Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe begon Corona bij jullie?

21-05-2020 21:58 42 berichten
Beste forummers,

Momenteel samen met vriend op de bank. Ik hoofdpijn, klein hoestje en een opkomende keelpijn. Vriend gaf ineens aan ook keelpijn te hebben, maar heeft voor de rest niks. We zijn beiden twintigers zonder onderliggend lijden.

Voor de mensen die het gehad hebben, of een vermoeden:

- Hoe begon het bij jullie? Langzaam opkomende klachten of in een keer flink ziek? En wat voelde je vooral in het begin?

Ik voel dat vooral mijn hoofdpijn erger wordt, de rest is wel te doen. Het is er alleen wel. GGD gebeld en zij zeggen dat deze symptomen niet zozeer Corona aanduiden, hoofdpijn is geen duidelijke raadgever en we hebben allebei geen koorts. Ik sta voor de klas en zou me dus kunnen laten testen, vandaar dat ik belde, maar ze doen het niet zolang ik geen koorts heb. Vind het erg raar. Voor de zekerheid nu maar thuisblijven.

Ik merk dat wij onszelf soms gek maken. Bij elk dingetje denken we: binnen blijven, want kan Corona zijn. Maar nu zijn we toch echt tegelijkertijd ziekig!

Hoe was het bij jullie?

Dank!
retrostar schreef:
21-05-2020 22:43
Ik dacht gehoord te hebben dat je je op eigen wens kon laten testen.
Alleen als de klachten aanleiding geven

To voelt zich net een paar uur niet fit, grote kans dat dat morgen over is.
retrostar schreef:
21-05-2020 22:43
Ik dacht gehoord te hebben dat je je op eigen wens kon laten testen.
Vanaf 1 juni
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
21-05-2020 22:14
Maar eigenlijk probeer je dus je gelijk te halen bij anonieme forummers boven de GGD?
Dat vind ik gek....

Overleg met je bedrijfsarts als je twijfelt. Laat je testen.
Dit is wel heel erg gechargeerd. Het is toch algemeen bekend dat ze (te) weinig testen?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
21-05-2020 22:48
Dit is wel heel erg gechargeerd. Het is toch algemeen bekend dat ze (te) weinig testen?
Ik zie de link tussen wat ik zeg en wat jij zegt niet helemaal eigenlijk.....

Het gaat niet over wel of niet of te weinig of teveel testen.

TO denkt dat ze misschien besmet is, GGD zegt dat dat obv haar klachten nu niet heel waarschijnlijk is. En vervolgens komt ze hier vragen naar beginklachten van Corona. Waar zoekt ze dan naar vraag ik me af.
zarah wijzigde dit bericht op 21-05-2020 23:15
0.68% gewijzigd
Aviendha schreef:
21-05-2020 22:48
Dit is wel heel erg gechargeerd. Het is toch algemeen bekend dat ze (te) weinig testen?
Veel te weinig. Hoop dat dat plan van opschalen ook gaat lukken.

Vriendin werkt in de gehandicaptenzorg. Symptomen vriendin: hoofdpijn, spierpijn, verhoging en keelpijn. Werd niet getest (want: niet hoesten) en werkgever gaf aan dat ze zolang ze niet hoestte, ze gewoon kan komen werken. Heeft zich gelukkig zelf met haar gezonde verstand ziekgemeld. Ik vind dit werkelijk absurd en ik kon het bijna niet geloven, maar dit gebeurt dus echt.
Je bent je er bewust van dat het overgrote deel een ander virusje te pakken heeft dan Corona?
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
21-05-2020 22:59
Ik zie de link tussen wat ik zeg en wat jij zegt niet helemaal eigenlijk.....

Het gaat niet over wel of niet of te weinig of teveel testen.

TO denkt dat ze misschien besmet is, GGD zegt dat dat obv haar klachten nu niet heel waarschijnlijk is. En vervolgens komt ze hier vragen naar beginklachten van Corona. Waar zoekt ze dan naar vraag ik me af.
Ik bedoel dat "je gelijk halen over de GGD" een beetje overdreven is als je bedenkt dat ze er vaak naast zitten en/of gewoon het aantal tests willen beperken
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 21:58
Beste forummers,

Momenteel samen met vriend op de bank. Ik hoofdpijn, klein hoestje en een opkomende keelpijn. Vriend gaf ineens aan ook keelpijn te hebben, maar heeft voor de rest niks. We zijn beiden twintigers zonder onderliggend lijden.

Voor de mensen die het gehad hebben, of een vermoeden:

- Hoe begon het bij jullie? Langzaam opkomende klachten of in een keer flink ziek? En wat voelde je vooral in het begin?

Ik voel dat vooral mijn hoofdpijn erger wordt, de rest is wel te doen. Het is er alleen wel. GGD gebeld en zij zeggen dat deze symptomen niet zozeer Corona aanduiden, hoofdpijn is geen duidelijke raadgever en we hebben allebei geen koorts. Ik sta voor de klas en zou me dus kunnen laten testen, vandaar dat ik belde, maar ze doen het niet zolang ik geen koorts heb. Vind het erg raar. Voor de zekerheid nu maar thuisblijven.

Ik merk dat wij onszelf soms gek maken. Bij elk dingetje denken we: binnen blijven, want kan Corona zijn. Maar nu zijn we toch echt tegelijkertijd ziekig!

Hoe was het bij jullie?

Dank!
Sowieso thuisblijven met klachten! En met bedrijfsarts overleggen of je een test mag doen. Maar ik ga ervan uit dat dat gewoon kan als je in het onderwijs zit.
Alle reacties Link kopieren
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 23:00
Veel te weinig. Hoop dat dat plan van opschalen ook gaat lukken.

Vriendin werkt in de gehandicaptenzorg. Symptomen vriendin: hoofdpijn, spierpijn, verhoging en keelpijn. Werd niet getest (want: niet hoesten) en werkgever gaf aan dat ze zolang ze niet hoestte, ze gewoon kan komen werken. Heeft zich gelukkig zelf met haar gezonde verstand ziekgemeld. Ik vind dit werkelijk absurd en ik kon het bijna niet geloven, maar dit gebeurt dus echt.
Een vriendin van mij werkt in de ouderenzorg, was ziek, en moest getest worden. De dag waarop ze getest werd had ze koorts. Ze moest alsnog werken van haar leidinggevende, tot de uitslag bekend werd. Ze is naar huis gestuurd door een collega die zag dat ze duidelijk ziek was en dit echt belachelijk vond. Uitslag was uiteindelijk wel corona.

Het gebeurt dus echt, ja. Ik vind het een complexe situatie, want die bejaarden kunnen niet voor zichzelf zorgen en ze waren zwaar onderbemand....
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
21-05-2020 23:20
Ik bedoel dat "je gelijk halen over de GGD" een beetje overdreven is als je bedenkt dat ze er vaak naast zitten en/of gewoon het aantal tests willen beperken
Dit heeft dus helemaal niks te maken met gelijk willen hebben. Sterker nog, ik heb liever dat zij inderdaad gelijk hebben en dat het niet nodig is. Ben alleen bang dat er fouten gemaakt worden en dan ben ik medeplichtig als ik mensen aan zou steken of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 23:24
Dit heeft dus helemaal niks te maken met gelijk willen hebben. Sterker nog, ik heb liever dat zij inderdaad gelijk hebben en dat het niet nodig is. Ben alleen bang dat er fouten gemaakt worden en dan ben ik medeplichtig als ik mensen aan zou steken of wat dan ook.
Dat bedoelde ik juist ;) dat stellen dat jij je gelijk wil halen overdreven is
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
21-05-2020 23:24
Een vriendin van mij werkt in de ouderenzorg, was ziek, en moest getest worden. De dag waarop ze getest werd had ze koorts. Ze moest alsnog werken van haar leidinggevende, tot de uitslag bekend werd. Ze is naar huis gestuurd door een collega die zag dat ze duidelijk ziek was en dit echt belachelijk vond. Uitslag was uiteindelijk wel corona.

Het gebeurt dus echt, ja. Ik vind het een complexe situatie, want die bejaarden kunnen niet voor zichzelf zorgen en ze waren zwaar onderbemand....
Dat is de andere kant. Het is ook heel complex en ik snap het dilemma ook. Maar toch. Nicht van me (positief getest) heeft het ook in de zorg opgelopen. Van de 12 op de afdeling zijn er inmiddels 7 overleden de afgelopen 2 maanden. Het is hartverscheurend, helemaal als dit dan nog toe te schrijven is aan onderbemanning.
Aviendha schreef:
21-05-2020 23:24
Een vriendin van mij werkt in de ouderenzorg, was ziek, en moest getest worden. De dag waarop ze getest werd had ze koorts. Ze moest alsnog werken van haar leidinggevende, tot de uitslag bekend werd. Ze is naar huis gestuurd door een collega die zag dat ze duidelijk ziek was en dit echt belachelijk vond. Uitslag was uiteindelijk wel corona.

Het gebeurt dus echt, ja. Ik vind het een complexe situatie, want die bejaarden kunnen niet voor zichzelf zorgen en ze waren zwaar onderbemand....
Oh, en bij mijn vriendin was er geen sprake van personeelstekort. Ze deden er vooral heel laconiek over. Daar kan ik me dus ook wel kwaad om maken.
Alle reacties Link kopieren
Hier begon het met keelpijn tegelijk met koorts. Na 2 dagen pijn in mijn longen en het gevoel te lang onder water te zijn geweest. Te weinig zuurstof in de longen. Misselijk, hoofdpijn branderig gevoel met ademen. 5 dagen later 1 dag beter. Toen kwam het weer even terug. Na een 2 dagen weer weg en toen nog zeker 2 weken conditie heel laag. Nog een paar dagen benauwd geweest, maar dat kan ook hooikoorts zijn geweest.

Ik heb die app van het olvg gedownload en ingevuld. Werd dezelfde dag gebeld door een coassistent en die vertelde dat het bij heeel veel mensen op deze manier verliep. Zij hebben inmiddels 10 duizenden mensen gesproken en er zodoende een heel helder beeld van.

Je zou die app kunnen installeren en invullen.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
21-05-2020 23:24
Een vriendin van mij werkt in de ouderenzorg, was ziek, en moest getest worden. De dag waarop ze getest werd had ze koorts. Ze moest alsnog werken van haar leidinggevende, tot de uitslag bekend werd. Ze is naar huis gestuurd door een collega die zag dat ze duidelijk ziek was en dit echt belachelijk vond. Uitslag was uiteindelijk wel corona.

Het gebeurt dus echt, ja. Ik vind het een complexe situatie, want die bejaarden kunnen niet voor zichzelf zorgen en ze waren zwaar onderbemand....
Jeetje wat erg! Zelfs met zwaar tekort aan personeel is dit echt heel onverstandig.

De variatie van het ziektebeeld is inderdaad erg gevaarlijk bij corona. Vriend heeft alleen een aantal dagen last van z'n keel gehad, zonder andere symptomen.

Ik ben er ondertussen weer bovenop maar heeft wel lang geduurd. Heb bij elkaar 4 weken symptomen gehad en daarna erg m'n best moeten doen om m'n conditie weer op te bouwen. M'n lichaam heeft echt een gigantische klap gehad.
Alle reacties Link kopieren
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 23:24
Dit heeft dus helemaal niks te maken met gelijk willen hebben. Sterker nog, ik heb liever dat zij inderdaad gelijk hebben en dat het niet nodig is. Ben alleen bang dat er fouten gemaakt worden en dan ben ik medeplichtig als ik mensen aan zou steken of wat dan ook.
Dat snap ik, maar ik snap echt niet wat je nu met dit topic wil.

Dan zegt iedereen hier dat hun klachten op jouw klachten leken? En dan?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso thuis blijven hoor. We kunnen ons niet veroorloven dat mensen pas gaan thuis blijven wanneer 100% zeker is dat het corona is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven