Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Handschoenen naar supermarkt?

24-03-2020 15:27 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die handschoentjes aandoen naar de supermarkt? Nu het verplicht is om een kar te pakken maar ook bij gebruik van de scanners?
Bij ons bij de jumbo worden deze gewoon weer terug gezet zonder schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb handschoenen aan, niet vanwege de hygiëne, al komt dat mooi uit. Maar vanwege dat mijn handen nog steeds super koud zijn. Ben altijd de eerste met handschoen aan en de laatste met uit.
En hoe ze uit te trekken zonder dat je de buitenkant aanraakt is helemaal niet zo moeilijk.

Hier bij de Jumbo nog niks gemerkt van deur beleid. Misschien morgen anders maar dan hoef ik niet naar de supermarkt. Alhoewel, toch wel, ben iets vergeten.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik kom nooit aan mijn gezicht (als er haren in mijn ogen waaien dan veeg ik met mijn polsen) en dat ben ik al jaren zo gewend.

Eenmaal thuis was ik mijn handen, en na het opruimen van de boodschappen nog eens. Veel boodschappen, behalve verse, komen achteraan de stapel te liggen zodat ze pas na weken worden gebruikt.

Alle groenten worden verhit en groter fruit gewassen. Elke soort heeft zo zijn routine.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Pergamon schreef:
24-03-2020 15:49
Ik doe het wel. Niet zozeer omdat ik het virus van mijn handen denk te houden, maar omdat het me bewust maakt wat ik met mijn handen doe. Ik zit heeeel vaak aan mijn gezicht en die handschoenen voelen anders, waardoor ik me veel meer van handbewegingen bewust wordt. Ik was ze voor vertrek en bij thuiskomst grondig, ondanks de handschoenen dus. Ik zit zo aanzienlijk minder aan mijn gezicht merk ik.
Ik heb vorige week speciale zeep voor lichaam en handen,desinfectiegel en desinfectiealcohol gekocht. Handschoenen en een paar mondkapjes hebben we ook voor het noodgeval (handschoenen en mondkapjes zijn nog verpakt,hebben die een keer gekocht,hadden we al langer in huis). Ook al heb je geen garantie met handschoenen,toch wel fijn om ze te hebben en het aan-en uittrekken kan ik altijd nog oefenen en ook alleen voor het noodgeval. Een mondkapje zal ik alleen maar dragen als ik met het openbaar vervoer ga. Dat is een kleine 15 min heen tot mijn bestemming en een kleine 15 min terug,een kleine 30 min in totaal dus,net genoeg om de tijd te overbruggen. Daarna werkt het niet meer en de hele dag zo een ding dragen lijkt me niet prettig en geeft uiteraard ook geen garantie. Van de week iemand horen lachen over mensen met mondkapjes. Moet een ieder toch zelf weten vind ik en in sommige gevallen en beroepen zijn ze noodzakelijk. Ik vermijd het openbaar vervoer zoveel mogelijk op dit moment en ga alleen als het strikt noodzakelijk is. Verder handen wassen en desinfecteren voor vertrek en als je terugkomt hetzelfde doen. Handen wassen is sowieso het belangrijkste De handen en lichaam smeer ik vaak genoeg in met handcrème en bodylotion en ik heb nergens last van.

Maar als ik de reacties op internet lees dan wordt het in andere landen wel geaccepteerd als mensen op straat mondkapjes en handschoenen dragen. Alleen in Nederland heeft men daar commentaar op en dat vind ik opmerkelijk.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 19:44
18.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doe het alsjeblieft niet!

Ik werk dus in de zorg, onder andere betrokken bij inkoop, en de handschoenen beginnen ook op te raken!

Vandaag zijn twee man bij ons de hele dag aan het bellen geweest om voldoende handschoenen binnen te krijgen. Dat is maar zeer ten dele gelukt.
Krijgen dertig dozen binnen, terwijl we er minstens zestig per week gebruiken.

Zo moeilijk is het toch niet? Gewoon even je handen wassen na het boodschappen doen?

In plaats van al dat rare klappen voor mensen in de zorg, kan beter iedereen gewoon normaal blijven doen en dus gewoon de adviezen van de overheid blijven opvolgen!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt handschoenen aan doen maar daar bereik je niet veel mee. Jij pakt met je handschoenen je mandje of winkelwagen maar pakt met diezelfde handschoenen bijvoorbeeld de deur van een koeling en hebt alsnog ieder product in je hand(schoen)en voordat je het in je mandje hebt. Bij de kassa gaat alles er weer uit, pak je het nog een keer vast voordat je het in je tas stopt en thuis pak je het weer vast voordat het in je keukenkast komt te staan. Ieder product gaat door zoveel handen heen en bacteriën zijn overal. Zodra je handschoenen iets aangeraakt hebben zijn je handschoenen mogelijk ook besmet en al het volgende wat je met die handschoenen aanraakt ook. Was je handen goed (30 seconden) en droog ze goed af zodra je thuis komt en voordat je iets in je mond stopt of voordat je aan je gezicht zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag hier een winkelmedewerker met handschoenen aan. Die vervolgens in zijn gezicht zat te krabben met die handschoenen aan. Is natuurlijk een normale reflex van die man, maar dan helpen die hele handschoenen natuurlijk niet. Dus vooral de reflex onderdrukken dat je niet aan je gezicht zit lijkt mij belangrijk.
Soumis schreef:
24-03-2020 15:30
Handschoenen is een schijnveiligheid en beschermt helemaal niet extra, ook dan kan je per ongeluk aan je gezocht komen. En bij het uittrekken van je handschoenen kan je je handen ook besmetten.

Dus gewoon aan de regels houden. Niet met je handen aan je gezocht komen en thuis goed je handen wassen.
Neen handschoenen beschermen wel. Doen dokters en verpleegsters ook aan. Je moet gewoon niet ondertussen aan je gezicht komen en je handen onmiddellijk wassen bij thuiskomst. Je jas en tas moet je ook direct op een plek gangen waar niemand aan komt en liefst buiten als het kan. Je moet ook je broek en schoenen uittrekken. De schoenen die je gebruikt voor buiten niet binnen aan houden. Dit zijn de regels die huisartsen moeten volgen (schoonzus is huisarts) en eigenlijk zou iedereen dit moeten doen. De producten die je gekocht hebt kunnen ook besmet zijn alhoewel de kans klein is. De potten en brikken gaan we even met een doekje met bleekwater over. Voor de rest probeer ik voor verpakt te kopen . Maar ik woon dan ook in een infectiehaard (Spanje).
Alle reacties Link kopieren
Gordi schreef:
24-03-2020 18:00
eigenlijk zou iedereen dit moeten doen.
Nou, nee dus.
Mensen moeten gewoon normaal gaan doen en de schaarse middelen beschikbaar houden voor mensen die wèl een groot risico lopen zoals inderdaad huisartsen.

Het kan niet zo zijn dat mensen die relatief een verwaarloosbaar risico lopen, zolang ze alle adviezen opvolgen, de middelen gaan gebruiken die mensen met een hoog risico heel hard nodig hebben!
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je je kar poetsen, je handen met desinfectiemiddel doen. En op de parkeerplaats is een wasbak me zeep en keukenrol.
De banden worden voortdurend met schoonmaakmiddel gedaan, na elke klant de pin schoon.
Ik heb nog nooit zo schoon en rustig boodschappen gedaan. Hier staan precies zoveel karretjes als er mensen naar binnen mogen.

Laat de mondkapjes, geschikte handschoenen en weet ik het wat voor de zorg liggen alsjeblieft.

Tip gewone zeep voor je handen en brandspiritus iets verdunnen om te poetsen(kan vlekken). En smeer je handen in.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
24-03-2020 17:14
Doe het alsjeblieft niet!

Ik werk dus in de zorg, onder andere betrokken bij inkoop, en de handschoenen beginnen ook op te raken!

Vandaag zijn twee man bij ons de hele dag aan het bellen geweest om voldoende handschoenen binnen te krijgen. Dat is maar zeer ten dele gelukt.
Krijgen dertig dozen binnen, terwijl we er minstens zestig per week gebruiken.

Zo moeilijk is het toch niet? Gewoon even je handen wassen na het boodschappen doen?

In plaats van al dat rare klappen voor mensen in de zorg, kan beter iedereen gewoon normaal blijven doen en dus gewoon de adviezen van de overheid blijven opvolgen!
Zo eens! Echt, mensen doen maar wat!
Ipv dat geklap idd kunnen mensen zich beter normaal gedragen en de beschermingsmiddelen voor de zorg laten. Ik werk in het ziekenhuis en we hebben de spullen hard nodig!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
24-03-2020 15:49
Ik doe het wel. Niet zozeer omdat ik het virus van mijn handen denk te houden, maar omdat het me bewust maakt wat ik met mijn handen doe. Ik zit heeeel vaak aan mijn gezicht en die handschoenen voelen anders, waardoor ik me veel meer van handbewegingen bewust wordt. Ik was ze voor vertrek en bij thuiskomst grondig, ondanks de handschoenen dus. Ik zit zo aanzienlijk minder aan mijn gezicht merk ik.
Dit is ook inderdaad de reden waarom ik het doe
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
24-03-2020 17:14
Doe het alsjeblieft niet!

Ik werk dus in de zorg, onder andere betrokken bij inkoop, en de handschoenen beginnen ook op te raken!

Vandaag zijn twee man bij ons de hele dag aan het bellen geweest om voldoende handschoenen binnen te krijgen. Dat is maar zeer ten dele gelukt.
Krijgen dertig dozen binnen, terwijl we er minstens zestig per week gebruiken.

Zo moeilijk is het toch niet? Gewoon even je handen wassen na het boodschappen doen?

In plaats van al dat rare klappen voor mensen in de zorg, kan beter iedereen gewoon normaal blijven doen en dus gewoon de adviezen van de overheid blijven opvolgen!
Ik gebruik mijn eigen handschoenen. Zeker niet de handschoenen die voor de zorg nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb ze vanmorgen toch aangedaan en gelukkig. Iemand had zich vergist met mijn kar en ook mijn scanner ... oh sorry ik heb een artikel gescand op uw scanner.... ik denk wat een situatie weer..... maar mensen zijn zo naïef er stond een ouder koppel en die vrouw kwam vlak bij me staan .... ik zeg zou u aub afstand kunnen houden .... zegt die man oh we hebben vorig jaar al flink de griep gehad..... echt waar ....wat denken mensen nou
Alle reacties Link kopieren
houseofcards70 schreef:
25-03-2020 11:55
Nou ik heb ze vanmorgen toch aangedaan en gelukkig. Iemand had zich vergist met mijn kar en ook mijn scanner ... oh sorry ik heb een artikel gescand op uw scanner....
Hoezo gelukkig? Die handschoenen zijn een schijnveiligheid.
Die persoon heeft met zijn of haar handen aan "jouw" scanner en kar gezeten maar jij pakt ze vervolgens ook weer vast met jouw handschoenen waardoor jouw handschoenen net zo goed gelijk besmet zijn met de bacteriën, schimmels of virussen van de handafdrukken van je voorganger. Alles wat je daarna met die handschoenen vastpakt en in je kar zet, wordt ook weer besmet met alles wat aan de handschoenen vast zit. Of je nou met je "vieze" handen ergens aan zit of met je "vieze" handschoenen maakt dan ook niet uit. De producten zijn al aangeraakt en dus mogelijk besmet. Als je het uit je kar haalt, pak je alles nog een keer vast en wissel je weer van alles uit. Thuis pak je het weer vast om op te ruimen. Feit blijft dat je beter je handen kunt wassen zodra je thuis komt en voordat je eten gaat maken/opeten.
coravanmora schreef:
24-03-2020 17:53
Ik zag hier een winkelmedewerker met handschoenen aan. Die vervolgens in zijn gezicht zat te krabben met die handschoenen aan. Is natuurlijk een normale reflex van die man, maar dan helpen die hele handschoenen natuurlijk niet. Dus vooral de reflex onderdrukken dat je niet aan je gezicht zit lijkt mij belangrijk.
Ik had gisteren ook zoiets. Had m'n handschoenen maar uit gedaan. Toen hing er iedere keer een irritante haar voor m'n gezicht, hup weg ermee (En ik doe m'n haar al vast zodat ik het niet heel de tijd uit m'n gezicht hoef te halen). Kom ik thuis aan en begin ik alles op te ruimen. En daarna bedacht ik me: Ohh k*t ik had eerst m'n handen moeten wassen. Het zit nog niet allemaal goed in m'n systeem omdat je dingen ook gewoon onbewust doet voordat je het door hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik leg alles gelijk in de tassen bij de winkel. En met mijn linkerhand pak ik alles, rechts is alleen voor de scanner....
Alle reacties Link kopieren
Hier bij de deka moest je met kar naar binnen en die handgrepen werden eerst voor je af genomen, wilde je binnen scannen kon je de scanner afnemen met een doekje en schoonmaakmiddel.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven