Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het grote plan-je-dag topic!

22-03-2020 11:11 1900 berichten
Ik merk dat ik het lastig vind mezelf toe te zetten tot werk/taken/sport etc. in de huidige situatie. Zodoende dit topic. Geen idee of meer mensen hier in deze tijd behoefte aan hebben, maar ik vind het wel een prettig idee :D .

Deel hier je dagplanning (evt. de avond van tevoren) en houd ons op de hoogte of het allemaal is gelukt. Breng structuur aan en vul je dag met nuttige en fijne dingen. Je kunt zelf kiezen in welke vorm je dat doet; een dagplanning per uur, een lijstje dingen die je aan het einde van de dag afgestreept wil hebben of simpelweg 1 doel per dag.

Afbeelding
Succes iedereen!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 10:00
9.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje,
Zo goed bezig zeg, zowel je dag als zo lang geen chips eten haha.

Viva,
Nou toch een best actieve dag moet ik zeggen. Is hetgeen wat je vergeten bent iets wat je alsnog vandaag moest halen?

Broodtrommel,
Het weer is zeker erg heerlijk om lekker te fietsen.

Zo ik ben thuis. Heb ruim 45 km gefietst (wel elektrisch) een hele fijne manier om afstand te behouden en toch buiten te zijn.
Straks maar eens bedenken wat ik de rest van de avond ga doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Zo 45km is een lekker ritje! Ik vond het zo lekker vandaag, en morgen wordt het nog warmer :)

De kraan is vanochtend niet gelukt, problemen met water afsluiten waarvoor ik maandag even de VVE moet bellen. Dus balen dat vriend voor niks was gekomen, maar we hebben wel ff koffie gedronken en gezellig gekletst, heb dat toch wel gemist..
Ben daarna een stukje gaan skaten, was echt weer heerlijk. Ik moet wel even gaan kijken hoe ik mijn rondje kan uitbreiden, vanmiddag 10km gedaan en dat is toch wel een beetje de max wat ik hier kan doen, dus moet even op zoek naar een nieuwe route, denk dat ik morgen gewoon de hele andere kant op ga in de hoop dat de fietspaden daar ook goed zijn. Mijn vaste rondje is in een vrij nieuwe buurt dus dat is sowieso goed asfalt, daarom ga ik daar altijd. En er zijn nu zelfs lammetjes, zo schattig :D

Vanmiddag nog mn ramen gezeemd, keuken schoongemaakt en de was weggewerkt. Net mn workout gedaan (was vanochtend geen tijd voor dus ik dacht ik doe hem in de avond), ging weer lekker, al heeft de ochtend toch echt mijn voorkeur. Nu lekker CSI kijken.
IBIopviva schreef:
04-04-2020 16:52
Teckeltje,
Zo goed bezig zeg, zowel je dag als zo lang geen chips eten haha.

Viva,
Nou toch een best actieve dag moet ik zeggen. Is hetgeen wat je vergeten bent iets wat je alsnog vandaag moest halen?

Broodtrommel,
Het weer is zeker erg heerlijk om lekker te fietsen.

Zo ik ben thuis. Heb ruim 45 km gefietst (wel elektrisch) een hele fijne manier om afstand te behouden en toch buiten te zijn.
Straks maar eens bedenken wat ik de rest van de avond ga doen.
Nee ik bleek het nog op voorraad te hebben dus hoef niet terug


45 km!! Das een heel eind. Het is ook wel lekker weer om te fietsen nu
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig hier! Iedereen fijn weekend aan het "vieren".

Druk bezig geweest Panda. Ah ja CSI is ook lekker ontspannend. Ik zag toen ik aan het fietsen was ook soms iemand skaten en moest nog aan je denken.

Wat een heerlijke dag heb ik gisteren gehad.
Na het fietsen even genikst. In de avond had mijn man de tv geclaimd. Gisteren was er een nieuw spel uitgekomen een remake van 1 van zijn favoriete spellen uit het verleden. Hij kijkt dat al maanden zo niet jaren naar uit dus hij was erg in zijn nopjes.

Ik ben een avondmens en heb mijn tijd nuttig besteed.
Had bakjes gekocht voor diamond painting. Die van mij ligt al bijna 2 jaar stil omdat ik de manier van bewaren niet prettig vond. Nu alles over geheveld (zeer kleine steentjes en veel verschillende kleuren dus een beetje een rot klus)
Ow ja en ik heb een potje met mokka koffie en die heb ik gepimpt. Met stempels oa een reeks koffiebonen en de tekst: we are the perfect blend. En een kopje koffie stempel. Best leuk geworden al zeg ik het zelf. Ach ja tijd te veel.
Rond een uur of 22.00 heb ik de lichten in voor en achtertuin aangezet en ben ik met een emmer sop al de kozijnen en buitenkanten van de deuren te lijf gegaan.
De voortuin goed geveegd en de laatste hand gelegd aan de achtertuin. Ieder jaar kies ik een soort thema om de tuin kitsch proof te maken. Vorig jaar dieren dit jaar.... tuinkabouters. Heerlijk!
Dit alles met een koptelefoon met een luisterboek aan, erg fijn.

Toen ben ik nog even rustig gaan zitten en heb de teksten voor mijn theater overgeschreven nou ja eerste bedrijf dan waar ik me nu op concentreer.

Vanmorgen rond half 9 wakker geworden, mooie tijd. Ontbeten en toen maar een en ander gaan opruimen hier. Ik moest nog wat zoeken en dat zo gevonden blijkbaar was het meer pakken dan zoeken.
De bergkast een beetje uitgezocht en herschikt, nieuwe lading kattenvoer erin gezet enz, lege flessen (Duitsland) in auto gelegd voor als we weer mogen, glaswerk naar de glasbak dat soort suf werk.
Plannen voor vandaag:

- ontspannen in de achtertuin
(misschien paaskaartjes maken?!)
- als ik ZIN heb start maken huiswerk FACT
- even naar buiten
- gezonde keuzes maken wat eten betreft
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
05-04-2020 10:08
Nee ik bleek het nog op voorraad te hebben dus hoef niet terug


45 km!! Das een heel eind. Het is ook wel lekker weer om te fietsen nu
Ja niet iets wat ik dagelijks ga doen immers advies is blijf thuis maar ik was zo gespannen en somber en snakte naar lucht en vrijheid. Dit mag nog wel hoewel ik dat dus niet veel vaker ga doen want voelde me wel wat schuldig ondanks dat het overal rustig was ik woon immers in een dorp en ben niet tussen drukte beland als ik dat gezien zou hebben had ik pech gehad en was terug naar huis gegaan.

Nou ja ik hoop de komende weken hier weer even op te kunnen teren. In normale tijden fiets ik soms wel 75-100 km op een dag en dat mis ik wel.

Fijn dat je het nog op voorraad had dat scheelt weer!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
@Perzikboom, dank je.

Het is leuk om mee bezig te zijn. Merk dat ik nu eindelijk de tijd maar vooral de energie heb om bepaalde dingen te doen die ik al tijden heb laten liggen. Ik heb een Gazelle met handrem en versnellingen dus dat komt wel goed :)

Het doet me ook echt goed om nu een mooi geveltuintje te hebben. En de bijensterfte gaat me al langer aan het hart dus waarom niet een aantal buurten en buren op deze manier opvrolijken. Nooit gedacht maar het is best spannend om te kijken of en wat er groeit. Hiervoor vond ik tuinieren maar saai.

Ik wou dat ik kon naaien. Nooit het geduld ervoor gehad. Wel fijn dat je je nu even daar op kunt storten. Je kleding is straks een mooie herinnering aan de reis die je destijds hebt gemaakt.

@Zwartvlekje, leuk dat je je buren zo verwelkomt. Ze zullen het vast waarderen.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
04-04-2020 16:52
Teckeltje,
Zo goed bezig zeg, zowel je dag als zo lang geen chips eten haha.

Viva,
Nou toch een best actieve dag moet ik zeggen. Is hetgeen wat je vergeten bent iets wat je alsnog vandaag moest halen?

Broodtrommel,
Het weer is zeker erg heerlijk om lekker te fietsen.

Zo ik ben thuis. Heb ruim 45 km gefietst (wel elektrisch) een hele fijne manier om afstand te behouden en toch buiten te zijn.
Straks maar eens bedenken wat ik de rest van de avond ga doen.
Hoe werkt zo'n elektrische fiets nou eigenlijk. Moet je zelf ook nog echt werk verrichten of? Klinkt misschien dom, maar heb echt geen idee.


Ik ga vandaag weer een stapel envelopjes rondbrengen. Dit keer op de fiets want ik ga richting een vriendin die daar ook in de buurt woont. Ze vroeg of ik langs wilde komen want ze heeft al drie weken niemand gezien. We kunnen even kletsen vanuit het raam of wat afstand. Ik ga niet bij haar naar binnen ofzo. Vanavond verder met opruimen. Had gisteren niet heel veel zin dus klein beetje gedaan.

Morgen de laatste paar envelopjes in de bus droppen. Dat ga ik weer lopend doen. Is wat dichter bij en de ervaring leert dat het op de maandag altijd erg rustig is hier. In totaal planten we 50m2 aan zaadjes/ bloemen. Niet gek voor binnen de ring Amsterdam.
broodtrommel wijzigde dit bericht op 05-04-2020 10:51
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
05-04-2020 10:41
Hoe werkt zo'n elektrische fiets nou eigenlijk. Moet je zelf ook nog echt werk verrichten of? Klinkt misschien dom, maar heb echt geen idee.

Je moet sowieso wel trappen, remmen enz. Je kan de fiets op verschillende standen zetten. Als je lichte ondersteuning hebt moet je veel "harder werken" dan als je hem in de hoogste ondersteuning zet. Ook hoe hoog je je versnelling zet scheelt in zwaarte.

Ikzelf heb behoorlijke longproblemen en kan, op sommige dagen, nog geen 3 km fietsen op een gewone fiets. Uiteindelijk toch de overstap gemaakt op elektrisch en mijn wereld is gewoon letterlijk groter geworden.
Ik heb geen rijbewijs en ben dus verder afhankelijk van OV en mijn man (die gelukkig wel een auto heeft) maar ik houd van zelfstandig zijn dus waar mogelijk fiets ik nu.
Toen ik nog vrijwilligerswerk deed ging ik op 2 nieuwe locaties werken die ik ivm de afstand (15 km) eerst niet trok.
Mijn bewegingsdeskundige zegt: ik heb vele malen liever dat iemand veel elektrisch fietst en zo in beweging is dan iemand met een gewone fiets die (daardoor) vaak de auto pakt.

Ikzelf zie het niet als training ofzo maar wel als in beweging blijven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een goed plan broodtrommel, leuk om te lezen hoe ieder op zijn/haar manier bezig is in deze tijden.
Veel plezier met/soort van bij je vriendin!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er hier nog meet lange afstandsfietsers blijken te zitten! Wij hebben de auto weggedaan town ik weet ging studeren. Daar voor fietste ik al veel maar nu (voor corona) regelmatig 75km enkele reis maar de markt voor lekkere kaas en een zak appels ofzo.
Wel op de racefiets, anders duurt het mij allemaal veel te lang.

Mijn telefoon is gisteren terug gekomen van reparatie. Hij doet het weet maar alles is er af. Autocorrect spreekt alle n nog Engels dus mijn post wordt waarschijnlijk heel raar gecorrigeerd. Excuses voor de rare typos!

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Ik heb vanochtend al hard gelopen en Ben nu weer verder met een blousje. Van de meeste stoffen weet ik nog precies waar ik ze gekocht heb maar gisteren kwam ik er eentje tegen waarvan ik echt niet meer wist dat ik hem had. Gelijk maar voorgewasssen (geen idee of dat al gebeurd was) dan kan ik hem misschien later deze week knippen.

Ik heb heel veel zin om buiten te zwemmen maar lees dat het overall in parken en aan het water al best druk is. Ik vrees dat wij de rest van de dag braaf binnen zitten.
perzikboom6 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 11:57
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank je IBI. Ik snap die bewegingscoach wel. Onderschat ook niet het effect van bezig zijn, frisse lucht en hopelijk wat zonlicht. Hier ook geen rijbewijs en voorheen liep ik alles wat binnen een half uurtje te doen was of met het OV idd. Hoe lang doe je dan over 45 km?

Persoonlijk zou ik dit er dus wel in blijven houden. Het is goed voor je gezondheid. Als er bijna toch niemand op straat is besmet je anderen ook niet (snel). Maar goed, dat is aan een ieder zelf om het beste in te schatten.

Ik weet hier inmiddels wel de juiste tijden en dagen dat ik beter over straat kan en wanneer juist niet. Al woon ik hartje Amsterdam, het is een rustig blok hier. Wel fijn hoor, want geen balkon, tuin, openslaande deuren met zo'n etc..

Oh ja, wat betreft de glasbak. Ik zie dat nu als een uitje. Even 400 meter naar de glasbak lopen. Yes :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Aaargh ik wilde het blousje wat ik gisteren gemaakt heb nog even netjes strijken voordat hij in de kast zou gaan, maar ik had niet door dat het strijkijzer nog op de heetste stand stond. Het is een heel dun stofje, dus nu zit er een gat in de kraag en een klein gaatje naast de kraag. Zucht!
perzikboom6 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 17:07
0.34% gewijzigd
Ahhh zonde perzilboom!!!!

Ga je een nieuwe maken?
Alle reacties Link kopieren
Anderen ga ik sowieso maken. De zelfde kan ik niet meer maken. De stof was een restje uit de confectie waar ik nog net een blouse uit kon puzzelen. Ik heb alleen maar kleine rest reepjes over.
Voor nu heb ik een patch over het gat genaaid. Hopelijk rafelt dat wat er onder zit niet door.
perzikboom6 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 11:24
0.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afstandsbediening, normaal gezien ga ik naar de sportschool om daar bootcamp achtige circuits te doen.
Nu doe ik deze gewoon aangepast op het veldje in de straat. We hebben materialen mogen halen bij de sportschool, ik heb alleen een kettle bell genomen en train verder met lichaamsgewicht. Mijn sportschool zet ter inspiratie workouts online en ik gebruik die wel, maar pas ze wel aan naar eigen inzicht.
Het is dat de bootcamplessen buiten echt totaal niet uitkomen met mijn biologische klok en met mijn werk, anders zou ik die zooo graag weer willen doen, buiten sporten vind ik zo fijn!
Verder ga ik nu vaker hardlopen, dat schiet er normaal vaak bij in want vind de krachttraining leuker en met een fysieke baan vind ik het ook wel eerder goed zo.

Kokoro, wat een gave stof heb je gekocht! Dat wordt vast heel mooi! Ik hou zelf niet erg van veelkleurige kleding bij mezelf (hier en daar een uitzondering) Maar word er wel vrolijk van om anderen ermee te zien, tof dus.

Teckeltje, wat leuk dat je zelf paaseitjes gaat schilderen enzo. Ik geef nu helemaal niks om Pasen, maar als kind was het heerlijk om eieren te zoeken, met ons (hele grote) gezin aan tafel vol met lekkers te brunchen, heb er mooie herinneringen aan. Dus denk dat jullie als gezin ook een mooie herinnering kunnen creëren nu het even niet gaat met de hele familie.
Hoe was je datenight? Hebben jullie fijne quality time gehad?

Broodtrommel, wat een leuk idee van die zaadjes, gezellig om wat bijen en hommels in de buurt te hebben rondzoemen straks!
Succes met werken, het fietsen zal je vast goed doen. Wel rustig aan opstarten (met beide) Dan komt het vast wel goed!

Jaline, niks mis met joggingbroek! Ik loop dus chronisch in sportbroek als ik thuis ben en savonds op vrije dagen ook vaak in joggingbroek. Ik ben dan ook wel een casual type, weinig make-up enzo. Ik heb een tijd gewerkt in pak en dat vond ik prima, maar voel me meer mezelf in mijn huidige "uniform" van casual werkkleding.
Als ik iets leuks ga doen zoals uit eten draag ik graag iets moois, en voor een bruiloft bijvoorbeeld pak ik voor mijn doen echt uit, verder vind ik het niet zo super belangrijk. Lekker doen waar je je lekker bij voelt!
En een keertje chips als lunch en pizza als diner is ook niet zo erg, moet kunnen!

Zwartvlekje, een leuk idee om je nieuwe buren alvast een kleine welkomstattentie te brengen! Dat zullen ze zeker waarderen!
Is je vriend al een beetje opgeschoten met verbouwen? Wat zijn jullie (hij) aan het doen/maken/slopen als ik vragen mag?

Perzikboom, wat leuk dat je overal stoffen vandaan hebt. En dat je nu tijd hebt om er iets van te maken vooral :)

IBI, een online paasspel klinkt leuk, ben benieuwd of het wat is! Toch samen nog iets doen.
Wat heerlijk zo'n eind fietsen! Elektrisch of niet, beweging en buitenlucht is goed!

Panda, jammer dat het niet gelukt is met de kraan, wel gezellig dat jullie hebben koffie gedronken. Lekker actief bezig geweest zeg! Ramen zemen stel ik uit tot ik me écht ga vervelen. Sinds onze nieuwe kozijnen doen we het iets vaker, want wil alles toch een beetje mooi houden nu. Maar nog steeds liever niet...

Ohhh IBI ook al zo actief geweest met poetsen! Om 22 uur nog wel! Ik ben een avondmens, maar dit is wel knap :cheer2:

Perzikboom, ahhh het zou wel echt lekker zijn als je nu buiten kon zwemmen, maar ach joh jij zwemt wel weer lekker buiten als de rest het te koud vindt en wegblijft :proud:
Wat jammer van je bloesje!!!

Gisteren gewerkt, drukke dag. Laat thuis. Had afgesproken om te videobellen met 2 vriendinnen. Dat doen we via de app houseparty. Daar kunnen vrienden van vrienden "binnenwandelen" in je gesprek en zodoende kwam er een vroegere vriendin van de studententijd bij die ik jaaaaaaren niet gesproken had en dat was heel leuk!

Vandaag rondje hardgelopen, een tijdje met broertje gebeld, wat wasjes aant doen, beetje opgeruimd in huis... Zit in de tuin hier te lezen en schrijven, op de tegels want te lui om een stoel naar buiten te slepen, hahaha. Heb zo voor t grijpen alleen harde saaie stoelen, en ik hou niet van lang in dezelfde houding zitten, dus dan maar op de grond en tegen de muur.
Sta in principe standby voor werk, maar werkgever wil vandaag de bezorging en wel doen (vindt autorijden leuk enzo) dus verwacht een rustig chill dagje.
Vriend rijdt motor en is vanmorgen vertrokken om samen met een vriend een rit te maken. Hij wilde graag dat ik mee ging maar is te ver weg van werk plus dan kan ik mn telefoon niet in de gaten houden voor t geval dat.
Ik lig nu inde hangmat inde zon
Best lekker
Heb om1130 mn gezicht ingesmeerd met factor 50 maar denk dat dat nu wel nogeen keer moet, maar ja dan moet ik opstaan en mn hond ligt nu zo lekker bij mij
Maar wil ook niet verbranden
Dus denkdat ik zo toch ff eruit moet
Alle reacties Link kopieren
Ohh heerlijk Jaline! Lijkt me zo gezellig samen met je hond chillen. Op deze dagen wou ik dat ik een hond had...

Ik heb vandaag nog niet veel gedaan, vanochtend even achter de computer gezeten, en net weer gaan skaten (goh, wat een verrassing he...)
Had wel het idee dat de wind tegen mij was vandaag, had letterlijk elke kant op tegenwind, beetje jammer :mrgreen:
Heb 17km geskate, maar voelt als meer, voel mn benen nu wel. Maar goed was wel lekker in het zonnetje, alleen volgende keer moet ik wel een flesje water meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh Jaline, wat heerlijk, in de hangmat! Jammer dat ik me dat niet eerder bedacht heb! We hebben een joekel van een hangmat en standaard op zolder liggen. Eens kijken of het morgen ook zo warm wordt en het misschien de moeite is om hem al van zolder te halen... hij staat namelijk wel gruwelijk in de weg als we hem 's avonds binnen halen. Voor n paar warme weken is dat niet zo'n punt, maar om dat maandenlang te hebben dat trek ik niet...
Lieverlust, moet je hem dan steeds binnen halen? Hier staat de standaard het hele jaar buiten
Lig nog steeds buiten nu.. wel paar keer eruit geweest om de hond uit te lsten te eten ed en bijsmeren
Heb ook de parasol erbij gezet want het werd te warm voor mn hond

Het geeft een beetje rust en de spanning voor dit seizoen met onweer zakt wat weg

Heel fijn om dit ff te voelen nu
Wat Jaline dat je je zo goed voelt vandaag.

Wij hebben een heerlijk weekend gehad. Buiten het feit dat m'n dagen thuis nu toch echt wel saai beginnen te worden, was het echt een gezellig en ontspannen weekend. We zijn vooral heel erg veel buiten geweest. Twee keer op berenjacht geweest, had niet verwacht dat peuter dat zo leuk zou vinden. Verder veel buiten gespeeld met een paar kindjes uit het blok en ondertussen met de ouders op afstand gekletst. Er is wel veel meer verbroedering in de wijk, omdat er meer mensen thuis en er zo veel wordt buiten gespeeld. We krijgen een steeds betere band met de buurtjes. Echt wel fijn ook weer van deze situatie.

Morgen gaat vriend weer werken en heb ik een dagje alleen met de kindjes dus ook weer een lijstje gemaakt.
Grofweg hetzelfde als altijd als ik m'n dagen alleen met ze heb.

7-730 ontbijt en opruimen
730-8 tv
8-830 douchen en aankleden. Peuter in bad, dreumes met mij douchen
915 dreumes naar bed, cakejes bakken met peuter
10u naar de tuin
1030 dreumes wakker maken, cakeje eten
11u fietsen naar speeltuin, als rustig is daar spelen anders op zoek naar andere mogelijkheden
1200 u thuis, even buiten spelen met de buurtjes
1230 lunch en opruimen
1300-1315 voorlezen
1315-15u slapen
15u wakker en fruit eteb
1530 tv kijken
16u buiten spelen, 1715 naar binnen om eten te koken.
1745 eten
1815 nog een rondje wandelen buiten met elkaar
1845 thuis, pyjama's aan en naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Jaline, ondanks dat ie roestvrij zou moeten zijn vertrouw ik dat toch niet helemaal en vind ik hem echt veel te duur om dat risico te nemen. Dus die gaat idd altijd naar binnen.

Teckeltje, wat klinkt je weekend leuk en ontspannen! Mooi dat de berenjacht zo goed beviel :)
Ik vind ook dat deze crisis wel zorgt voor verbroedering. Hier altijd wel prima contact met de buren (niet heel innig, de meesten zijn zo'n 40 jaar ouder haha) maar merk ook op straat tijdens het hardlopen dat mensen vaker teruggroeten (Ik groet meestal, soms ben ik zo erg in mn bubbel dat ik het vergeet). Vind dat ook wel een leuk bijverschijnsel.
Hoi lieve dames, ik heb alles lekker meegelezen maar individueel reageren lukt me even niet. Wel onwijs leuk om te zien hoe divers de weekenden verlopen. Er wordt gepoetst, gefietst, genaaid, gerust, geskate, heerlijk om allemaal te lezen hoe jullie van het weer genoten hebben.

Wij hebben zaterdag mooie ringen uitgezocht waar we erg blij mee zijn. En binnen budget gebleven :yes: . Verder is er niks terecht gekomen van mijn weekendplanning. Niet gewerkt, niet opgeruimd, niet schoongemaakt. Morgen dus geen georganiseerde, fraaie start van de week dus en het gaat mentaal even de verkeerde kant op. Heb ook 2 eetbuien gehad za en zo die het allemaal nog een tandje vervelender maken.

Ik denk dat het voornamelijk werkgerelateerd is. Vorige week deed ik voor het eerst weer mee aan werkbespreking en werden het ineens 4 besprekingen in een week, veel teveel. Ik trek het heel slecht om mijn dag te starten met LG zien/spreken. Dat geeft zóveel spanning. Maar goed, deze week alleen maandag als het goed is. Zie er als een berg tegenop; de bespreking en alles wat er deze week te doen is. Gelukkig heb in dinsdag beeldbellen met de psycholoog.

Ik ga proberen vanaf morgen weer wat meer op jullie te reageren want ik vond dat fijn en ontspannend en vind het stom dat dat even niet lukt.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 21:49
1.40% gewijzigd
06-04-2020
06:00u Opstaan
06.45u Sport
07.20u Douchen en aankleden
08.00u Werkbespreking
08.30u Rust, koffie
09.00u Planning aanpassen
09.20u Weekplanning opstellen
09.29u Planningen + notulen mailen
09.30u Pauze
10.00u Werk; Overzicht gebruikte media samenstellen en mailen
11.00u Pauze
11.15u Werk --> Artikel
12.15u Pauze en lunch
13.00u Werk --> Artikel
14.00u Pauze
14.15u Werk --> Artikel
15.30u Pauze, wandelen
16.30u Werk --> Artikel
17.30u Stop werk



Persoonlijke affirmatie voor morgen: Het is okay als het na 14u niet meer lukt om te werken want dan heb ik er al 4u opzitten. Ik ben nog steeds 50% ziek gemeld en uitbreiden hoeft alleen als het stabiel en goed gaat. Ik mag naar mezelf en mijn lijf luisteren en dat zegt niets over mijn competentie of doorzettingsvermogen.


To do
Kattenbak verschonen
Was draaien, drogen, opruimen
Hele huis poetsen (deze week ergens)
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 17:39
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kokoro,
Wat vervelend dat het mentaal niet goed gaat en dat je plannen niet gelukt zijn! Ik hoop dat je vannacht goed slaapt en morgen weer iets prettiger op staat. Fijn dat je dinsdag een gesprek hebt met je psycholoog wellicht dat dat wat scherpe randjes ook eraf kan halen.

Lieverlustdanliefde,
Kan me wel voorstellen dat je voorzichtig bent met zoiets duurs. Ik heb nog nooit in een hangmat gelegen, durfde dat eigenlijk nooit vanwege overgewicht. Nu zou ik het wellicht eens proberen als ik de kans krijg.

Teckeltje,
Wat fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en dat je beter contact met je buren krijgt door dit hele gebeuren.

Viva,
Mooi dat je je vandaag goed voelt hopelijk kan je daarop teren komende periode als je het wat moeilijk mocht hebben.

Ooooh Perzikboom wat balen van je werk en je kledingstuk! Oef 75 km enkele reis dat red ik niet hoor, wat goed van jou.
Ik las eens dat sommige wielrenners geen bel hebben en dan tring tring zeggen en verontwaardigd zijn als mensen daarop niet reageren. Ik probeer juist heel hard om menselijke geluiden niet te horen en alleen belangrijke geluiden door te laten in mijn brein. Ambulance, getoeter van een auto en ja een fietsbel. Ik reageer daar dus ook echt niet op merk ik.
Geen idee waarom ik dit schrijf moest er gewoon aan denken haha.

Allen,

Best wel een ok dag gehad. Veel in de achtertuin gezeten. Start gemaakt met huiswerk en 4 paaskaartjes gemaakt.
Gezond eten lukt minder goed was ook wat aangekomen. Aaarggg eeuwige worsteling.

Voor morgen:

- Even naar buiten
- Bellen met begeleidster
- Ontspanning naar keuze
- Planten voor de grote potten van de achtertuin kopen (kan ook bij die "groentewinkel") en in de potten zetten.
- Gezonde keuzes wat eten betreft maken
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Kokoro,
ik lees jouw planning en als laatste staat er: hele huis poetsen ergens deze week.
Is dat niet een erg groot en niet concreet doel? Misschien werkt het wat beter om het per kamer ofzo op te delen?
Of heb jij een erg kleine woning en is dat in een uurtje gedaan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven