Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het sociale leven missen: hoe gaan jullie ermee om?

17-05-2020 08:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik steeds meer het normale sociale leven begin te missen, nu de coronamaatregelen langer duren. Ik spreek nog wel met vrienden af via zoom of een-op-een buiten, maar ik mis de normale, spontane contacten. Ik mis praatjes met mijn collega’s, op de sportschool, mijn vrienden spontaan zien, met een grote groep eten of uitgaan, enzovoort. Ik mis het om nieuwe mensen te ontmoeten op een cursus, in een kroeg of bij het sporten. Ik ben single en dat vind ik heerlijk, maar de gedachte dat we nog weet ik hoelang in een 1,5-meter-samenleving gaan leven benauwt mij enorm. Ik houd niet van datingapps en ontmoet mannen het liefst in het echt en dat gaat normaal prima omdat ik veel dingen doe waarbij ik nieuwe mensen ontmoet, maar de laatste nieuwe persoon die ik ontmoette in coronatijd was mijn postbezorger...

Hebben jullie hier ook last van? Hoe denken jullie op lange termijn het leven in een 1,5-meter-samenleving vol te houden?
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
We houden ons er niet echt. We spreken ook nog gewoon af.
Nog steeds kennen we helemaal niemand van de groep, familie, kenissen of een collega van iemand die ziek is geweest...............
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet aan appen, beeld-bellen, ... en afspreken al helemaal niet.
Alleen met mijn ouders bel ik 1 à 2 keer per week - gewoon via de vaste foon.

Ik kijk qua sociaal leven over een paar maanden na de ramp wel wat en wie er nog recht staat.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ook ik was eerst heel streng voor mezelf en nu minder. Zie nu wat meer mensen en ga donderdag zelfs met een leuke man ( die ik al kende) naar het strand.
Wat mij verder bijna verontrust is hoe weinig erg ik het vind. Ik dacht dat ik best sociaal was, maar ik mis zo weinig en geniet van zo veel! Wat heerlijk om s morgens rustig aan te doen want geen reistijd, vergaderingen op Teams waar ik de camera uitzet omdat ik even koffie ga pakken. De kat op schoot. Lekker geconcentreerd s avonds werken aan een verslag omdat ik s middags een wandeling maakte. Ik vind die vrijheid om mijn tijd in te delen echt heerlijk!
Ik ben zo blij dat ik alleen woon. Ik bak koekjes en ben een moestuin begonnen. Ik vond festivals en voetbal wedstrijden toch al niks. Ik heb geen huidhonger (zo n vies woord). Ik app en bel meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis dat als je wat afspreekt je nergens even gezellig kunt zitten op een terras.
Lekker kletsen met een rosé en portie bitterballen. Lekker een hapje kunt eten.
Niet even spontaan de trein kunt pakken voor een dagje Amsterdam en dan een museum kunt bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Ik mis het sociale leven ook. Ben single en moet voorlopig nog verplicht blijven thuiswerken en kijk daar niet bepaald naar uit.
Normaal hoef ik echt niet elk vrij moment de hort op, maar dan ga ik toch wel een paar keer per maand uit eten en ga ik bijvoorbeeld naar de bioscoop of sportschool als ik me verveel. Of een stedentripje. Al die dingen waarin ik ontspanning vind, vallen nu weg, evenals veel contacten. Sommige vallen onder de risicogroep en anderen hebben last van angst. Bellen en videobellen werken bij mij niet goed, dan komt het alleen nog maar harder binnen wat niet is.

Een ex waar ik nog af en toe contact mee heb, loopt tegen precies hetzelfde aan. Binnenkort gaan we elkaar weer zien en dan gaan we geen rekening houden met de anderhalve meter. Of het slim is weet ik niet (het is immers een ex ;) ), maar dat kan me op het moment even niet zoveel schelen. Ik heb al weken vooral zin om lekker tegen iemand aan te hangen en voor de rest zien we wel :D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het sociale leven ook. De eerste weken helemaal niemand gezien (behalve mijn gezin natuurlijk)
Nu langzaam aan breiden we het wel wat uit.....
Maar ik mis het onbezorgde. Een keer uitgebreid shoppen, een terrasje pakken als het toevallig mooi weer is. Een stapavond met vrienden.
Het vooruitzicht van de 1.5 metersamenleving tot ??? vind ik echt ellendig.
Een restaurant of de kroeg zal ik dan ook niet snel doen denk ik.... lijkt me niks aan op 1.5 meter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier dat mensen het sociale leven weer oppakken. Voor jonge en gezonde mensen is er geen reden om zo streng te zijn. Zit je in een risico groep is het natuurlijk wat anders.

Wat ook meespeelt is dat meerdere mensen hier het hebben gehad en allem (op wat 80+ ers met gezondheidsproblemen na) zijn er prima doorgekomen.
paggy schreef:
18-05-2020 01:47
Ik mis het sociale leven ook. De eerste weken helemaal niemand gezien (behalve mijn gezin natuurlijk)
Nu langzaam aan breiden we het wel wat uit.....
Maar ik mis het onbezorgde. Een keer uitgebreid shoppen, een terrasje pakken als het toevallig mooi weer is. Een stapavond met vrienden.
Het vooruitzicht van de 1.5 metersamenleving tot ??? vind ik echt ellendig.
Een restaurant of de kroeg zal ik dan ook niet snel doen denk ik.... lijkt me niks aan op 1.5 meter.
Een 1.5 meter samenleving is onhaalbaar.
Het is helemaal niet meer rendabel...
Zie je het voor je? Een bioscoop waar normaal 500 man in een zaal gaan en nu maar 30 mogen?
Je krijgt de kosten er niet eens uit.
Een klein eetcafe op een bekend plein waar maar paar mensen binnen mogen, die krijgen de huur er niet eens uit....
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het gewone leven af en toe. Gelukkig zijn de scholen weer open, mag ik dus werken en zie ik mijn collega's weer. Met het mooie weer bezoek ik ook weer vrienden en familie, maar het blijft vreemd om mijn ouders niet te knuffelen.
Ik ben helemaal niet van de social events, maar ik vind het nu wel heel stil allemaal... Hoop dat er weer eens een tuinfeestje, bbq of boekenmarkt aan komt hoor.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ik werd aan het begin ziek en heb nog steeds klachten van dat virus. Ik baal behoorlijk van m'n lichaam inmiddels en ik verloor m'n baan. Begin vrienden ook steeds meer te missen. Gelukkig durven mensen weer te komen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven