Coronavirus COVID-19 alle pijlers

het leven weer oppikken - ben ik alleen hierin?

22-05-2020 12:13 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Als eerste wil ik even kwijt dat dit topic niet bedoeld is om een super discussie uit te lokken.
Maar ik vraag me wel oprecht af of ik de enige ben hierin.

Ik zie mensen naar het strand gaan, er gaan mensen naar de winkels, de efteling. Sommigen kunnen niet wachten tot de terrasjes open gaan.
Maar.... het is natuurlijk niet zoals het was.

Ik zou zo graag een dagje terug naar normaal willen. Het bezoeken van de winkels, pretpark etc, ik vind het nu allemaal zo a-relaxed.. je moet rekening houden met looproutes, met afstand houden etc. etc. Dat haalt bij mij heel de lol er al vanaf...

Zijn er hier mensen die dit gevoel ook hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zoveel willen.... maar het is zoals het is.
Bepaalde dingen kan ik inderdaad niet op een ontspannen manier doen; veel dingen sla ik ook even over.

Ik besef me wel dat ik blij moet zijn dat niemand van de mensen in mijn nabije omgeving getroffen is door het het virus; ook familieleden uit de kwetsbare groep niet.
Mijn werk heb ik nog; ik kan veilig thuis werken.
Ik heb een dak boven mijn hoofd, te eten...
Eigenlijk heb ik weinig te zeuren.

Naar het strand of naar de stad gaat, vakantie etc... het zijn leuke dingen.
Maar voorlopig vind ik het verstandig om het niet te doen. Dan maar even wat minder leuk.
Het blijven uiteindelijk leuke, maar "luxe" dingen, waar ook best even zonder te leven valt.
(Vele generaties voor ons konden dat ook :) )
Ik zou vooral mijn werk wil normaal willen doen.

Scholen acht weken dicht, nu 'twee' weken open. Met de kinderen uit groep drie kan ik niet samen in één boek lezen, dus boek uit de bieb halen wat er twee van zijn. Of even kopiëren.

Samen in een schrift kijken naar wat er goed ging en wat er beter kan lukt ook niet zo goed.

Een kind leren punniken op anderhalve meter lukt ook al niet, dus nieuw project verzonnen.

Pleister plakken, verdrietig kind troosten etc. Het lukt allemaal wel maar zou zoveel beter lukken als alles weer normaal was.
redbulletje schreef:
22-05-2020 12:39
. Deze situatie maakt vooral heel duidelijk dat we met veel te veel mensen op 'n veel te klein oppervlak leven hier.

Volgens mij is het probleem vooral dat mensen als schapen naar dezelfde plekken gaan. In mijn stad is dat het geval: daar zijn al meerdere plekken ontruimd de afgelopen weken. Terwijl het op andere plekken uitgestorven is. Het is naar mijn idee dus eerder een kuddegedragprobleem.

Zelf blijf ik mensenmassa’s voorlopig even mijden. Wel kom ik veel vaker buiten dan de afgelopen twee maanden.

Verder ben ik ook van plan om een of twee dagen per week thuis te blijven werken. Mijn baas heeft nu geen enkele reden meer om dat te weigeren :A:
zo snel als mogelijk weer naar het normale leven toe. 1,5 meter maatschappij zou ik niet graag willen.
Hier in het noorden zijn nog maar zo weinig besmettingen dat het onzin is om alles nog dicht te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen echt vakantiemens, heb een hekel aan drukte, en winkelen is niet mijn hobby. Maar ik mis wel mijn kopje koffie met wat lekkers bij het tuincentrum, of gewoon na een boswandeling in een cafeetje. We moeten er maar aan wennen, het zal niet weer hetzelfde worden als voorheen vrees ik. Na Covid is de kans groot dat er andere virussen de kop op steken, en van Covid zijn we nog niet af. Ik vind de 1,5 meter geen probleem, die ruimte hebben we hier wel in het noorden.
Een reisje Engeland had ik nog wel graag willen doen volgend jaar, wie weet wordt het allemaal wat gemakkelijker met de tijd. Tot dan, aanpassen.
Met Friezinnetje ben ik het wel eens wat opening betreft, maar het moet niet zo zijn dat iedereen dan deze kant op zal komen. Wat wel zal gebeuren dan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt af aan het tellen naar 1 juni. Eindelijk weer uit eten en naar een cafe. Wel raar om te reserveren om naar een cafe te kunnen.
Ik denk dat iedereen daar wel naar verlangt, en sommige doen het gewoon.

Ik weiger om het nieuwe normaal... normaal te vinden. Want wat niet normaal is, hoeven we ook niet normaal te vinden.

Respect voor ieder zijn mening en gevoel hoor. Ik houd netjes mijn 1,5 meter afstand, maar wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-05-2020 12:21
Ik herken het zeker maar ik probeer het dus wel op te zoeken.
Ik ben bijvoorbeeld vanochtend even gaan winkelen. Ik was om 10 uur in de stad en het was rustig genoeg om even niet aan ‘de regels’ te hoeven denken.
Rond 12 uur begon het drukker te worden dus ik ben maar weer naar huis gegaan.
Heb niks gekocht maar het heeft me wel heel veel goed gedaan om even ‘normaal’ te zijn gaan winkelen.
Hebben wij vorige week gedaan. "Gewoon" weer even naar de stad toe (we moesten er ook echt even heen voor wat dingen die gewoon niet online kunnen). Was ik ook in geen negen weken meer geweest. Lekker vroeg, en zelfs in de Primark was het uitgestorven, heerlijk :mrgreen: Ik kreeg er gewoon energie van, even lekker er op uit zijn. En na twee uurtjes waren we klaar, en zijn we weer naar huis gegaan. Later zag ik op het nieuws hoe druk het wel niet was die middag, in de stad.... Rijen van heb ik jou daar...... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan trouwens wel nog steeds regelmatig naar het strand. Maar het strand waar wij naar toe gaan, komen bijna alleen maar mensen uit het dorp, en dus is het er, zelfs als het "druk" is, bijna uitgestorven :) Wat dat betreft is het hier niet anders dan anders.
Alle reacties Link kopieren
Ja de lol is er wel wat vanaf. Lekker in de winkels snuffelen doe ik niet meer. Vlak voor sluitingstijd hol ik naar binnen en pak ik wat ik nodig heb.
In een restaurant zie je mij dit jaar niet meer, idem voor de bioscoop.
Gister zat ik thuis, en onze vakantie in juni gaat niet door omdat het sanitair gesloten is. Onze grootste hobby, naar de sauna gaan, kan ook nog niet tot september.
Maar ja, we zijn nog gezond, dus ik tel mn zegeningen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
22-05-2020 14:03
Ja de lol is er wel wat vanaf. Lekker in de winkels snuffelen doe ik niet meer. Vlak voor sluitingstijd hol ik naar binnen en pak ik wat ik nodig heb.
In een restaurant zie je mij dit jaar niet meer, idem voor de bioscoop.
Gister zat ik thuis, en onze vakantie in juni gaat niet door omdat het sanitair gesloten is. Onze grootste hobby, naar de sauna gaan, kan ook nog niet tot september.
Maar ja, we zijn nog gezond, dus ik tel mn zegeningen.
Wat let je om een eigen sauna in je huis/tuin te installeren?
Ja - herkenbaar. Ik heb mezelf de eerste weken ongeveer thuis opgesloten (want risicogroep) en vond het eng om daarna het leven weer op te pakken. Op een gegeven moment heb ik mezelf gedwongen te werken aan mijn ‘rehabilitatie’ :-D in de samenleving. Ik ga bijvoorbeeld op maandagochtend naar de winkels (ik kan mijn werk zelf inrichten), dan is het niet druk en kan ik even op me laten inwerken welke maatregelen er zijn genomen. Hetzelfde met een rondje buiten lopen. Ik durf nu steeds meer, omdat ik zie dat er goede maatregelen genomen zijn waar ik op kan vertrouwen. Al zul je me nog steeds niet op een drukke zaterdag in het winkelcentrum zien of op een druk strand liggen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-05-2020 14:12
Wat let je om een eigen sauna in je huis/tuin te installeren?
De stroomkosten
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje bang geworden van kleding kopen. Ik voel me nu niet prettig om iets te passen wat iemand anders al terug gehangen heeft en je weet niet of die persoon wel gezond was. In het begin van Corona heb ik nog wel kleding online gekocht maar daar voel ik me nu ook niet meer lekker bij.
vrijenblij20220 schreef:
22-05-2020 18:08
Ik ben een beetje bang geworden van kleding kopen. Ik voel me nu niet prettig om iets te passen wat iemand anders al terug gehangen heeft en je weet niet of die persoon wel gezond was. In het begin van Corona heb ik nog wel kleding online gekocht maar daar voel ik me nu ook niet meer lekker bij.
dat is wel het laatste waar ik nou bang van zou worden.
Ga je dan ook niet meer de supermarkt in? Want daar kan ik ook wel iets uit het vak pakken en weer terug zetten.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
22-05-2020 18:10
dat is wel het laatste waar ik nou bang van zou worden.
Ga je dan ook niet meer de supermarkt in? Want daar kan ik ook wel iets uit het vak pakken en weer terug zetten.
Nee, bij de supermarkt heb ik dat niet. Gisteren ben ik zelfs drie keer bij de supermarkt geweest. eerst voor de gewone boodschappen, toen erna nog een keer omdat ik iets vergeten was en daarna nog een keer omdat we onverwachts visite kregen en we bier en wijn bij moesten halen. Hapjes had ik nog genoeg in huis. Ik had het met een shirt die ik paste thuis. Het zat wat strak en ik bleef met mijn hoofd in de nekhals hangen . Ik moest trekken om het over mijn hoofd te krijgen en ben niet verder gegaan want ik vond het geen prettig gevoel dat iemand anderd dat ook gedaan heeft.
De overheid zaait paniek rondom het coronavirus. Ik ken een dame van 95 die het virus overleeft heeft. Er wordt gewoon belachelijk veel paniek gezaaid in de media.

Als dit het nieuwe normaal wordt, zal de bevolking psychisch enkel maar verder afstompen.

Tijdens een lockdownprotest zei iemand: 'het leven gaat voor de dood' en daar sluit ik mij volledig bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Blueblues schreef:
22-05-2020 18:32
De overheid zaait paniek rondom het coronavirus. Ik ken een dame van 95 die het virus overleeft heeft. Er wordt gewoon belachelijk veel paniek gezaaid in de media.

Als dit het nieuwe normaal wordt, zal de bevolking psychisch enkel maar verder afstompen.

Tijdens een lockdownprotest zei iemand: 'het leven gaat voor de dood' en daar sluit ik mij volledig bij aan.
Dat is er eentje als 'mijn rokende opa is 98 geworden, dus roken is niet slecht'.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
22-05-2020 20:01
Dat is er eentje als 'mijn rokende opa is 98 geworden, dus roken is niet slecht'.
ja pcies, zo ken ik er nog wel een paar.

Maar van mij mag de boel wel weer meer open. Komt mss ook omdat er in Friesland gewoon erg weinig besmettingen zijn. Het is een ver-van-mijn-bed-show
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
22-05-2020 20:06
ja pcies, zo ken ik er nog wel een paar.

Maar van mij mag de boel wel weer meer open. Komt mss ook omdat er in Friesland gewoon erg weinig besmettingen zijn. Het is een ver-van-mijn-bed-show
Dan vraag ik me af hoe jij je voelt als mensen uit Brabant of limburg bij jou in Friesland vakantie komen vieren. Ik denk dat het in de zomer weer wel mag en dan is het niet meer van de denk naar ik ben show/.
vrijenblij20220 schreef:
22-05-2020 20:29
Dan vraag ik me af hoe jij je voelt als mensen uit Brabant of limburg bij jou in Friesland vakantie komen vieren. Ik denk dat het in de zomer weer wel mag en dan is het niet meer van de denk naar ik ben show/.
Mss niet, maar dat moeten we dan maar weer zien.
Stukje van LC.nl (Leeuwarder Courant):
"Het coronavirus dooft steeds verder uit in Friesland. De gehele afgelopen week zijn er bovendien geen nieuwe ziekenhuisopnames vanwege Covid-19 gemeld, meldt GGD Fryslân. Dat is voor het eerst.
De afgelopen week zijn veertien mensen positief getest op het coronavirus, meldt GGD Fryslân in een weekoverzicht. Alleen de eerste week dat het coronavirus in Friesland opdook, begin maart, lag dit aantal met dertien besmettingen lager.
Alle nieuwe positieve gevallen bevinden zich in een postcodegebied waar eerder besmettingen zijn gemeld. Op de intensive care in de Friese ziekenhuizen ligt bijna geen patiënt meer met deze aandoening.
Vrijdag is opnieuw een overleden patiënt gemeld bij GGD Fryslân. De datum van overlijden was 15 mei, het gaat om een man van in de negentig. Een week eerder is nog een overlijden op 7 mei van een vrouw van in de tachtig gemeld. Het totaal aantal gemelde sterfgevallen aan Covid-19 in Friesland staat op 65."
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
22-05-2020 20:06
ja pcies, zo ken ik er nog wel een paar.

Maar van mij mag de boel wel weer meer open. Komt mss ook omdat er in Friesland gewoon erg weinig besmettingen zijn. Het is een ver-van-mijn-bed-show
Hier in Brabant is het eigenlijk net zo ver van mijn bed, want ken ik er ook geen.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
22-05-2020 20:29
Dan vraag ik me af hoe jij je voelt als mensen uit Brabant of limburg bij jou in Friesland vakantie komen vieren. Ik denk dat het in de zomer weer wel mag en dan is het niet meer van de denk naar ik ben show/.
Zuid-Holland is nu de hotspot, toch?
Quincy2 schreef:
22-05-2020 20:37
Hier in Brabant is het eigenlijk net zo ver van mijn bed, want ken ik er ook geen.
nou ja, Brabant is natuurlijk wel de brandhaard geweest. Zo erg is het bij ons nooit geweest, dus daar zit wel een groot verschil in
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nu totaal niet mee bezig, maar ik ben wel benieuwd of/wanneer het weer mogelijk wordt om enigszins zorgeloos te daten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven