Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het grote Covid-19 positiviteitstopic

24-03-2021 16:07 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van iedereen die klaar is met het gezeur en negativiteit hier een topic om positief te blijven.

Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdekend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.





Afbeelding

Bij 30% eerste sterke effecten en bij 60% feest!
anappleaday wijzigde dit bericht op 18-04-2021 16:51
21.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De derde golf is al over zijn hoogtepunt heen, de eerste indicator wordt namelijk gevormd door de rioolwatermetingen. En in het rioolwater daalt het percentage al weer.

Dat is gelukkig een indicator die niet afhankelijk is van het aantal testen. Ik heb dus goede hoop dat deze golf eigenlijk maar een golfje is.
Alle reacties Link kopieren
Doordat thuiswerken en videobellen zo gebruikelijk is geworden, durven ook Nederlandse opdrachtgevers die er eerder huiverig voor waren nu met mij in zee te gaan, ook al woon ik in het buitenland.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-03-2021 17:49
Ik las hier dat het een Paascadeautje was. Nu hebben we de verrassing verpest. :hihi:
Of een 1 april cadeautje?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al 46 delen dagelijks mee op het andere topic maar vind het erg leuk dat er nu ook een positief topic is.
Graag lees/schrijf ik hier ook mee.
Kom direct alle mensen tegen die ik graag lees ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind thuiswerken ook heerlijk. Geen reistijden, de beste espresso en heerlijk lunch. En sporten thuis op de in het afgelopen jaar aangeschafte crosstrainer en roeiert, eigenlijk véél leuker en makkelijker dan de sportschool. Lekker even tussendoor en dan weer aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-03-2021 17:55
Of een 1 april cadeautje?
Hè, positief zijn hoor! :whip:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Dat het in winkels veel rustiger is, mensen staan niet in je nek te hijgen.

Vanmiddag gemerkt dat de lente in aantocht is :heart: Het feit dat het langer licht gaat worden en de temperaturen weer omhoog gaan.
nimbus schreef:
24-03-2021 17:54
De derde golf is al over zijn hoogtepunt heen, de eerste indicator wordt namelijk gevormd door de rioolwatermetingen. En in het rioolwater daalt het percentage al weer.

Dat is gelukkig een indicator die niet afhankelijk is van het aantal testen. Ik heb dus goede hoop dat deze golf eigenlijk maar een golfje is.
Dat past dan eigenlijk wel weer bij rioolwater
Janiva schreef:
24-03-2021 17:54
Da's waar: een uur korter slapen.... :yawnee:
Maar daar vind ik het thuiswerken weer zo’n fijn nieuws bij. Doordat je minder reistijd hebt kun je in die week iets geleidelijker aanpassen in plaats van maandagochtend hop meteen in de file. Het schijnt dat dan ook de meeste ongelukken gebeuren (en hartaanvallen).
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
24-03-2021 17:54
De derde golf is al over zijn hoogtepunt heen, de eerste indicator wordt namelijk gevormd door de rioolwatermetingen. En in het rioolwater daalt het percentage al weer.

Dat is gelukkig een indicator die niet afhankelijk is van het aantal testen. Ik heb dus goede hoop dat deze golf eigenlijk maar een golfje is.
Yes, dit is ook al een tijdje mijn gevoel.
nimbus schreef:
24-03-2021 17:54
De derde golf is al over zijn hoogtepunt heen, de eerste indicator wordt namelijk gevormd door de rioolwatermetingen. En in het rioolwater daalt het percentage al weer.

Dat is gelukkig een indicator die niet afhankelijk is van het aantal testen. Ik heb dus goede hoop dat deze golf eigenlijk maar een golfje is.
Een golfje rioolwater vind ik dan weer een beetje viezig.
doornroosje9 schreef:
24-03-2021 17:53
O, dat kan ook nog idd.

Fijne wereld. Altijd chocolade. :love:
Nou ja daarom :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Een heel groot voordeel (waar ik denk ik wel echt een van de enige in ben) is voor mij onderwijs op afstand. Ik heb het altijd onpraktisch gevonden om voor één college naar de universiteit te komen. Nu kan ik dit vanuit huis volgen op een tijdstip dat mij schikt.
Als je even uitzoomt is gewoon briljant dat er binnen anderhalf meerdere goed werkende vaccins gefabriceerd zijn. En zoveel meer kennis ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Blij met een topic over de positieve dingen in deze tijd. Dank!
Everything you see I owe to spaghetti!
nimbus schreef:
24-03-2021 17:54
De derde golf is al over zijn hoogtepunt heen, de eerste indicator wordt namelijk gevormd door de rioolwatermetingen. En in het rioolwater daalt het percentage al weer.

Dat is gelukkig een indicator die niet afhankelijk is van het aantal testen. Ik heb dus goede hoop dat deze golf eigenlijk maar een golfje is.

Ohja! dat was ik even vergeten. Dat is inderdaad zo fijn dat ze het op die manier kunnen meten. Want daar hoef je niet aan te twijfelen en is niet zo vaag als de testpercentages. Iedereen moet nou eenmaal poepen dus het is zeker een betrouwbare indicator.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
24-03-2021 17:54
De derde golf is al over zijn hoogtepunt heen, de eerste indicator wordt namelijk gevormd door de rioolwatermetingen. En in het rioolwater daalt het percentage al weer.

Dat is gelukkig een indicator die niet afhankelijk is van het aantal testen. Ik heb dus goede hoop dat deze golf eigenlijk maar een golfje is.
Oh wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Positief nieuws, door corona al het hele jaar thuisstudie in plaats van in de collegebanken. Heerlijk! Scheelt dagelijks ontzettend veel kilometers en tijd.

En veel klustijd, ons huis is al veel veranderd in coronatijd. Nieuw behang, nieuwe vloer, nieuwe bank, kozijnen geschilderd. Top!
Alle reacties Link kopieren
Orchid2021 schreef:
24-03-2021 18:06
Als je even uitzoomt is gewoon briljant dat er binnen anderhalf meerdere goed werkende vaccins gefabriceerd zijn. En zoveel meer kennis ontwikkeld.

Zeker!
Half april komen de eerste Janssen-vaccins binnen, waar maar één dosis van nodig is.
Ze willen in het tweede kwartaal 3 miljoen vaccins leveren, dus dan gaat het lekker opschieten!
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-03-2021 18:21
Zeker!
Half april komen de eerste Janssen-vaccins binnen, waar maar één dosis van nodig is.
Ze willen in het tweede kwartaal 3 miljoen vaccins leveren, dus dan gaat het lekker opschieten!
Da's over 7 dagen :cheer2:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-03-2021 18:24
Da's over 7 dagen :cheer2:
Dat is wel heel positief :proud:
Maar een dag of 20 is nog steeds leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een positieve verandering voor mijzelf zijn toch wel mijn twee katten. Ooit twee zwerfpoezen geadopteerd die met name onder de bank en onder mijn bed leefden, want ze bleven bang.

Nu ik een jaar lang bijna elke dag thuis ben, geen bezoek ontvang en niet op vakantie ga lijken ze meer en meer aan mij te wennen. Een van de twee kwam al af en toe bij me liggen 's nachts maar als ik dan teveel bewoog was ze weg. Sinds twee weken ligt de ander op mijn andere kussen, vanaf het moment dat ik naar bed ga tot ik weer opsta.
Na negen jaar eindelijk mijn katten allebei kunnen knuffelen. 😍
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik ga me niet beter voelen van klagen en ben toe aan positiviteit. Zodat ik me ook echt beter ga voelen, want het valt best zwaar na 1 jaar.
Mooi moment om dit topic te openen nu het lente is.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
24-03-2021 18:27
Een positieve verandering voor mijzelf zijn toch wel mijn twee katten. Ooit twee zwerfpoezen geadopteerd die met name onder de bank en onder mijn bed leefden, want ze bleven bang.

Nu ik een jaar lang bijna elke dag thuis ben, geen bezoek ontvang en niet op vakantie ga lijken ze meer en meer aan mij te wennen. Een van de twee kwam al af en toe bij me liggen 's nachts maar als ik dan teveel bewoog was ze weg. Sinds twee weken ligt de ander op mijn andere kussen, vanaf het moment dat ik naar bed ga tot ik weer opsta.
Na negen jaar eindelijk mijn katten allebei kunnen knuffelen. 😍
Ah zo fijn :heart:

Hond hier vindt het ook fantastisch. Alleen snapt hij soms niet zo goed waarom we niet kunnen zoomen en met hem spelen tegelijk en gooit ie me weer eens uit een meeting omdat er een bal op mijn laptop gegooid wordt :D
Honey, you should see me in a crown
Ik vind het heel erg fijn dat mijn ouwe hond nu al een jaar lang veel meer aandacht krijgt en veel vaker uitgelaten kan worden. De timing is perfect, aangezien hij als bejaarde die aandacht nodig heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven