Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het grote Covid-19 positiviteitstopic

24-03-2021 16:07 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van iedereen die klaar is met het gezeur en negativiteit hier een topic om positief te blijven.

Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdekend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.





Afbeelding

Bij 30% eerste sterke effecten en bij 60% feest!
anappleaday wijzigde dit bericht op 18-04-2021 16:51
21.63% gewijzigd
Tvp want grote behoefte aan!
Alle reacties Link kopieren
I'm in!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niets positiefs aan vinden. Niets.

De economische schade is enorm.
Ondernemers en horeca met de handen in het haar, faillisementen, mensen die hun baan verliezen, mentale problemen, eenzaamheid en ga zo maar door.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Okee, uitermate lokaal nieuws maar mijn zoon is negatief en het testen was echt piece of cake. Juich!
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Hoewel het moeilijk gaat worden :)
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-03-2021 16:10
Ik kan er niets positiefs aan vinden. Niets.

De economische schade is enorm.
Ondernemers en horeca met de handen in het haar, faillisementen, mensen die hun baan verliezen, mentale problemen, eenzaamheid en ga zo maar door.
Ja, maar daar is dat andere topic dus zo handig voor.

Ik heb aan dat eerste klaagtopic nog wel meegedaan omdat het fijn was om even mijn hart te luchten, maar ik word uiteindelijk nog veel ongelukkiger van die eindeloze stroom klachten en verzuchtingen.

Ik meld me hier dan ook schoorvoetend, in de hoop dat er de komende tijd toch wat positiefs te melden valt,
griebus67 wijzigde dit bericht op 24-03-2021 16:14
18.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-03-2021 16:10
Ik kan er niets positiefs aan vinden. Niets.

De economische schade is enorm.
Ondernemers en horeca met de handen in het haar, faillisementen, mensen die hun baan verliezen, mentale problemen, eenzaamheid en ga zo maar door.
Daar gaat het ook helemaal niet over.
Niemand vindt de huidige situatie positief. Maar daarom kan het wel fijn zijn om de lichtpuntjes in de berichtgeving te vinden.
Yes!!! Mag je het overigens ook niet vaststellen als er een derde golf is? Want het gaat er denk ik vooral om dat het de laatste zal zijn de meer dat er geprikt wordt. Ergens in de komende twee maanden gaan we een omslagpunt zien ook al wordt het nu nog even een laatste hobbeltje denk ik.

Onder de 80-plussers zie je de besmettingen en sterfte namelijk al flink dalen!!!
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 24-03-2021 16:15
0.54% gewijzigd
yasmijn schreef:
24-03-2021 16:10
Ik kan er niets positiefs aan vinden. Niets.

De economische schade is enorm.
Ondernemers en horeca met de handen in het haar, faillisementen, mensen die hun baan verliezen, mentale problemen, eenzaamheid en ga zo maar door.
Hé terug naar het klaagtopic jij! Ik moest daar ook weg!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee, want ik word er irl steeds verdrietiger van eigenlijk. Een beetje positiviteit kan ik heel goed gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Een positief puntje in het kader van de hoge dagcijfers vandaag: maandag is er weer een recordaantal testen afgenomen. 85.621 mensen hebben zich laten testen, dus na een aantal dagen van stijging is het percentage positief getesten weer gezakt.
Alle reacties Link kopieren
We hebben extra AstraZeneca vaccins gevonden! :biggrin:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
24-03-2021 16:14
Yes!!! Mag je het overigens ook niet vaststellen als er een derde golf is? Want het gaat er denk ik vooral om dat het de laatste zal zijn de meer dat er geprikt wordt. Ergens in de komende twee maanden gaan we een omslagpunt zien ook al wordt het nu nog even een laatste hobbeltje denk ik.

Onder de 80-plussers zie je de besmettingen en sterfte namelijk al flink dalen!!!
Je mag het natuurlijk wel vaststellen, maar je mag het niet voorspellen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, tvp dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik word proefpersoon voor een vaccin dat nog in ontwikkeling is. :)

Maandag krijg ik mijn 1e prik - nadat er eerst wat testjes zijn gedaan of ik echt wel een geschikte proefpersoon ben. (bv niet zonder dat ik het wist toch al corona gehad.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Nog iets positiefs: er liggen vandaag 11 mensen minder in het ziekenhuis dan gisteren!
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-03-2021 16:18
We hebben extra AstraZeneca vaccins gevonden! :biggrin:
:hello:
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
24-03-2021 16:20
Ik word proefpersoon voor een vaccin dat nog in ontwikkeling is. :)

Maandag krijg ik mijn 1e prik - nadat er eerst wat testjes zijn gedaan of ik echt wel een geschikte proefpersoon ben. (bv niet zonder dat ik het wist toch al corona gehad.)
Oh spannend! Ook interessant om te weten of je al besmet bent geweest.
Alle reacties Link kopieren
Yess ik doe graag mee!
doornroosje9 schreef:
24-03-2021 16:18
We hebben extra AstraZeneca vaccins gevonden! :biggrin:
Gevonden ook! Ze lagen zomaar in een loods!

Nou vind ik het wel een erg schimmig verhaal. Maar het lijkt er dus op dat ze onze kant opkomen wat al weer goed nieuws zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
24-03-2021 16:20
Ik word proefpersoon voor een vaccin dat nog in ontwikkeling is. :)

Maandag krijg ik mijn 1e prik - nadat er eerst wat testjes zijn gedaan of ik echt wel een geschikte proefpersoon ben. (bv niet zonder dat ik het wist toch al corona gehad.)
Oh tof, UMCG?
Alle reacties Link kopieren
Yes ik weet er wel een paar!

1. We wonen in een land dat vaccins in heeft kunnen kopen!!

2. Toevallig vandaag opgezocht: ik val in de categorie "rest" en kan vanaf mei al opgeroepen worden om gevaccineerd te worden!

3. Het thuis en flexibel werken is door deze crisis afgedwongen en dat is voor heel veel mensen heel fijn.

4. Als ik straks weer uit eten, naar een festival, op vakantie etc mag ga ik me daar toch een partij van genieten.

5. Het mooie weer komt eraan en dat maakt alles sowieso wat lichter.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws: de eerste twee zelftests zijn goedgekeurd! Dat moet hopelijk ook weer wat meer mogelijkheden bieden!
Ik volg dit ook graag, heb behoefte aan positiviteit. Ik vind zelf het weer wel een positief puntje, kunnen we weer wat meer naar buiten (goed gespreid natuurlijk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven