Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positivo's Kletstopic

22-01-2022 13:36 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn blij met de fijne sfeer in het Positiviteitstopic. Soms willen we graag dingen bespreken die niet helemaal in dat topic passen, bijvoorbeeld omdat ze gaan over een individuele situatie of omdat we ons ergens zorgen over maken en graag een hart onder de riem willen. Daarom aanvullend een kletstopic voor de Positivo's.

Suggesties voor dingen die besproken kunnen worden:
- Je maakt je zorgen om jezelf of een naaste;
- Je voelt je verdrietig of eenzaam door de pandemie en hebt behoefte aan een luisterend oor;
- Je bent angstig of ongerust vanwege een persoonlijke gebeurtenis of situatie;
- Je wil iemand anders een hart onder de riem steken of geruststellen;
- Je wil iets leuks kwijt wat niet helemaal in het andere topic past.

Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over nieuwe varianten/golven;
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen;
- Elkaar angst aanjagen met onheilspellende berichten;
- Geklaag over het beleid;
- Discussie over vaccineren;
- Agressief taalgebruik;
- Anderen de maat nemen;
- Tekeer gaan over andere mensen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Quarantaine en isolatie viel me nu ook best mee eigenlijk. Wel zijn we gewoon buiten wezen wandelen voor de energie en frisse lucht, verder was het voor ons niet zo heel lang uiteindelijk. Alleen voor mijn man met ruim 2 weken thuis zitten, maar nog steeds te overzien.
Alle reacties Link kopieren
Het zal ook uiteindelijk wel te doen zijn, maar zeker als je iets belangrijks in het vooruitzicht hebt, of iets waar je je erg op hebt verheugd, dan snap ik wel dat je het heel erg graag wil vermijden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Tvp.

Ben er nog niet helemaal zeker van dat ik positivo genoeg ben voor dit topic. ;-)
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor mezelf 2 weken quarantaine geen enkel punt vinden, maar voor de kinderen wel heel rot. Vooral als ze voor henzelf belangrijke dingen hebben. Mijn dochter heeft haar verjaardag en afzwemmen op stapel staan en zou heel verdrietig zijn als ze in plaats daarvan in quarantaine zou moeten zitten. Een jongetje dat ik ken heeft pas geleden doordat zijn broer corona kreeg (en hij zelf daarna ook) zijn afscheid van het kdv, 4e verjaardag en eerste dag op school moeten missen. Het jochie snapte er niks van. Zo sneu vind ik dat, dat kun je ook nooit meer over doen. Zelfde gevoel had ik bij de musical en het groep 8 kamp als die voor kinderen afgelopen jaren niet doorgingen. Dat zijn van die eenmalige mijlpalen die je echt niet wilt missen. Of ik zelf 2 weken nergens heen kan dat zal me verder worst wezen, ik heb tijdens een golf als deze toch al erg weinig wilde plannen, dus veel kan er niet in het water vallen.
nicole123 wijzigde dit bericht op 23-01-2022 21:09
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
23-01-2022 21:05
Tvp.

Ben er nog niet helemaal zeker van dat ik positivo genoeg ben voor dit topic. ;-)
Als iedereen hier maar heel bezorgd gaat doen dan word je dat geheid. ;-D
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
23-01-2022 21:08
Als iedereen hier maar heel bezorgd gaat doen dan word je dat geheid. ;-D
Kijk, jij begrijpt mij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-01-2022 21:02
Het zal ook uiteindelijk wel te doen zijn, maar zeker als je iets belangrijks in het vooruitzicht hebt, of iets waar je je erg op hebt verheugd, dan snap ik wel dat je het heel erg graag wil vermijden.
Ja absoluut dat is het meest vervelende voor de kinderen.
Wij hadden nu in die zin dan 'geluk' dat er niks belangrijks stond voor ze. Toen tijdens het afzwemmen was ik ook echt van het duimen ja 😅 maar voordeel was dat die net voor de zomer viel.

Voor mij is januari vooral een werk maand en was blij dat ik nog kon functioneren en werken 😁
Morgen mijn oudste weer naar school, heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik met het adviesgesprek van mijn dochter, al hadden we dat waarschijnlijk ook wel online kunnen doen. Nu nog met de open dagen, die van zaterdag in het bijzonder. Daarna staat er even niks speciaals gepland voor zover ik weet, al duim ik nog steeds dat het niet hoeft. Het zou wel kunnen dat de groep van mijn zoon op een gegeven moment dichtgaat wegens personeelsgebrek, daar is echt heel veel uitval, dus daar stellen we ons wel op in.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt vooral hopen dat het niet vervelend valt inderdaad. Ergens weet je dat er eigenlijk niet aan ontkomt, maar hoop je het wel. Dus zeker hopen dat de open dag gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-01-2022 20:43
Maar met een griepgolf zou je ook niet in quarantaine moeten. Dus je bent niet bang om het virus te krijgen, je bent bang om vast te zitten aan de maatregelen er omheen.
Ja, dat klopt ook wel. Ook niet voor mezelf, maar het zou rot zijn om de kinderen te vertellen dat ze thuis moeten blijven vanwege mijn etentje, terwijl we al zó vaak op hun wensen moesten zeggen "Nee, dat kan niet vanwege corona".

Wennen aan mensenmassa's gaat denk ik ook al wel weer snel. Afgelopen zomer in een pretpark geweest, dat was wel echt wennen (geen maatregelen daar toen), en in het najaar ben ik naar een kindertheatervoorstelling geweest. Dat was wel gek. Dan werd je als volwassene echt met QR code èn ID gecontroleerd bij de ingang, zit je in een zaal ramvol 8-13 jarigen zonder controle. Dat was ook wel een beetje raar.

Maar verder denk ik dat het net is als thuiskomen na een kampeervakantie. De eerste twee dagen ben je blij met je eigen doorspoelbare WC en stromend heet/koud water, maar daarna is het weer normaal :)
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
23-01-2022 22:08
Het is echt vooral hopen dat het niet vervelend valt inderdaad. Ergens weet je dat er eigenlijk niet aan ontkomt, maar hoop je het wel. Dus zeker hopen dat de open dag gaat lukken!
Dat hoor ik nou steeds, maar volgens mij is dat echt onzin. Hans Kluge van de WHO verwacht dat in maart zo'n 60% van de Europeanen besmet is geweest met omikron, dat is net iets meer dan de helft - en ik denk dat in maart de golf wel zo'n beetje geweken is.

De kans is erg aanwezig dat je het krijgt, maar niet iedereen gaat het krijgen, in de zin van positief testen.

Of bedoel je dat je weinig kunt doen om het helemaal uit te sluiten? Dat snap ik nog wel, maar ik denk zeker wel dat er mensen zijn die eraan gaan ontkomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-01-2022 22:11
Dat hoor ik nou steeds, maar volgens mij is dat echt onzin. Hans Kluge van de WHO verwacht dat in maart zo'n 60% van de Europeanen besmet is geweest met omikron, dat is net iets meer dan de helft - en ik denk dat in maart de golf wel zo'n beetje geweken is.

De kans is erg aanwezig dat je het krijgt, maar niet iedereen gaat het krijgen, in de zin van positief testen.

Of bedoel je dat je weinig kunt doen om het helemaal uit te sluiten? Dat snap ik nog wel, maar ik denk zeker wel dat er mensen zijn die eraan gaan ontkomen.
Beide, je kunt inderdaad met kinderen het niet uit sluiten en dat de kans om het dan te ontlopen heel klein is.
In geval van schoonouders en ouders die kunnen het denk ik wel makkelijker vermijden.

Eigenlijk dus vooral de situatie waarin je zit als gezin, dat dat heel lastig is.
Alle reacties Link kopieren
De school van onze kinderen is een week dicht. De helft van de leerlingen is besmet of in quarantaine, er zijn ook niet meer genoeg docenten beschikbaar. Ze hebben dus weer online onderwijs. Beste vrienden van mijn kinderen zijn net (3 van de 4) positief getest, tot mijn verbazing wij vanavond weer met de thuistesten allemaal negatief.

Waar ik me wel zorgen over maak is dat ze nog niet 1 jaar 'normaal' les hebben gehad (ze zitten in de 2e en de 3e van het voortgezet) en dat er nu steeds aanpassingen in de examens zijn (zoals een extra herkansing of onvoldoende toegestaan voor de leerlingen die nu examen doen), maar dat ze kans groot is dat zij straks op de havo 3 of 4 jaar 'aangepast' onderwijs hebben gehad en zodra de coronamaatregelen stoppen er wel weer 'gewone' examens zijn.

Wat ik jammer vind is dat jongste geen musical, kamp en afscheid groep 8 heeft gehad. En dat ze beide bijna geen 'leuke' dingen doen op het voorgezet. Geen dag Ameland, geen Valentijnsfeest, geen kerstviering. Heb ook het gevoel dat ze veel minder binding hebben met hun klas.

Voor mezelf vind ik het vooral een spannend idee om langere tijd in quarantaine te moeten. Bijvoorbeeld als we achter elkaar positief zouden testen. Ik vind de winter altijd een lastige periode en ik wandel veel om er doorheen te komen. Opgesloten zitten in huis is voor mij wel een nachtmerrie.
Ben wel blij dat de kans dat we erg ziek worden steeds kleiner wordt. Positief geteste vrienden van de kinderen hebben geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
23-01-2022 22:20
Beide, je kunt inderdaad met kinderen het niet uit sluiten en dat de kans om het dan te ontlopen heel klein is.
In geval van schoonouders en ouders die kunnen het denk ik wel makkelijker vermijden.

Eigenlijk dus vooral de situatie waarin je zit als gezin, dat dat heel lastig is.
Ik denk dat je ook als gezin nog steeds de kans hebt om het niet te krijgen. Misschien wat kleiner dan mensen die het beter kunnen vermijden, maar als je het in de afgelopen weken hebt kunnen ontlopen, kan je het ook de komende weken ontlopen als je toevallig net geluk hebt, als je net niet op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent, als de klas van je kind net op tijd in quarantaine gaat of je hebt geluk dat de kinderen die het krijgen al thuis waren toen ze het kregen, enzovoort. Net als nu, er zijn wel grote delen van klassen besmet, maar nooit iedereen. Ik geloof dus ook nooit dat 100% (of zelfs 90%) van de mensen dit gaat krijgen en dat is ook niet de voorspelling.

Ik ga er niet vanuit dat we het niet gaan krijgen maar ook niet dat we het per se wel gaan krijgen. Het is gewoon afwachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
23-01-2022 12:55
Ja precies. Ik weet nog dat ik in de dagen daarvoor in een mailtje schreef dat ik alles opeens zo raar en anders vond, terwijl er op dat moment nog niks dicht was, eigenlijk waren dat de laatste min of meer normale dagen voordat het echt losbarstte. De schoolsluiting vond ik echt een schok, tot net voor dat weekend had ik nooit, echt nooit gedacht dat het zo ver kon komen, dat zoiets denkbaar was.

Inderdaad dat van de supermarkten vond en vind ik ook eng.

Doet me denken aan mijn vriend. Die had in december 2019 of begin januari 2020 (we kunnen het ons helaas niet precies meer herinneren) een ieniemienie krantenbericht gezien over een virus uit China. Hij vond het maar vreemd. Ik las zulke dingen nooit, dus ik interesseerde me er niet voor. Na een aantal van zulke kleine berichtjes ging hij steeds vaker zeggen dat hij er een heel raar onderbuikgevoel van kreeg. Ik wuifde het steeds weg, amper wetende waar hij het over had.

Maar hij bleef maar herhalen: 'Dit deugt niet, hier gaat nog een hoop ellende van komen.' Als ik dan vroeg waar hij dat in hemelsnaam op baseerde, kon hij het niet onderbouwen. Hij ervoer het gewoon zo.

Nu moet je weten dat mijn vriend een wetenschapsman is die alleen iets de waarheid vindt als er bewijs is. Dus deze reactie van hem was heel eigenaardig. Helaas werd zijn intuïtie toch bewaarheid.
anoniem_407803 wijzigde dit bericht op 23-01-2022 23:37
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Was dit het Sherlock?
https://www.nu.nl/buitenland/6024384/tw ... china.html

Ik las het toen en dacht er nog niks van. Little did I know...
Alle reacties Link kopieren
In het begin, voordat het zo losbarstte, waren er steeds enkele besmettingen in Europa. Eentje in Duitsland, eentje in Frankrijk en dan doofde het weer uit. Eerlijk gezegd dacht ik dat het zo zou gaan, dat we een paar gevallen zouden krijgen, maar dat we door de uitbraak in China wel genoeg gewaarschuwd waren om het hier ook niet in die mate te krijgen. Pas toen het in Italië zo losbarstte, had ik het gevoel dat het wel eens heel vervelend kon gaan uitpakken. Toen was het ook binnen een paar dagen in Nederland. Maar toch, in de tussenliggende weken dacht ik niet dat het zo zou worden als nu, eerder zoiets als de Mexicaanse griep, qua maatschappelijke impact en duur.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-01-2022 22:42
Ik denk dat je ook als gezin nog steeds de kans hebt om het niet te krijgen. Misschien wat kleiner dan mensen die het beter kunnen vermijden, maar als je het in de afgelopen weken hebt kunnen ontlopen, kan je het ook de komende weken ontlopen als je toevallig net geluk hebt, als je net niet op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent, als de klas van je kind net op tijd in quarantaine gaat of je hebt geluk dat de kinderen die het krijgen al thuis waren toen ze het kregen, enzovoort. Net als nu, er zijn wel grote delen van klassen besmet, maar nooit iedereen. Ik geloof dus ook nooit dat 100% (of zelfs 90%) van de mensen dit gaat krijgen en dat is ook niet de voorspelling.

Ik ga er niet vanuit dat we het niet gaan krijgen maar ook niet dat we het per se wel gaan krijgen. Het is gewoon afwachten.
Dat is ook zo, er is zeker genoeg kans ook om het niet op te lopen. Als alles gunstig valt 😊
Nadat het dus in de klas van mijn oudste ineens rond ging, toen kreeg ik echt een gevoel van dit gaan we niet ontwijken.. tot dan had ik nooit echt een gevoel dat het meegenomen was door 1 van ons. Gek is dat, dat je zo dat gevoel kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
23-01-2022 23:13
Was dit het Sherlock?
https://www.nu.nl/buitenland/6024384/tw ... china.html

Ik las het toen en dacht er nog niks van. Little did I know...
Heel raar trouwens om dit nu te lezen met 2 jaar ervaring en realiteit verder!
Ik weet nog dat ik in februari mijn zorgen uitte tegenover collega's en vrienden familie. Collega's die me totaal niet serieus namen toen ik zei dit kan hier weleens een lockdown worden, en zeiden ach nee doe niet zo gek dat gebeurt hier niet. En dat virus zit in China/Italië. En onze gezondheidszorg kan dit zoveel beter aan. En toen zaten we ineens wel in lockdown en was het je hebt toch gelijk gekregen.
C⨀urage schreef:
23-01-2022 23:13
Was dit het Sherlock?
https://www.nu.nl/buitenland/6024384/tw ... china.html

Ik las het toen en dacht er nog niks van. Little did I know...

Zou goed kunnen! Al las hij het geloof ik in een papieren dagblad.
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat bizar om dat stukje terug te lezen. Ik heb mijn leerlingen destijds verteld dat ze zich niet druk hoefden te maken en ze gerust nog bij AliExpress konden bestellen (los van al het andere dat niet deugt aan AliExpress) en "kijk, de cijfers in China zijn alweer aan het dalen". Als ik toen geweten had wat er aan zat te komen... Ik kan mezelf met terugwerkende kracht wel voor mijn kop slaan dat ik ze dat wijs maakte.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Heel bizar om dat terug te lezen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt positief nieuws maar wel iets wat ik kwijt moet: ik hoorde mijn zoon zijn neus ophalen en af en toe niesen en eigenlijk doet hij dat best vaak, want lichte allergieklachten, maar mijn onderbuikgevoel zei toch dat ik een zelftest moest doen. Knalpositief dus. Ik schrok er echt wel van, tegelijkertijd denk ik: dit is het dus, waar je al zo lang bang voor bent, dit hing voor mijn gevoel al heel lang als een zwaard van Damocles boven ons hoofd.

Nu heel heel hard duimen dat het mild blijft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook nog zo goed dat ik op een verjaardag zat en de eerste nederlandse persoon overleed. Iedereen had zoiets van: Jah, 86 met nierfalen. Jammer, maar niet zorgelijk ofzo. Dat was de laatste verjaardag die in mijn familie gevierd is met alle (schoon)familie bij elkaar :(
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-01-2022 23:48
Niet echt positief nieuws maar wel iets wat ik kwijt moet: ik hoorde mijn zoon zijn neus ophalen en af en toe niesen en eigenlijk doet hij dat best vaak, want lichte allergieklachten, maar mijn onderbuikgevoel zei toch dat ik een zelftest moest doen. Knalpositief dus. Ik schrok er echt wel van, tegelijkertijd denk ik: dit is het dus, waar je al zo lang bang voor bent, dit hing voor mijn gevoel al heel lang als een zwaard van Damocles boven ons hoofd.

Nu heel heel hard duimen dat het mild blijft.
:hug: susan, wat een schrik! Ik hoop ook dat het mild blijft, en dat jullie er allemaal weinig last van gaan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven