Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hobby's in corona tijd

16-03-2020 12:58 258 berichten
Hallo allemaal,

In tijden van corona is iedereen veel binnen. Buiten de gebruikelijke dingen als Netflix films en series kijken, boeken en tijdschriften lezen, heb ik de volgende dingen die ik ga uitproberen of doen:

- schilderen op nummer
- rustig in eigen tempo het huis op orde maken, schoonmaken, opruimen
- middagdutjes doen
- een notitieboekje volschrijven met positieve dingen van elke dag
- Whatsapp groepjes opstarten met vriendinnen om gezellig bij te kletsen

Zijn er nog mensen die meer suggesties hebben?
Alle reacties Link kopieren
Voor de creatievelingen, deze is ook erg leuk: https://www.bol.com/nl/p/draw-every-day ... 0992/?s2a=
Voordeel is dat je zelf niet hoeft te verzinnen wat je tekent, het zijn allemaal kleine opdrachtjes, dus teken een zebra / watermeloen / superheld op z'n vrije dag. Het is opgedeeld in verschillende thema's en technieken (potlood, viltstift, waterverf, balpennen). Heb deze al een tijdje in huis, ga m weer oppakken!
Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet naar buiten kan gaan voor even een simpele wandeling. Door al die verschillende adviezen raak ik in de war. Wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
31-03-2020 14:57
Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet naar buiten kan gaan voor even een simpele wandeling. Door al die verschillende adviezen raak ik in de war. Wat doen jullie?
gewoon naar buiten voor een wandeling of even een rondje op de fiets. Frisse neus halen, heet dat. En dat mag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
31-03-2020 14:57
Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet naar buiten kan gaan voor even een simpele wandeling. Door al die verschillende adviezen raak ik in de war. Wat doen jullie?
Als jij geen koorts of andere klachten heb wordt het juist aangeraden om regelmatig een frisse neus te halen. (zeer goed voor je longen)
Wel de 1.5 meter afstand tot anderen behouden.

Heb gisteren 6 km gewandeld met een vriendin, op afstand, door een mooi rustig! natuurgebied hier was heerlijk heeft me echt goed gedaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
31-03-2020 14:57
Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet naar buiten kan gaan voor even een simpele wandeling. Door al die verschillende adviezen raak ik in de war. Wat doen jullie?
Ik doe het dus wel bijna iedere dag. Beweging en zuurstof zijn goed voor een mens. Conditie op peil houden zolang je het maar niet hutje mutje doet.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
31-03-2020 14:57
Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet naar buiten kan gaan voor even een simpele wandeling. Door al die verschillende adviezen raak ik in de war. Wat doen jullie?
Zeker doen! Zolang je je goed voelt natuurlijk. Ik loop elke dag zo'n vijf kilometer.
Bedankt allemaal! Ik doe het het liefst ook, maar mijn vriend en ik wonen samen en hij voelt zich niet goed. Geen idee of het corona is, maar daarom vind ik het lastig inschatten of ik tóch lekker naar buiten kan of beter straks even binnen kan gaan sporten en nu in de galerij in de zon kan gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
31-03-2020 16:57
Bedankt allemaal! Ik doe het het liefst ook, maar mijn vriend en ik wonen samen en hij voelt zich niet goed. Geen idee of het corona is, maar daarom vind ik het lastig inschatten of ik tóch lekker naar buiten kan of beter straks even binnen kan gaan sporten en nu in de galerij in de zon kan gaan zitten.
Hangt er ook vanaf waar je wandelt natuurlijk. Als het echt mooi weer is en iedereen loopt hier door de straat en de rest van mijn woonplaats dan rijd ik met de auto naar een weiland waar ik niemand tegenkom.
cookielover wijzigde dit bericht op 31-03-2020 18:06
2.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
31-03-2020 16:57
Bedankt allemaal! Ik doe het het liefst ook, maar mijn vriend en ik wonen samen en hij voelt zich niet goed. Geen idee of het corona is, maar daarom vind ik het lastig inschatten of ik tóch lekker naar buiten kan of beter straks even binnen kan gaan sporten en nu in de galerij in de zon kan gaan zitten.
Ow dat veranderd de zaak. De regel is inmiddels niet meer naar buiten als een huisgenoot koorts of klachten heeft. Dan kan je beter binnen sporten en in de zon gaan zitten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ben benieuwd of iedereen zich nog een beetje vermaakt hier. Ik nog wel, had ik niet verwacht!

Jullie allemaal nog lekker met jullie hobby bezig?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het eerst Diamond painting gedaan, een klein werkje om te kijken of ik het wat vind. Het is kneuterig maar leuk! Ik vind de meeste Diamond Paintings alleen vrij lelijk, dus twijfel nog of ik een nieuwe koop.
Hier is het even stilgevallen door een verkoudheid en het beginnen bij mijn nieuwe werk. Vanavond hoop ik weer te kunnen sporten.

Na inmiddels in het Duits te zijn gedoken, ga ik ook maar de zelfstudie Frans van dezelfde reeks kopen. Het kan nog wel even duren voor ik opleiding via mijn werk kan volgen en zo kan ik alvast mijn uiterst rammelende basis versterken.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
03-04-2020 10:37
Ik heb voor het eerst Diamond painting gedaan, een klein werkje om te kijken of ik het wat vind. Het is kneuterig maar leuk! Ik vind de meeste Diamond Paintings alleen vrij lelijk, dus twijfel nog of ik een nieuwe koop.
De mijne ligt al anderhalf jaar stil omdat ik de bewaarbakjes zo priegelig vind. Nu heb ik vandaag kleine bakjes gekocht die je los kan halen dus ik ga eerst even stom werk doen door al die steentjes over te hevelen maar hoop daarna wel het weer op te pakken.
Vind de meeste ook lelijk maar goed ik gooi dit soort dingen ook altijd gewoon weg als het klaar is. Doe ik met knopenkussens ook.
Gaat mij om de handeling.
Ben trouwens bezig met eentje van dobby van harry potter.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
03-04-2020 14:07
De mijne ligt al anderhalf jaar stil omdat ik de bewaarbakjes zo priegelig vind. Nu heb ik vandaag kleine bakjes gekocht die je los kan halen dus ik ga eerst even stom werk doen door al die steentjes over te hevelen maar hoop daarna wel het weer op te pakken.
Vind de meeste ook lelijk maar goed ik gooi dit soort dingen ook altijd gewoon weg als het klaar is. Doe ik met knopenkussens ook.
Gaat mij om de handeling.
Ben trouwens bezig met eentje van dobby van harry potter.
Succes met alles ordenen! Dobby is leuk:)
Weggooien kan ik dan weer niet, heb hier ook een schilderen op nummer staan en als ik denk hoeveel uren er in zitten...dus gaat hier in een grote map.
Er zijn wel een paar mooie Diamond Paintings te vinden maar dan moet je echt een groot formaat kiezen, ook weer zo'n klus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een schaalmodel van de maanlander besteld. Het is zeer lang geleden dat ik zo’n schaalmodel heb gemaakt, ik denk in mijn vroege tienerjaren voor het laatst. De laatste dagen een paar lego dozen gedaan met zoon, maar ik wil ook iets voor mezelf. Dat prutsen vind ik ontspannend en ik ben ruimtevaart fan, dus ik denk dat ik dit wel leuk ga vinden.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Vandaag dit boek gekocht. Iedere plaat 50 verschillen nou ik ben nog wel een tijdje zoet.
Overigens heb ik hem voor 6 euro elders gekocht hoor. Vind dit wel duur.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed aikidoka en ibi! Als het goed is wordt mijn diamond painting vandaag bezorgd, al is het de vraag of de bezorger van DHL daadwerkelijk komt (woon in buitengebied en vaak doen ze niet eens een poging langs te komen...).
zenga schreef:
07-04-2020 09:27
Klinkt goed aikidoka en ibi! Als het goed is wordt mijn diamond painting vandaag bezorgd, al is het de vraag of de bezorger van DHL daadwerkelijk komt (woon in buitengebied en vaak doen ze niet eens een poging langs te komen...).
En? Is ie bezorgd? Ik hoop het voor je! Ik had vandaag een beetje een off day. Heb te weinig bewogen denk ik en ben daardoor nu nog behoorlijk wakker. Een stevige workout nu is niet echt handig denk ik en met de yoga ben ik even klaar, dus ik ga morgenochtend / middag een workout doen. Ik kijk nu op popsugar fitness op YouTube. En mijn nieuwe hardloopschoenen komen morgen binnen, gisteren hardlopen weer opgepakt. Ik begin langzaam aan een beetje klaar te worden met dat thuiszitten en ik word wat onrustiger. Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Toen sociaal contact en later stage ook wegviel was ik er even helemaal klaar mee.

Maar heb mezelf herpakt.

-Ik ben weer begonnen met joggen :)
-Dat doe ik om de dag, de dag dat ik niet jog, wandel ik.
-Verder lees ik mijn studie boeken (volg je geen opleiding, kun je alsnog nu theorie bestuderen waar je eerder geen tijd voor had).
-Ik leer schaken en speel online op chess.com (ideaal ook om te kunnen als je bijvoorbeeld werkt in ouderen zorg of ggz)
-Ben veel uitgebreider aan het ontbijten en avond eten aan het maken (waar ik na een werkdag geen zin meer in had)
-Je kan online (bord)spellen spelen met vrienden.
Ik wil gaan rolschaatsen. Lekker oldskool zoals ik dat vroeger deed. Met 4 wielen en een stopdop. Ik kon me er hele dagen mee vermaken en het is goed voor de conditie. Zeker met dit weer heerlijk!
Dame28 schreef:
31-03-2020 14:57
Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet naar buiten kan gaan voor even een simpele wandeling. Door al die verschillende adviezen raak ik in de war. Wat doen jullie?
Ik wandel meerdere keren per dag met de hond. Waarom zou dat niet kunnen? Als je maar afstand houdt.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
07-04-2020 22:43
En? Is ie bezorgd? Ik hoop het voor je! Ik had vandaag een beetje een off day. Heb te weinig bewogen denk ik en ben daardoor nu nog behoorlijk wakker. Een stevige workout nu is niet echt handig denk ik en met de yoga ben ik even klaar, dus ik ga morgenochtend / middag een workout doen. Ik kijk nu op popsugar fitness op YouTube. En mijn nieuwe hardloopschoenen komen morgen binnen, gisteren hardlopen weer opgepakt. Ik begin langzaam aan een beetje klaar te worden met dat thuiszitten en ik word wat onrustiger. Tips zijn welkom!
Ja was dezelfde dag bezorgd! Direct begonnen maar aangezien ik geen goed opbergysteem had voor de 49 kleuren schoot het niet op. Opbergsysteem besteld, dat werd gisteren bezorgd maar was kapot... Direct een andere besteld en die is vandaag bezorgd, best snel in coronatijd!

Hoe gaat het nu Dame28? Al hardgelopen? Mijn sportschool biedt online lessen aan dus die doe ik lekker mee. Bewegen helpt echt tegen het lamlendige gevoel! Ik ben nu 5 dagen vrij, zal ook wel met ups en downs gaan...
zenga schreef:
09-04-2020 20:46
Ja was dezelfde dag bezorgd! Direct begonnen maar aangezien ik geen goed opbergysteem had voor de 49 kleuren schoot het niet op. Opbergsysteem besteld, dat werd gisteren bezorgd maar was kapot... Direct een andere besteld en die is vandaag bezorgd, best snel in coronatijd!

Hoe gaat het nu Dame28? Al hardgelopen? Mijn sportschool biedt online lessen aan dus die doe ik lekker mee. Bewegen helpt echt tegen het lamlendige gevoel! Ik ben nu 5 dagen vrij, zal ook wel met ups en downs gaan...
Zó, dat is inderdaad snel, fijn dat je alsnog zo snel aan de slag kan! Valt me op dat veel dingen alsnog vrij snel worden bezorgd. Inderdaad heel fijn, zeker als je thuis zit! Het thuiszitten begint steeds meer te wennen.

Mijn hardloopschoenen zijn helaas nog niet binnen en mijn oude kunnen écht niet meer. Dus ter vervanging heb ik gisteren geskeelerd en mijn vriend ging mee hardlopen. Vandaag een flinke workout gedaan, je hebt gelijk. Ik sport de laatste periode bijna elke dag en het geeft een enorm goed gevoel. Het geeft echt meer invulling aan de dag. Al moet je jezelf wel steeds weer helemaal zelf motiveren. Maar dat is wel goed voor je! Fijn dat jij er ook veel voldoening uit haalt. Inmiddels gaat het dus weer een stuk beter met me. Geniet van je vrije dagen! Woon je alleen of samen? Dat maakt ook wel een verschil, zowel in positieve als negatieve zin.
Leuke tv kijk tip vanavond om half 9 op tlc: 90 day fiancé! Had het volgens mij al eens gezegd, maar weet het niet meer zeker.

Hilarische televisie :popcorn:
Da's inderdaad zeer goede trash-tv.

Ik heb mijn sporten voor vandaag al gedaan, nu nog even aan het werk terwijl ondertussen de was draait.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven