Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe omgaan met advies tot beperking visite

20-01-2021 15:46 446 berichten
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het advies om niet meer dan 1 persoon als bezoek te ontvangen. En dan vooral hoe gaan jullie om met bezoek aan (schoon)ouders.

Ga je met de nieuwe maatregel nog naar je (schoon)ouders samen met je partner?

Totaal aantal stemmen: 560

Ja (28%)
Nee (72%)
anoniem_371618 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:14
Reden: Onduidelijkheid
30.25% gewijzigd
BuzzFeed schreef:
20-01-2021 15:54
Eigenlijk tot nu toe altijd aan alle maatregelen gehouden. Mijn ouders en schoonouders zijn feitelijk ook nog de enige mensen die we live zien. Ik vind deze nu lastig... na de lange tijd dat we elkaar vorig voorjaar niet hadden gezien, hadden we ons eigenlijk voorgenomen niet nog eens zo’n tijd zonder elkaar door te brengen.

Nou hoe moeilijk is het dan om op te splitsen? Jij naar je ouders en je man naar schoonouders en de keer erop draai je om.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel naar mijn ouders en schoonouders. Over 1.5 week ben ik uitgerekend en ik ga echt niet mijn ouders weghouden bij hun eerste kleinkind. Wel ga ik maatregelen nemen (handschoenen/mondkapje/desinfectie). Maar ik wil ze dit moment niet ontnemen. Net als bij sterven (waar je 100 mensen mocht en nu vlgs mij 50 bij de uitvaart) vind ik nieuw leven een uitzondering. Dat zijn levensgebeurtenissen. Dat krijg je nooit meer terug, die momenten.

Voor de rest zag ik ze überhaupt wel, wel op afstand. Verdere vrienden en familie zie ik eigenlijk bijna niet meer, dat zal nog wel minder worden de komende tijd.
maída wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:38
8.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
20-01-2021 15:52
Ehm wat is er zo moeilijk aan 1 persoon? Partner gaat naar zijn moeder en ik naar de mijne. Of we nodigen een van hen hier uit. 1 persoon is duidelijk toch?!
Zo doen wij dat ook eigenlijk sinds de uitbraak van Corona. In zomermaanden wel samen gegaan, maar gaan nu weer alleen. Tja, het is nu eenmaal zo. Ik vind dit dan weer geen vervelende maatregel.

Vrienden zien wij ook vaak alleen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:39
4.04% gewijzigd
ik denk op alle gebieden behalve bij mijn vader. maar omdat we daar ook gedeeltelijk mee helpen met huishouden is dat ook bijna niet te doen. Verder zullen we ons wel er overal aan houden verwacht ik
simbalabimba schreef:
20-01-2021 16:35
"Mijn dochter werkt in een afhaalgelegenheid langs de snelweg waar echt hele gezinnen komen die als uitje langs de snelweg even iets gaan halen."

Zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=RTwOSgXvm9Q

Uh nee, want in jouw filmpje blijft het hele gezin in de auto.
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:36
Nou hoe moeilijk is het dan om op te splitsen? Jij naar je ouders en je man naar schoonouders en de keer erop draai je om.
In ons geval helaas niet zo eenvoudig want ouders wonen ver weg en ik rijd geen auto.
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:36
Nou hoe moeilijk is het dan om op te splitsen? Jij naar je ouders en je man naar schoonouders en de keer erop draai je om.

Of niet :A:
Alle reacties Link kopieren
Tja ik doe maar gewoon braaf wat er gevraagd wordt. Dus zondag gaat manlief met de kinderen bij zijn ouders eten en blijf ik thuis. En de week erna ga ik alleen met de kinderen naar de verjaardag van mijn nichtje, waar we dus die dag de enige gasten zijn.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:36
Nou hoe moeilijk is het dan om op te splitsen? Jij naar je ouders en je man naar schoonouders en de keer erop draai je om.
Het gaat niet alleen om je partner hè, je kunt ook pubers hebben die niet even alleen kunnen gaan. En de (schoon)ouders willen misschien ook wel eens bij jou thuis komen in bepaalde situaties.
Maída schreef:
20-01-2021 16:36
Ik ga wel naar mijn ouders en schoonouders. Over 1.5 week ben ik uitgerekend en ik ga echt niet mijn ouders weghouden bij hun eerste kleinkind. Wel ga ik maatregelen nemen (handschoenen/mondkapje/desinfectie). Maar ik wil ze dit moment niet ontnemen. Net als bij sterven (waar je 100 mensen mocht en nu vlgs mij 50 bij de uitvaart) vind ik nieuw leven een uitzondering. Dat zijn levensgebeurtenissen. Dat krijg je nooit meer terug, die momenten.

Voor de rest zag ik ze überhaupt wel, wel op afstand. Verdere vrienden en familie zie ik eigenlijk bijna niet meer, dat zal nog wel minder worden de komende tijd.

En zo heeft de helft van Nederland wel een excuus/reden/smoes.
pamelacourson schreef:
20-01-2021 16:39
Het gaat niet alleen om je partner hè, je kunt ook pubers hebben die niet even alleen kunnen gaan. En de (schoon)ouders willen misschien ook wel eens bij jou thuis komen in bepaalde situaties.

Maar hoe noodzakelijk is dat nou werkelijk? Dit dus:

PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:40
En zo heeft de helft van Nederland wel een excuus/reden/smoes.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:42
19.05% gewijzigd
pamelacourson schreef:
20-01-2021 16:39
Het gaat niet alleen om je partner hè, je kunt ook pubers hebben die niet even alleen kunnen gaan. En de (schoon)ouders willen misschien ook wel eens bij jou thuis komen in bepaalde situaties.

Dus? Dat kan nu gewon even niet. Niet leuk en stom en ongezellig en zielig en weet ik allemaal wat maar we doen dit toch niet voor de leuk?
Andersom schreef:
20-01-2021 16:35
Tuurlijk helemaal prima. Er wordt overal gevraagd of je in je eentje wil komen. Supermarkt, drogist, apotheek, bakker, slager etc, maar bij de afhaal vindt men dat men ineens als compleet gezin naar binnen mag om te goed te kunnen kiezen.

Dat valt toch allemaal onder niet noodzakelijk sociaal contact? Blijf zo veel mogelijk thuis is nog steeds van kracht, toch?
Maar je zit in een auto....

Dus hier is helemaal geen contact, de pin komt op een stok je kant op en je pakt een zak aan. Handen ontsmetten en door.,
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
20-01-2021 16:40
En zo heeft de helft van Nederland wel een excuus/reden/smoes.
Smoes/excuus? De geboorte van een kind? :facepalm: Zeg je dat ook bij een uitvaart?
Andersom schreef:
20-01-2021 16:39
Of niet :A:

Inderdaad :biggrin:
Thordïs schreef:
20-01-2021 16:42
Maar je zit in een auto....

Dus hier is helemaal geen contact, de pin komt op een stok je kant op en je pakt een zak aan. Handen ontsmetten en door.,

Nee, dat schrijf ik niet, het hele gezin stapt uit, komt kiezen en stapt dan weer in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn hoogbejaarde ouders sinds maart vorig jaar 3 keer gezien. Bij mijn moeders verjaardag - zonder andere visite, alleen met man. Bij hun verhuizing in september, om voor mijn demente vader te zorgen. En bij de uitvaart van mijn vader in november. Mijn moeder woont 2 uur rijden verderop en ik wil niet met de trein. Dus?
Ik vind het verschrikkelijk maar we houden ons aan de regels...
We missen elkaar heel erg maar gezondheid is het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nou ook zit af tw vragen: je mag dagelijks 1 bezoeker. Over zeven dagen is dat zeven aparte personen. Zou dat dan minder erg zijn dan 1 keer per week met zn tweeen naar de schoonouders en verder niets?
Maída schreef:
20-01-2021 16:42
Smoes/excuus? De geboorte van een kind? :facepalm: Zeg je dat ook bij een uitvaart?

Even lezen.. excuus/reden/smoes schreef ik. Kies wat voor jou van toepassing is.

Hoog in je zwangerschapshormonen?
Je wilt hopelijk voor je ongeboren kind een veilige wereld? Zonder corona? Dan kan je bezoek best even zich aan de regels houden.
Vind ik hé. Jij vind duidelijk wat anders.
Alle reacties Link kopieren
BuzzFeed schreef:
20-01-2021 16:39
In ons geval helaas niet zo eenvoudig want ouders wonen ver weg en ik rijd geen auto.
Kunnen ze wandelen? Ga jij een rondje met ze wandelen.
Andersom schreef:
20-01-2021 16:43
Nee, dat schrijf ik niet, het hele gezin stapt uit, komt kiezen en stapt dan weer in.
Oh kan dat dan nog? Dat is volgens mij hier niet mogelijk. Alleen in de auto. Anders zou ik dat idd nooit doen. Met het hele gezin is sowieso niet voorgekomen maar wel met man dus.
Maída schreef:
20-01-2021 16:42
Smoes/excuus? De geboorte van een kind? :facepalm: Zeg je dat ook bij een uitvaart?

Tja, ik zou in mijn kraambed geen corona willen krijgen, dus raamvisite, hoe moeilijk ook. Uitvaart vind ik echt de enige uitzondering.

Maar er zijn ook mensen die een zwemdiploma een uitzondering vinden, dus zitten we nog wel even met deze shit.
http://www.magikhethuisverlaten.nl/


:proud:
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2021 16:41
Maar hoe noodzakelijk is dat nou werkelijk? Dit dus:
Hoe noodzakelijk is het nou eigenlijk dat we in ons eentje gaan? Ik heb me altijd aan alle regels gehouden, maar dit gaat me te ver. En ik ga me daar dus niet aan houden.
Mijn ouders wonen ver weg en we hebben ze nu al zes maanden helemaal niet gezien. Dus ik vind dit een beetje een luxeprobleem als je het niet erg vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven