
08-07-2021 18:07
Ik zie geen verschil in de naleving. Maar misschien letten sommige mensen er nu meer op.
(...)
En nu de plicht afgeschaft is, zullen waarschijnlijk juist de mondkapjes voorstanders zien dat mensen geen afstand houden.
Niet alleen de voorstanders:
https://www.nu.nl/coronavirus/6144038/a ... s-weg.html
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
08-07-2021 17:59
Ik ben in de war.

Iedereen riep toch juist dat de mondkapjes een soort schijnveiligheid creëerden waardoor de 1,5 meter afstand niet meer nageleefd wou worden.

Nu zijn de mondkapjes afgeschaft en lees ik overal dat sindsdien ook de 1,5 meter niet meer nageleefd wordt.
Ik vind juist dat er in mijn supermarkt wel weer meer afstand wordt gehouden en men weer even wacht op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ah oké, ik zie in mijn eigen omgeving weinig verschil. Maar dat ligt misschien aan de omgeving waar ik woon en werk.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
08-07-2021 17:22
ik was van de week voor het eerst sinds de pandemie in de apotheek. Daar waren 3 klanten en was ik de enige die hem niet droeg en werd heel verwijtend aangekeken. De medewerkers droegen ook geen mondkapje
Alleen in het OV toch verplicht?
In mijn apotheek is het verplicht om een mondkapje te dragen…nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
08-07-2021 17:16
Niet zo negatief denken. Ik hou automatisch beter afstand van iemand met een mondkapje. Maar dat doe ik omdat ik de conclusie trek dat zo iemand extra voorzichtig is, dus het ook zal waarderen als ik niet te dicht in de buurt kom.


Fijn dat je dat doet!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik die 1,5 meter nog altijd de lastigste maatregel vind om me aan te houden. Niet uit onwil, maar het feit dat je er constant aan moet denken. Ik bedoel, een mondkapje doe je op, en dan weer af. Een kroeg/winkel/kapper oid is open, of niet. Niet zo heel ingewikkeld. Maar die 1,5 meter is gewoon een gedrocht. Ik vind het ook echt irritant dat er nu weer boos naar de burgers wordt gekeken, dat die zich daar niet goed aan houden. Als iets een arbitraire maatregel is, dan is het dat wel.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
08-07-2021 19:58
Fijn dat je dat doet!
Helemaal mee eens!

Uiteindelijk maakt het me niet zoveel uit wat iemands beweegreden is maar ik waardeer het echt wel als iemand er een beetje alert op is. Gelukkig zijn de meeste mensen dat wel.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
08-07-2021 20:03
Ik denk dat ik die 1,5 meter nog altijd de lastigste maatregel vind om me aan te houden. Niet uit onwil, maar het feit dat je er constant aan moet denken. Ik bedoel, een mondkapje doe je op, en dan weer af. Een kroeg/winkel/kapper oid is open, of niet. Niet zo heel ingewikkeld. Maar die 1,5 meter is gewoon een gedrocht. Ik vind het ook echt irritant dat er nu weer boos naar de burgers wordt gekeken, dat die zich daar niet goed aan houden. Als iets een arbitraire maatregel is, dan is het dat wel.
Hmmm, ik houd er sowieso niet van om iemand 'in mijn aura' (haha) te hebben. Ik vind die 1,5 meter wel lekker eigenlijk en wat mij betreft houden we die er in.
Zinervaa schreef:
02-07-2021 21:03
Ik heb vandaag boodschappen gedaan met mondkapje op. Nou mooi dat ik een opmerking kreeg dat het stom was dat ik er nog 1 droeg.

Belachelijk, ik maak zelf nog wel uit of ik wel dan niet een mondkapje draag

Alleen maar te prijzen toch. Dat je nog steeds denkt aan je medemens. Ik neem tenminste aan dat je hem opzet omdat je een ander niet wilt besmetten.

Ik heb juist wel bewondering voor mensen die er nog 1 op hebben. Ik denk er het mijne van, maar die hebben nog meer ruggengraat dan die hele meute die hem alleen op deed omdat het moest.
Wat wel grappig was, want zowel op Facebook als op het forum werd nogal eens geblaat dat het grootste deel van de bevolking wel achter het dragen van een mondkapje stond en dat het vooral de wappies waren die tegen waren. Hoe belangrijk de gemiddelde Nederlander het mondkapje echt vond, bleek wel op de ochtend van 26 juni.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-07-2021 22:04
Hmmm, ik houd er sowieso niet van om iemand 'in mijn aura' (haha) te hebben. Ik vind die 1,5 meter wel lekker eigenlijk en wat mij betreft houden we die er in.
Tja, iemand hoeft van mij ook niet pal naast me te staan of lopen, maar dat is weer het andere uiterste. Ik blijf het een lastige maatregel vinden, want of iemand nu 1 meter of 1.25 m of 1.50 m van me vandaan staat (en vice versa), ik heb geen idee hoor. Hoe doen anderen dat?
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
09-07-2021 22:12
Tja, iemand hoeft van mij ook niet pal naast me te staan of lopen, maar dat is weer het andere uiterste. Ik blijf het een lastige maatregel vinden, want of iemand nu 1 meter of 1.25 m of 1.50 m van me vandaan staat (en vice versa), ik heb geen idee hoor. Hoe doen anderen dat?
Met een meetlint kijken wat er in je huis ongeveer 1.50 is (tafel, vloerkleed) dan heb een soort visueel ankerpunt, zeg maar.
Ik ben zelf aan de kleine kant, dus bedenk of ik ongeveer plat op de vloer zou passen :proud:
En soms zal ik er een paar centimeter naast zitten, maar over het algemeen hou ik er sowieso niet van als mensen te dichtbij komen, dus afstand houden doe ik al van nature.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
09-07-2021 22:12
Tja, iemand hoeft van mij ook niet pal naast me te staan of lopen, maar dat is weer het andere uiterste. Ik blijf het een lastige maatregel vinden, want of iemand nu 1 meter of 1.25 m of 1.50 m van me vandaan staat (en vice versa), ik heb geen idee hoor. Hoe doen anderen dat?

Ik maak me daar niet zo druk om. Sowieso is die anderhalve meter niet de absolute internationale standaard, oa de WHO adviseert 1 meter en in de VS is het volgens mij weer 6 feet / ca 1,85 meter.

Dus 1 meter vind ik meestal ook wel prima.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
3Tomaten schreef:
09-07-2021 22:24
Met een meetlint kijken wat er in je huis ongeveer 1.50 is (tafel, vloerkleed) dan heb een soort visueel ankerpunt, zeg maar.
Ik ben zelf aan de kleine kant, dus bedenk of ik ongeveer plat op de vloer zou passen :proud:
En soms zal ik er een paar centimeter naast zitten, maar over het algemeen hou ik er sowieso niet van als mensen te dichtbij komen, dus afstand houden doe ik al van nature.
Nee, dat zeg ik, ik hoef niet pal bovenop iemand te staan en andersom, maar ik heb dan blijkbaar geen visueel ankerpunt. Ik denk dat ik in de praktijk ongeveer een meter afstand van iemand houd ofzo.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
09-07-2021 22:24
Ik maak me daar niet zo druk om. Sowieso is die anderhalve meter niet de absolute internationale standaard, oa de WHO adviseert 1 meter en in de VS is het volgens mij weer 6 feet / ca 1,85 meter.

Dus 1 meter vind ik meestal ook wel prima.
Ah, een mede-1-meter-afstandhouder :cheers:
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
09-07-2021 22:26
Nee, dat zeg ik, ik hoef niet pal bovenop iemand te staan en andersom, maar ik heb dan blijkbaar geen visueel ankerpunt. Ik denk dat ik in de praktijk ongeveer een meter afstand van iemand houd ofzo.
Maar als je iets hebt dat ongeveer zo lang is (kleedje voor je bed bijvoorbeeld) kun je je dan ook niet voorstellen of dat ongeveer op de vloer zou passen tussen jou en de andere persoon?
Ik moest voor mijn opleiding vroeger vaak enorme rollen papier tot een bepaalde afstand afrollen, en natuurlijk mat ik het nog wel effe na voor ik ging snijden, maar ik zat er zelden meer dan een paar centimeter naast.
Als je er bewust op gaat letten hoe lang dingen zijn word het een gewoonte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven