Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het nieuwe oude normaal

06-01-2021 00:01 151 berichten
Nu we gaan beginnen met vaccineren en we het nieuwe normaal met babystapjes achter ons zullen gaan laten, ben ik heel benieuwd hoe de maatschappij er over een jaar uit zal zien.

Welke dingen uit de coronatijd zullen behouden blijven? En welke willen we zo snel mogelijk kwijt?

Hebben we ervan geleerd en gaan we dingen heel anders doen? Of kunnen we niet wachten tot het weer bij het oude is en zijn we vrij snel alles vergeten? Als jezelf of dierbaren niet direct geraakt waren tenminste.

Ik ben benieuwd wat jullie denken.

Het nieuwe oude normaal

Totaal aantal stemmen: 130

Is heel normaal (9%)
Is niet normaal zo anders (8%)
We deden voorheen helemaal niet normaal (21%)
Is er zoveel veranderd dan (9%)
Is iets waar ik niet op kan wachten zo snel wil ik het (29%)
Is niet voor mij het nieuwe normaal bevalt me veel te goed (17%)
Anders (6%)
Alle reacties Link kopieren
Zaken die wat mij betreft mogen blijven:
- Desinfectans pompjes in winkels
- Bij griep/ verkoudheid werk vanuit huis
- Sowieso meer thuiswerken, efficiënter en beter voor het milieu.
- Meer naar buiten. Ik ben nog nooit zoveel wandelaars tegengekomen. Ik zie ook veel meer kinderen buiten.
- Vuurwerkverbod

Zaken die wat mij betreft mogen verdwijnen:
- Mondkapjes
- 1,5 m afstand
- Corona cijfers die je om de oren vliegen
- Het woord corona, ik begin dat woord te haten.
Ik ga de eerste maanden na de vaccinatie iedereen die op m'n pad komt zoenen en kroelen of ze het nou leuk vinden of niet. Ik snak naar menselijk contact.
Alle reacties Link kopieren
Wat mag blijven:

- Geen drie zoenen meer geven in sociale situaties. Bah, wat had ik daar een hekel aan.
- Ander ongewenst fysiek contact.
- (Knal)vuurwerkverbod.

Wat per direct mag verdwijnen:

- Mondkapjes. Aan de cijfers te zien werkt het ook erg goed! Niet dus.
- 1.5 meter maatschappij
- Corona in zijn geheel.

Ik kan niet wachten tot alles weer “normaal” wordt. Pretparken, concerten met 50.000 man in een stadion, festivals, uiteten wanneer je daar zin in hebt, afspreken met mensen van buiten je huishouden zonder dat je na hoeft te denken over de risico’s enz.. kom maar op met dat oude normaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop thuiswerken, thuisblijven bij verkoudheid en iedereen drie zoenen.
Ik hoop niet op het (sier)vuurwerkverbod.

Sowieso weg: 1,5m en mondkapjesplicht.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
06-01-2021 08:13
Klopt. Gedurende de zomer wordt het weer wat los gelaten. Tot de winter er weer aan komt, dan gaat het weer verder dicht. Dit gaat door tot op het punt dat mensen het echt zat zijn of tot op het punt dat er zoveel werklozen zijn dat de zorg niet meer betaald kan worden. Vervolgens gaat China hier fabrieken neer planten en zijn de rollen omgedraaid.

Wat we dus overhouden: ondernemers aan de bedelstaf.


Een wat dramatische voorstelling van zaken, maar net zo reëel als eind januari weer open zijn.
Daar stevenen we inderdaad mogelijk op af. De politici denken er alleen aan hoe ze hun termijn van vier jaar kunnen afmaken en daarna met een lucratief baantje gekregen van hun partij onder de pannen te blijven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Cateautje schreef:
06-01-2021 07:21
Mensen hebben in het afgelopen jaar weer geleerd om meer rekening te houden met elkaar en ik hoop echt dat dat beklijft.
Echt? Ik heb juist gemerkt hoe ongelooflijk egoïstisch veel mensen zijn. Als ik maar mijn lolletje kan hebben, boeit het niet dat anderen dan risico lopen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-01-2021 08:40
Ik ga de eerste maanden na de vaccinatie iedereen die op m'n pad komt zoenen en kroelen of ze het nou leuk vinden of niet. Ik snak naar menselijk contact.
ik ook, mijn ouders vooral!

ik heb in Corona-tijd een bruiloft gehad, kraambezoek en een begrafenis. En dan merk je echt hoe belangrijk aanraken is. Er zijn situaties waar woorden niet voldoende zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-01-2021 08:40
Ik ga de eerste maanden na de vaccinatie iedereen die op m'n pad komt zoenen en kroelen of ze het nou leuk vinden of niet. Ik snak naar menselijk contact.
Een (digitale) knuffel voor jou Cateautje! :heart:
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
06-01-2021 08:47
Echt? Ik heb juist gemerkt hoe ongelooflijk egoïstisch veel mensen zijn. Als ik maar mijn lolletje kan hebben, boeit het niet dat anderen dan risico lopen.
Het is een dun laagje vernis. Altijd al geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar goed, optimisme. Wat ik hoop dat blijft:
- permanent vuurwerkverbod
- meer online meetings
- vakantie in eigen land
- thuisonderwijs voor kinderen die ziek zijn of om andere redenen niet altijd in de klas kunnen zijn
- meer waardering voor onze cruciale beroepen
- niet meer zoenen met iedereen

Wat ik hoop dat gaat komen:
- de uitsluiting van viruswaanzinnigen
- het verdwijnen van anti-vaxxers
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
06-01-2021 08:07
Helemaal mee eens!

Ik hoop dat er minder gevlogen wordt en de industrie in meer landen schoner wordt.

Tijdens de eerste lockdown knapte het milieu enorm op en werden zelfs de toppen van de Himalaya weer zuchtbaar.
Dit hoop ik ook maar wordt allemaal wel tricky want veel bedrijven waren er al wel mee bezig, maar best wel wat krijgen nu door de Corona een financiële tegenslag. Veranderen van een fabriek kost vaak geld. De keuze zal niet altijd in het voordeel van het milieu uitvallen ben ik bang.

Ik werk voor een waterschap en zijn er druk mee bezig hoe wij onze zuiveringen kunnen verbeteren hierin, maar dat kost geld. Het bestuur zal daarin keuze moeten maken en op dit moment hebben wij ook te maken met minder in kosten en tarieven die niet omhoog kunnen.
Alle reacties Link kopieren
en een herijking van de rechten die kerkgangers hebben, die andere niet hebben. Dat is niet meer van deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er heel veel in de wereld gaat veranderen omdat ik het 'oude normaal' alles behalve normaal vond. Ik vrees alleen dat we snel weer in ons oude patroon vallen en de natuur weer als shit zullen behandelen. Ik hoor alweer zoveel mensen om mij heen die verschillende vliegvakanties willen boeken zodra het weer kan.

Verder hoop ik dat we met z'n allen meer op hygiëne gaan letten, dat het geen taboe meer is om met een verkoudheid thuis te werken, minder handjes schudden en die drie kussen mogen wegblijven.
Ook bevalt het afstand houden me goed en vind het heerlijk dat het overal minder druk is.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
06-01-2021 08:25
Ik las ergens dat er voor de jeugd een roaring 20's aan gaat komen en mijn oudste gaat volgend jaar naar de middelbare, ik verheug me voor haar maar maak me ook zorgen :proud:

Maar de museumbezoekjes met max zoveel mensen, het concert dat wij hebben meegemaakt waarbij je met je eigen gezelschap apart zat in een grote ruimte met een paar andere gezelschappen, de rust op straat, max zoveel mensen in een winkel...
Mag van mij allemaal blijven.
Ik wil ook best meer betalen om een paar keer per jaar ipv heel vaak bepaalde ervaringen mee te maken, mits er rust is gegarandeerd.
De efteling was leuk maar alsnog uren in de rij staan vond ik toch minder. Dan betaal ik liever meer, om zoals in artis lekker rustig te kunnen zijn.
Oh dit!
Het zou toch fantastisch zijn als ze twee keer per maand 'rustdag' zouden invoeren waarbij je tegen hogere betaling met minder mensen aanwezig bent.
lilalinda schreef:
06-01-2021 08:59
en een herijking van de rechten die kerkgangers hebben, die andere niet hebben. Dat is niet meer van deze tijd.
Die rechten hebben een oorsprong.

Be carefull, what you wish for.......

Ik ben absoluut niet kerkelijk en begrijp je opmerking, bij kerkdiensten met 300 man terwijl theaters dicht zijn, maar binnen de huidige wet had het kabinet mogelijkheden genoeg gehad om de kerken te sluiten. Wet op de publieke gezondheid bied die mogelijkheden wel degelijk.

Maar is niet gedaan. Reden: kabinet met CDA en CU en steun in 1e kamer van SGP. Een links kabinet had anders besloten.

Als je nu de vrijheid van godsdient inperkt, sta je raar te kijken als over 10 jaar een radicale (geloofs-)partij de baas is, en jóuw levensovertuiging aan banden legt.....

Kijk.hoe China omgaat met oeigoeren en Falun Gong.

Maar....

In mijn "oude normaal" zoen , knuffel en streel ik alles wat los en vast zit.

Verder heb ik niet de illusie dat er ook maar íets verandert.

Dit land wordt geregeerd door werkgevers. Als die belang zien een volle kantoren, volle vergaderkamers en volle zakenvliegtuigen, dan is dát onze toekomst.

"Hoezo, thuiswerken met een verkoudheid? Corona is toch voorbij?)

Je kan wensdenken, doe ik ook, maar de praktijk is teleurstellender.

En 3 zoenen blijven we ook geven, gewoon, omdat het kán......
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-01-2021 09:23
Oh dit!
Het zou toch fantastisch zijn als ze twee keer per maand 'rustdag' zouden invoeren waarbij je tegen hogere betaling met minder mensen aanwezig bent.
Eens, het hoeft van mij niet de hele tijd. Er zijn ook mensen die het prima vinden als het druk is in het museum, die hoeven dan niet onnodig te reserveren en te wachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Andersom schreef:
06-01-2021 06:37
Mag blijven:
-Niezen in elleboog
-Vaker handen wassen
-De afstand die we bewaren tot anderen in de openbare ruimte
-Handen wassen als je ergens binnen komt of als je thuiskomt
-Thuis blijven als je ziek bent

Hoeft ik niet terug:
-Beleefdheidszoenen met Jan en alleman.

Wel terug:
-Welgemeend handen schudden
-Dingen samen doen zonder eerst je mondkapje hoeven te pakken of zonder eerst na te denken hoe het veilig kan.
Eens. Ik denk echter dat, op het thuiswerken na, eigenlijk alles wel weer terug gaat naar zoals het was voor corona. De mens is immers een gewoontedier.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mondkapjes en handen desinfecteren verplicht blijven in de wachtzaal bij de dokter en de wachtzaal in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
06-01-2021 08:25
Ik las ergens dat er voor de jeugd een roaring 20's aan gaat komen en mijn oudste gaat volgend jaar naar de middelbare, ik verheug me voor haar maar maak me ook zorgen :proud:
Deze 40+er ook hoor!
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
06-01-2021 10:05
Ik hoop dat mondkapjes en handen desinfecteren verplicht blijven in de wachtzaal bij de dokter en de wachtzaal in het ziekenhuis.
dat zijn dingen, die je eenvoudig zelf kunt blijven doen
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
06-01-2021 08:47
Echt? Ik heb juist gemerkt hoe ongelooflijk egoïstisch veel mensen zijn. Als ik maar mijn lolletje kan hebben, boeit het niet dat anderen dan risico lopen.
Dat doet niet alleen de jeugd waar constant op gescholden wordt, maar vooral ook de hippiezweefteven en muffe navelstaarders die al knuffelend, lebberend en dansend stiekem feestjes organiseren.

Want hé, corona bestaat niet, maar het komt van de 5G dus moet je gewoon gen telefoon gebruiken en als corona wel zou bestaan is met tientallen tegelijk knuffelen de beste remedie.

Ik hoop dat ze met zijn allen zijn omgevallen voordat ze ic-bedden kunnen bezetten.



https://www.sikkom.nl/groningse-qanon-l ... aal-feest/
snoesje666 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 10:15
0.25% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat van mij mag blijven:
- Gedeeltelijk thuis blijven, zodat je bij een verkoudheid gewoon thuis kan blijven
- Thuisonderwijs voor studenten die soms niet naar school kunnen komen, zeker ook ter voorbereiding op het werkveld
- grotere terrassen, heerlijk om gewoon lekker te kunnen zitten zonder dat je de stoel van de persoon achter je in je rug krijgt of de gesprekken mee kunt luisteren.
- looproutes in musea, nu weet ik tenminste zeker dat ik alles heb gezien ipv dat je de hele tijd heen en weer loopt
- niet meer zoenen en knuffelen met iedereen, zeker omdat sommige het ook veel vaker en langer deden dan dat ik zelf wilde.
- Desinfecterende spullen in winkels en op het werk, zeker op plekken waar ze van die vieze 'trek handdoekjes' op zo'n rol hebben.
- Minder vliegen, reizen, veel beter voor onze aarde
- Vuurwerkverbod (maar dat wilde ik ook al voor Covid)
- Thuisbezorgen, ook door lokale ondernemers. Als fulltime werkende is het gemakkelijk om bij de grote bedrijven te bestellen ipv naar een lokale winkel te gaan, maar ik zou dat wel graag willen doen. Nu kan dat gemakkelijker.

Wat van mij wel mag verdwijnen
- Alles nu in wegwerpverpakking/plastic, al dat afval....
- Mondmaskers
-
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Welke musea zijn zo druk dat er limieten moeten komen?

Ik kan er meestal rolschaatsen en hoelahoepen tegelijk zonder dat een mens het zal merken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog niet zo heel veel reacties maar nu al vele goede suggesties gelezen.
  • Minder mensen in openbare ruimtes
    minder vliegen
    minder auto rijden
    meer activiteiten in buitenlucht
    minder fysieke contact met jan en alleman
    meer thuiswerken
    thuisblijven als je grieperig ben
Het klinkt allemaal zo gek nog niet.
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
06-01-2021 06:10
Ik hoop dat de restaurants gauw weer open zijn dat mis ik echt uiteten.
En ik kan me verheugen om zo gauw t weer mogelijk is in t vliegtuig te stappen en naar de andere kant van de wereld op vakantie te gaan.

Ik zou ontzettend blij zijn als er weer geknuffeld mag met familie en vrienden. Ik was altijd al selectief in wie ik dat wel doe

Zo jammer dit :|
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven