Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Heel anders in corona crisis staan dan vrienden en familie

29-05-2020 08:39 57 berichten
Tenminste zo lijkt het de afgelopen weken. Ook van mensen waar ik het niet van had verwacht omdat die enorm voorzichtig waren.
Ik ben zelf ook losser geworden. Ik kom heus mijn huis wel uit en zie mensen voorzichtig weer. Na die eerste schrik begint het 'nieuwe normaal' te wennen. Maar ik hou mij nog wel echt aan de spelregels. Maar ik hoor echt enkel om mij heen dat mensen er klaar mee zijn, het zat zijn, het risico dan maar nemen, geen zin hebben om nog langer 'gevangen' te zitten, zich de regels niet laten dicteren of het nieuws gewoon niet meer volgen en dus niet meer op de hoogte zijn en gewoon hun leven weer oppakken en dus gewoon dagjes met de trein gaan, gewoon met vrienden de auto in stappen want wie controleert dat nou, gewoon de stad in gaan winkelen met het gezin gewoon opa en oma laten oppassen op de kinderen en bij opa en oma een trouwfeest in de tuin gaan hebben. Alle regels worden opgerekt en ik heb daar last van. Als ik bij mijn zus, ik noem maar iets, op bezoek ga en daar zitten 4 vriendinnen binnen en haar schoonmoeder met kids dan denk ik wel: mwa dat had je even kunnen zeggen toen je me uitnodigde. En als ik bij vrienden kom die beiden zeggen als ik er al ben dat ze verkouden zijn dan denk ik ook van jeetje had dat nou even gezegd toen je me belde. Ik wil namelijk de keuze hebben. Zo heb ik op best wat dingetjes nee gezegd. Maar het gaat er om dat ik wel de regels wil volgen maar dat het wel heel ingewikkeld wordt als het lijkt of je omgeving helemaal klaar er mee is. En als ik dan mijn handen was en handgel gebruik wil ik me niet suf hoeven voelen. Of als ik stoelen verder uit elkaar zet. Of terug deins als iemand rakelings langs mij schiet of nee zeg als er een bakje nootjes langs gaat. Ik wil namelijk echt niet ziek worden of iemand anders ziek maken. Maar de rek is er bij heel veel mensen wel uit. En dat baart mij wel wat zorgen. Omdat we er nog lang niet zijn. En die mensen het nu een beetje lijken te verpesten voor degene die zich er nog wel echt aan willen houden.
Topic 184.
Gaan we weer.
SallySpectra* schreef:
29-05-2020 08:45
Topic 184.
Gaan we weer.
Naja je hoeft niet te reageren natuurlijk :-)

En sorry als het mosterd is. Niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
jij bent verantwoordelijk voor jouw leven, zij voor het hunne

blijf jij lekker thuis
blauwebessensap schreef:
29-05-2020 08:50
Naja je hoeft niet te reageren natuurlijk :-)

En sorry als het mosterd is. Niet gezien.
Da’s best knap ! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
29-05-2020 08:50
Naja je hoeft niet te reageren natuurlijk :-)

En sorry als het mosterd is. Niet gezien.
en jij gaat een bootje kijken dit weekend?
dat is natuurlijk nooit noodzaak, dus waarom bemoei jij je met wat anderen willen?
Alle reacties Link kopieren
coronavirus-covid-19/heibel-in-de-famil ... ges/463044
coronavirus-covid-19/nu-de-maatregelen- ... ges/462720
Ik denk dat jij je wat minder moet ergeren..Dat is beter voor je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
29-05-2020 08:45
Topic 184.
Gaan we weer.
Nou inderdaad, weer een topic: Ik doe alles goed, maar de rest.......
Alle reacties Link kopieren
Tja, hier gaan we ook bepaalde dingen weer oppakken. Opa en oma gaan weer oppassen, mijn broers komen weer eens langs om te barbecuen en we gaan met de vereniging zelfs weer vergaderen (zingen mag helaas nog niet). Ik ben er blij mee! Ik doe het niet zo goed op sociaal isolement heb ik gemerkt en het zal toch een keer moeten gebeuren.

Ik merk dat ik dat hele 'nieuwe normaal' juist heftig vind. Ik vind het helemaal niet normaal dat ik mijn neven die net (veel te jong) hun beide ouders hebben verloren geen knuffel mag geven, dat mijn opa en oma van 95 maar weg moeten kwijnen zonder contact (die mensen hebben gevochten in de oorlog en áltijd hun eigen keuzes kunnen maken en nu ineens bepaald een ander voor ze dat ze hun misschien wel laatste maanden maar alleen door moeten brengen) of dat mijn dochter als ze valt op afstand getroost moet worden door de juf. Ook vind ik het niet normaal dat nu alles moet wijken voor nieuwe inrichtingen, dat hele sectoren in ons land omvallen, alles ontwricht is door een ziekte. Een nare ziekte, dat klopt, maar geen ziekte waardoor 90% van de bevolking sterft ofzo.

Dus ja, het is een lastige tijd, ik was vaker mijn handen, houd zoveel mogelijk afstand en doe braaf mee met de 'regels. Maar de (soms vergaande, definitieve) gevolgen vind ik niet altijd passend en ik hecht soms gewoon meer waarde aan contact dan aan regels. En dan sta ik er dus ook niet altijd meer bij stil dat anderen schrikken als ik een keer nies of snotter (hooitkoorts), dat beïnvloed mijn leven namelijk verder niet, dus vergeet ik het. Dat is ook normaal.
Ik mijd mensen waarvan ik het niet prettig vind hoe ze met de richtlijnen omgaan, dat werkt voor mij prima.
Zijn er ook mensen in je omgeving waar je je wel prettig bij voelt?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben het met je eens. Ik zou niet blij worden als ik ergens kom of ze komen bij mij en ze zijn snipverkouden. Id zeg dat van te voren en kun je zelf kiezen wat je doet. Ook in winkels is het irritant omdat er weinig rekening meer wordt gehouden met afstand. Trein gaat hier vaak langs maar daar zit bijna niemand in hier in het noorden. Randstad wel druk hoorde ik. Iemand die ik ken moet van Hoofddorp naar Amsterdam, die trein is heel druk.
Zelf ga ik niet naar drukke plaatsen zoals een grote stad omdat ik het niet prettig vind. Maar ik snap wat je bedoelt. Misschien van te voren vragen bij een uitnodiging wie er zijn en dat je niet komt als er meer dan 1 of 2 zijn.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
29-05-2020 08:45
Topic 184.
Gaan we weer.
H2SO4 urineerder
Het is ook een kwestie van wennen, ik trek mijn eigen plan en bepaal zelf wat ik de grens vind, er zijn vrienden die me al willen omhelzen, zou ik ook wel willen maar ik doe het niet. Ik heb een eigen bedrijf en man is ZZP'er, als we ziek worden kost dat heel veel geld en ik word niet blij als ik lees dat sommige maanden uit de running zijn omdat ze maar symptomen houden. Ik ben dol op mijn vrienden en familie maar ik vind mijn eigen gezondheid belangrijker. En natuurlijk krijg ik ook wel de 'verbaasde' reactie dat ik zo consequent ben en ik antwoord standaard dat ik dat weet maar dat ik kies voor een rustig gevoel. Ik heb echt geen zin om elke keer me af te vragen of ik na 2 weken ziek word na een gezellig kopje koffie met iemand.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-05-2020 08:51
en jij gaat een bootje kijken dit weekend?
dat is natuurlijk nooit noodzaak, dus waarom bemoei jij je met wat anderen willen?
Waarom reageer jij dan hier zo fel op?
Dat iemand je uitnodigt maar niet verteld dat ze verkoudheidsklachten hebben zou ik ook niet waarderen
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
29-05-2020 09:46
Waarom reageer jij dan hier zo fel op?
Dat iemand je uitnodigt maar niet verteld dat ze verkoudheidsklachten hebben zou ik ook niet waarderen
niet fel hoor, met vraagtekens, geen uitroeptekens

het is verbazing, dat iemand een bootje gaat kijken, en anderen de maat neemt
Alle reacties Link kopieren
Och het kan nog erger hoor, kwam gisteren iemand tegen die ik ken en die vind het allemaal dikke onzin, vroeg me nota bene of ik zaterdag mee ga naar Den Haag om te protesteren tegen de 1,5 meter maatschappij. Ik stond er ook wel van te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn kinderen weer naar school gaan en ook weer afspreken met vriendjes/vriendinnetjes heb ik niet het gevoel dat ik het echt kan voorkomen en daadoor ben ik waarschijnlijk ook weer wat losser geworden. Maar ik ga ook niet bewust risico’s opzoeken of vergroten.
Behoorlijk aso dat mensen je uitnodigen terwijl ze verkouden zijn en het zou ook wel zo fijn zijn als ze even aangeven wanneer er meerdere mensen tegelijk op bezoek komen. Dus ik vind je irritatie volkomen terecht. In mijn omgeving zijn mensen gelukkig wel nog wat voorzichtiger en staan we er allemaal een beetje hetzelfde in. Vervelend dat het bij jou zo anders is, helaas kun je weinig meer doen dan vragen of ze er in het vervolg rekening mee willen houden dat jij je nog steeds aan de maatregelen houdt en je ook niet opgelaten voelen, je bent echt niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-05-2020 09:48
niet fel hoor, met vraagtekens, geen uitroeptekens

het is verbazing, dat iemand een bootje gaat kijken, en anderen de maat neemt
Wat is er in hemelsnaam mis met een bootje bekijken?
Dat is totaal anders dan geen afstand houden en niet waarschuwen als je klachten hebt?
Alle reacties Link kopieren
Vraag voortaan, als je uitgenodigd wordt, of er nog meer mensen komen.

Blijkbaar houden niet alle mensen uit zichzelf rekening met anderen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Dus mensen bellen jou om te vragen of je gezellig langs komt terwijl ze al veel bezoek hebben en verkouden zijn? Of men heeft het niet aan als je zelf belt of het uitkomt? Nou lekker dan. Zou daar echt not amused over zijn. Ook buiten corona tijd trouwens.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
29-05-2020 10:12
Wat is er in hemelsnaam mis met een bootje bekijken?
Dat is totaal anders dan geen afstand houden en niet waarschuwen als je klachten hebt?
volstrekt niet noodzakelijk, dus kun je het prima niet doen

TO bepaalt voor zichzelf regels (doen we allemaal), maar legt anderen regels op (dat doet lang niet iedereen), ze meet met 2 maten
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-05-2020 10:22
volstrekt niet noodzakelijk, dus kun je het prima niet doen

TO bepaalt voor zichzelf regels (doen we allemaal), maar legt anderen regels op (dat doet lang niet iedereen), ze meet met 2 maten
Heb je het überhaupt wel gelezen?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
29-05-2020 10:25
Heb je het überhaupt wel gelezen?
jazeker, TO mag haar regels bepalen, anderen bepalen hun eigen regels.
Als ze zich zorgen maakt, dan belt ze even: Komen er meer mensen? Ben je verkouden? Kan allemaal, mag allemaal
Luckylad schreef:
29-05-2020 09:35
H2SO4 urineerder
🤣🤣🤣🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven