Coronavirus COVID-19 alle pijlers

'gewoon' aan het werk

02-04-2020 11:18 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in de krant niet anders dat heel Nederland thuis zit, behalve de mensen in vitale beroepen. Volgens mij valt dat nog wel mee. Veel winkelpersoneel is nog aan het werk op locatie, bouwvakkers, timmermannen, installateurs, idem dito.

Ik run een bedrijf dat bestaat uit een winkel en in de buitendienst 2 collega's die de boel gaan monteren bij mensen thuis.
Het was even omschakelen, en lastig om aan de materialen te komen om veilig doorwerken te garanderen, maar ondertussen hebben we het allemaal in de smiezen en gaat het eigenlijk wel goed. We houden er een aantal voordelen aan over en de grootste is wel dat onze klanten de monteurs niet meer op de vingers kijken. :P .Verder is het vooral onhandig: niet samen in één bus naar een klus en afstand houden tijdens het werk is soms echt lastig, onhandig en eigenlijk niet te doen.

Ik voel me wel veilig nu we ons aan deze richtlijnen kunnen houden en onze klanten begrijpen het gelukkig ook goed als we geen harde toezeggingen over leveranties kunnen doen. In het begin had ik er echt buikpijn van, maar dat is gelukkig over. Het protocol is duidelijk, de rede is ingedaald en we doen wat we kunnen.

Ben jij ook 'gewoon als vanouds' aan het werk? Hoe vind je dat?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt gewoon door (hij werkt in de bouw) en ik werk ook gewoon (werk bij een apotheek). Bij ons het is het belachelijk druk op het werk dus werk meer uren dan normaal, bij mijn man moeten projecten gewoon opgeleverd worden dus hij is ook nog geen dag vrij geweest.

We hebben wel 2 pubers die denken dat het vakantie is, dus ik ben wel eens jaloers op mensen die gewoon thuis kunnen werken en de kinderen kunnen helpen opstarten met huiswerk. Dat lukt hier dus niet. Vaak lees ik dan in de avond als ik thuis kom dat ze niet waren ingelogd of geen huiswerk hebben ingeleverd. Dat maakt het voor ons op dit moment gewoon zwaar. Na een zware werkdag kan ik daar ook nog eens achteraan.

Daarbij is de poesthulp er niet dus ook dat komt er nog een extra bij. Kortom hier is het hectisch, druk en zeker niet relaxt kasten opruimen of een schoon huis of films kijken.
spotty wijzigde dit bericht op 02-04-2020 12:58
11.45% gewijzigd
Hier ook gewoon aan het werk, werk al 16 jaar vanuit huis. Al die Facebookspelletjes, ik heb er geen tijd voor, zit tot over mijn oren in het werk.
Ook vriend gaat elke dag naar zijn werk, heeft het ook knetterdruk. En nee, allebei geen beroep uit het lijstje, maar gewoon druk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik werken gewoon. Hij in de autobranche en ik in de schoonmaak. Maar wij zouden elkaar de tent niet uit vechten hoor, kunnen prima hele dagen samen zijn.
Ben ook gewoon aan het werk. In mijn thuiskantoor waar ik normaal gesproken ook 2 á 3 dagen per week werk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn werk gaat door (verpleegkundige op het consultatiebureau), maar is wel flink aangepast. We doen consulten zoveel mogelijk telefonisch en zien mensen vooral voor de vaccinaties. Ik vind het maar niets, ben de hele dag aan de telefoon en kinderen aan het prikken. Ik mis het face to face contact, waarin de gesprekken veel beter zijn en ik mijn werk beter kan doen omdat ik het kind zelf ook zie. Ik mis ook het contact met die kleintjes, dat is toch een van de belangrijkste redenen waarom ik dit werk ben gaan doen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg maar vanwege het verbod op 1:1 contact kan ik niet handson behandelen. Tevens sportbegeleiding wat we al een tijdje niet kogen doen.Dus een volledig lege agenda. Er mogen wel behandelingen gedaan worden die echt essentieel zijn, maar dan met PBM en afstand. Gezien ik een aangeboren longafwijking heb waar ik normaal weinig last van heb voel ik me extra kwetsbaar. gelukkig alle begrip van werkgever. Ik ga dit soort behandelingen niet doen, collegas hebben tijd genoeg.
We zijn wel allemaal elke werkdag 3 uur aanwezig van 9 tot 12. We bellen veel of beeldbellen, schrijven oefenprogrammas, ik doe wat systeembeheer (en ik heb normaal daar echt helemaal niks mee) en zo vermaken we ons.
Wel alle middagen en avonden vrij. Heel gek.
Wij werken ook door, beiden vanuit huis. Partner werkte vaak al vanuit huis, voor mij is het omschakelen. Ik heb het nu nog drukker dan normaal (onderwijs), maar we hebben ook 3 kinderen die we les moeten geven en waar we op moeten letten. Dus in de praktijk werk ik overdag een uur of 4 en in de avond ga ik door.

Ik vind het pittig. Blij als ik straks een weekje vrij ben met de meivakantie. Dan zijn we weliswaar ook gewoon thuis met kinderen, maar zonder werk kan alles dan op een relaxed tempo.
Ik heb vanmorgen mijn leidinggevende gebeld met de vraag of er nog iets nuttigs is wat ik kan doen. Al mijn afspraken tot en met mei zijn voorbereid, oude zaken afgehandeld of even on hold, en ieder Ad hoc verzoek dat ik krijg kan ik binnen een minuut oppakken. Zijn reactie was dat het voor iedereen even zoeken was, dat ze terughoudend zijn met buitengewoon verlof boeken, en dat ik maar een beetje moet rondkijken voor een online cursus. Dan ga ik echt liever gewoon netflixen, maar het voelt niet goed omdat onder werktijd te doen, en ik wil ook geen gewoon verlof boeken
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-04-2020 11:52
Er is veel meer vrije tijd, omdat je nergens heen kunt. Dus dan ga je maar klussen.
Mijn man werkt ook nog buiten de deur, maar wel minder. Hij is nu schuttingen aan het schuren.
Wat verschrikkelijk voor al je ook verplicht thuiszittende buren
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
02-04-2020 16:36
Wat verschrikkelijk voor al je ook verplicht thuiszittende buren
Ach, als hij de reguliere werktijden aanhoudt.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een bank en heb daar een interne functie. Sommige systemen wil mijn werkgever niet openzetten voor de thuiswerkplek dus dan kan je je werk niet volledig uitvoeren. Tevens heb ik ook geen mobiel van de zaak dus bellen naar klanten via de privé telefoon zie ik niet zitten. Met andere woorden zit ik ook gewoon elke dag op kantoor.
Ik ben ook aan het werk, maar dan op zolder thuis. Bij ons is het superdruk.
Ik werk op de afdeling ZW van het UWV.
Zaterdag en zondag gaan we overwerken.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
02-04-2020 16:49
Ach, als hij de reguliere werktijden aanhoudt.
8 uur schuren per dag terwijl zij ook proberen te werken? Nou ideaal
Alle reacties Link kopieren
Ik ben directiesecretaresse in de zorg. De week voordat de eerste maatregelen genomen werden, heb ik 7 dagen achter elkaar gewerkt, daarna 2 weken thuisgewerkt omdat ik ziek was. Ik ben deze week weer naar het werk gegaan. Heel bizar zo in een bijna lege trein en op het werk is alles anders. Ik verwacht dat we de zomer doorwerken i.v.m. corona en daarna is het ‘puinruimen’ want er blijft veel liggen. We hebben ons er al op ingesteld dat er dit jaar weinig tot geen ruimte is om vakantie te nemen, maar dat is niets vergeleken met waar mijn collega’s van de zorg doorheen gaan :(
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het verpleegtehuis man probeert vanuit huis te werken dit lukt niet altijd. Als ik thuis kom van werk moet ik vaak nog met zoon aan de slag om zijn school werk rond te krijgen.

Even een paar dagen niks doen lijkt met heerlijk.
Ik werk in een wasserij, waar we 'persoonsgebonden goed' (kleding dus :proud:) wassen en gebruiksklaar maken voor mensen die verblijven in verzorgings- en verpleeghuizen. Qua crucialiteit een beetje een grijs gebied geloof ik, maar we zijn er druk genoeg mee. Nog drukker dan normaal eigenlijk, want de familie mag niet meer wassen voor de bewoners dus al die was krijgen wij er bij.

Maar ik ben al lang blij, want zo ben ik tenminste nog lekker bezig :D
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
02-04-2020 20:21
8 uur schuren per dag terwijl zij ook proberen te werken? Nou ideaal

Ja, het zij zo.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Heel leuk als je online mondelinge tentamens moet afnemen en de buren zijn fijn aan het schuren!
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
02-04-2020 12:52
Mijn man werkt gewoon door (hij werkt in de bouw) en ik werk ook gewoon (werk bij een apotheek). Bij ons het is het belachelijk druk op het werk dus werk meer uren dan normaal, bij mijn man moeten projecten gewoon opgeleverd worden dus hij is ook nog geen dag vrij geweest.

We hebben wel 2 pubers die denken dat het vakantie is, dus ik ben wel eens jaloers op mensen die gewoon thuis kunnen werken en de kinderen kunnen helpen opstarten met huiswerk. Dat lukt hier dus niet. Vaak lees ik dan in de avond als ik thuis kom dat ze niet waren ingelogd of geen huiswerk hebben ingeleverd. Dat maakt het voor ons op dit moment gewoon zwaar. Na een zware werkdag kan ik daar ook nog eens achteraan.

Daarbij is de poesthulp er niet dus ook dat komt er nog een extra bij. Kortom hier is het hectisch, druk en zeker niet relaxt kasten opruimen of een schoon huis of films kijken.
Dat valt in de praktijk wel een beetje tegen, hier althans. Want het kost best wat tijd om de mijn kind een beetje te begeleiden. Sommige dingen kan hij gewoon niet zonder mij (basisschool). Dus ik heb vooral het gevoel dat ik de hele dag mijn tijd moet verdelen tussen mijn eigen werk en het schoolwerk van de kinderen. Hetzelfde geldt voor mijn partner. Wij werken allebei in het onderwijs en deze tijden betekent voor ons allebei juist veel meer werk, omdat al het onderwijs opeens omgegooid moet worden naar digitaal, administratie nu opeens veel meer tijd kost etc.

Nog een tips, ik werk in het VO en ik zit leerlingen wel achter de broek als ik niets van ze hoor, dus wellicht kun je eens informeren bij de school hoe ze daar mee omgaan bij jouw kinderen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
02-04-2020 11:22
Ik ben ook gewoon aan het werk. Sterker nog: ik denk dat ik het drukker heb door de corona-toestanden.

Daardoor zijn al die berichtjes over mensen die van ellende maar de bijkeuken schilderen en de plintjes langs het laminaat soppen enzo een beetje ontwerkelijk... ik werk me echt het schompes!
Nou dat; ik werk dan wel thuis maar door de crisis is het veel drukker dan normaal en ik moet daarnaast ook nog thuisonderwijs geven dus nog geen tijd gehad om de muur te bekijken, laat staan een nieuw kleurtje te geven...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Man is operationeel directeur. Bedrijf werkt met een ploegensysteem

Hij heeft het druk en vindt dat hij aanwezig moet zijn ipv thuis te werken.

Een kind werkt in supermarkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven