Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hobby's in corona tijd

16-03-2020 12:58 258 berichten
Hallo allemaal,

In tijden van corona is iedereen veel binnen. Buiten de gebruikelijke dingen als Netflix films en series kijken, boeken en tijdschriften lezen, heb ik de volgende dingen die ik ga uitproberen of doen:

- schilderen op nummer
- rustig in eigen tempo het huis op orde maken, schoonmaken, opruimen
- middagdutjes doen
- een notitieboekje volschrijven met positieve dingen van elke dag
- Whatsapp groepjes opstarten met vriendinnen om gezellig bij te kletsen

Zijn er nog mensen die meer suggesties hebben?
konijnenpantoffeltje schreef:
17-03-2020 19:41
Mijn sociaal psychiatrisch verpleegkundige belde vanmiddag. Ik kan hem ook mailen via e-health. Daarnaast biedt dagbesteding ook aan dat je kan bellen. Zo lief.
MevrouwJack, neem maar aan dat het voor psychisch kwetsbare mensen nu echt vreselijk is. Ik kan bijv echt in paniek raken van hetgeen ze schrijven over groepsimmuniteit. Hier in Limburg zouden er 2000 mensen komen te overlijden. Mijn angstgedachtes gaan dan meteen richting "Ik ga dood. Of mam. Of pap. Of allebei." Daar werkt geen pil tegen.

Qua afleiding heb ik mijn konijn. En kleurboeken voor volwassenen. En genoeg leesvoer in huis, gelukkig maar want de bieb blijft voorlopig ook dicht.
Gisteren heb ik via YT hatha yoga gedaan. Viel niet mee. Die downward facing dog voelde ik vandaag nog 😂 Bij dagbesteding doe ik ook yoga, maar die is aangepast omdat er best wat mensen aan meedoen die fibromyalgie hebben.
Downward facing dog is voor maar heel weinig mensen echt leuk. :D Je zou ook kunnen kijken naar zachtere yoga vormen, Yin yoga dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Hatha is op zich de meest basale vorm van yoga, prima om mee te beginnen. En Downward Facing Dog wordt vanzelf makkelijker ;) Ik heb er geen moeite meer mee maar mijn digitale yogajuf suggereert dat je even lekker kunt uitrusten in die pose, dat gaat me dan weer wat ver..
Ik ga ook nog even een sessie doen voor ik naar bed ga. Ik heb de app Daily Yoga, die vind ik wel echt fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga elke dag iets opruimen / uitruimen. Vandaag de schuur gedaan, hele dag mee bezig geweest :-D
De oudste moet online school volgen dus die zit aan de laptop. De twee jongsten kan ik wel vermaken tussen de praktijken door. Bij mooi weer zijn we allemaal buiten in de tuin.

Qua hobbies voor mezelf heb ik geen extra tijd over. Ik doe tussendoor af en toe wat op de naaimachine of vilten, maar dat deed ik daarvoor ook.

Ik heb tijdens het opruimen een macrame boek gevonden (oude hobby van me) waar je echt hele leuke dingen mee kan maken.
Dus als iemand geïnteresseerd is ;-)
Daar zeg ik niets van. Ik ken alleen yin yoga en restorative yoga als nog zachtere stijlen, wat me gezien de genoemde aanpassingen voor mensen met fibromyalgie logischer lijkt. Ik doe op en af yoga en ik heb ook een tijdlang geweigerd er nog iets mee te doen omdat ik doodmoe werd van zweverige docenten, maar ik blijf downward facing dog om meerdere redenen niet leuk vinden. Je hebt ze er tussen zitten die er enorm enthousiast van worden.

Zo, een balletles gevolgd, spagaat work-out dag 1 gedaan en een set van Cassey Ho die ik tijdens de sessie ook herhaaldelijk een ho heb genoemd. Praktische achternaam wel.
AAAH, de work-out van mijn vroegere paaldansschool die ik morgen wilde doen, duurt meer dan een uur. :'( No fun, dat gaat pijn doen nog voor ik in die paal hang.
En zijn jullie nog bezig met hobby's?

Vandaag maar een yoga dinges doen want ik was gisteren iets te fanatiek met balletles. :P Blogilates en dat spagaatverhaal al gedaan.

Zojuist ook al de zelfstudie binnengekregen, morgen maar beginnen! Het lijkt wel heel veel op de middelbare school qua opzet.

Ik zit wel nog steeds te twijfelen over die Faber Castell potloden. Ze zijn wel heel mooi. :love:
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heb ik wafels staan maken voor ontbijt. Koken bakken is een hobby waar ik nog maar weinig aan toe kom tegenwoordig dus dat was wel even leuk. Morgen ga ik denk ik zweedse kanelbullar maken. Ik heb nog 15 blokjes verse gist in de vriezer

Verder vooral geprobeerd te werken. Ik wil ook echt de yoga gaan oppakken.
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
18-03-2020 17:01
En zijn jullie nog bezig met hobby's?

Vandaag maar een yoga dinges doen want ik was gisteren iets te fanatiek met balletles. :P Blogilates en dat spagaatverhaal al gedaan.

Zojuist ook al de zelfstudie binnengekregen, morgen maar beginnen! Het lijkt wel heel veel op de middelbare school qua opzet.

Ik zit wel nog steeds te twijfelen over die Faber Castell potloden. Ze zijn wel heel mooi.
:love:
gewoon doen, zoals ze bij ons thuis zeiden: als je jezelf niet kietelt hoef je nooit te lachen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dat is een uitstekend punt. Vriend zei ook al 'Wat doe je nou moeilijk?' Ik zal voor de verandering eens luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
18-03-2020 17:01


Ik zit wel nog steeds te twijfelen over die Faber Castell potloden. Ze zijn wel heel mooi. :love:
Ja, dat heb ik ook.

Ik heb er ooit mee mogen kleuren bij een artiest die er helemaal wild van is en nou heb ik er gisteren serieus naar gekeken. Maar poeh. Wat een geld!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk hoe iedereen bezig is! En hoeveel mensen zijn er wel niet met aquarelpotloden bezig!

Zelf aquarelleer ik. Momenteel ben ik bezig met studie portret aquarelleren. Via Pinterest, Facebook, insta en Patreon al zoveel scholing gekregen. Ik zit al wat langer in een soort van quarantaine vanwege ziekte 😉 helaas.
Ik verf en spin ook wol en zal binnenkort weer een serie klaar hebben voor een kleed.
Tuinieren,
Forummen

Leuk om zo ervaringen te delen
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
18-03-2020 20:42
Dat is een uitstekend punt. Vriend zei ook al 'Wat doe je nou moeilijk?' Ik zal voor de verandering eens luisteren.
doet me ook denken aan Lenette van Dongen vorig jaar in haar show.
mannen rennen gelijk naar de duurste boormachine als ze 1 gaatje per jaar moeten boren. Vrouwen kopen materiaal zo goedkoop mogelijk. Vooral niet die duurdere borstel voor iets wat je elke week nodig hebt. Nee dat goedkopere ding wat iedere keer uit elkaar valt en dat je dan weer in elkaar moet rammen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag heerlijk toegekomen aan mijn bullet journal.
Mijn stempels en stickers ook uitgezocht.

Maar morgen eens het huishouden weer aanpakken niet echt een hobby maar ja ook wel weer fijn als het gedaan is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nu, ik twijfel nog steeds. Voor wat ik er mee ga uitspoken, vind ik het wel heel erg prijzig en er zijn ook andere zaken die gekocht moeten worden. Ik lees ook vrij aardige reviews en ervaringen betreft Winsor & Newton Studio Collection (en dan niet de aquarel potloden dit keer) en die is net een slag goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er heel erg van af wat je er van verwacht denk ik. Wil je echt een leuke hobby of gewoon een keertje kleuren? Voor dat laatste werkt een wat goedkoper merk natuurlijk ook prima, al zul je nooit de resultaten krijgen die je met de dure merken wel krijgt (maar dat maakt dan ook niet zoveel uit denk ik).

Ik ben zelf absoluut geen potlood mens, vind het een medium waar je vrij veel geduld nodig hebt voor een beetje resultaat. En hoe goedkoper de potloden, hoe frustrerender (in mijn ogen) het kleur proces is want je krijgt bijvoorbeeld rood nooi écht mooi roox met Bruynzeel potloden, hoe lang je ook op en stukje papier "krast". Het medium waar ik mee werk, alcohol markers, is veel meer forgiving wat budget betreft. I heb vooral Copic markers die heel duur zijn maar heb ook een paar setjes Action markers voor kleuren die ik niet in Copic heb waar ik net zo fijn mee kleur, enig verschil is dat er geen penseel punt op zit, dat ze niet hervulbaar zijn en dat de "shades" soms nergens op slaan (sommige kleuren zitten zo dicht bij elkaar dat ze als dubbel tellen, anderen hebben weer geen goede blend partners, etc).

Mij lijkt waterverf ook leuk om eens te proberen, misschien een goeie om me in te verdiepen tijdens de quarantaine haha.

Ben nog druk aan het bouwen in Minecraft ondertussen en heb mijn hele huis lente klaar gemaakt. Ik ben zowaar een keer bij met alle klusjes haha!
konijnenpantoffeltje schreef:
17-03-2020 19:41
Mijn sociaal psychiatrisch verpleegkundige belde vanmiddag. Ik kan hem ook mailen via e-health. Daarnaast biedt dagbesteding ook aan dat je kan bellen. Zo lief.
MevrouwJack, neem maar aan dat het voor psychisch kwetsbare mensen nu echt vreselijk is. Ik kan bijv echt in paniek raken van hetgeen ze schrijven over groepsimmuniteit. Hier in Limburg zouden er 2000 mensen komen te overlijden. Mijn angstgedachtes gaan dan meteen richting "Ik ga dood. Of mam. Of pap. Of allebei." Daar werkt geen pil tegen.

Qua afleiding heb ik mijn konijn. En kleurboeken voor volwassenen. En genoeg leesvoer in huis, gelukkig maar want de bieb blijft voorlopig ook dicht.
Gisteren heb ik via YT hatha yoga gedaan. Viel niet mee. Die downward facing dog voelde ik vandaag nog 😂 Bij dagbesteding doe ik ook yoga, maar die is aangepast omdat er best wat mensen aan meedoen die fibromyalgie hebben.
Wat fijn voor je dat er een mogelijkheid is te bellen! Ik kijk ook wel uit naar mijn belafspraak. Downward facing dog heb ik inderdaad ook een paar keer gedaan, ik moet vooral lachen om de meest bizarre posities waarin mensen zich wringen om daarna nog te zeggen dat ze "even heerlijk kunnen ontspannen". Hilarisch! Ik heb nu yogaplaza gevonden. Die vrouw is wel een kléin beetje zweverig, tenminste vooral haar stem "zweeft", maar ze heeft heerlijke oefeningen van 5 en 10 minuten voor je rug, nek, schouders.. en die zitten wel vast bij mij momenteel 😂

Leuk al die hobby's van iedereen!! Zelf vind ik het forummen ook wel heel fijn. En ik heb op meerdere plekken geurstokjes staan nu, heerlijk! Denk eraan ze ook in de slaapkamer te zetten na een schoonmaak. Nu eerst die schoonmaak nog :!:
Alle reacties Link kopieren
Dag 2 van de lockdown hier in België en ik begin eindelijk een beetje af te kicken van het nieuws volgen en wat plannen te maken voor de komende weken.
Dingen die ik graag doe of wil gaan doen:

- yoga (online via YouTube: fightmaster yoga)
- wandelen
- lezen (heb gelukkig nog op tijd boeken kunnen halen bij de bieb), liefst in de zon op het terras
- studeren (geneeskrachtige kruiden, ter voorbereiding op de herboristen opleiding die ik wil doen)
- tekenen en schilderen (ik maak graag botanische tekeningen met aquarel)
- wat klusjes in huis (koelkast schoonmaken etc)
- mijn plantjes verzorgen
- online gamen met vrienden (via discord, met microfoon)
- films en series kijken

Ik zit nog te denken om een handwerk-projectje te gaan bestellen, iets wat ik kan doen tijdens het kijken van een film. Misschien borduren of haken. Als iemand tips heeft, laat maar weten!
Ugli schreef:
19-03-2020 00:01
Het hangt er heel erg van af wat je er van verwacht denk ik. Wil je echt een leuke hobby of gewoon een keertje kleuren? Voor dat laatste werkt een wat goedkoper merk natuurlijk ook prima, al zul je nooit de resultaten krijgen die je met de dure merken wel krijgt (maar dat maakt dan ook niet zoveel uit denk ik).

Ik ben zelf absoluut geen potlood mens, vind het een medium waar je vrij veel geduld nodig hebt voor een beetje resultaat. En hoe goedkoper de potloden, hoe frustrerender (in mijn ogen) het kleur proces is want je krijgt bijvoorbeeld rood nooi écht mooi roox met Bruynzeel potloden, hoe lang je ook op en stukje papier "krast". Het medium waar ik mee werk, alcohol markers, is veel meer forgiving wat budget betreft. I heb vooral Copic markers die heel duur zijn maar heb ook een paar setjes Action markers voor kleuren die ik niet in Copic heb waar ik net zo fijn mee kleur, enig verschil is dat er geen penseel punt op zit, dat ze niet hervulbaar zijn en dat de "shades" soms nergens op slaan (sommige kleuren zitten zo dicht bij elkaar dat ze als dubbel tellen, anderen hebben weer geen goede blend partners, etc).

Mij lijkt waterverf ook leuk om eens te proberen, misschien een goeie om me in te verdiepen tijdens de quarantaine haha.

Ben nog druk aan het bouwen in Minecraft ondertussen en heb mijn hele huis lente klaar gemaakt. Ik ben zowaar een keer bij met alle klusjes haha!
Nu, het is om een agenda in te kleuren. Ik wil wel iets dat wat fijner kleurt dan bijvoorbeeld Bruynzeel, want dat maakte dat ik kleurpotloden niet leuk vond. Anderzijds betwijfel ik of ik buiten die agenda nog heel veel andere zaken ermee ga doen, hoogstens volgend jaar een nieuwe agenda of terug naar de bulletjournal.

Ik denk dat Winsor & Newton dan wel een aardig compromis is. Ga ik toch helemaal los, dan kan ik uiteindelijk Winsor & Newton zoetjes aan vervangen met Faber-Castell.

Maar voor vandaag eerst maar eens Frans en Duits studeren, als ik tenminste mijn schrijfblok kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf nog niet die van Winsor getest, zag ze paar weekjes terug bij Pipoos liggen.

Ik kleur nu ongeveer 2 jaar met merendeel potloden. Heb al een aardige voorraad aan potloden liggen. Van goedkoop tot duur.

De potloden die ik het liefste gebruik zijn toch wel de Faber Castell Polychromos en de Prismacolor Premier. Van beide merken heb ik volledige sets. Geen moment spijt gehad. De Faber Castells heb ik wel in delen gekocht.
Eerst de doos van 60 stuks en daarna elke maand aanvulling tot ik alle 120 kleuren had.

Ik gebruik ze in diverse kleurboeken. Die van Hanna Karlzon hebben mijn hart gestolen.

Ik kleur normaliter dagelijks echter doordat mijn hoofd zo vol zit met alle actualiteiten lukt het ff niet zo lekker.
De druk op werk en onzekerheid geven mij onrust.
Alle reacties Link kopieren
Ik verveel mij nu.
De afgelopen dagen grote schoonmaak gedaan en alles opgeruimd.
Nu nog verzinnen wat ik nu ga doen.
Wil misschien wat meer gaan bakken.
Alleen ik woon alleen. Kan niet alles invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu Holstein potloden op het oog.

https://www.youtube.com/watch?v=ORVX3y2QIJY

:hyper:
Alle reacties Link kopieren
Yesss, longest streak ever op Daily Yoga, 6 dagen achter elkaar. Ben een program met heel stevige stretches aan het doen, is lekker. Maar hierna maar weer iets wat wat meer kracht vraagt.
Ik heb toch de knoop doorgehakt en de Expression set van Bruynzeel besteld van 72 potloden! Ik ben een echte beginner en wie weet ben ik zo weer op dit projectje uitgekeken, ik ken mezelf. Maar de potloden zien er zo mooi uit met al die kleurtjes. :$

Plus, ik ben een arme student voor wie 30 euro toch best een uitgave is. ;)

Morgen komen ze als het goed is, zin in!

(Faber Castell zien er inderdaad wel echt uit als pareltjes hoor.)
Ik ben jaloers op jullie hobbies. Wat ik nu zoal doe:

- thuiswerken
- studie loopt redelijk
- huishouden
- eten maken. Allemaal geen hobbies en ik weet niet zo goed wat mijn hobbies zijn. De vrije momenten besteed ik graag aan hersenloos Netflix kijken of op Facebook surfen.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
19-03-2020 22:39
Yesss, longest streak ever op Daily Yoga, 6 dagen achter elkaar. Ben een program met heel stevige stretches aan het doen, is lekker. Maar hierna maar weer iets wat wat meer kracht vraagt.
Welke yoga volg jij?
Ik doe dagelijks mijn 'eigen' serie en dan later op de dag nog een video om houdingen te oefenen die ik niet zo vaak doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven