Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positivo's Kletstopic

22-01-2022 13:36 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn blij met de fijne sfeer in het Positiviteitstopic. Soms willen we graag dingen bespreken die niet helemaal in dat topic passen, bijvoorbeeld omdat ze gaan over een individuele situatie of omdat we ons ergens zorgen over maken en graag een hart onder de riem willen. Daarom aanvullend een kletstopic voor de Positivo's.

Suggesties voor dingen die besproken kunnen worden:
- Je maakt je zorgen om jezelf of een naaste;
- Je voelt je verdrietig of eenzaam door de pandemie en hebt behoefte aan een luisterend oor;
- Je bent angstig of ongerust vanwege een persoonlijke gebeurtenis of situatie;
- Je wil iemand anders een hart onder de riem steken of geruststellen;
- Je wil iets leuks kwijt wat niet helemaal in het andere topic past.

Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over nieuwe varianten/golven;
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen;
- Elkaar angst aanjagen met onheilspellende berichten;
- Geklaag over het beleid;
- Discussie over vaccineren;
- Agressief taalgebruik;
- Anderen de maat nemen;
- Tekeer gaan over andere mensen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Present!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hoooooi! :hello:
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
En wat ik hier dan mooi kan delen ;) niet positief vooral enorm veel!
Onze basisschool had vorige week 6 groepen thuis zitten, ruim de helft van de leerlingen in quarantaine of positief getest. Daarvan waren er ruim 50! Leerlingen en 3 leerkrachten echt positief. En 50 leerlingen is ongeveer een 18% percentage van alle leerlingen. Echt heel veel. Plus alle gezinnen daarbij, echt bizar.

Dus hopelijk is onze school / dorp over een paar weken in rustig vaarwater 😅
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!! Ik schrijf hier ook mee
Alle reacties Link kopieren
Mag ik deze link in het coronatopic plaatsen of liever niet? Ik weet dat daar mensen lezen die ook vaak heel angstig zijn. Maar ik snap dat het ook anderen kan aantrekken die dit topic om zeep gaan helpen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
22-01-2022 14:55
En wat ik hier dan mooi kan delen ;) niet positief vooral enorm veel!
Onze basisschool had vorige week 6 groepen thuis zitten, ruim de helft van de leerlingen in quarantaine of positief getest. Daarvan waren er ruim 50! Leerlingen en 3 leerkrachten echt positief. En 50 leerlingen is ongeveer een 18% percentage van alle leerlingen. Echt heel veel. Plus alle gezinnen daarbij, echt bizar.

Dus hopelijk is onze school / dorp over een paar weken in rustig vaarwater 😅
Waarschijnlijk wel ja!

Het laatste bericht van mijn dochters school was zo'n 5% van de leerlingen positief, dat was donderdag, maar dat kan inmiddels wel hoger zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
22-01-2022 15:24
Mag ik deze link in het coronatopic plaatsen of liever niet? Ik weet dat daar mensen lezen die ook vaak heel angstig zijn. Maar ik snap dat het ook anderen kan aantrekken die dit topic om zeep gaan helpen.
Dan bonjouren we die mensen er toch meteen uit :puh:
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-01-2022 15:26
Waarschijnlijk wel ja!

Het laatste bericht van mijn dochters school was zo'n 5% van de leerlingen positief, dat was donderdag, maar dat kan inmiddels wel hoger zijn.
Bij ons op school horen we dit soort cijfers niet. De hele school zat deze week in quarantaine, maar geen idee hoeveel er besmet zijn. Via via hoor je wel wat natuurlijk.
Wat ik mij afvroeg, moet een school/leraar ouders aanspreken op regels die niet nageleefd worden? Is een lastig ding natuurlijk, maar kinderen waarvan men weet dat ze besmet zijn naar school sturen, daar wil je als school best iets van zeggen toch?
Het heeft enorme gevolgen gehad namelijk voor de hele school en daarmee op een groot deel van ons dorp.
Ik ben er in ieder geval boos over, dat mag ik hier wel zeggen toch ;)
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
22-01-2022 15:31
Bij ons op school horen we dit soort cijfers niet. De hele school zat deze week in quarantaine, maar geen idee hoeveel er besmet zijn. Via via hoor je wel wat natuurlijk.
Wat ik mij afvroeg, moet een school/leraar ouders aanspreken op regels die niet nageleefd worden? Is een lastig ding natuurlijk, maar kinderen waarvan men weet dat ze besmet zijn naar school sturen, daar wil je als school best iets van zeggen toch?
Het heeft enorme gevolgen gehad namelijk voor de hele school en daarmee op een groot deel van ons dorp.
Ik ben er in ieder geval boos over, dat mag ik hier wel zeggen toch ;)
Nou dat snap ik dat je daar boos over bent! Ik zou hopen dat de school daar inderdaad wat van zegt tegen die ouders. Enorm asociaal.

Maar ik kan me wel voorstellen dat de school geen Corona discussie wil met ouders. Loopt toch snel uit de hand. Maar dat je er boos over bent lijkt me heel normaal.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Wat ik prettig vind is dat ik steeds vaker een beetje af kan stemmen met andere ouders en wat nog oké is. Je wil niet iets doen wat een ander niet fijn vindt, maar ook niet te strak zijn in de regels.
Het is zoals het is
tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Youk79 schreef:
22-01-2022 15:38
Wat ik prettig vind is dat ik steeds vaker een beetje af kan stemmen met andere ouders en wat nog oké is. Je wil niet iets doen wat een ander niet fijn vindt, maar ook niet te strak zijn in de regels.
Wat bedoel je precies?
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
22-01-2022 15:31
Bij ons op school horen we dit soort cijfers niet. De hele school zat deze week in quarantaine, maar geen idee hoeveel er besmet zijn. Via via hoor je wel wat natuurlijk.
Wat ik mij afvroeg, moet een school/leraar ouders aanspreken op regels die niet nageleefd worden? Is een lastig ding natuurlijk, maar kinderen waarvan men weet dat ze besmet zijn naar school sturen, daar wil je als school best iets van zeggen toch?
Het heeft enorme gevolgen gehad namelijk voor de hele school en daarmee op een groot deel van ons dorp.
Ik ben er in ieder geval boos over, dat mag ik hier wel zeggen toch ;)
Toevallig stond er een heel stuk over onze school in de krant met bijbehorende cijfers en er was ook al via parro app een nieuwsbrief gestuurd met de snelheid van stijging.

Onze school heeft echt verzocht om te testen. En voorzichtig te zijn bij klachten. Maar het was echt al rond gegaan... Ik snap je irritatie hoor!
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
22-01-2022 15:27
Dan bonjouren we die mensen er toch meteen uit :puh:
Hoho, geen aggressief taalgebruik en smileys hé :proud:
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
22-01-2022 15:27
Dan bonjouren we die mensen er toch meteen uit :puh:
Die kun je in ieder geval wijzen op de op 😁
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
22-01-2022 16:16
Toevallig stond er een heel stuk over onze school in de krant met bijbehorende cijfers en er was ook al via parro app een nieuwsbrief gestuurd met de snelheid van stijging.

Onze school heeft echt verzocht om te testen. En voorzichtig te zijn bij klachten. Maar het was echt al rond gegaan... Ik snap je irritatie hoor!
Ik dacht vandeweek echt een keer "waarom zouden wij toch steeds het braafste jongetje van de klas zijn". We hebben nu 3 quarantaines gehad en ik vind het ook heel normaal om in quarantaine te gaan als dat moet. Maar tegelijkertijd zijn er mensen die dat niet doen en daarmee een hoop gedoe veroorzaken. Want quarantaine is er om verspreiding te voorkomen, dan stuur je je kind niet naar school. Mijn oudste heeft een moeilijke week gehad, dat gaat me aan het hart en dan merk ik dat ik echt boos wordt om die asociale mensen.
Maar goed, die frustratie helpt me ook niets dus ik laat het nu gaan
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-01-2022 16:16
Hoho, geen aggressief taalgebruik en smileys hé :proud:
Ohhhh ja moet nog ff wennen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik volg :)
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
22-01-2022 16:23
Ik dacht vandeweek echt een keer "waarom zouden wij toch steeds het braafste jongetje van de klas zijn". We hebben nu 3 quarantaines gehad en ik vind het ook heel normaal om in quarantaine te gaan als dat moet. Maar tegelijkertijd zijn er mensen die dat niet doen en daarmee een hoop gedoe veroorzaken. Want quarantaine is er om verspreiding te voorkomen, dan stuur je je kind niet naar school. Mijn oudste heeft een moeilijke week gehad, dat gaat me aan het hart en dan merk ik dat ik echt boos wordt om die asociale mensen.
Maar goed, die frustratie helpt me ook niets dus ik laat het nu gaan
Je kunt er inderdaad niet meer aan doen dan je zelf doet.
Ik heb geluk dat mijn kinderen de lockdowns sluitingen en nu de quarantaine/isolatie prima door komen. Kunnen prima spelen, gamen en rondje buiten spelen. Dat buiten spelen afgelopen week dan even niet (beperkt tot een fris ommetje met ons 😉).

Ik heb ook geen idee hoe de ouders bij ons op school erin staan. Degene die ik ken houden zich aan de regels. En feit dat er zoveel positieve testen zijn, denk ik dat dat wel goed beeld geeft van het gros!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven