Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hallo Gevaccineerden

01-12-2021 02:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
We nemen de Boosterprik okee en dan?


Ellerlilalinne: dit artikel beschrijft misschien wat je ervaart. Geschreven door 2 oud directeuren van de Amerikaanse FDA en een arts, die recent opgestapt zijn bij de FDA. Reden: dat zonder medisch wetenschappelijke basis de booster voor iedereen wordt 'gepusht' ipv voor de (veel kleinere) groep waarvoor de booster effectief zal zijn.
Bizar trouwens dat je hier in Nederland niks over hoort, de FDA is toch een hele belangrijke organisatie. En deze oud directeuren hebben recent nog in the Lancet gepubliceerd.n.
Een booster is geschikt voor ouderen, zieken en zorgmedewerkers.
Maar richt je op ongevaccineerden, dat is het meest effectief om de pandemie te bestrijden.
Ze schrijven ook dat de hele populatie gevaccineerden een booster geven zelfs contraproductief gaat werken.

Het kan nooit kwaad om verschillende invalshoeken te lezen.

Lees via link hieronder wat er speelt met toelichting en artikelen:

coronavirus-covid-19/boosterprik-voor-w ... #p33485486

De overheid moet werk maken van anti-vaxxers

Totaal aantal stemmen: 62

Ja, ze moeten hier nu écht wat mee (74%)
Ja, ik neem liever geen booster als ik nog goed bescherm ben (26%)
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Lees via link hieronder wat er speelt met toelichting en artikelen:

coronavirus-covid-19/boosterprik-voor-w ... #p33485486
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Heb je zo'n lap tekst geschreven maar niet begrepen dat de auteurs van je linkje het hebben iver de VS (vacc graad 70%} en de arme lamden (vacc graad nog minder). Ze pleiten ervoor om in plaats van te focussen op boosteren van de gevaccineerde groep, er over het geheel veel meer te winnen valt als we focussen op de ongevaccineerden in de wereld (hallo Afrika). De gewenste vacc graad die zij noemen is 90%.

Jij projecteert dat op NL (vacc graad 85%} en trekt het zelfs even door naar individueel niveau (ze zeggen dat de booster voor iedereen biven de 65 sowieso een goed idee is). Je hat het stuk volledig uit context in je poll.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet gewoon doen wat ie kan om hieruit te komen. Dus ik zou zeggen, inzetten op beide.
En de FDA, tsja wij hebben hier onze eigen organisaties lijkt mij.
Die verdiepen zich er wel in.
Hoi!
Alle reacties Link kopieren
:hello:
:cheer:
:high5:

:couple: krijgen we corona eronder.
:jump:
:thumbsup:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Moderna betwijfelt of hun vaccinatie helpt tegen de omikronvariant, dus waar hebben we het over.

Als deze de deltavariant verslaat moeten tenminste de Modernaklanten een nieuwe prik.

De oude QR-codes hebben dan ook weinig betrouwbaarheid meer. Dus terwijl de regering bezig is met ingrijpende wetgeving veroudert die onder hun handen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er is hier een hoge prikbereidheid vergeleken met andere landen en de overheid weet deze welwillendheid toch weer aardig te verpesten door het de mensen erg lastig te gaan maken als ze het niet doen.

't Is net de katholieke kerk: niets mag en wat wel mag is verplicht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-12-2021 06:58
Moderna betwijfelt of hun vaccinatie helpt tegen de omikronvariant, dus waar hebben we het over.

Als deze de deltavariant verslaat moeten tenminste de Modernaklanten een nieuwe prik.

De oude QR-codes hebben dan ook weinig betrouwbaarheid meer. Dus terwijl de regering bezig is met ingrijpende wetgeving veroudert die onder hun handen.
Ik ben benieuwd wat daar uiteindelijk uitkomt, of de vaccins nog werken. Want ik weet me te heugen dat dit ook over de delta gezegd werd en dat dat uiteindelijk mee bleek te vallen.
Interessante poll, overheid moet werk maken van antivaxxers:

Ja of ja.

Razend benieuwd naar de uitkomst!
Alle reacties Link kopieren
En dit kon niet in je vorige topic?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een optie. Begint met een N.
Alle reacties Link kopieren
Ja of ja, ik twijfel nog.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
01-12-2021 07:29
Interessante poll, overheid moet werk maken van antivaxxers:

Ja of ja.

Razend benieuwd naar de uitkomst!

Daar is over nagedacht. Crack the code.
Nou?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
01-12-2021 08:33
Daar is over nagedacht.
Dat spreekt dan niet in je voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
01-12-2021 08:33
Daar is over nagedacht. Crack the code.
Nou?
Als je een bepaalde conclusie wil trekken ervoor zorgen dat het onmogelijk is dat de resultaten van je poll iets anders zeggen lijkt me inderdaad een hele goede strategie, zal veel mensen overtuigen.
Alle reacties Link kopieren
Eens, werk maken van die antivaxxerpannekoeken en natuurlijk neem ik de boosterprik. Wat zou je daar in hemelsnaam tegen kunnen hebben?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
01-12-2021 08:36
Dat spreekt dan niet in je voordeel.

Wie heeft er baat bij Nee opties?
Ik kan de poll niet uitzetten voor anti-vaxxers.

Nu meet de poll ook eventuele persoonlijke twijfel/weerstand rond boosterprik. Bij de huidige stand zie je dat vaccinatiebereidheid boosterprik hoog is. Men wil vooral dat iedereen meegenomen wordt.

Als de uitslag andersom is is de persoonlijke twijfel/weerstand boosterprik wat zwaarder telt.


Als jij een beter voorstel hebt let me know.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
01-12-2021 06:51
:hello:
:cheer:
:high5:

:couple: krijgen we corona eronder.
:jump:
:thumbsup:

Yes !! 💪☀️
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
01-12-2021 05:44
Hoi!
Hoi!
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Parella schreef:
01-12-2021 03:55
Heb je zo'n lap tekst geschreven maar niet begrepen dat de auteurs van je linkje het hebben iver de VS (vacc graad 70%} en de arme lamden (vacc graad nog minder). Ze pleiten ervoor om in plaats van te focussen op boosteren van de gevaccineerde groep, er over het geheel veel meer te winnen valt als we focussen op de ongevaccineerden in de wereld (hallo Afrika). De gewenste vacc graad die zij noemen is 90%.

Jij projecteert dat op NL (vacc graad 85%} en trekt het zelfs even door naar individueel niveau (ze zeggen dat de booster voor iedereen biven de 65 sowieso een goed idee is). Je hat het stuk volledig uit context in je poll.
Hier erger ik me ook enorm aan. Hier gaan we al aan de boosters, in arme landen is nauwelijks iemand gevaccineerd. Maar we gaan wel lekker ver op vakantie, dan blijft het maar rondgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment niet van plan de booster te nemen, wellicht denk ik daar over een paar maanden anders over.

Risicogroepen en mensen die overwicht tot ernstig overgewicht hebben en zichzelf niet als risicogroep zien zouden het moeten nemen.(type ongevaccineerd en ligt nu in het ziekenhuis).

Met open grenzen en een vaccinatiegraad van *80-90% kun je blijven boosteren tot je een ons weegt.

Dat zijn dan weer de gevaccineerden die moeten boosteren en de kinderen moeten vaccineren, ik pas.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
01-12-2021 03:55
Heb je zo'n lap tekst geschreven maar niet begrepen dat de auteurs van je linkje het hebben iver de VS (vacc graad 70%} en de arme lamden (vacc graad nog minder). Ze pleiten ervoor om in plaats van te focussen op boosteren van de gevaccineerde groep, er over het geheel veel meer te winnen valt als we focussen op de ongevaccineerden in de wereld (hallo Afrika). De gewenste vacc graad die zij noemen is 90%.

Jij projecteert dat op NL (vacc graad 85%} en trekt het zelfs even door naar individueel niveau (ze zeggen dat de booster voor iedereen biven de 65 sowieso een goed idee is). Je hat het stuk volledig uit context in je poll.
Er bestaat toch consensus dat het enige wat echt helpt, wereldwijde vaccinatie is. Geen vreemde uitspraak. Dat zegt zo ongeveer elke organisatie die zich hiermee bezig houdt. Zou eerder vreemd zijn als het niet benoemd werd.
Wat zij verder schrijven kan net zo goed voor Nederland gelden.

Waar zij het over hebben, is dat specifieke doelgroepen een booster geven een goed plan is. Maar dat de gehele populatie gevaccineerden een booster geven contraproductief is en zelfs de pandemie langer laat duren.

Daar kun je het op zijn minst over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb corona gehad

En ik heb twee vaccinaties

Dus ik neuk dat coronagriepje helemaal de tering :-)
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
01-12-2021 09:52
Ik heb corona gehad

En ik heb twee vaccinaties

Dus ik neuk dat coronagriepje helemaal de tering :-)
Rotterdammer zeker
:rofl:
Voor mij geldt hetzelfde, ik zou het anders willen verwoorden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven